Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2013

Ασφαλισμένοι στην Ασπίς Πρόνοια διεκδικούν από το Δημόσιο αποζημίωση 2.589.702 ευρώ

Ειδικότερα, οι ασφαλισμένοι διεκδικούν για την ζημιά που υπέστησαν και για διαφυγόντα κέρδη το ποσό των 2.309.702 ευρώ και για την ικανοποίηση της ηθικής βλάβης που δέχθηκαν το ποσό των 280.000 ευρώ
'Αγωγές τεσσάρων ασφαλισμένων της Ασπίς Πρόνοια (η άδεια λειτουργίας της οποίας έχει ανακληθεί από το 2008), με τις οποίες ζητούν συνολικά από το Ελληνικό Δημόσιο το ποσό των 2.589.702 ευρώ για τη ζημιά που υπέστησαν από τις παραλείψεις των οργάνων του Δημοσίου, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα την αφαίρεση της άδειας λειτουργίας της ασφαλιστικής εταιρείας, αλλά και για ηθική βλάβη που δέχθηκαν θα απασχολήσουν το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
Ειδικότερα, οι ασφαλισμένοι διεκδικούν για την ζημιά που υπέστησαν και για διαφυγόντα κέρδη το ποσό των 2.309.702 ευρώ και για την ικανοποίηση της ηθικής βλάβης που δέχθηκαν το ποσό των 280.000 ευρώ.
Αναλυτικότερα, οι ασφαλισμένοι είχαν συνάψει με την Ασπίς Πρόνοια διάφορα ασφαλιστήρια συμβόλαια ζωής συνδεόμενα με επενδύσεις, ενώ παράλληλα είχαν και αποταμιευτικό χαρακτήρα. Οι ασφαλισμένοι κατέβαλαν υψηλά ασφάλιστρα και με την λήξει των συμβολαίων θα ελάμβαναν το κεφάλαιο, συν bonus.
Οι αγωγές κατατέθηκαν στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών, αλλά σε εφαρμογή του νόμου 3900/2010, ο πρόεδρος του ΣτΕ Σωτ. Ρίζος μαζί με τα άλλα δύο μέλη της αρμόδιας επιτροπής, λόγω του ενδιαφέροντος της υπόθεσης και του γεγονότος ότι απασχολεί μεγάλη μερίδα του κοινωνικού συνόλου, τις εισήγαγε με διαδικασίες «εξπρές» στο ΣτΕ για οριστική επίλυση. Η απόφαση του ΣτΕ που θα εκδοθεί θα αποτελέσει πιλότο για όλες τις όμοιες εκκρεμείς υποθέσεις στα Διοικητικά Δικαστήρια της χώρας.
Οι ασφαλισμένοι αναφέρουν ότι σύμφωνα με το άρθρο 105 του εισαγωγικού νόμου του Αστικού Κώδικα το Δημόσιο έχει την ευθύνη για τις πράξεις και παραλείψεις των αρμοδίων οργάνων του. Στην προκειμένη περίπτωση, αναφέρεται στις αγωγές, τα αρμόδια όργανα του Δημοσίου, δεν προέβησαν στου αναγκαίους προληπτικούς ελέγχους και στη λήψη των αναγκαίων κατασταλτικών μέτρων, πριν γίνει η ανάκληση της άδειας λειτουργίας της επίμαχης ασφαλιστικής εταιρείας.
Ακόμη, υπογραμμίζουν ότι δεν ελέγχθηκαν οι πράξεις του τέως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Ασπίς Πρόνοια και σήμερα έγκλειστου στις φυλακές Κορυδαλλού Παύλου Ψωμιάδη, ο οποίος ήλεγχε άμεσα και έμμεσα το 50% του μετοχικού κεφαλαίου της επίμαχης ασφαλιστικής εταιρείας. Υποστηρίζουν, μεταξύ των άλλων, ότι Παύλος Ψωμιάδης ανεξέλεγκτα μετακινούσε τεράστιε ποσά από την Ασπίς Πρόνοια σε προσωπικές του εταιρείες.

news247
Διαβάστε περισσότερα » »

Πολύ αργά για δάκρυα κ.Πρόεδρε: Αφήσατε τους εχθρούς να διαβούν...

Mε καθυστέρηση τριών ετών ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας φαίνεται ότι ένιωσε την ανάγκη να ξεπλύνει το όνειδος από τις υπογραφές που έβαζε τόσο καιρό σε ανθελληνικά διατάγματα που οδηγούσαν με μαθηματική ακρίβεια στην καταστροφή της χώρας και μίλησε έστω τώρα, στα στερνά του, σαν Έλληνας.
Είναι αργά, φυσικά, για δάκρυα, το κακό που ήταν να κάνει το έκανε, αλλά τουλάχιστον η Ιστορία θα γράψει ότι μεταμελήθηκε, τώρα στο τέλος του, για την καταστροφή που προκάλεσε στην χώρα.
Όπως επίσης θα μείνει στην ιστορία για την φυγάδευσή του στην παρέλαση του 2011 στην λαϊκή εξέγερση που επιχείρησε να αλλάξει την πορείa του τόπου, αλλά προδόθηκε από τον συμβιβασμό του Α.Σαμαρά λίγες ημέρες μετά, την 1η Νοεμβρίου.
Τώρα ο Κ.Παπούλιας μίλησε για εκβιασμούς και έστειλε μήνυμα ότι "Δεν θα υποκυψει ο ελληνικός λαός στους εκβιασμούς" εννοώντας την τρόϊκα.
Ο λαός ποτέ δεν υπέκυψε σε εκβιασμούς. Αλλά ο λαός προδόθηκε από την πολιτική του ηγεσία που υποτάχθηκε στους εχθρούς της Ελλάδας.
Ιδού ολόκληρη η δήλωση Παπούλια:
«Γιορτάζουμε σήμερα μια μεγάλη επέτειο, τιμάμε τους νεκρούς μια σημαντικής μάχης ενάντια της χολέρας του φασισμού. Ήταν η πρώτη νίκη της αντιφασιστικής Ευρώπης», δήλωσε μετά την στρατιωτική παρέλαση της Θεσσαλονίκης.
«Η Έλλαδα ήταν πάντα προμαχούσα για τους μεγάλους αγώνες και τα ιδανικά.
Ο λαός έδωσε τότε το αίμα του και σήμερα έδωσε αυτό που μπορούσε για να ξεπεραστεί η κρίση, και αυτό πρέπει να εκτιμηθεί από την Ευρώπη.
Ο ελληνικός λαός αυτό που μπορούσε να δώσει το έδωσε. Να μην νομίσουν ότι μπορεί να υποκύψουμε σε εκβιασμούς. Ποτέ ο ελληνικός λαός δεν υπέκυψε σε εκβιασμούς», κατέληξε.
apocalypsejohn
Διαβάστε περισσότερα » »

ΌΛΗ η παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στην Πτολεμαΐδα (Βίντεο 39′ )


IMGP4949
Καθίστε αναπαυτικά μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή σας και απολαύστε μέσω του kozan.gr, όσες φορές επιθυμείτε, όλη τη σημερινή παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου που πραγματοποιήθηκε  στην Πτολεμαΐδα.





kozan.gr
Διαβάστε περισσότερα » »

Η διείσδυση της αεριοκίνησης στις αγορές του εξωτερικού

Picture 0 for Η διείσδυση της αεριοκίνησης στις αγορές του εξωτερικούΤι συμβαίνει με την κίνηση οχημάτων με φυσικό αέριο διεθνώς, την ώρα που η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση
Του Αλέξανδρου Μητάκη
mitakis@voria.gr

Ιδιαίτερα διαδεδομένη, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες περιοχές του πλανήτη είναι η κίνηση οχημάτων με φυσικό αέριο. Χαρακτηριστικό είναι πως στα τέλη του 2011, ο παγκόσμιος στόλος των οχημάτων που κινούνταν με αέριο είχε φτάσει τα 14,8 εκατομμύρια, ενώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα τελευταία δύο έτη έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 5%, με αιχμή την Ευρώπη.

Στο πλαίσιο της επίσημης λειτουργίας του πρώτου πρατηρίου φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη, FYSIKON, (περισσότερα εδώ), η Voria.gr σας παρουσιάζει τη θέση που κατέχει η αεριοκίνηση διεθνώς, σύμφωνα με ενημέρωση από τη ΔΕΠΑ, η οποία έχει αναλάβει, σε συνεργασία με τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης να εδραιώσει τη νέα τεχνολογία στη χώρα μας (περισσότερα εδώ).

Όπως προκύπτει από τα διεθνή στοιχεία, η δυσμενής συγκυρία της διεθνούς οικονομίας, η οποία χαρακτηρίζεται από τις υψηλές τιμές του πετρελαίου (πρώτη ύλη και για το υγραέριο), έχει επιταχύνει τη στροφή προς το φυσικό αέριο, με την αύξηση των δικτύων και των στόλων αεριοκίνητων οχημάτων να επιταχύνεται αναλόγως.

Στη Γερμανία, ο αριθμός των πρατηρίων που μπορούν να εφοδιάσουν τα οχήματα με φυσικό αέριο ξεπέρασε σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία τα 900, και ο αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα πλησιάζει τις 100.000.

Στην Ιταλία, το δίκτυο προϋπάρχει της ανάπτυξης των νέων μοντέλων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και δεκαετίες, καθώς χρησιμοποιήθηκε ευρέως από τη βιομηχανία από τη δεκαετία του ’50. Έτσι τον Απρίλιο του 2012, τα πρατήρια είχαν ήδη ξεπεράσει τα 900, ενώ περισσότερα από 800 χιλιάδες οχήματα ιδιωτικής χρήσης χρησιμοποιούν πλέον το φυσικό αέριο ως καύσιμο για την κίνηση τους.

Στις ΗΠΑ, το οδικό αέριο είναι το προτιμώμενο καύσιμο για οχήματα δημοσίων συγκοινωνιών, με περισσότερα από 114 χιλιάδες λεωφορεία να το χρησιμοποιούν σε μεγάλο αριθμό πολιτειών. Χαρακτηριστική είναι η παρέμβαση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της μεγαλύτερης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, της General Motors, Dan Akerson, με την οποία κάλεσε την Ουάσιγκτον σε πρωτοβουλίες για τη μετάβαση στο φυσικό αέριο κίνησης.

Στη Νέα Ζηλανδία, η οποία είναι η δεύτερη χώρα που ξεκίνησε τη μαζική χρήση μετά την Ιταλία, κυκλοφορούν σήμερα περισσότερα από 110 χιλιάδες οχήματα με αεριοκίνηση - δηλαδή περί το 10% του στόλου των αυτοκινήτων της χώρας. Και τα μεγέθη αυτά συνεχίζουν να αυξάνονται και μάλιστα με επιταχυνόμενους πλέον ρυθμούς.

Στην Ιρλανδία, ξεκίνησε τον Ιούνιο ευρύ πρόγραμμα χρήσης του φυσικού αέριου από τις δημόσιες συγκοινωνίες με κατασκευάστρια εταιρία τη MAN.

Στην Αργεντινή και τη Βραζιλία, η χρήση του φυσικού αερίου κίνησης έχει εκτοξευθεί, με τους στόλους φυσικού αερίου κίνησης να ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια οχήματα.

Τα πλεονεκτήματα της αεριοκίνησης

Σύμφωνα με τη ΔΕΠΑ, το βασικότερο πλεονεκτήματα της κίνησης με φυσικό αέριο είναι η οικονομία, καθώς ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου δείχνει ότι η οδήγηση ενός οχήματος φυσικού αερίου επιτυγχάνει ποσοστό εξοικονόμησης μέχρι 66% έναντι της χρήσης ενός οχήματος βενζίνης και μέχρι 33% έναντι του ντίζελ.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα για το κόστος μετακίνησης με ένα VW PASSAT από την Αθήνα στην Κατερίνη (440 χιλιόμετρα): Το κόστος της βενζίνης ανήλθε σε 43,56 ευρώ. Η δαπάνη για φυσικό αέριο ήταν 20,80 ευρώ ή 53% χαμηλότερη από τη βενζίνη. (Οι τιμές και οι καταναλώσεις στη διάρκεια της δοκιμής ήταν: Βενζίνη 1,65 ευρώ/λίτρο, 6 λίτρα ανά 100 χλμ. και φυσικό αέριο 1,1 ευρώ/κιλό, 4,3 κιλά για 100 χλμ.)

Για να γίνει ακόμα περισσότερο αντιληπτό το εύρος της οικονομίας αξίζει να αναφερθεί πως με βάση δοκιμές της ADAC, ένα Fiat Panda με καύσιμο CNG κατάφερε να διανύσει απόσταση 720 χλμ. με μόλις 30 ευρώ όταν τα υπόλοιπα 241 αυτοκίνητα που εξετάστηκαν - συμπεριλαμβανομένων σε αυτά υβριδικών και πετρελαιοκίνητων - δε ξεπέρασαν το όριο των 500 χλμ.

Επιδόσεις οχημάτων και συντήρηση

Το φυσικό αέριο για τα οχήματα έχει υψηλότερο αριθμό οκτανίων από τη βενζίνη και συγκεκριμένα 130 έναντι 90. Η ιδιότητα αυτή επιτυγχάνει την καύση χωρίς να δημιουργείται αυτοανάφλεξη, ακόμα και σε κινητήρες υψηλότερης συμπίεσης και αποτελεσματικότητας.

Επιπλέον, η καύση είναι συνολική, γιατί το μίγμα φυσικού αερίου και αέρα τείνει να είναι τέλειο σε οποιαδήποτε θερμοκρασία περιβάλλοντος και ο κινητήρας παρουσιάζει μεγάλη ροπή κατά την εκτέλεση επιταχύνσεων, χωρίς αστοχίες ακόμη και σε χαμηλές σχετικά ταχύτητα.

Έτσι οι ταχύτητες που μπορεί να φθάσουν τα οχήματα φυσικού αερίου είναι παρόμοιες με τις υψηλές ταχύτητες των συμβατικών αυτοκινήτων επιδόσεων. Ένα όχημα με καύσιμο φυσικού αερίου Audi A4, μπήκε στο Βιβλίο των Ρεκόρ του Γκίνες αναπτύσσοντας ταχύτητα 364,6 χλμ/ώρα τον Απρίλιο του 2009 και έγινε το γρηγορότερο αυτοκίνητο φυσικού αερίου που κινείται στον κόσμο. Η δοκιμή έγινε στην πίστα Φόρμουλα, στο διάσημο Nürburgring της Γερμανίας.

Όσο δε αφορά στη συντήρηση του κινητήρα, οι μηχανικοί σημειώνουν πως το λάδι που λιπαίνει τον κινητήρα είναι λιγότερο μολυσμένο σε περίπτωση χρήσης του φυσικού αερίου με αποτέλεσμα και τα διαστήματα μεταξύ των αλλαγών του λιπαντικών να είναι σχεδόν δύο φορές πιο μακριά. Τα αέρια καύσης δεν είναι διαβρωτικά και δε βλάπτουν τα μεταλλικά μέρη του κινητήρα με αποτέλεσμα να αυξάνεται σημαντικά η ζωή του, καθώς και των σωληνώσεων του συστήματος εξάτμισης.

Περιβάλλον
Η διεθνής βιβλιογραφία για την αεριοκίνηση είναι ενδεικτική των πλεονεκτημάτων της. Σύμφωνα λοιπόν με αυτήν οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σύγκριση με τη βενζίνη και 35% λιγότερο σε σύγκριση με το ντίζελ, ενώ επιτυγχάνουν μειώσεις στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα κατά 95% σε σύγκριση με τη βενζίνη, στις εκπομπές υδρογονανθράκων κατά 80% και στα οξείδια του αζώτου κατά 30%.

Το φυσικό αέριο επιπρόσθετα δεν περιέχει θείο, σωματίδια, μόλυβδο ή βαριά ίχνη μετάλλων και σε αντίθεση με τη βενζίνη δεν περιέχει τοξικά πρόσθετα μόλυβδου ή βενζόλιου.

Πέραν των σημαντικών θετικών επιπτώσεων στον αέρα των πόλεων, ένα ακόμη λιγότερο γνωστό αλλά εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι κινητήρες φυσικού αερίου επιτυγχάνουν σημαντικό περιορισμό της ηχορύπανσης, επιτρέποντας πιο ομαλή και αθόρυβη λειτουργία έναντι της βενζίνης και του ντίζελ.

Το φυσικό αέριο άλλωστε δεν είναι τοξικό ή διαβρωτικό και δεν μολύνει τα υπόγεια ύδατα. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για το περιβάλλον σε περίπτωση διαρροής, σε αντίθεση για παράδειγμα με τις πετρελαιοκηλίδες. Το φυσικό αέριο όντας ελαφρύτερο από τον αέρα, σε περίπτωση ενδεχόμενης διαρροής απλά διαφεύγει προς τα πάνω, διαχέεται και διαλύεται στην ατμόσφαιρα.

voria.gr
Διαβάστε περισσότερα » »