Υπάρχει ένας λαός, ο μακροβιότερος στον κόσμο, όπου ο
καρκίνος είναι εντελώς άγνωστος. Πρόκειται για την φυλή Χούνζα, που ζει
στο Πακιστάν και αυτοαποκαλούνται απόγονοι των στρατιωτών του Μεγάλου Αλεξάνδρου! Ζουν 120 χρόνια, αρρωσταίνουν σπάνια και οι γυναίκες της φυλής στα 40 τους μοιάζουν κοριτσάκια και στα 65 τους κάνουν παιδιά.
Οι Χούνζα ζουν σε μια κοιλάδα που φέρει το ίδιο
όνομα κάπου ανάμεσα σε Ινδία και Πακιστάν και αποτελούν το βασικό
αντικείμενο πλήθους ερευνών ακριβώς εξαιτίας της θαυμαστής καλοζωίας και
μακροζωίας τους.
Οι Χούνζα, που έχουν καυκάσια χαρακτηριστικά, είναι
όλοι τους άνθρωποι με μεγάλες δόσεις ενέργειας, κινούνται πολύ εξαιτίας
εργασιών στη φύση και πιστεύουν μάλιστα ότι η συνεχής κίνηση είναι πηγή
θετικής ενέργειας.
Δεν αγχώνονται και σπάνια μαλώνουν μεταξύ τους. Είναι όμως άραγε
αυτός ο λόγος της ασυνήθιστης μακροζωίας τους; Πολλοί επιστήμονες
πιστεύουν πως ναι, άλλοι πως όχι, και πως το μυστικό της καλής υγείας
και μακροζωίας τους βασίζεται στη διατροφή τους. Μπορεί να είναι και 65 χρόνων αφού τότε αρχίζουν να γεννούν
Σύμφωνα με έρευνα ενός γιατρού από τη Σκοτία, του Ρόμπερτ Μακάρισον, η αιτία της μακροζωίας των Χούνζα
φαίνεται να είναι η διατροφή τους. Το καλοκαίρι τρώνε φρούτα και ωμά
λαχανικά, το χειμώνα αποξηραμένα βερίκοκα, βλαστωμένους σπόρους (φύτρα)
και τυρί από πρόβειο γάλα.
Σε γενικές γραμμές η διατροφή τους δεν περιλαμβάνει πολλές πρωτεΐνες
και δεν λαμβάνουν περισσότερες από 2.000 θερμίδες καθημερινά.
Μαγειρεύουν με ελάχιστο αλάτι και όλες οι τροφές τους είναι φυσικές,
χωρίς πρόσθετα συντηρητικά.
Το κλίμα δεν φαίνεται να επηρεάζει ιδιαίτερα τη μακροζωία τους, αφού
σε γειτονικά χωριά οι άνθρωποι που ζουν κάτω από τις ίδες κλιματικές
συνθήκες δεν φτάνουν τις ηλικιακές «επιδόσεις» των Χούνζα και επίσης
υποφέρουν από πολλές ασθένειες άγνωστες στη δική τους κοινωνία.
Πέραν της δίαιτας, ένας τρόπος ζωής βασισμένος στην πολλή κίνηση και
την πολλή δουλειά, χωρίς καθόλου άγχος, φαίνεται να ευνοεί επίσης τους
δείκτες ευημερίας αυτής της ιδιαίτερης φυλής. Ένα άλλο επίσης σημαντικό
στοιχείο είναι το ταμπεραμέντο τους: οι Χούνζα δεν μαλώνουν μεταξύ τους, δεν εκνευρίζονται με τίποτα και έχουν μάθει να διαχειρίζονται τις αντιξοότητες.
(Πηγές: La Vanguardia, EuropaPress)
ΔΑΦΝΗ ΧΡΗΣΤΟΥ, enet.gr
Σύσταση προς το καταναλωτικό κοινό να μην συζητεί ευαίσθητα προσωπικά ζητήματα μπροστά στην «έξυπνη» τηλεόραση απηύθυνε η Samsung.
Ειδικότερα, η εταιρεία σε ενημερωτικές οδηγίες περί των δυνατοτήτων και της χρήσης των «έξυπνων» τηλεοράσεών της, όσον αφορά στον τομέα της αναγνώρισης φωνής, αναφέρει τα εξής: «εάν ενεργοποιήσετε το voice recognition, μπορείτε να αλληλεπιδράτε με την Smart TV σας μέσω της φωνής σας.
Για να σας παρέχεται το χαρακτηριστικό αυτό, κάποιες φωνητικές εντολές μπορεί να μεταδίδονται (μαζί με πληροφορίες σχετικά με τη συσκευή σας, περιλαμβανομένων στοιχείων ταυτοποίησης της συσκευής) σε μία ‘τρίτη’ υπηρεσία η οποία μετατρέπει την ομιλία σε κείμενο…επιπρόσθετα η Samsung ενδεχομένως να συλλέγει, και η συσκευή σας να ‘πιάνει’ φωνητικές εντολές και σχετικά κείμενα έτσι ώστε να σας παρέχονται χαρακτηριστική voice recognition και να αξιολογούνται και να βελτιώνονται οι δυνατότητες.
Σας παρακαλούμε να έχετε υπόψιν ότι εάν τα λόγια σας περιλαμβάνουν προσωπικά ή άλλα ευαίσθητα στοιχεία, αυτές οι πληροφορίες θα είναι μεταξύ αυτών που συλλέγονται και μεταδίδονται σε τρίτους, μέσω της χρήσης από πλευράς σας της αναγνώρισης φωνής».
«Αν δεν ενεργοποιήσετε την αναγνώριση φωνής, δεν θα είστε σε θέση να χρησιμοποιείτε διαδραστικά χαρακτηριστικά αναγνώρισης φωνής, αν και μπορεί να είστε σε θέση να ελέγξετε την τηλεόρασή σας χρησιμοποιώντας κάποιες προκαθορισμένες φωνητικές εντολές. Αν και η Samsung δεν συλλέγει τα λεγόμενά σας, μπορεί και πάλι να συλλέγει σχετικά κείμενα και άλλα χρήσιμα δεδομένα, ώστε να μπορούμε να αξιολογήσουμε τις επιδόσεις των χαρακτηριστικών και να τις βελτιώνουμε».
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του BBC, η εν λόγω προειδοποίηση ήρθε στο φως από δημοσίευμα του Daily Beast, που αναδημοσίευσε το αντίστοιχο κομμάτι της σχετικής πολιτικής της εταιρείας.
Το κείμενο κυκλοφόρησε στα social media (και ειδικά στο Twitter), με κάποιους χρήστες να εκφράζουν προβληματισμούς και να παραπέμπουν στο «1984» του Τζορτζ Όργουελ.
Από πλευράς της, η κορεατική εταιρεία, διευκρίνισε ότι η εν λόγω privacy policy αποτελεί μια προσπάθεια να είναι όσο πιο διαφανής γίνεται απέναντι στους καταναλωτές, για να τους βοηθά να κάνουν επιλογές έχοντας γνώση όλων των δεδομένων και συμπλήρωσε ότι παίρνει την ιδιωτικότητα των πελατών της «πολύ σοβαρά».
Επίσης, τόνισε ότι δεν αποθηκεύονται ή πωλούνται δεδομένα φωνής και ότι ο χρήστης είναι πάντα σε θέση να γνωρίζει εάν το επίμαχο χαρακτηριστικό είναι ενεργό, καθώς εμφανίζεται σχετικό εικονίδιο στην οθόνη.