Με το βλέμμα στραμμένο στη ΔΕΠΑ είναι η Τουρκία, καθώς η κρατική εταιρεία αερίου Botas προσβλέπει στην εξαγορά του μεριδίου του Ελληνικού Δημοσίου.
Υπενθυμίζεται ότι για το Δ΄ τρίμηνο του 2011, όπως ορίζει το Μνημόνιο, η κυβέρνηση επιδιώκει να συγκεντρώσει 3,3 δις. ευρώ από πώληση της συμμετοχής του Δημοσίου σε εταιρείες, ανάμεσα τους και η ΔΕΠΑ , για την οποία προβλέπεται η πώληση του 55%.
Οι Τούρκοι επιδιώκουν να αναλάβουν το management της εταιρείας , με απώτερο στόχο να ελέγξουν την μεταφορά φυσικού αερίου στον αγωγό ITGI (Ελλάδα, Τουρκία, Ιταλία) σε συνδυασμό με την συμμετοχή της εταιρείας Botas και στο αγωγό Nabucco, ο οποίος δεν περνά από την χώρα μας.
Η Δημόσια επιχείρηση αερίου είναι μια κερδοφόρα επιχείρηση καθώς για το πρώτο εξάμηνο του 2011, οι πωλήσεις της σημείωσαν αύξηση κατά 28,27% φτάνοντας τα 754, 2 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 129,3 εκατ. ευρώ με αύξηση 86,73%.
Για το θέμα έχει ήδη τοποθετηθεί ο αρμόδιος υπουργός ενέργειας της Τουρκίας, ο οποίος ανέφερε ότι η ΔΕΠΑ χρωστάει στην Botas 300 εκατ. ευρώ εδώ και τρία χρόνια, τονίζοντας ότι το χρέος αυτό δεν θα πάει στην διεθνή διαιτησία αλλά θα το αναλάβει η Τουρκία μέχρι να διορθωθεί η κατάσταση στην Ελληνική οικονομία!
Μάλλον όμως η υπόθεση βαδίζει προς την διαιτησία καθώς η Αθήνα τονίζει ότι τα χρέη δεν υπερβαίνουν τα 120 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ έχει εκδηλώσει και το Αζερμπαϊτζάν, μέσω της κρατικής εταιρείας Socar. Το Αζερμπαϊτζάν παρέχει σήμερα περίπου 700 εκατ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως στην Ελλάδα.
Το ελληνικό δημόσιο κατέχει το 65% της ΔΕΠΑ και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των αποκρατικοποιήσεων η κυβέρνηση σκοπεύει να διαθέσει το 55% της εταιρείας μέσα στο 2011.
Υπενθυμίζεται ότι για το Δ΄ τρίμηνο του 2011, όπως ορίζει το Μνημόνιο, η κυβέρνηση επιδιώκει να συγκεντρώσει 3,3 δις. ευρώ από πώληση της συμμετοχής του Δημοσίου σε εταιρείες, ανάμεσα τους και η ΔΕΠΑ , για την οποία προβλέπεται η πώληση του 55%.
Οι Τούρκοι επιδιώκουν να αναλάβουν το management της εταιρείας , με απώτερο στόχο να ελέγξουν την μεταφορά φυσικού αερίου στον αγωγό ITGI (Ελλάδα, Τουρκία, Ιταλία) σε συνδυασμό με την συμμετοχή της εταιρείας Botas και στο αγωγό Nabucco, ο οποίος δεν περνά από την χώρα μας.
Η Δημόσια επιχείρηση αερίου είναι μια κερδοφόρα επιχείρηση καθώς για το πρώτο εξάμηνο του 2011, οι πωλήσεις της σημείωσαν αύξηση κατά 28,27% φτάνοντας τα 754, 2 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 129,3 εκατ. ευρώ με αύξηση 86,73%.
Για το θέμα έχει ήδη τοποθετηθεί ο αρμόδιος υπουργός ενέργειας της Τουρκίας, ο οποίος ανέφερε ότι η ΔΕΠΑ χρωστάει στην Botas 300 εκατ. ευρώ εδώ και τρία χρόνια, τονίζοντας ότι το χρέος αυτό δεν θα πάει στην διεθνή διαιτησία αλλά θα το αναλάβει η Τουρκία μέχρι να διορθωθεί η κατάσταση στην Ελληνική οικονομία!
Μάλλον όμως η υπόθεση βαδίζει προς την διαιτησία καθώς η Αθήνα τονίζει ότι τα χρέη δεν υπερβαίνουν τα 120 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ έχει εκδηλώσει και το Αζερμπαϊτζάν, μέσω της κρατικής εταιρείας Socar. Το Αζερμπαϊτζάν παρέχει σήμερα περίπου 700 εκατ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως στην Ελλάδα.
Το ελληνικό δημόσιο κατέχει το 65% της ΔΕΠΑ και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των αποκρατικοποιήσεων η κυβέρνηση σκοπεύει να διαθέσει το 55% της εταιρείας μέσα στο 2011.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου