Η ρωσική Αεροπορία ανακοίνωσε επίσημα την έναρξη της τελευταίας και πιο εξαντλητικής φάσης δοκιμών για το νέο μαχητικό πέμπτης γενιάς T-50 PAK FA το οποίο είχε πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση τον Ιανουάριο του 2010.
Όπως δήλωσε σήμερα ο....
αρχηγός της ρωσικής Αεροπορίας πτέραρχος Viktor Bondarev 8 συνο0λικά πρωτότυπα πρόκειται να μεταφερθούν τον ερχόμενο Μάρτιο στο Akhtubinsk στην περιφέρεια του Astrakhan όπου και ξεκινήσουν για τις τελευταίες δ0οκιμές πριν την έναρξη της φάσης μαζικής παραγωγής.
Μάλιστα όπως πρόσθεσε ο αρχηγός της ρωσικής Αεροπορίας οι συγκεκριμένες δοκιμές πρόκειται να είναι οι πλέον κρίσιμες και εξαντλητικές που έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ σε ανάλογο πρόγραμμα στη Ρωσία τόσο για τους ανθρώπους (ιπτάμενους και τεχνικούς) όσο και για τα αεροσκάφη, ενώ το χρονοδιάγραμμα θα είναι θα είναι ιδιαίτερα έντονο καθώς στις δοκιμές πρόκειται να εξεταστούν διεξοδικά όλα τα ακραία σενάρια μάχης και κατά το πόσο καλά θα ανταπεξέλθει το T-50 σε αυτά.
Συνολικά έχουν κατασκευαστεί μέχρι και σήμερα 5 πρωτόειπα από τα οποία τα 3 βρίσκονται στη φάση των πτητικών δοκιμών για τη ρωσική Αεροπορία το τέταρτο βρίσκεται στη φάση των δοκιμών που πραγματοποιεί η ίδια η Sukhoi ενώ το πέμπτο βρίσκεται στην τελική φάση των ελέγχων πριν παραδοθεί για δοκιμές.
Αναμένονται ακόμη 3 πρωτότυπα όπου και αυτά θα μεταφερθούν στο Akhtubinsk για τη φάση των τελικών δοκιμών. Αυτή αναμένεται να διαρκέσει περί τα 2 με 2,5 χρόνια όπ0ως είπε ο πτέραρχος Bondarev: «Οι δοκιμές θα ολοκληρωθούν σε 2 με 2,5 χρόνια και κάπου στο 2015 ή το αργότερο αρχές του 2016 το T-50 αναμένεται να εισέλθει στη φάση της μαζικής παραγωγής όπου μαζί με αυτή θα ξεκινήσει και ο εξοπλισμός των αεροπορικών μονάδων με αυτά».
Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας σχεδιάζει σε πρώτη φάση την παραγγελία 10 αεροσκαφών προπαραγωγής T-50 για αξιολόγηση και στη συνέχεια 60 αεροσκαφών παραγωγής για το 2016.
Εντύπωση πάντως προκαλεί ο εκπληκτικά μικρός χρόνος ένταξης του νέου ρωσικού μαχητικού σε υπηρεσία, που για μαχητικό πέμπτης γενιάς συνιστά παγκόσμιο ρεκόρ.
Για την ιστορία αναφέρουμε ότι το μαχητικό F-22 φέρει πίσω του τουλάχιστον 15(!) χρόνια εξέλιξης καθώς το πρωτότυπο YF-22 πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 29 Σεπτεμβρίου του 1990 και το πρώτο F-22A παραγωγής εντάχθηκε σε υπηρεσία στις 15 Δεκεμβρίου του 2005.
Αντίθετα το νέο ρωσικό μαχητικό δεν συγκεντρώνει πάνω από 6(!) χρόνια εξέλιξης από την πρώτη του πτήση το 2010 μέχρι και την είσοδό του σε υπηρεσία όπως υπολογίζεται το 2016. Αναμφισβήτητα η ρωσική αεροπορική βιομηχανία έκανε ένα πρωτοφανή αγώνα δρόμου, που όμοιός του δεν έχει υπάρξει για άλλο μαχητικό τέτοιας πολυπλοκότητας και εξελιγμένης τεχνολογίας και από ότι φαίνεται τον κερδίζει.
Στο τεύχος της «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ» που κυκλοφορεί μπορείτε να διαβάσετε ένα εκτενές αφιέρωμα για το νέο ρωσικό μαχητικό T-50 για την προοπτική εμπλοκής της Ελλάδας σε ένα κολοσσιαίο βιομηχανικό πρόγραμμα, και συνακόλουθα του εξοπλισμού της μετά το 2020 με το συγκεκριμένο αεροσκάφος.
Αυτό είναι και το γενικό αποτέλεσμα της μελέτης του γνωστού Αυστραλού αναλυτή Carlo Kopp και του καθηγητή Michael J. Pelosi οι οποίοι πραγματοποίησαν μια πρώτη προσομοίωση εύρεσης της διατομής του ραντάρ του νέου ρωσικού μαχητικού.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου