Διαφημίσεις Google
Αγορά ρεύματος με προπληρωμένες κάρτες (κατά το σύστημα που ισχύει στην κινητή τηλεφωνία με τα καρτοκινητά), εκπτώσεις για τους καταναλωτές, που εξοφλούν τους λογαριασμούς τους με πάγια εντολή, και αύξηση των εγγυήσεων κατά 50 %, προτείνει μεταξύ άλλων η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο των απλήρωτων λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας, που εντείνεται λόγω της κρίσης.
Στις προτάσεις, που εξετάζονται, περιλαμβάνεται επίσης η δημιουργία "Ενεργειακού Τειρεσία", δηλαδή ενός αρχείου στο οποίο θα καταγράφεται το ιστορικό των ανεξόφλητων υποχρεώσεων των καταναλωτών, ώστε να προληφθεί το φαινόμενο της μετακίνησης αφερέγγυων καταναλωτών από έναν προμηθευτή σε άλλον.
Ωστόσο, η διαδικασία, που απαιτείται για τη δημιουργία αυτού του συστήματος και οι προϋποθέσεις που τίθενται για την έγκρισή του από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, είναι σχετικά χρονοβόρες, χωρίς να είναι βέβαιο ότι η Αρχή θα δώσει την τελική έγκριση.
Η ΡΑΕ προειδοποιεί ότι το ζήτημα των ληξιπρόθεσμων οφειλών απειλεί ακόμη και την οικονομική βιωσιμότητα των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας και μπορεί να έχει επιπτώσεις ακόμη και τα τιμολόγια, στον βαθμό που οι συνεπείς καταναλωτές θα κληθούν να καλύψουν το κόστος των επισφαλειών. Οι προτάσεις, που προκρίνει η Αρχή, η οποία εγκαινίασε σήμερα δημόσια διαβούλευση για το θέμα με τους προμηθευτές ρεύματος (ΔΕΗ και εναλλακτικούς) περιλαμβάνουν τα εξής:
-Δικαίωμα άρνησης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε πελάτες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές σε άλλον προμηθευτή. Να υποχρεωθούν οι καταναλωτές, όταν αλλάζουν προμηθευτή, να προσκομίζουν τον τελευταίο εκκαθαριστικό λογαριασμό.
-Εκπτώσεις για όσους πληρώνουν με πάγια εντολή - αν και, όπως επισημαίνεται, η εντολή αυτή μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανακληθεί.
-Εγκατάσταση μετρητών προπληρωμής, λύση που ευνοεί και την γρήγορη αλλαγή προμηθευτή. Τα μειονεκτήματα είναι ότι δεν έχει διερευνηθεί το κόστος των μετρητών αυτών, όπως επίσης ότι στις χώρες που εφαρμόζονται τέτοια συστήματα οι εταιρίες χρεώνουν υψηλότερα τιμολόγια στους πελάτες με μετρητές προπληρωμής.
-Αύξηση των εγγυήσεων. Με το σημερινό καθεστώς οι προμηθευτές έχουν δικαίωμα να ζητούν εγγύηση που καλύπτει την κατανάλωση ύψους έως τριών μηνών. Προτείνεται να αυξηθούν οι εγγυήσεις σε έξι μήνες για όσους πελάτες έχουν ιστορικό ληξιπρόθεσμων οφειλών και να μειώνονται σε τέσσερις αν ο πελάτης επιδείξει συνέπεια.
-Παροχή συμβουλών για μείωση της κατανάλωσης ρεύματος.
-Δυνατότητα πληρωμής λογαριασμών σε δόσεις.
Σημειώνεται πάντως ότι σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον Κώδικα Προμήθειας, τριάντα ημέρες μετά τη της λήξη προθεσμίας πληρωμής του λογαριασμού ο προμηθευτής κοινοποιεί σχετική ειδοποίηση στον πελάτη και 14 ημέρες μετά μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση και να διακόψει την παροχή.
Αγορά ρεύματος με προπληρωμένες κάρτες (κατά το σύστημα που ισχύει στην κινητή τηλεφωνία με τα καρτοκινητά), εκπτώσεις για τους καταναλωτές, που εξοφλούν τους λογαριασμούς τους με πάγια εντολή, και αύξηση των εγγυήσεων κατά 50 %, προτείνει μεταξύ άλλων η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο των απλήρωτων λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας, που εντείνεται λόγω της κρίσης.
Στις προτάσεις, που εξετάζονται, περιλαμβάνεται επίσης η δημιουργία "Ενεργειακού Τειρεσία", δηλαδή ενός αρχείου στο οποίο θα καταγράφεται το ιστορικό των ανεξόφλητων υποχρεώσεων των καταναλωτών, ώστε να προληφθεί το φαινόμενο της μετακίνησης αφερέγγυων καταναλωτών από έναν προμηθευτή σε άλλον.
Ωστόσο, η διαδικασία, που απαιτείται για τη δημιουργία αυτού του συστήματος και οι προϋποθέσεις που τίθενται για την έγκρισή του από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, είναι σχετικά χρονοβόρες, χωρίς να είναι βέβαιο ότι η Αρχή θα δώσει την τελική έγκριση.
Η ΡΑΕ προειδοποιεί ότι το ζήτημα των ληξιπρόθεσμων οφειλών απειλεί ακόμη και την οικονομική βιωσιμότητα των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας και μπορεί να έχει επιπτώσεις ακόμη και τα τιμολόγια, στον βαθμό που οι συνεπείς καταναλωτές θα κληθούν να καλύψουν το κόστος των επισφαλειών. Οι προτάσεις, που προκρίνει η Αρχή, η οποία εγκαινίασε σήμερα δημόσια διαβούλευση για το θέμα με τους προμηθευτές ρεύματος (ΔΕΗ και εναλλακτικούς) περιλαμβάνουν τα εξής:
-Δικαίωμα άρνησης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε πελάτες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές σε άλλον προμηθευτή. Να υποχρεωθούν οι καταναλωτές, όταν αλλάζουν προμηθευτή, να προσκομίζουν τον τελευταίο εκκαθαριστικό λογαριασμό.
-Εκπτώσεις για όσους πληρώνουν με πάγια εντολή - αν και, όπως επισημαίνεται, η εντολή αυτή μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανακληθεί.
-Εγκατάσταση μετρητών προπληρωμής, λύση που ευνοεί και την γρήγορη αλλαγή προμηθευτή. Τα μειονεκτήματα είναι ότι δεν έχει διερευνηθεί το κόστος των μετρητών αυτών, όπως επίσης ότι στις χώρες που εφαρμόζονται τέτοια συστήματα οι εταιρίες χρεώνουν υψηλότερα τιμολόγια στους πελάτες με μετρητές προπληρωμής.
-Αύξηση των εγγυήσεων. Με το σημερινό καθεστώς οι προμηθευτές έχουν δικαίωμα να ζητούν εγγύηση που καλύπτει την κατανάλωση ύψους έως τριών μηνών. Προτείνεται να αυξηθούν οι εγγυήσεις σε έξι μήνες για όσους πελάτες έχουν ιστορικό ληξιπρόθεσμων οφειλών και να μειώνονται σε τέσσερις αν ο πελάτης επιδείξει συνέπεια.
-Παροχή συμβουλών για μείωση της κατανάλωσης ρεύματος.
-Δυνατότητα πληρωμής λογαριασμών σε δόσεις.
Σημειώνεται πάντως ότι σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον Κώδικα Προμήθειας, τριάντα ημέρες μετά τη της λήξη προθεσμίας πληρωμής του λογαριασμού ο προμηθευτής κοινοποιεί σχετική ειδοποίηση στον πελάτη και 14 ημέρες μετά μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση και να διακόψει την παροχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου