Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

ΣΟΚ! 5.000 ευρώ σε 20 ημέρες

Μισθούς-πρόκληση για υπηρεσίες 20 ημερών, εν μέσω οικονομικής κρίσης και απάνθρωπων μέτρων που πλήττουν -ως συνήθως- μισθωτούς και συνταξιούχους σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, δίνει το Υπουργείο Εσωτερικών.
Τη στιγμή που οι Έλληνες φορολογούμενοι γονατίζουν από τη βάρβαρη, φοροεισπρακτική, επιδρομή της κυβέρνησης και το Υπουργείο Οικονομικών τείνει να «ποινικοποιήσει» το δικαίωμα της ιδιοκτησίας, διαδικασίες-εξπρές με απευθείας αναθέσεις, που πραγματοποιούνται στο όνομα της «τεχνολογικής ανάπτυξης», αποφέρουν σε «ημέτερους» το -διόλου ευκαταφρόνητο- ποσό των 5.000 ευρώ για δουλειά 20 ημερών!
Η υπόθεση διασπάθισης δημοσίου χρήματος για υπηρεσίες που -όπως καταγγέλλεται- θα μπορούσαν να γίνουν με πολύ λιγότερο κόστος βαραίνει την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. Με την 6716 απόφαση που εξέδωσε στις 30 Ιουνίου του 2011 και την οποία υπογράφει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Γιώργος Καλαμαράς, ανέθεσε απευθείας σε ιδιώτη την «παροχή υπηρεσιών υποστήριξης της Επιτροπής Πληροφορικής και Επικοινωνιών».
Έκρινε, μάλιστα, ότι το «υποστηρικτικό έργο» του εν λόγω συμβαλλόμενου είναι τόσο σπουδαίο, ώστε εκείνος έπρεπε να εισπράξει 5.000 ευρώ για τις υπηρεσίες που προσέφερε μέχρι τις 20 Ιουλίου του 2011. Συνειρμικά και μόνο να αναφέρουμε ότι με 5.000 ευρώ ζει ένας χαμηλοσυνταξιούχος. Βέβαια, τα χρήματα αυτά δεν τα εισπράττει σε 20 αλλά σε 365 ημέρες.  
Το ρεπορτάζ
Ας μπούμε, όμως, στην ουσία του θέματος: Με υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 4 Μαΐου του 2011 αποφασίστηκε ότι η Επιτροπή Πληροφορικής και Επικοινωνιών χρήζει περαιτέρω «υποστήριξης».
Συγκεκριμένα, αποφασίσθηκε ότι ιδιώτης θα έπρεπε: α) να βοηθήσει την Επιτροπή στη διαδικασία της επιτελικής παρακολούθησης και τον συντονισμό των δράσεων και έργων, β) να αξιολογήσει τα εργαλεία διαχείρισης έργων, να συμβάλει στη κατάρτιση Ψηφιακού Θεματολογίου, γ) να συμβάλει στην κατάρτιση Εθνικών Σχεδίων Ευριζωνικότητας, Ψηφιακής Σύγκλησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κ.ά..
Κοινώς να παράξει, κυρίως, συμβουλευτικό έργο, το οποίο κοστολογήθηκε έναντι 5.000 ευρώ.
Στις 30 Ιουνίου, το έργο ανατέθηκε απευθείας με απόφαση που υπογράφει ο διευθύνων σύμβουλος της ΚτΠ Α.Ε., κ. Γιώργος Καλαμαράς, σε ιδιώτη χημικό μηχανικό και σύμβουλο επιχειρήσεων.
Η χρονική διάρκεια του έργου ορίστηκε από τις 30 Ιουνίου έως τις 20 Ιουλίου. Το ποσό που συμφωνήθηκε να δοθεί στον συμβαλλόμενο ήταν 5.000 ευρώ.
Συστήθηκε μάλιστα και Τριμελής Επιτροπής Παρακολούθησης και Παραλαβής του έργου, στην οποία συμμετείχαν οι: Κωνσταντίνος Τζοάννης, Βασίλης Καραμάνης και Μαυρέττα Μελά. Άπαντες είναι στελέχη της ΚτΠ Α.Ε.

 
 Ο απολογισμός 


Στις 20 Ιουλίου, ημέρα λήξης της σύμβασης, ο ιδιώτης παρέδωσε γραπτή αναφορά στον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, ενημερώνοντάς τον για την περάτωση της αποστολής του.
Πέρα των παρουσιάσεων που φέρεται να έκανε και να προετοίμασε (πέντε τον αριθμό), εμφανίζεται να δημιούργησε και ένα αρχείο δεδομένων MS Excel, αναφορικά με τους δείκτες παρακολούθησης των στόχων του Ψηφιακού Θεματολογίου (Digital Agenda). Ωστόσο, είναι χαρακτηριστικό ότι το έργο του, όπως το παρουσιάζει ο ίδιος, εξαντλείται σε μια δισέλιδη αναφορά.
Δύο ημέρες αργότερα, στις 22 Ιουλίου, ήρθε η «ώρα της κρίσης». Συνεδρίασε η Επιτροπή Παρακολούθησης. Ήταν η καθ’ ύλη αρμόδια για να εγκρίνει την εκταμίευση των 5.000 ευρώ.  
Στη συνεδρίαση παρέστησαν οι κ.κ. Κωνσταντίνος Τζοάννης και Μιχάλης Καραμάνης καθώς και το αναπληρωματικό μέλος, κυρία Ελένη Δέδε. Άπαντες συμφώνησαν ότι το έργο παραδόθηκε εμπρόθεσμα και καλύπτει τις απαιτήσεις του διαγωνισμού. Έτσι ενέκριναν την παραλαβή του έργου αλλά και την εκταμίευση του ποσού.
Ο ιδιώτης έγινε κατά 5.000 ευρώ πιο πλούσιος στις 2 Αυγούστου του 2011, ύστερα από την απόφαση που εξέδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΚτΠ Α.Ε.
Από τον κρατικό κορβανά δαπανήθηκαν 5.000 ευρώ για «δουλειά» 20 ημερών. Προείπαμε κάτι. Ότι το συγκεκριμένο ποσό αποτελεί το ετήσιο εισόδημα των χαμηλοσυνταξιούχων, οι οποίοι καλούνται -για ακόμη μία φορά- να πληρώσουν την οικονομική κρίση. Τι αποδεικνύεται; Ότι σε ορισμένες περιπτώσεις λεφτά -εξακολουθούν να- υπάρχουν... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου