Πρωταθλήτρια στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε στέγες αναδεικνύεται η Κρήτη, όπου συνολικά έχουν εγκατασταθεί... 700 από τα 1000 συστήματα που είναι εγκατεστημένα πανελλαδικά.
Οι Κρητικοί φαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα ‘ανοιχτοί» σε έργα πράσινης ανάπτυξης και αρκετοί ιδιώτες προχωρούν σε «πράσινες» επενδύσεις.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι και στο περίφημο πράσινο νησί, τον Άγιο Ευστράτιο μέχρι σήμερα, με βάση τα στοιχεία της ΔΕΗ δεν υπάρχει ούτε ένα φωτοβολταϊκό σε στέγη αλλά ούτε και καμία αίτηση.
Αλλά και στις αιτήσεις πρωταθλήτρια είναι η Κρήτη με 27MW, ενώ σημαντικός αριθμός αιτήσεις εμφανίζεται στη Σάμο (483KW) και τη Ρόδο (346KW).
Σύμφωνα, με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν από τη ΔΕΗ, οι περιοχές, που ακολουθούν πίσω από την Κρήτη σε ότι αφορά την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες είναι η Χίος με 1,4 MW, η Ρόδος 637KW, η Σύρος 391KW ενώ συνολικά έχουν εγκατασταθεί φωτοβολταϊκά σε στέγες σε 19 νησία.
Αντίθετα δεν υπάρχουν ακόμη καθόλου έργα από τα μεγάλα νησιά στη Λήμνο, τη Σάμο και τη Σίφνο καθώς επίσης και στα περισσότερα μικρά νησιά του Αιγαίου.
Κόστος και οφέλη
Καταρχήν, το πρόγραμμα για φωτοβολταϊκά στις στέγες, αφορά οικιακούς καταναλωτές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που επιθυμούν να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκά ισχύος ως 10 κιλοβάτ (ΚWp) στο δώμα ή στη στέγη κτιρίου, συμπεριλαμβανομένων των στεγάστρων βεραντών.
Το κόστος εγκατάστασης μειώνεται διαρκώς, σήμερα κινείται σε επίπεδα λίγο υψηλότερα των 3.000 ευρώ ανά εγκατεστημένο κιλοβάτ, δηλαδή 30.000 ευρώ για τη μεγαλύτερη εγκατάσταση που είναι 10 κιλοβάτ. Πριν από μερικά χρόνια ήταν 6.000 ευρώ ανά κιλοβάτ.
Γενικά ένα φωτοβολταϊκό κοστίζει όσο και ένα αυτοκίνητο (π.χ. ένα φωτοβολταϊκό ισχύος 2 κιλοβάτ κοστίζει όσο και ένα φθηνό αυτοκίνητο μικρού κυβισμού, περί τις 6.000 ευρώ, ενώ ένα μεγαλύτερο σύστημα των 10 κιλοβάτ όσο ένα αυτοκίνητο μεσαίου- μεγάλου κυβισμού, περί τις 30.000 ευρώ).
Μόνο που ενώ το αυτοκίνητο έχει συνεχώς έξοδα για τα επόμενα χρόνια, το φωτοβολταϊκό, αντίθετα, έχει έσοδα και σας αποφέρει και κέρδη για περισσότερα από 25 χρόνια..
Το πρόγραμμα μέχρι σήμερα
Συνολικά με βάση τα στοιχεία της ΔΕΗ που φτάνουν μέχρι τον Απρίλιο, τα φ/β σε στέγες που βρίσκονται σε λειτουργία είναι 2424 με ισχύ 20.758KW. Οι αιτήσεις φτάνουν τις 7907 και αφορούν σε ισχύ 68.621KW. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία τα περισσότερα φωτοβολταϊκά σε στέγες από την έναρξη του προγράμματος τον Ιούλιο του 2009, εγκαταστάθηκαν τον περασμένο Μάρτιο, όταν συνδέθηκαν 376 συστήματα ισχύος 3.388KW. Οι περισσότερες αιτήσεις (1010) κατατέθηκαν το Νοέμβριο του 2010.
