Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

Ο διακεκριμένος Φυσικός Δημήτρης Νανόπουλος εξηγεί «γιατί είμαστε εδώ» και «από που προήλθαμε»

Δημήτρης Νανόπουλος: ένα από τα πιο ισχυρά επιστημονικά μυαλά της εποχής μας
Πόσο κοντά βρισκόμαστε στη διατύπωση μιας ενιαίας θεωρίας για όλες τις δυνάμεις που διέπουν τον κόσμο γύρω μας; Πώς γίνεται η ολική ενέργεια στο σύμπαν να είναι μηδέν και η ζωή να συνεχίζεται κανονικά; Πόσα σύμπαντα υπάρχουν;
Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα δίνει ο διακεκριμένος καθηγητής Θεωρητικής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, Δημήτρης Νανόπουλος, με αφορμή την εγκατάστασή του ως αντιπροέδρου της Ακαδημίας Αθηνών, που έγινε την Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014.
«Παλιά νομίζαμε ότι η Γη είναι το κέντρο του κόσμου. Και δεν είναι. Ότι το ηλιακό σύστημα είναι το μόνο. Και δεν είναι. Μέχρι το 1925 πιστεύαμε ότι ο γαλαξίας μας ήταν το σύμπαν. Όχι μόνο δεν είναι, αλλά υπάρχουν 100 δισεκατομμύρια γαλαξίες με εκατό δισεκατομμύρια άστρα ο κάθε γαλαξίας.
Ακούστε τώρα το νούμερο που θα σας πω: Έχουμε καταλήξει ότι υπάρχουν, δυνητικά, 10 εις την 500στή είδη συμπάντων. Αυτό σημαίνει, ότι κάποια από αυτά μπορεί και να μην συμβούν, αλλά και ότι πολλά μπορεί να υπάρξουν πολλές φορές», τόνισε ο καθηγητής στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, αναφερόμενος στα δεδομένα, που σταδιακά αποδεικνύονται και πειραματικά.
Όπως έγινε με το περίφημο πρόγραμμα του CERN, το οποίο απέδειξε την ύπαρξη του σωματιδίου του Χιγκς, διαδικασία που δεν θα μπορούσε να συμβεί χωρίς τη συμβολή του κ. Νανόπουλου και της ομάδας του.
«Οι στιγμές αυτές κατά τις οποίες η ομάδα μου κι εγώ ανακαλύπταμε κάτι καινούργιο, ήταν για μένα οι σημαντικότερες. Όπως έγινε με την εργασία που κάναμε το 1975-76 στο CERN, σχετικά με το σωματίδιο του Higgs.
Τα υπόλοιπα βραβεία, θέσεις, συνεντεύξεις, είναι πολύ ευχάριστα και ωραία, αλλά τα θεωρώ συμπαρομαρτούντα σε σχέση με την ανείπωτη χαρά της ανακάλυψης», δήλωσε, αναφερόμενος στις μεγαλύτερες στιγμές της σταδιοδρομίας του, που δεν ήταν λίγες. Φυσικά σε αυτές συγκαταλέγονται και οι επαληθεύσεις.
«Δεν μπορώ να πω ότι δεν συγκινήθηκα όταν ο Πίτερ Χιγκς, στην ομιλία του κατά την απονομή του Νόμπελ, αφού ανέφερε όλη την ιστορία για το σωματίδιο μέχρι το 1966, στο τέλος μίλησε και για τη δική μας ερευνητική ομάδα», συμπλήρωσε.
Που βρίσκεται τώρα η έρευνα
Τώρα, η έρευνα βρίσκεται σε άλλη φάση, καθώς ο επιταχυντής του CERN έχει κλείσει για συντήρηση και θα ξεκινήσει πάλι αρχές του 2015. Ο ίδιος εξηγεί τον λόγο που τον περιμένει με μεγάλη αγωνία:
«Η ανακάλυψη του σωματιδίου του Χιγκς είναι το τέλος μιας μεγάλης ιστορίας, αλλά και η αρχή μιας ακόμα μεγαλύτερης. Θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει και μια άλλη ομάδα σωματιδίων, τα λεγόμενα υπερσυμμετρικά, τα οποία θα είναι πολλά, μπορεί και της τάξεως του 100.
Δηλαδή, σχεδόν ό,τι σωματίδιο βρίσκεται αυτήν τη στιγμή στη φύση, θα υπάρχει κατά κάποιον τρόπο και το ''ξαδελφάκι'' του, με άλλη μάζα. Δεν πρόκειται για καινούργια πράγματα, όμως παίρνουν πολύ μεγαλύτερη σημασία μετά την πειραματική ανακάλυψη του σωματιδίου του Χιγκς, καθώς επαληθεύεται σταδιακά το όνειρο της μεγάλης ενοποίησης.
Ότι δηλαδή όλες οι δυνάμεις είναι μία, ότι υπάρχει μια βασική θεωρία, με την οποία μπορούμε να καταλάβουμε τον κόσμο, από την απαρχή του έως τώρα, στηριγμένοι μόνο σε πειραματικά δεδομένα της φυσικής», τονίζει ο κ. Νανόπουλος, αναφερόμενος στα δεδομένα που εμπλουτίστηκαν με το περίφημο πείραμα στο Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών Ευρώπης CERN, στο οποίο συμμετείχε ως εθνικός εκπρόσωπος της Ελλάδας.
Όμως, τι σημαίνουν όλα αυτά για τις ζωές των απλών ανθρώπων; «Νομίζω ότι θα πρέπει να τους ελευθερώσει από πολλά υπαρξιακά ερωτήματα, όπως ''γιατί είμαστε εδώ'' και ''πώς προήλθαμε''. Γνωρίζουμε πειραματικά ότι η ολική ενέργεια στο σύμπαν είναι μηδέν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να δημιουργηθούν ζωή και φαινόμενα. Είναι ένα μηδέν δυναμικό.
Και επειδή ξέρουμε ότι ισχύει η αρχή της διατήρησης της ενέργειας, το συμπέρασμα της παγκόσμιας κοσμολογίας, ότι το σύμπαν είναι μια διακύμανση του τίποτα, είναι σωστό. Όπως έλεγε και ο Καζαντζάκης, στο τίποτα ξεκινάμε και στο τίποτα φτάνουμε, κι αυτό το λέμε ζωή.
Καμιά φορά σκέφτομαι, αυτοί οι άνθρωποι με τη δική τους προσέγγιση είχαν αναπτύξει τη σωστή φιλοσοφία, από άλλον δρόμο. Αυτό είναι και το μεγαλείο του ανθρώπινου μυαλού. Κι ερχόμαστε τώρα εμείς σαν το λαγό με τη χελώνα, αυτοί είναι οι λαγοί κι εμείς η χελώνα, σιγά- σιγά και τα στερεώνουμε και λέμε ότι αυτή η φιλοσοφική σχολή έχει δίκιο. Δεν νομίζω λοιπόν ότι όλα αυτά μπορούν να αφήσουν τον άνθρωπο ανεπηρέαστο», επισημαίνει.
Εξάλλου, υπάρχουν πάντα και τα πρακτικά –τεχνολογικά- οφέλη από τέτοιες ανακαλύψεις, όπως έγινε με το Διαδίκτυο. Γιατί είναι γνωστό ότι χάρη στο πείραμα του CERN και στην εξυπηρέτηση των αναγκών επικοινωνίας των επιστημόνων που δούλευαν στο εν λόγω πρόγραμμα, υπάρχει σήμερα το λογισμικό εργαλείο του World Wide Web (www), που επιτρέπει τη σύνδεση των χρηστών του Ιντερνετ.
«Τα τελευταία χρόνια και μέσα από πειραματικά δεδομένα καταλήξαμε ότι γίνονται πολλές τέτοιες διακυμάνσεις και υπάρχουν πάρα πολλά σύμπαντα, αυτό που λέμε πολύ-σύμπαν. Σύμφωνα δε και με τη θεωρία των υπερχορδών, η απλή αυτοσυνέπεια μας λέει ότι πρέπει να ζούμε σε περισσότερες από τέσσερις διαστάσεις και συγκεκριμένα σε 10. Κάποιος όμως θα πει, μα εγώ βλέπω ότι ζούμε σε τέσσερις, κι αν αφήσουμε έξω τον χρόνο, σε τρεις διαστάσεις. Τι γίνεται; Οι άλλες έξι «διπλώνονται» σε κάθε σημείο, είναι πάρα πολύ μικρές και δεν μπορούμε να τις δούμε.
Ο τρόπος που γίνεται αυτό το «δίπλωμα», μας καθορίζει και τους φυσικούς νόμους που λειτουργούν σε αυτό το σύμπαν. Άρα το σύμπαν, γεννιέται μαζί με τους φυσικούς νόμους του. Κάθε ένα από αυτά τα σύμπαντα έχει διαφορετικούς φυσικούς νόμους, γιατί αντιστοιχούν στον τρόπο που «διπλώνονται» οι έξτρα διαστάσεις. Έχουμε δηλαδή φτάσει τα τελευταία χρόνια να απαντούμε σε απίστευτα βαθιά ερωτήματα.
Βέβαια δεν λέω ότι όλα αυτά είναι αποδεδειγμένα με την πειραματική έννοια, αλλά βλέπουμε όλο αυτό το σύμπλεγμα να ενώνεται με έναν πολύ ωραίο τρόπο. Μια πολύ καλή, κατανοητή και εμπεριστατωμένη ανάλυση για όλα αυτά βρίσκονται στο τελευταίο βιβλίο του Στίβεν Χόκινγκ το "Μεγάλο Σχέδιο"», δηλώνει ο ακαδημαϊκός, που δεν τον απασχολεί μόνον το τι γίνεται στα μακρινά πολύ-σύμπαντα, αλλά και στη μικρή και ταλαιπωρημένη από την κρίση Ελλάδα.
«Δεν μπορώ να κοιτάξω έναν νέο στα μάτια και να του πω μείνει στην Ελλάδα»
«Ακόμα ξυπνάω και δεν το πιστεύω ότι η Ελλάδα έχει φτάσει σε αυτό το σημείο. Για να βγούμε από το τούνελ, θα πρέπει να προσπαθήσουμε να γίνει ανάπτυξη και να έρθουν επενδύσεις.
Αλλά όχι με την μπότα πάνω στον τράχηλο, όπως μας έχουν. Η μόνη λύση, νομίζω, είναι να μας αφήσουν λίγο ελεύθερους, και δεν μιλώ για "κουρέματα" και τέτοια, αλλά για επιμήκυνση, "πάγωμα", πείτε το όπως θέλετε, ώστε να μην έχουμε συνέχεια από πάνω μας αυτή την μπότα. Ο κόσμος πολύ έχει αντέξει, δεν νομίζω ότι μπορεί να αντέξει παραπάνω», σημειώνει.
Οσο για τους νέους που φεύγουν λόγω κρίσης στο εξωτερικό, θεωρεί ότι καλά κάνουν. Έχει εξάλλου και τη δική του εμπειρία να καταθέσει, όταν έφυγε από την Ελλάδα το 1971 για να συνεχίσει τις σπουδές του. «Δεν μπορώ να κοιτάξω ένα παιδί στα μάτια και να του πω μείνε.
Ξέρω ότι θα ενοχληθούν πολλοί γονείς με αυτό που λέω, αλλά πιστεύω ότι κάθε παιδί που έχει τη δυνατότητα και τη φλόγα μέσα του πρέπει να φύγει.
Γιατί, όπως λέω συνέχεια, Ελλάδα δεν είναι μόνον ο γεωγραφικός χώρος. Είναι παντού. Οταν ξέρουν ότι κάποιος είναι καλός επιστήμονας, λένε Έλληνας είναι. Είναι κι αυτός ένας τρόπος να βοηθήσεις τη χώρα σου. Γιατί λοιπόν να καταστραφεί μια γενιά;», αναρωτιέται.
Ο Δημήτρης Νανόπουλος εξελέγη το 1997, με την πρώτη ψηφοφορία, τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Ήταν 48 ετών, το νεότερο μέλος του ανώτατου πνευματικού ιδρύματος της Ελλάδας.
Το περίεργο είναι ότι έναν χρόνο αργότερα, το Πανεπιστήμιο Αθηνών απέρριψε την πρόταση για τη μετάκλησή του στο τμήμα της Φυσικής. Εκτοτε δεν έγινε καμία κίνηση από καμία πλευρά. «Δεν το προσπάθησα. Εξάλλου, το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού. Δεν είχα και κάποια πρόταση που δεν μπορούσα να πω όχι.
Υπήρχαν άνθρωποι που μου έλεγαν "βάλε υποψηφιότητα και θα σε υποστηρίξουμε". Μα και τότε που έβαλα, το ίδιο μου είπανε. Και ενώ είχα ήδη εκλεγεί ακαδημαϊκός. Αυτό πώς σας φαίνεται. Είναι σαν να είμαι στρατηγός, να πάω σε ένα σύνταγμα και να μου πουν ότι δεν γίνεσαι συνταγματάρχης. Αντίθετα, η Ακαδημία με τίμησε αμέσως. Αυτό είναι το παράδοξο», καταλήγει.

apocalypsejohn
Διαβάστε περισσότερα » »

xousein-zeibek-syrizaΟ γνωστός και ως σκιά του τούρκου προξένου της Κομοτηνής, χαρακτηρισμένος ως «το σακάκι του πρόξενου», βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης, Ζεϊμπέκ Χουσεΐν, φωτογραφηθείς πριν από λίγες ημέρες με ομάδα τουρκοφρόνων στην Γερμανία υπό την «σημαία της ανεξάρτητης Θράκης», επανέρχεται με ανακοίνωσή του -προς τους μουσουλμάνους της Θράκης- στο προσκήνιο με τον πλέον προκλητικό τρόπο.
Στην ανακοίνωσή του αυτή ο Ζεϊμπέκ Χουσεΐν ζητά από τους μουσουλμάνους της Θράκης να μην υπακούσουν το νόμο -της Ελληνικής Βουλής- που αφορά τους ιεροδιδασκάλους, το γνωστό ως νόμο των 240 ιμάμηδων…
Αδυνατώντας ο ίδιος (προφανέστατα ελλείψει πολιτικού θάρρους) να τοποθετηθεί απέναντι σε έναν ψηφισμένο νόμο του Ελληνικού Κοινοβουλίου, προτρέπει σε απείθεια, δηλαδή σε μη αποδοχή και εφαρμογή του νόμου, τους μουσουλμάνους της Θράκης.
Το θέμα ίσως θα ήταν γραφικό-όπως γράφει σε εμπεριστατωμένο άρθρο του ο Κωνσταντίνος Τερζής στο “Ας μιλήσουμε επιτέλους” – εάν δεν ήταν αντικείμενο όχι απλής πολιτικής εκμετάλλευσης (που και πάλι θα έπρεπε να τιμωρηθεί εκείνος που προτρέπει σε μη εφαρμογή νόμου), αλλά εκμετάλλευσης που σαν στόχο έχει την εθνική υπόσταση των μουσουλμάνων της Θράκης και μέσω της συγκεκριμένης ανακοίνωσης γίνεται προσπάθεια δημιουργίας «μετώπου» κατά της εφαρμογής νόμου, κατά της αποδοχής λειτουργίας της Πολιτείας και του ίδιου του Συντάγματος.
Φυσιολογικά και εάν δεν υπήρχε αυτό το έντονο αίσθημα φοβικότητας (απέναντι στην Τουρκία και των εν Ελλάδι λακέδων της) των εκάστοτε κυβερνητικών «ταγών», ο κ. Ζεϊμπέκ θα είχε συλληφθεί από την αρμόδια κρατική υπηρεσία προστασίας του Πολιτεύματος, αφού επί της ουσίας καλεί σε στάση κατά του Ελληνικού κράτους, ενώ εμφανίζει μία ιδιαιτερότητα –εξόχως ενδιαφέρουσα, αν αντανακλά το κόμμα στο οποίο βρίσκεται- αποδοχής μόνο των νόμων που μας… συμφέρουν! Επίσης, η προτροπή του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ διαθέτει ψήγματα απόπειρας δημιουργίας οργάνωσης κινούμενης κατά του Συντάγματος…
Μέχρι τη στιγμή αυτή, που γράφονται αυτές οι γραμμές, καμία ενέργεια δεν έχει γίνει τόσο από την ίδια την πολιτεία, όσο και από το ΣΥΡΙΖΑ (Κομοτηνής ή και από τα κεντρικά της Κουμουνδούρου), δημιουργώντας έτσι τις χειρότερες εντυπώσεις για τις σκοπιμότητες, τις συμφωνίες ή άλλες διεργασίες που γίνονται υπόγεια στο κόμμα του Αλέξη Τσίπρα και τα οποία αφορούν τα εθνικά θέματα και δη τα φερέφωνα της τουρκικής εξωτερικής –αλυτρωτικής- πολιτικής στην Θράκη.
Άραγε, θα υπάρξει κάποια επίσημη ανακοίνωση από το γραφείο τύπου του ΣΥΡΙΖΑ (και όχι μόνο από τα γραφεία της Κομοτηνής) ή το θέμα θα αφεθεί στην τύχη του, προκειμένου να προκαλέσει τις κατάλληλες εντυπώσεις, για να τύχει της πλέον στυγνής πολιτικής εκμετάλλευσης στις επερχόμενες διπλές εκλογές του Μαΐου;
Εμείς αναμένουμε τις κινήσεις όλων των κομμάτων. Δεν περιμένουμε ανακοινώσεις και λόγια (που τα παίρνει ο αέρας, όπως τη σημαία στα Ίμια), αλλά επί της ουσίας – έμπρακτες τοποθετήσεις, ενώ από το ΣΥΡΙΖΑ αναμένουμε αν έχει το πολιτικό θάρρος να τιμωρήσει παραδειγματικά και χωρίς αναστολή τον βουλευτή του Ζεϊμπέκ Χουσεΐν, ο οποίος προκαλεί ποικιλοτρόπως και σαφέστατα δεν λειτουργεί ως βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου…
Θα διαγράψει, άραγε, ο ΣΥΡΙΖΑ τον προστατευόμενο του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής ή ο Αλέξης Τσίπρας θα ασχοληθεί με το άθλημα της «γαργάρας», στο οποίο ομολογούμε ότι έχει παγκόσμιας απήχησης επιδόσεις, όταν δημιουργούνται εντός του κόμματός του θέματα που χαρακτηρίζονται ως εθνικά…
Κατά το kostasxan , όπως σχετικά φράφει “εμείς, σας θυμίζουμε πως ο νόμος για τοποθέτηση ιεροδιδασκάλων στα ελληνικά σχολεία, αφορά και θίγει τα συμφέροντα των ψευτομουφτήδων (και φυσικά του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής και την τουρκική εξωτερική πολιτική), οι οποίοι μέχρι τώρα τοποθετούσαν ως ιεροδιδασκάλους εκείνους τους ιμάμηδες που ήταν πιστοί στην πολιτική και τις θέσεις – στοχεύσεις του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής (και φυσικά πληρωνόντουσαν επιπρόσθετα από τους ψευτομουφτήδες βλ. τουρκικό προξενείο, για τις υπηρεσίες τους αυτές) και δίδασκαν το Κοράνιο σύμφωνα με τις νόρμες του τουρκικού υπουργείου εξωτερικών, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις τοποθετούνταν ως ιεροδιδάσκαλοι αγνώστου ταυτότητας μουλάδες με πακιστανική ή αφγανική καταγωγή και δίδασκαν πολλά και διάφορα απολύτως εξτρεμιστικά και άκρως επικίνδυνα για την δημόσια ειρ΄ληνη ασφάλεια μεταξύ των πολιτών της Θράκης!!!
Η προκλητική ανακοίνωση του Ζεϊμπέκ Χουσεΐν, όπως δημοσιεύτηκε στο Ροντόπ Ρουζγκαρί, στις 16 Ιανουαρίου 2014
Στα πλαίσια της έγκρισης του νόμου των 240 ιμάμηδων από την μνημονιακή κυβέρνηση, πριν από μικρό διάστημα υπογράφηκε από τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Αρβανιτόπουλο και τέθηκε σε εφαρμογή σύμβαση για την εργασία 63 ιεροδιδασκάλων στα κρατικά δημοτικά και γυμνάσια.
Τον τελευταίο καιρό στα πλαίσια των μνημονιακών συνταγών, ενώ με δικαιολογία τις οικονομικές δυσκολίες απολύεται διδακτικό προσωπικό στο οποίο δεν αναγνωρίζεται το δικαίωμα της εργασίας και ενώ ακόμη υπάρχει έλλειμμα 10 δασκάλων τουρκικών σε μειονοτικά δημοτικά, η μνημονιακή κυβέρνηση χωρίς να έχει υπάρξει κάποιο αίτημα από μειονοτικό φορέα, από γυμνάσιο ή λύκειο και παρά την σφοδρή αντίδραση της μειονότητας, πέρασε αυτόν τον νόμο και τον θέτει σε εφαρμογή.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε τον νόμο για τους ιμάμηδες και τους λόγους του τους είχα περιγράψει σε ομιλία που έκανα στην βουλή. Στη μνημονιακή κυβέρνηση η οποία στην περίοδο της πιο βαθιάς κρίσης, περιφρονώντας τα βασικά αιτήματα της μειονότητας σχετικά με τον νόμο για τους ιμάμηδες, την καλύτερη απάντηση θα δώσει ο κόσμος της μειονότητας.
Αξιότιμοι κηδεμόνες, πολύτιμοι μαθητές που αποτελείτε το μέλλον μας, το μάθημα των θρησκευτικών που μπήκε στα δημόσια δημοτικά και γυμνάσια δεν είναι ένα υποχρεωτικό αλλά ένα κατ΄ επιλογήν μάθημα. Επιθυμώ να αναφέρω πως οι μαθητές που δεν επιθυμούν να μετάσχουν στο μάθημα, μπορούν να εξαιρεθούν προσκομίζοντας στην διεύθυνση του σχολείου μια αίτηση.
Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν είχε πει πως το μέλλον κάθε χώρας είναι συνδεδεμένο με την εκπαίδευση των ανθρώπων της χώρας, έτσι και η μειονότητα μας με διεθνείς συνθήκες έχουν το δικαίωμα αίτησης παιδείας υψηλής ποιότητας.
Το εκπαιδευτικό είναι ένα θέμα που αφορά όλους μας, αλλά πρώτα από όλα αφορά τα παιδιά της μειονότητας και τους κηδεμόνες τους.
Δεν έχω καμιά αμφιβολία πως η μειονότητα έναντι των ανεπιθύμητων μέτρων που δεν μας αξίζουν, θα δώσει στην μνημονιακή κυβέρνηση την δέουσα απάντηση, μποϊκοτάροντας την εφαρμογή τους.
Με σεβασμό
Βουλευτής Χουσεΐν Ζεϊμπέκ
Όπως γίνεται αντιληπτό, το ενδιαφέρον του Ζεϊμπέκ Χουσεΐν είναι ιδιαίτερα έντονο και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο, αφού ο ίδιος είναι το φερέφωνο του τούρκου προξένου της Κομοτηνής του οποίου τις θέσεις εκφράζει στον απόλυτο βαθμό, ενώ ενίοτε (και με την ιδιότητά του ως μουσουλμάνος βουλευτής) περνά αυτές τις θέσεις σε καθαρά πολιτικό επίπεδο μέσα στις τάξεις του κόμματος του ΣΥΡΙΖΑ.

Θα γίνει, λοιπόν, κάποια εξεταστική επιτροπή στην Βουλή για την δράση του Ζεϊμπέκ Χουσεΐν, ή κάτι τέτοιο είναι αδύνατο για τα ημιεπίσημα όργανα της Τουρκίας, τα οποία δρουν εντός της Ελλάδας και προτρέπουν σε πράξεις οι οποίες τιμωρούνται αυστηρότατα από το νόμο;
Θα τιμωρήσει ο ΣΥΡΙΖΑ τον προκλητικό και υπόπτως κινούμενο ενάντια στους νόμους του Ελληνικού κράτους, βουλευτή του ή οι ψήφοι και οι άνθρωποι του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής έχουν μεγαλύτερη αξία για την Κουμουνδούρου και τους ειδικούς συμβούλους του Αλέξη Τσίπρα;

ΥΓ1: Σύμφωνα με πολύ καλές και αδιάψευστες πληροφορίες μας, αυτό “το λουλούδι του μπαξέ” του τουρκικού προξενείου, έχει πρωταγωνιστήσει και σε συντονισμένο ψυχολογικό πόλεμο που έγινε κατά γυναίκας εκπαιδευτικού στην Ξάνθη, την οποία και εξανάγκασε τελικά σε παραίτηση όχι ο “τσαμπουκάς” Ζεϊμπέκ αλλά η απάθεια (αλλά και η απόλυτη φοβικότητα) των αρμοδίων υπηρεσιών του κράτους, του ελληνικού κράτους, που αποχωρεί σταδιακά από την Θράκη και την εγκαταλείπει στους τοποτηρητές της Άγκυρας στην περιοχή…
ΥΓ2: Τέλος, μία ουσιαστική απορία: Εάν ο γράφων προσκαλούσε τους Έλληνες πολίτες να μην πληρώνουν τις φορολογικές τους επιβαρύνσεις, αλλά και τα χρέη τους προς τα τραπεζικά ιδρύματα, επειδή θεωρώ πως αποτελούν νόμους και αποφάσεις που προσβάλουν αλλά και θέτουν σε κίνδυνο την προσωπική ζωή και το μέλλον των πολιτών της χώρας, ποιά τύχη θα με περίμενε; Μήπως θα φυλακιζόμουν άμεσα και με (ούτε καν) τυπικές διαδικασίες; Γιατί να μην έχει την ίδια συμπεριφορά από τους φύλακες και εκπροσώπους του νόμου, αλλά και του κράτους, εκείνος ο οποίος ζητά κάτι παραπλήσιο, εκδηλώνοντας με το “αίτημά” του συμφέροντα ξένου κράτους;
ΥΓ3: Και επειδή σίγουρα κάποιοι αναρωτιούνται ποιά είναι η ποινή για όποιον διεγείρει σε απέθεια, ψάχνοντας στην τράπεζα νομικών πληροφοριών βρήκαμε:
Επιβουλή της δημόσιας τάξης
Διέγερση
Αρθρο 183.
Οποιος με οποιονδήποτε τρόπο προκαλεί ή διεγείρει δημόσια σε Απείθεια κατά των νόμων ή των διαταγμάτων ή εναντίον άλλων νόμιμων διαταγών της αρχής τιμωρείται με Φυλάκιση μέχρι τριών ετών.

makeleio
Διαβάστε περισσότερα » »

Τα μανιτάρια είναι η λύση για την κλιματική αλλαγή σύμφωνα με έρευνα

Η κλιματική αλλαγή είναι μία υπαρκτή απειλή, οι επιπτώσεις της οποίας γίνονται σταδιακά αισθητές σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη αμερικάνικη έρευνα, ο πλανήτης φαίνεται πώς έχει έναν απρόσμενο σύμμαχο, που δεν είναι άλλος από τα γνωστά σε όλους μανιτάρια.
Σύμφωνα με την μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Nature, οι συμβιωτικοί μύκητες (ανάμεσα στους οποίους συγκαταλέγονται και τα μανιτάρια), μπορούν να μειώσουν δραματικά την ποσότητα άνθρακα που απελευθερώνεται στον αέρα κατά τη διάρκεια της αποσύνθεσης
Οπως παρατήρησαν επιστήμονες του πανεπιστημίου του Τέξας, του πανεπιστημίου της Βοστώνης και του Ινστιτούτου Τροπικής Έρευνας Σμιθσόνιαν, οι συμβιωτικοί μύκητες έχουν την μοναδική ιδιότητα να φυλακίζουν τον άνθρακα στο έδαφος, αποτρέποντας τον από το να απελευθερωθεί στην ατμόσφαιρα.
Κατά τη διάρκεια της ζωής τους, τα φυτά απορροφούν το διοξείδιο του άνθρακα, όμως όταν πεθάνουν, κατά τη διάρκεια της αποσύνθεσης, το απελευθερώνουν στο έδαφος, δημιουργώντας έτσι τη μεγαλύτερη χερσαία δεξαμενή άνθρακα.
Ωστόσο όταν στις ρίζες των φυτών υπάρχουν συμβιωτικοί μύκητες το αποτέλεσμα της διαδικασίας είναι διαφορετικό: Δεδομένου ότι τα μικρόβια που διασπούν τη φυτική ύλη χρειάζονται άζωτο για να λειτουργήσουν, οι μύκητες, ανταγωνίζονται με αυτούς τους μικροοργανισμούς για το άζωτο και τελικά τους κλέβουν το άζωτο μειώνοντας την ικανότητα των μικροβίων να αποσυνθέσουν τη νεκρή ύλη και μετατρέποντας ταυτόχρονα το άζωτο σε θρεπτικά συστατικά για τα φυτά στων οποίων τις ρίζες κατοικούν.
Μάλιστα, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι συχνά οι συμβιωτικοί μύκητες στις ρίζες των φυτών αιχμαλωτίζουν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα ίδια τα φυτά. Το σημαντικότερο όμως, σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι το γεγονός ότι η ικανότητα των μυκήτων να αιχμαλωτίζουν τον άνθρακα δεν επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες ή το είδος του εδάφους.


Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Διαβάστε περισσότερα » »

Γιατί οι αρχαίοι «έβαζαν νερό» στο κρασί τους

Συχνά, και ιδιαίτερα τώρα, γίνομαι αποδέκτης ερωτημάτων σχετικών με το αν οι αρχαίοι Έλληνες είχαν υποκατάστατα των σημερινών ψυγείων και ακόμη αν είχαν τη δυνατότητα να ψύχουν τα διάφορα ποτά τους. Και στα δύο αυτά ερωτήματα η απάντηση είναι θετική.
Ωστόσο ακόμη και η πιο σύντομη ανάπτυξή τους απαιτεί έκταση που ξεπερνά τον περιορισμένο χώρο μιας επιφυλλίδας. Έτσι θα περιοριστώ στο δεύτερο ερώτημα, επιφυλασσόμενος σε μια άλλη, ελπίζω επίσης καλοκαιριάτικη, επιφυλλίδα να ασχοληθώ και με το πρώτο.
Όπως είναι γνωστό, το κατ' εξοχήν ποτό των αρχαίων Ελλήνων ήταν ο «θείος οίνος». Άνδρες, γυναίκες και παιδιά γεύονταν το ένθεο αυτό ποτό και ιδιαίτερα οι πρώτοι, που συνομιλούσαν και φλυαρούσαν ατέλειωτες ώρες κάθε μέρα στους ανδρώνες πίνοντας κρασί.
Οι συμμετέχοντες στις κρασοκατανύξεις αυτές συνήθως δεν έχαναν τη διαύγεια του νου τους επειδή το κρασί που κατανάλωναν ήταν νερωμένο. Σπάνια, και για πολύ συγκεκριμένους σκοπούς, οι αρχαίοι Έλληνες έπιναν ανέρωτο κρασί, «άκρατον οίνον».
Η ανάμειξη του κρασιού με το νερό γινόταν μέσα σε μεγάλα ευρύστομα αγγεία, γνωστά ως κρατήρες, και η συνήθης αναλογία ήταν τρία μέρη νερού προς ένα οίνου. Αυτή την αναλογία προτείνει και ο Ησίοδος, ο ποιητής της υπαίθρου, δεν λείπουν ωστόσο γραπτές μαρτυρίες που κάνουν λόγο για μείξη με νερό σε μεγαλύτερη αναλογία.
Αυτή ακριβώς η κυριαρχία του νερού ήταν που απέτρεπε πολλές δυσάρεστες καταστάσεις για τους πότες. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια που βάζει ο κωμικός ποιητής Αλέξις (4ος-3ος αι. π.Χ.) στο στόμα του Σόλωνα:
«Ήδη από τα κάρα τον πουλάνε (τον οίνον) νερωμένο, όχι βέβαια για να κερδίσουν κάτι παραπάνω, αλλά γιατί προνοούν για τους αγοραστές, να έχουν μετά την οινοποσία το κεφάλι ελαφρύ».
Το νερό που χρησιμοποιούσαν για το αραίωμα του κρασιού φρόντιζαν να προέρχεται από «σκιαράν παγάν» (πηγή), από «κρήνην αέναον και απόρρυτον» ή από «ψυχρόν φρέαρ». Έτσι μαζί με τη μείξη του κρασιού τους οι αρχαίοι πετύχαιναν συγχρόνως και την ψύξη του.
Πολύ διαδεδομένη ήταν και η πρακτική να χρησιμοποιούν και νερό που προερχόταν από λιώσιμο χιονιού, το οποίο, ως γνωστόν, το συντηρούσαν ακόμη και το καλοκαίρι και το εμπορεύονταν. Ωστόσο είχαν εφεύρει και ιδιαίτερους τρόπους ψύξης του κρασιού.
Γύρω στα μέσα του 6ου αι. π.Χ. επινόησαν ένα αγγείο ειδικής κατασκευής που επέτρεπε την ψύξη του οίνου και τη διατήρησή του σε ψυχρή κατάσταση όσο αυτός βρισκόταν αποθηκευμένος σε μεγάλα στενόστομα αγγεία, στους αμφορείς, προτού μεταφερθεί στους κρατήρες. Πιο συγκεκριμένα κατασκεύασαν έναν ειδικό τύπο αμφορέα με κύριο γνώρισμα τα διπλά του τοιχώματα.
Με τη βοήθεια των εσωτερικών τοιχωμάτων δημιουργούνταν ο κατ' εξοχήν χώρος του αγγείου, μέσα στον οποίο έχυναν, από το στόμιό του, το κρασί. Ο χώρος που σχηματιζόταν από τα εξωτερικά τοιχώματα και περιέβαλλε τον εσωτερικό γέμιζε με τη βοήθεια μιας προχοής που βρισκόταν στο πάνω μέρος με ψυχρό νερό ή χιόνι. Έτσι πετύχαιναν τη μόνιμη ψύξη του κρασιού, αφού εύκολα μπορούσαν να ανανεώνουν το ψυκτικό μέσο, όταν αυτό έλιωνε και ζεσταινόταν, με φρέσκο.
Διά μέσου μιας οπής που βρισκόταν στο κάτω μέρος του αγγείου απομάκρυναν το ζεστό νερό και στη συνέχεια, σφραγίζοντάς την, έριχναν στον εξωτερικό χώρο του φρέσκο χιόνι ή κρύο νερό.
Τέτοια αγγεία, γνωστά στους αρχαιολόγους ως αμφορείς - ψυκτήρες, κατασκευάζονταν στο δεύτερο μισό του 6ου αι. π.Χ. στην Αθήνα, αλλά και σε ένα άλλο μέρος του αρχαίου Ελληνικού κόσμου, πιθανόν στο Ρήγιο της Μεγάλης Ελλάδας, στη Ν. Ιταλία.
Ανάλογες κατασκευαστικές λεπτομέρειες που πετύχαιναν την ψύξη του κρασιού και γενικότερα υγρών συναντούμε σποραδικά και σε άλλα οινοφόρα αγγεία των αρχαίων Ελλήνων, όπως π.χ. σε οινοχόες.
Μέσα στο τρίτο τέταρτο του 6ου αι. π.Χ. αθηναίοι κεραμείς βρήκαν έναν άλλο τρόπο ψύξης κρασιού που εξυπηρετούσε καλύτερα τις ανάγκες των συμποσιαστών. Ο προηγούμενος, που μόλις περιγράψαμε, απαιτούσε τη γρήγορη κατανάλωση του κρασιού από τη στιγμή που αυτό περνούσε από τον αμφορέα - ψυκτήρα στον κρατήρα.
Αν όμως ο ρυθμός κατανάλωσης ήταν αργός, τότε το κρασί μέσα στον κρατήρα θα έχανε τη δροσιά του. Έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη να εφευρεθεί ένας άλλος τρόπος που θα εξασφάλιζε μόνιμη ψύξη του κρασιού.
Δηλαδή, όταν αυτό θα γέμιζε τα κρασοπότηρα των αρχαίων γλεντζέδων, γνωστά κυρίως ως κύλικες, θα έπρεπε να είναι ακόμη κρύο ή δροσερό. Επινοήθηκε έτσι ένα χαρακτηριστικό μανιταρόσχημο αγγείο, το οποίο, αφού το γέμιζαν με κρασί, το τοποθετούσαν μέσα στον κρατήρα που ήταν γεμάτος με κρύο νερό ή χιόνι.
Πετύχαιναν δηλαδή έναν τρόπο ψύξης που θυμίζει αυτόν με τον οποίο σήμερα διατηρούμε κρύο ένα μπουκάλι σαμπάνιας ή κρασιού καθώς το τοποθετούμε μέσα σε δοχείο που περιέχει παγάκια.
Το κρασί το αντλούσαν από το στενόστομο μανιταρόσχημο αγγείο, τον ψυκτήρα, όπως ονομαζόταν στην αρχαιότητα, με τη βοήθεια μιας κουτάλας που είχε μακριά λαβή.
Το σκεύος αυτό οι αρχαίοι το ονόμαζαν αρύταινα ή κύαθο. Είναι πολύ πιθανό ότι το κρασί στους ψυκτήρες αυτούς ήταν ανέρωτο, οπότε το αραίωμά του γινόταν εκ των υστέρων, μέσα στα ίδια τα κρασοπότηρα, με κρύο νερό που έφερναν με ένα κανάτι, την αρχαία οινοχόη. Έτσι, εκτός από τη μείξη του κρασιού, πετύχαιναν συγχρόνως και την καλύτερη ψύξη του.
Ότι οι μανιταρόσχημοι ψυκτήρες, οι οποίοι με το ψηλό πόδι και το φουσκωτό σώμα τους «επέπλεαν» μέσα στο κρύο νερό (ή στο χιόνι) του κρατήρα, περιείχαν κρασί είναι σήμερα βέβαιο. Εκτός από ορισμένες σχετικές παραστάσεις, το μαρτυρούν και τρία ιδιόμορφα αγγεία που έγιναν σχετικά πρόσφατα γνωστά στην έρευνα. Πρόκειται ουσιαστικά για τρεις κρατήρες που στο εσωτερικό τους έχουν ενσωματωμένο έναν ψυκτήρα.
Δηλαδή, κρατήρας και ψυκτήρας αποτελούν στις περιπτώσεις αυτές ένα ενιαίο κατασκευαστικά σύνολο και γι' αυτό τα αγγεία αυτά τα αποκαλούμε κρατήρες - ψυκτήρες. Στο κάτω μέρος τους φέρουν προχοή, η παρουσία της οποίας δικαιολογείται μόνο αν δεχθούμε ότι διά μέσου αυτής απομακρυνόταν το ζεστό πια νερό του αγγείου, όταν ανανέωναν το ψυκτικό υλικό του.
Επομένως το κρασί υποχρεωτικά πρέπει να βρισκόταν στον ψυκτήρα των αγγείων αυτών. Άλλωστε, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα αγγεία αυτά είχαν λειτουργία ανάλογη με αυτήν των αμφορέων - ψυκτήρων που είδαμε παραπάνω. Ο τρόπος ψύξης που μόλις περιγράψαμε ήταν σε χρήση για 80 περίπου χρόνια και πιο συγκεκριμένα από το 530 ως το 460/50 π.Χ.
Οπωσδήποτε οι κρατήρες - ψυκτήρες δεν φαίνεται να ήταν ιδιαίτερα συχνοί στην αρχαιότητα. Σποραδικά απαντώνται και σε άλλες εποχές, όπως π.χ. ένας που βρέθηκε στη μυκηναϊκή Τίρυνθα και χρονολογείται στον 13ο αι. π.Χ. Η σπανιότητά τους πρέπει να οφείλεται στο γεγονός ότι οι αρχαίοι προτιμούσαν λίγο περισσότερο το κόκκινο κρασί που δεν απαιτεί ιδιαίτερη ψύξη.
Κυρίως όμως στο ότι, όπως ήδη είπαμε παραπάνω, το νερό με το οποίο αραίωναν το κρασί φρόντιζαν να είναι «παγωμένο» έτσι ώστε δεν απαιτούνταν καμία φροντίδα για περαιτέρω ψύξη του θείου αυτού ποτού.
 
apocalypsejohn
Διαβάστε περισσότερα » »

ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ, 24-25 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2014

Οπως σε όλα τα Περιφερειακά Συνέδρια της ΕΚΕ, προωθείται η συμμετοχή και ενημέρωση του κοινού. Την Παρασκευή στις 18.30 στην Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δ. Φλώρινας (νέο πάρκο) θα γίνει η ενημέρωση κοινού και το Σάββατο 09.00 θα παρουσιαστεί το επιστημονικό πρόγραμμα στο Ξενοδοχείο Phaidon.
Διαβάστε περισσότερα » »

Μια αλήθεια του σύμπαντος

Οι σοφοί της αρχαιότητας μελετούσαν τη φύση για να τους δείξει πώς να ζουν ευτυχισμένοι.
Δίδασκαν ότι η ενότητα με τη φύση και η αρμονική και σύμφωνη με τους νόμους της φύσης ζωή είναι τα κλειδιά για την εσωτερική γαλήνη.
Η γνώση της φύσης και των νόμων του σύμπαντος μας βοηθούν να κατανοήσουμε τη δική μας ουσιαστική φύση και να φτάσουμε στην ευτυχία.
Οι σοφοί της Ανατολής που αναζητούσαν τρόπους για να ζουν αρμονικά με το σύμπαν συνειδητοποίησαν ότι είμαστε εξίσου φυσικό και αναπόσπαστο κομμάτι του σύμπαντος όπως και τα αστέρια, τα βουνά, οι ωκεανοί, οι αχανείς γαλαξίες που περιστρέφονται στο διάστημα, και ό,τι άλλο υπάρχει.
Όπως τα χέρια είναι τμήμα του σώματός μας, έτσι κι εμείς είμαστε κομμάτι του σύμπαντος – και όπως έχουμε επίγνωση για κάθε τι που ακουμπά τα χέρια μας, έτσι και το σύμπαν έχει επίγνωση όλων των πραγμάτων που βιώνουμε, ακριβώς επειδή είμαστε κομμάτι του.
Τα πάντα απορρέουν από την ίδια ενεργειακή πηγή, και εκτός από τις διαφορές στη μορφή, όλα είναι ένα και το αυτό. Θα μπορούσαμε να τα συγκρίνουμε με το νερό που όταν παγώνει παίρνει αναρίθμητα σχήματα: ενώ τα σχήματα διαφέρουν μεταξύ τους, όλα είναι φτιαγμένα από νερό.
Ο Ινδός πνευματικός δάσκαλος Swami Vivwkananda που έζησε το δέκατο ένατο αιώνα, στο βιβλίο του Jnana Yoga λέει τα εξής:
«Υπάρχει μόνο μια ζωή, ένας Κόσμος, μια Ύπαρξη. Τα πάντα είναι Ένα… Υπάρχει κανείς που μπορεί να διαχωρίσει το κύμα από τη θάλασσα
Παρόλο που «όλο το σύμπαν είναι η μια αυτή Ύπαρξη» συνεχίζει, «οι διαφορές οφείλονται στις ονομασίες και στις μορφές».
Αλλά και το Βουδιστικό κείμενο Μπάρντο Τόντολ (περισσότερο γνωστό ως η Θιβετιανή Βίβλος των Νεκρών) μας διδάσκει ότι ο νους είναι αυτός που δημιουργεί την ψευδαίσθηση του διαχωρισμού, αλλά ταυτόχρονα έχει τη δύναμη να μας απελευθερώσει από αυτήν:
«Διαχωρισμός δεν υφίσταται… Η κατάσταση εκείνη του νου που υπερβαίνει κάθε μορφή διαχωρισμού οδηγεί στην απελευθέρωση. Μη σταματάς λοιπόν να παρατηρείς το νου σου».
Ο Κινέζος φιλόσοφος Λάο Τσε, που έζησε πριν 2.500 χρόνια, επίσης μίλησε για την αλήθεια αυτή στο κλασικό έργο του, Ταο Τε Τσιγκ:
«Η δύναμη των λέξεων δεν αρκεί για να καθορίσει την έννοια της ύπαρξης… Είτε ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται αντικειμενικά τον πυρήνα της ζωής ή αυτό που βλέπει είναι μονάχα η επιφάνεια, πυρήνας και επιφάνεια είναι το ίδιο και το αυτό.
Αυτό που τα κάνει να ξεχωρίζουν είναι οι λέξεις που μονάχα περιγράφουν τα φαινόμενα. Αν όντως χρειάζεται κάποια ονομασία, η λέξη θαυμασμός προσδιορίζει και τα δύο: η ύπαρξη εκτυλίσσεται από το ένα θαύμα στο άλλο».
Εξάλλου, η κβαντική φυσική πλέον μας έχει αποκαλύψει: Η φύση δεν μας έφτιαξε μόνους. Δεν μας έκανε ξεχωριστούς από τα άλλα φυσικά γεγονότα, από τους άλλους ανθρώπους. Η φύση έφτιαξε όλο το σύμπαν ενιαία.
Ότι κάνουμε εμείς έχει επίδραση σε κάθε τι που υπάρχει μέσα στο σύμπαν. Δεν μας έφτιαξε η φύση μόνους. Γίναμε μόνοι γιατί εμείς το επιλέξαμε. Όλοι είμαστε υπόγεια συνδεδεμένοι. Όλοι είμαστε ΕΝΑ ! Αυτή την ενότητα κι όχι τη μοναξιά καλείται η ανθρωπότητα να ξαναανακαλύψει σήμερα για να επιβιώσει.
Όταν λέμε όλοι είμαστε ΕΝΑ νοείται σε ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ (Πνεύμα ή Κόσμος) και όχι σε Υλικό (ανθρώπινο-ψυχικό) εκεί υπάρχουν τεράστιες και μεγάλες διαφορές και κανένας δεν είναι ίδιος ούτε όμοιος με κανέναν άλλον.
 
apocalypsejohn
Διαβάστε περισσότερα » »

ΔΕΗ: 4 εκατ. € ημερησίως οι απλήρωτοι λογαριασμοί

Με ρυθμό 4 εκατ. ευρώ ημερησίως αυξάνεται το υπόλοιπο των απλήρωτων λογαριασμών στη ΔΕΗ, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή».
Οι ανεξόφλητες οφειλές ανέρχονται σε 1,3 δισ. ευρώ και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει που θα φτάσουν.
Το χειρότερο; Η μεγαλύτερη «τρύπα» προέρχεται από τα τιμολόγια χαμηλής και μέσης τάσης, δηλαδή από νοικοκυριά και πολύ μικρές επιχειρήσεις.
Οι συνολικές οφειλές αυτής της κατηγορίας ανέρχονται σε περίπου 600 εκατ. ευρώ. Η διοίκηση της ΔΕΗ προσπαθεί με διακανονισμούς και άλλους τρόπους να αντεπεξέλθει.
Δύσκολο, όπως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος. Μάλιστα, περίπου 35.000 καταναλωτές έχουν καταφύγει σε «ρευματοκλοπές».
Πηγή: Καθημερινή
aftodioikisi
Διαβάστε περισσότερα » »

ΣΥΡΙΖΑ: Τα ονόματα των υποψηφίων για τις 13 περιφέρειες

Πολύ κοντά στο να καταλήξουν στα ονόματα των υποψήφιων περιφερειαρχών αλλά και δημάρχων των μεγάλων πόλεων βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, στο ΣΥΡΙΖΑ, καθώς, πλέον, τα περιθώρια για άλλες αναβολές είναι ελάχιστα. Την Τετάρτη συνεδριάζει η Πολιτική Γραμματεία και στις 1 και 2 Φεβρουαρίου η Κεντρική Επιτροπή ώστε να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις. Υπενθυμίζεται ότι η Κεντρική Επιτροπή θα αποφασίσει για τα ονόματα των υποψήφιων περιφερειαρχών και δημάρχων σε πόλεις με πληθυσμό άνω των 60.000 κατοίκων.
Με βάση τις δημοσκοπήσεις που έχουν γίνει σε όλη την Ελλάδα υπό την εποπτεία του υπεύθυνου του Τομέα Αυτοδιοίκησης Κώστα Πουλάκη, που είναι και περιφερειακός σύμβουλος στην Θεσσαλία προκρίνονται:
Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης:  Στην Κουμουνδούρου δεν έχουν καταλήξει σε όνομα αλλά, καθώς  ο υποψήφιος του 2010 Τάκης Χαρίτου αποσύρεται, φαίνεται ότι μεγάλες πιθανότητες έχει ο πρόεδρος του ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας Λάζαρος Βασιλειάδης. Εναλλακτικά παίζει ο βουλευτής Δράμας Γιώργος Καραγιαννίδης. Να σημειωθεί ότι, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πολύ καλό πέρασμα στους μουσουλμάνους, ενώ τόσο ο νυν περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης όσο και ο υποψήφιος της ΝΔ Γιώργος Παυλίδης είναι αποδυναμωμένοι, στην Κουμουνδούρου ευελπιστούν ότι το αποτέλεσμα θα είναι θετικό.
Αττικής:  Μετά και την άρνηση του Δημήτρη Παπαδημούλη,  η Κουμουνδούρου καταλήγει στην, επίσης,   βουλευτή της Β΄Αθήνας Σοφία Σακοράφα.
Βορείου Αιγαίου: Εφόσον ξεπεραστούν κάποια, τελευταία, προσωπικής φύσεως θέματα, υποψήφιος θα είναι ο δήμαρχος Λήμνου Αντώνης Χατζηδιαμαντής, ο οποίος  είχε στηριχθεί το 2010 από το ΣΥΡΙΖΑ.
Δυτικής Ελλάδας: Οι αντιδράσεις που προκάλεσε σε τοπικούς παράγοντες του ΣΥΡΙΖΑ η υποψηφιότητα του βουλευτή της Β΄ Αθήνας Αλέξη Μητρόπουλου, επί σειρά ετών στέλεχος του ΠΑΣΟΚ κάνοντας και τον ίδιο να είναι επιφυλακτικός, αλλά και οι δημοσκοπήσεις οδηγούν στην υποψηφιότητα του βουλευτή Αχαΐας Βασίλη Χατζηλάμπρου, ο οποίος φαίνεται ότι έχει αρκετά καλές πιθανότητες σε μια περιοχή που τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ είναι ιδιαίτερα υψηλά.
Δυτικής Μακεδονίας: Μετά την άρνηση της βουλευτού Ευγενίας Ουζουνίδου, ο ΣΥΡΙΖΑ στράφηκε σε γνωστά πρόσωπα από την κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτό βρίσκεται πολύ κοντά στο να κλείσει ο δημοσιογράφος Θόδωρος Καρυπίδης, ιδιοκτήτης ενός από τους μεγαλύτερους τηλεοπτικούς σταθμούς στην περιοχή, του Flash TV.
Θεσσαλίας: Υποψήφια θα είναι πιθανότατα η βουλευτής Λάρισας Ηρώ Διώτη, καθώς ο Κώστας Πουλάκης, μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ που ήταν υποψήφιος το 2010, βλέπει μία θέση στη Βουλή.
Ηπείρου:  Μετά από πολλές περιπέτειες ( συζητήθηκε το όνομα της βουλευτού Όλγας Γεροβασίλη, του περιφερειακού συμβούλου Γιάννη Παπαδημητρίου αλλά και του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μιχάλη Κασσή, ο οποίος εξελέγη περιφερειακός σύμβουλος το 2010 με το συνδυασμό του Β. Αργύρη (ΠΑΣΟΚ) που δεν θα είναι ξανά υποψήφιος), η Κουμουνδούρου φαίνεται ότι καταλήγει στον πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Τριαντάφυλλο Αλμπάνη. 
Iονίων Νήσων:  Ο υποψήφιος περιφερειάρχης του ΣΥΡΙΖΑ το 2010 και περιφερειακός σύμβουλος Κεφαλλονιάς Θεόδωρος Γαλιατσιάτος, θα είναι κατά πάσα πιθανότητα εκ νέου υποψήφιος. Κρούση έγινε και στο βουλευτή Ζακύνθου Σταύρο Κοντωνή ο οποίος όμως ήταν αρνητικός.
Κεντρικής Μακεδονίας:   Το όνομα του υποψηφίου δεν έχει ακόμη κλείσει αλλά φαίνεται ότι μεταξύ του συνταγματολόγου, καθηγητή του ΑΠΘ Κώστα Χρυσόγονου , της βουλευτίνας της Α΄Θεσσαλονίκης Δέσποινας Χαραλαμπίδου που δεν (πολυ)θέλει και του ανεξάρτητου βουλευτή και υποψήφιου περιφερειάρχη με το ΠΑΣΟΚ το 2010, Μάρκου Μπόλαρη, ο οποίος έχει εκδηλώσει την επιθυμία του να είναι και πάλι υποψήφιος με τη στήριξη αριστερών δυνάμεων, περισσότερες πιθανότητες έχει ο τελευταίος, καθώς, εκτός των άλλων, βρίσκεται ψηλότερα στις δημοσκοπήσεις.
Κρήτης: Οι δημοσκοπήσεις αλλά και η άρνηση του βουλευτή Ηρακλείου Μιχάλη Κριτσωτάκη, δείχνουν το βουλευτή Χανίων και υπεύθυνο του τομέα Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργο Σταθάκη ο οποίος, με βάση τις μετρήσεις που έχει στα χέρια της η Κουμουνδούρου, φαίνεται ότι μπορεί να κερδίσει μια περιφέρεια που, όπως λένε τα στελέχη του κόμματος, «ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει το δικαίωμα να χάσει».
Νοτίου Αιγαίου:  Ούτε και εδώ η Κουμουνδούρου έχει καταλήξει αλλά, με βάση τα δημοσκοπικά δεδομένα και με δεδομένη την όχι και τόσο μεγάλη προθυμία του βουλευτή Δωδεκανήσου Νίκου Συρμαλένιου, ο οποίος είναι και επικεφαλής της παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ στο περιφερειακό συμβούλιο, περισσότερες πιθανότητες έχει η λύση των Ανεξάρτητων Ελλήνων,  του δημάρχου Λειψών και παλαιού «Ιταλού» του ΠΑΣΟΚ, Μπενέτου Σπύρου. Κάποιοι, εφόσον δεν προχωρήσει η συνεργασία με τους ΑΝΕΛ, δεν αποκλείουν και τον (καταγόμενο από τη Νάξο) Γιάννη Θεωνά ή  το συντονιστή Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Μανιό. Αρχικά συζητιόταν και  το όνομα του Κώστα Σκανδαλίδη που αποκάλυψε ηaftodioikisi.gr,   αλλά «κάηκε» μετά τις σφοδρές αντιδράσεις των βουλευτών και των τοπικών οργανώσεων του ΣΥΡΙΖΑ.
Πελοποννήσου: Ο πρώην υποψήφιος περιφερειάρχης και νυν βουλευτής Μεσσηνίας, Θανάσης Πετράκος δεν είναι και ιδιαίτερα πρόθυμος, ο έτερος βουλευτής Δημήτρης Κοδέλας επίσης. Έτσι, στην περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία με τον ανεξάρτητο βουλευτή Οδυσσέα Βουδούρη, καθώς, λόγω του «παπανδρεϊκού» παρελθόντος του,  αντιμετωπίζει αντιδράσεις από τις τοπικές οργανώσεις, τότε ο ΣΥΡΙΖΑ θα πάει με τον αντικαταστάτη του βουλευτή Πετράκου στο περιφερειακό συμβούλιο, Νίκο Πατσαρίνο. Άλλωστε, πρόκειται για μία περιφέρεια που δεν είναι μέσα σε αυτές που η Κουμουνδούρου θεωρεί ότι πρέπει (μπορεί) να κερδίσει.

aftodioikisi
Διαβάστε περισσότερα » »