Κατατέθηκε την Τετάρτη στο υπουργείο Περιβάλλοντος,
Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής η Μελέτη Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών
Επιπτώσεων για τον αγωγό TAP, από την Κοινοπραξία κατασκευής και
εκμετάλλευσης του έργου.
Η μελέτη, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, εκπονήθηκε
μετά από στενή συνεργασία με τις ελληνικές Αρχές, που έχουν ήδη εγκρίνει
την προμελέτη του αγωγού και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη λεπτομερή
όδευση του έργου, τις πιθανές επιπτώσεις στο περιβάλλον κατά τη διάρκεια
κατασκευής και λειτουργίας, καθώς και τα μέτρα που θα ληφθούν για την
ελαχιστοποίηση της επίδρασης στο περιβάλλον με βάση διεθνή στάνταρντς.
Ο αγωγός TAP θα ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα στους Κήπους του Έβρου και θα ακολουθεί παράλληλη διαδρομή με το υφιστάμενο δίκτυο φυσικού αερίου ως τη Θεσσαλονίκη, απ' όπου θα συνεχίζει βορειοδυτικά προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα.
Το συνολικό μήκος επί ελληνικού εδάφους είναι 543 χλμ. Περιλαμβάνει επίσης έναν σταθμό συμπίεσης στον Έβρο και έναν ακόμη, μελλοντικά στην περιοχή των Σερρών εφόσον αποφασισθεί ο διπλασιασμός της μεταφορικής ικανότητας από 10 σε 20 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως.
Τι θα γίνει με τις περιοχές Natura
Σύμφωνα με την προτεινόμενη όδευση, ο αγωγός θα διέλθει από επτά περιοχές Natura 2000 στις οποίες θα χρησιμοποιηθούν τεχνικές χωρίς διάνοιξη τάφρου στις διασταυρώσεις με τους ποταμούς (όπως τεχνικές μικροσηράγγων ή οριζόντια κατευθυνόμενη διάτρηση).
Ο υπεύθυνος του έργου για την Ελλάδα, Ρ. Σκούφιας (Rikard Scoufias), εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση της μελέτης, η έγκριση της οποίας αποτελεί προϋπόθεση για την έναρξη κατασκευής του έργου. Παράλληλα η εταιρία θα θέσει τη μελέτη υπόψη των τοπικών κοινωνιών στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται ο αγωγός, σε σειρά συναντήσεων που προγραμματίζονται από τις 16 Σεπτεμβρίου ως τις 18 Οκτωβρίου.
Η κατασκευή του έργου στην Ελλάδα αναμένεται να αρχίσει στα μέσα του 2015 και προβλέπεται να διαρκέσει περίπου 3,5 χρόνια.
news247
Ο αγωγός TAP θα ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα στους Κήπους του Έβρου και θα ακολουθεί παράλληλη διαδρομή με το υφιστάμενο δίκτυο φυσικού αερίου ως τη Θεσσαλονίκη, απ' όπου θα συνεχίζει βορειοδυτικά προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα.
Το συνολικό μήκος επί ελληνικού εδάφους είναι 543 χλμ. Περιλαμβάνει επίσης έναν σταθμό συμπίεσης στον Έβρο και έναν ακόμη, μελλοντικά στην περιοχή των Σερρών εφόσον αποφασισθεί ο διπλασιασμός της μεταφορικής ικανότητας από 10 σε 20 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως.
Τι θα γίνει με τις περιοχές Natura
Σύμφωνα με την προτεινόμενη όδευση, ο αγωγός θα διέλθει από επτά περιοχές Natura 2000 στις οποίες θα χρησιμοποιηθούν τεχνικές χωρίς διάνοιξη τάφρου στις διασταυρώσεις με τους ποταμούς (όπως τεχνικές μικροσηράγγων ή οριζόντια κατευθυνόμενη διάτρηση).
Ο υπεύθυνος του έργου για την Ελλάδα, Ρ. Σκούφιας (Rikard Scoufias), εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση της μελέτης, η έγκριση της οποίας αποτελεί προϋπόθεση για την έναρξη κατασκευής του έργου. Παράλληλα η εταιρία θα θέσει τη μελέτη υπόψη των τοπικών κοινωνιών στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται ο αγωγός, σε σειρά συναντήσεων που προγραμματίζονται από τις 16 Σεπτεμβρίου ως τις 18 Οκτωβρίου.
Η κατασκευή του έργου στην Ελλάδα αναμένεται να αρχίσει στα μέσα του 2015 και προβλέπεται να διαρκέσει περίπου 3,5 χρόνια.
news247