Οι Κρητικοί φαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα ‘ανοιχτοί» σε έργα πράσινης ανάπτυξης και αρκετοί ιδιώτες προχωρούν σε «πράσινες» επενδύσεις.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι και στο περίφημο πράσινο νησί, τον Άγιο Ευστράτιο μέχρι σήμερα, με βάση τα στοιχεία της ΔΕΗ δεν υπάρχει ούτε ένα φωτοβολταϊκό σε στέγη αλλά ούτε και καμία αίτηση.
Αλλά και στις αιτήσεις πρωταθλήτρια είναι η Κρήτη με 27MW, ενώ σημαντικός αριθμός αιτήσεις εμφανίζεται στη Σάμο (483KW) και τη Ρόδο (346KW).
Σύμφωνα, με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν από τη ΔΕΗ, οι περιοχές, που ακολουθούν πίσω από την Κρήτη σε ότι αφορά την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες είναι η Χίος με 1,4 MW, η Ρόδος 637KW, η Σύρος 391KW ενώ συνολικά έχουν εγκατασταθεί φωτοβολταϊκά σε στέγες σε 19 νησία.
Αντίθετα δεν υπάρχουν ακόμη καθόλου έργα από τα μεγάλα νησιά στη Λήμνο, τη Σάμο και τη Σίφνο καθώς επίσης και στα περισσότερα μικρά νησιά του Αιγαίου.
Κόστος και οφέλη
Καταρχήν, το πρόγραμμα για φωτοβολταϊκά στις στέγες, αφορά οικιακούς καταναλωτές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που επιθυμούν να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκά ισχύος ως 10 κιλοβάτ (ΚWp) στο δώμα ή στη στέγη κτιρίου, συμπεριλαμβανομένων των στεγάστρων βεραντών.
Το κόστος εγκατάστασης μειώνεται διαρκώς, σήμερα κινείται σε επίπεδα λίγο υψηλότερα των 3.000 ευρώ ανά εγκατεστημένο κιλοβάτ, δηλαδή 30.000 ευρώ για τη μεγαλύτερη εγκατάσταση που είναι 10 κιλοβάτ. Πριν από μερικά χρόνια ήταν 6.000 ευρώ ανά κιλοβάτ.
Γενικά ένα φωτοβολταϊκό κοστίζει όσο και ένα αυτοκίνητο (π.χ. ένα φωτοβολταϊκό ισχύος 2 κιλοβάτ κοστίζει όσο και ένα φθηνό αυτοκίνητο μικρού κυβισμού, περί τις 6.000 ευρώ, ενώ ένα μεγαλύτερο σύστημα των 10 κιλοβάτ όσο ένα αυτοκίνητο μεσαίου- μεγάλου κυβισμού, περί τις 30.000 ευρώ).
Μόνο που ενώ το αυτοκίνητο έχει συνεχώς έξοδα για τα επόμενα χρόνια, το φωτοβολταϊκό, αντίθετα, έχει έσοδα και σας αποφέρει και κέρδη για περισσότερα από 25 χρόνια..
Το πρόγραμμα μέχρι σήμερα
Συνολικά με βάση τα στοιχεία της ΔΕΗ που φτάνουν μέχρι τον Απρίλιο, τα φ/β σε στέγες που βρίσκονται σε λειτουργία είναι 2424 με ισχύ 20.758KW. Οι αιτήσεις φτάνουν τις 7907 και αφορούν σε ισχύ 68.621KW. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία τα περισσότερα φωτοβολταϊκά σε στέγες από την έναρξη του προγράμματος τον Ιούλιο του 2009, εγκαταστάθηκαν τον περασμένο Μάρτιο, όταν συνδέθηκαν 376 συστήματα ισχύος 3.388KW. Οι περισσότερες αιτήσεις (1010) κατατέθηκαν το Νοέμβριο του 2010.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου