Με το νόμο Βορίδη από το Μάιο 2012 που αφορά τη λειτουργία και τον εκσυγχρονισμό των Δημόσιων ΚΤΕΟ (ΦΕΚ 1466/03.05.2012), είναι απαραίτητο για τη λειτουργία τους να προβούν σε ενέργειες έτσι ώστε να εκσυγχρονίσουν τις διαδικασίες ελέγχου οχημάτων και να πιστοποιηθούν κατά το πρότυπο ISO 9001:2008 έως τις 03.01.2013. Επίσης, με άλλη εγκύκλιο στις 04.01.2013, δίνεται παράταση στην προθεσμία εκσυγχρονισμού της μηχανοργάνωσης και του τεχνολογικού εξοπλισμού αλλά όχι για την πιστοποίηση κατά ISO. Ο νόμος αναφέρει ρητά ότι εάν μετά τις 03.01.2013 το Δημόσιο ΚΤΕΟ δεν έχει ακόμη πιστοποιηθεί, κλείνει και δεν προσφέρει υπηρεσίες μέχρι να ολοκληρώσει την διαδικασία.
Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, με Δελτίο Τύπου στις 10.01.2013, ανακοινώνει ότι ολοκληρώθηκε η πιστοποίηση των Δημ. ΚΤΕΟ Δυτικής Μακεδονίας σύμφωνα με τους νόμους κλπ. και πανηγυρίζει ότι είναι η μοναδική περιφέρεια που κατάφερε να πιστοποιήσει τα Δημόσια ΚΤΕΟ ευθύνης της.
Τελικά, στις 24.12.2012 (παραμονή Χριστουγέννων) ο Περιφερειάρχης Δυτ. Μακεδονίας υπογράφει απόφαση που δίνει με απευθείας ανάθεση το έργο «Διαδικασία προετοιμασίας-πιστοποίησης ISO 9001:2008 για ΚΤΕΟ Κοζάνης» προϋπολογισμού 4.674,00 (από το σύνολο των 12.000 ευρώ για όλα τα ΚΤΕΟ της Δυτ. Μακεδονίας) σε κάποιους κυρίους Παπακώστα από το Κιλκίς και Τσούκα από τη Θεσσαλονίκη. Από όσο γνωρίζουμε, οι δύο αυτοί κύριοι πήρανε «πακέτο» όλη τη δουλειά για όλα τα ΚΤΕΟ Δυτ. Μακεδονίας.
Οι παραπάνω κύριοι στις 02.01.2013
(συνέτριψαν κάθε ρεκόρ προετοιμασίας σε 3 εργάσιμες μέρες να
ολοκληρώσουν τις διαδικασίες εν μέσω εορτών) δίνουν πιστοποιητικό ISO
9001:2008 στα ΚΤΕΟ από κάποια εταιρία FQC με έδρα την Κωνσταντινούπολη
Τουρκίας. Στην πραγματικότητα, η εταιρία που εξέδωσε το πιστοποιητικό
είναι η μητρική TURKAK Akridetasyon.
Υποθέτουμε ότι για λόγους «αισθητικής»
δεν εξέδωσαν τα πιστοποιητικά απευθείας από την TURKAK διότι όσο νά ναι
χτυπάει άσχημα να βρίσκεται σε ΚΤΕΟ του Ελληνικού κράτους πιστοποιητικό
με ημισέληνους και κόκκινες Τούρκικες σημαίες, οπότε επέλεξαν την
«αναίμακτη» λύση της FQC δια της πλαγίας οδού. Αλλά το story έχει και
συνέχεια…Η διεθνής πρακτική στην έκδοση πιστοποιητικών είναι να
εκδίδονται στη γλώσσα της εταιρίας πιστοποίησης (στα Τούρκικα εν
προκειμένω) και στα Αγγλικά για διεθνή χρήση. Αν πρέπει να εκδοθεί και
σε άλλη γλώσσα (π.χ. Ελληνικά), χρειάζεται διακρίβωση από ανεξάρτητο
φορέα ότι όντως η μετάφραση και οι διαδικασίες είναι σύννομες και όπως
προβλέπονται. ΟΛΟΚΛΗΡΟ το πιστοποιητικό πρέπει να είναι γραμμένο σε μία γλώσσα, όχι και Αγγλικά και Τούρκικα κλπ.
Το πιστοποιητικό που εξέδωσαν για τα ΚΤΕΟ Καστοριάς είναι εν μέρη στα Αγγλικά, εν μέρει στα Ελληνικά και εν μέρει στα Τούρκικα…
Οι γκάφες όμως και οι τσαπατσουλιές
των κ.κ. Τσούκα και Παπακώστα έχουν και συνέχεια…Στο Πιστοποιητικό
αναφέρεται ότι τα ΚΤΕΟ Καστοριάς πιστοποιούνται ότι τηρούν το πρότυπο
ISO 9001:2008 για: ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΟΧΗΜΑΤΩΝ κωδ. ΕΑ 35Έλα όμως που ο
κωδικός ΕΑ 35 αντιστοιχεί στις: ΛΟΙΠΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ και ο σωστός κωδικός
για Τεχνικό Έλεγχο Οχημάτων είναι ο ΕΑ 34…Το πιστοποιητικό που εξέδωσαν για τα ΚΤΕΟ Καστοριάς είναι εν μέρη στα Αγγλικά, εν μέρει στα Ελληνικά και εν μέρει στα Τούρκικα…
Προφανώς μέσα σε 3 εργάσιμες ημέρες εν μέσω εορτών οι παραπάνω κύριοι έφτιαξαν (για 4 Δημόσια ΚΤΕΟ) εγχειρίδια και έντυπα, διακρίβωσαν όργανα και μηχανήματα, εκπαίδευσαν το προσωπικό στις διαδικασίες, τους προϊσταμένους στους εσωτερικούς ελέγχους, έβγαλαν στόχους, στήσανε πρόγραμμα ελέγχων και όλα όσα προβλέπονται από τις διαδικασίες. Μέσα σε όλα αυτά έκαναν και ένα λαθάκι, αντί για κωδικό ΕΑ 34 βγάλανε πιστοποιητικό με διαδικασία ΕΑ 35…Είναι λοιπόν ξεκάθαρο, ακόμη και για κάποιον που δεν είναι εξοικειωμένος με τα πρότυπα ISO και τις διαδικασίες πιστοποίησης ότι η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, προφανώς λόγω άγνοιας της κατάστασης, υπέγραψε στο πόδι μια σύμβαση με τυχάρπαστους φορείς διαπίστωσης, οι οποίοι για να προλάβουν τις διαδικασίες και να είναι νομότυποι, εξέδωσαν ένα πιστοποιητικό, (στην κυριολεξία κουρελόχαρτο) μέσα σε 3 μέρες από Τούρκικη εταιρία, με το αντίστοιχο «μπαξίσι» βέβαια…
Αλλά δυστυχώς έχει και συνέχεια το έργο… Το Υπουργείο Μεταφορών, κατάλαβε κάποια στιγμή ότι κάτι δεν πάει καλά στην όλη ιστορία. Ο Νόμος 4070/2012 ρητά αναφέρει ότι πιστοποιητικά ISO 9001:2008 για τα Δημόσια ΚΤΕΟ, γίνονται δεκτά μόνο από Ελληνικές ή Ευρωπαϊκής Ένωσης εταιρίες πιστοποίησης.
Προφανώς για να έχει τα… νώτα του καλυμμένα, οι υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών εκδίδουν εγκύκλιο στις 25.01.2013 (22 μέρες μετά την πιστοποίηση-μαϊμού) όπου αναφέρει τις διατάξεις του νόμου 4070/2012 όπου αναφέρεται ρητά ότι: «ο φορέας που χορηγεί την πιστοποίηση κατά το πρότυπο 9001:2008 πρέπει να είναι φορέας της Ελλάδας ή κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Και ω του θαύματος !!! στην ίδια εγκύκλιο αναφέρεται ότι το σωστό πεδίο διαπίστευσης είναι το ΕΑ34 και η διαπίστευση πρέπει να έχει χορηγηθεί από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευση (ΕΣΥΔ) το οποίο προκλητικά έχει εξαιρεθεί από τους ελέγχους σύμφωνα με το νόμο Βορίδη από το Μάιο του 2012 για να μπορούν εταιρίες αμφιβόλου προσόντων (από Τουρκία, Σκόπια, Βουλγαρία κλπ.) να αλωνίζουν στην αγορά μαζί με τα εγχώρια τσιράκια τους και να παίρνουν (καλή ώρα) έργα 12.000 από Περιφέρειες που αγνοούν (?) τις διαδικασίες και πανηγυρίζουν ότι πρώτοι στην Ελλάδα ολοκλήρωσαν τις διαδικασίες πιστοποίησης των ΚΤΕΟ… και 25 μέρες μετά κλείνουν τα ΚΤΕΟ διότι η εταιρία πιστοποίησης δεν είναι εγκεκριμένη από το ΕΣΥΔ…
Ακόμη τελικά λεφτά υπάρχουν για πέταμα (ή μήπως οι τυχάρπαστοι φορείς πιστοποίησης που πήρανε νύχτα τη δουλειά, παραμονή Χριστουγέννων, έχουν μπάρμπα στην Περιφέρεια;)
Όλα τα παραπάνω έγγραφα είναι στη διάθεση όποιου ενδιαφέρεται…
kozan.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου