Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2011

Μια Ελληνίδα κοιτάζει την κορυφή της Νέας Υόρκης


Για εμάς Κατερίνα Χριστοφοράτου. Από την Κεφαλονιά. Για την Νέα Υόρκη πάλι, Kate Christoforatos, Αμερικανίδα! Αν και έχει γεννηθεί στις ΗΠΑ δηλώνει σχεδόν διχασμένη μεταξύ των ΗΠΑ και της Ελλάδας. Σήμερα εν ολίγοις κρίνεται το μέλλον της. Μέχρι το βράδυ θα γνωρίζει αν έχει εκλεγεί ανώτατος δικαστής στο ανώτατο δικαστήριο της Νέας Υόρκης. Λίγο πριν την κάλπη μίλησε στο περιοδικό Blink για τα όσα σκέφτεται και τα όσα υπηρετεί. Σε άπταιστα ελληνικά η προσυνεννόηση, στα αγγλικά η (γραπτή) συνέντευξη, με μία επισήμανση: «αν έχετε κάποιο πρόβλημα μπορώ να σας απαντήσω και στα ελληνικά»!
Κυρία Χριστοφοράτος, στην Ελλάδα και μόνο το άκουσμα των νέων ότι μια Ελληνίδα ανεβαίνει στην κορυφή των ΗΠΑ μοιάζει σαν… προσσελήνωση! Αλήθεια έχουν επικοινωνήσει μαζί σας Έλληνες; Νιώθετε ότι πλέον φορτώνεστε με επιπλέον ευθύνες;
Νιώθω ιδιαίτερη τιμή για την πρόταση στο πρόσωπό μου για την θέση του ανώτατου δικαστή στο Queens της Νέας Υόρκης. Όλο αυτό το διάστημα με πλησίασαν δεκάδες άνθρωποι για να μου ευχηθούν, να με συγχαρούν αλλά και να μάθουν περισσότερα για μένα. Όλο αυτό κάνει τεράστια την ευθύνη μου να αντεπεξέλθω στις προσδοκίες των Ελλήνων αλλά και των Ελληνοαμερικανών φίλων μου.

Αν και είστε Αμερικανός πολίτης έχετε δυο δυσκολίες: πρώτον ότι κατάγεστε από άλλη χώρα και δεύτερον είστε γυναίκα. Στην ελληνική πραγματικότητα αυτές οι δυσκολίες συχνά είναι ανυπέρβλητες. Τι συμβαίνει στις ΗΠΑ;
Εγώ έχω γεννηθεί στις ΗΠΑ αλλά και οι δυο γονείς μου έχουν γεννηθεί στην Κεφαλλονιά και μετανάστευσαν στις ΗΠΑ το 1950. Με μεγάλωσαν πιστοί στις παραδόσεις των προγόνων μας και ειλικρινά νιώθω ιδιαιτέρως περιφανή για την καταγωγή μου. Έτσι μεγάλωσα και εγώ τις κόρες μου! Όλοι μας μιλάμε, γράφουμε και διαβάζουμε ελληνικά. Στις ΗΠΑ πολλές γυναίκες έχουν προταθεί και αρκετές έχουν εκλεγεί σε ανώτατες θέσεις δικαστικών. Μετράνε περισσότερο η εμπειρία και οι ικανότητες από την καταγωγή τους και το φύλο τους.

Ανώτατο δικαστήριο. Πόσο σημαντικό είναι και γιατί. Και τι παραπάνω μπορεί να προσφέρει μια γυναίκα από μια τέτοια θέση;
Είναι το Ανώτατο Δικαστήριο σε Κάθε περιφέρεια. Ασχολείται με Κάθε είδους δίκαιο, αστικό, οικογενειακό, ποινικό. Από διαζύγια, μέχρι συμφωνίες και ατυχήματα. Γίνεται λοιπόν εύκολα αντιληπτό πως ανεξάρτητα πρόσωπα με γνώση, εμπειρία, συμπόνοια αλλά και κατανόηση των Νόμων έχουν πολλά να προσφέρουν στη δικαιοσύνη υπηρετώντας από αυτές τις θέσεις. Το φύλο τους δεν έχει σημασία αρκεί να έχουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται από τη θέση.

Υπήρξε κάποια στιγμή που σκεφθήκατε να τα παρατήσετε; Λόγω ίσως Κάποιων δυσκολιών;
Ούτε που μπου πέρασε ποτέ από το μυαλό. Αντιμετώπισα πολλές δύσκολες υποθέσεις αλλά η παραίτηση δεν είναι λύση για μένα. Άλλωστε Κάθε άνθρωπος δικαιούται εκπροσώπηση και οφείλουμε οι δικηγόροι να το παλεύουμε μέχρι την απόφαση του δικαστή. Απλά ελπίζουμε η απόφαση να είναι τίμια και δίκαιη.

Τι είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη «Ελλάδα»;
Την πατρίδα μου μακριά από την… πατρίδα μου. Έχουμε ένα πανέμορφο σπίτι στην Κεφαλλονιά και τα συναισθήματα κάθε φορά που πηγαίνουμε στο νησί είναι ιδιαίτερα και απερίγραπτα. Η Ελλάδα και οι Έλληνες μέσα στους αιώνες έχουν καταφέρει μεγάλες επιτυχίες. Ελπίζω και σήμερα να καταφέρουμε να γίνουμε αυτάρκεις με στόχο την ευημερία όλων μας.

Πρόσφατα η αστυνομία της Νέας Υόρκης συνέλαβε αρκετά άτομα που διαμαρτύρονταν για την οικονομική κρίση. Σας βρίσκει σύμφωνη η κίνηση αυτή; Τι θα προτείνατε και στις δυο πλευρές;
Λόγω της υποψηφιότητας μου καταλαβαίνετε πως είναι δύσκολο στην Παρούσα φάση να τοποθετηθώ. Είναι λεπτό ζήτημα. Και σε Καμία περίπτωση δεν μπορώ να συμβουλεύσω βάση των προσωπικών μου πιστεύω.

Του Θεοδόση Παπανδρέου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου