Κυριακή, 5 Ιανουαρίου 2014

ΕΡΕΥΝΑ .ΓΙΑΤΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.Πόσα χρήματα έχουν βγάλει από τα αρχαία μας οι ξένοι που τα έκλεψαν και τα έχουν στα μουσεία τους;

Toυ Περικλή Αθανασόπουλου

ΓΙΑΤΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Τα δύο Ελληνικά εκθέματα που θα αναφέρουμε παρακάτω ανεβάζουν στο ζενίθ την επισκεψιμότητα στο Μουσείο του Λούβρου αποφέροντας ιλιγιώδη ποσά στη Γαλλία προσφέροντας χιλιάδες θέσεις εργασίας χωρίς ποτέ όχι μόνο να φθείρεται η αξία τους αλλα να αποκτούν υπεραξία διαχρονικά…

Αυτό κατ' αναλογία γίνεται και στο Βρετανικό και σε άλλα μουσεία της Ευρώπης...

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ ΕΡΓΑ..
1) Η αίθουσα με την Αφροδίτη της Mήλου, δηλαδή το άγαλμα (3ος αι. π.Χ.) της γυναικείας θεότητας που βρέθηκε το 1820 στο νησί της Μήλου.

Ο αξιωματικός Jules-Sébastien-César Dumont d’Urville, που έπεισε τους Γάλλους να βιαστούν να αγοράσουν την Αφροδίτη της Μήλου και που αργότερα εξελίχθηκε σε σημαντικό εξερευνητή της Ανταρκτικής.

Το έργο βρέθηκε σε πολλά κομμάτια (πιθανόν έξι, από τα οποία τα χέρια και το όνομα του γλύπτη πλέον λείπουν), με δύο βασικά, τον κορμό και τα πόδια. Όλα αυτά τα κομμάτια και οι Ερμές έγιναν αμέσως αντικείμενο διαπραγμάτευσης.

Ο Βουτιέ ενημέρωσε με μιας τον Γάλλο υποπρόξενο στην Μήλο, τον Λουϊ Μπρεστ (Louis Brest) και αυτός παρουσιάστηκε και άρχισε να παζαρεύει λέγοντας πως "δεν είναι βέβαιο ότι το άγαλμα αξίζει 1.000 γρόσια".

Ειδοποίησε όμως αμέσως τον ντε Ριβιέρ (Charles-François de Riffardeau, μαρκήσιος και αργότερα δούκας de Rivière), πρόξενο των Γάλλων στην Υψηλή Πύλη.

Στη διαπραγμάτευση αναμίχθηκε ενεργά και ένας άλλος Γάλλος αξιωματικός που είχε πάθος με τις αρχαιότητες, ο Ντιμόν ντ' Ουρβίλ (Dumont d'Urville) που σημειωτέον ήταν βέβαιος πως επρόκειτο για την Αφροδίτη που κρατούσε το μήλο του Πάρι.

Οι Γάλλοι αποφάσισαν να πάρουν οπωσδήποτε όλα τα ευρήματα στην κατοχή τους.
Το παζάρι καθυστερούσε όμως, όπως και το πλοίο που θα μετέφερε με ασφάλεια το άγαλμα στη Γαλλία.

Ο Κεντρωτάς ή και οι δημογέροντες (καθώς πλέον στα παζάρια είχε αναμιχθεί όλο το νησί) αδημονούσαν και αποφάσισαν να δώσουν ή να πουλήσουν το άγαλμα σε άλλους ενδιαφερόμενους. Ίσως εξάλλου υφίσταντο και πολιτικές πιέσεις -η Υψηλή Πύληπερνούσε σοβαρή κρίση στις εξωτερικές της σχέσεις και η παραχώρηση αρχαιοτήτων από πλευράς της συνιστούσε ουσιαστικά άσκηση εξωτερικής πολιτικής.

Ο νόμος όριζε όλες οι αρχαιότητες να καταλήγουν στην Κωνσταντινούπολη και να αποφασίζεται κεντρικά η διάθεσή τους ώστε ο σουλτάνος να κολακεύει τα έθνη που τον συνέφερε.

Μέσα σε όλα, παρουσιάστηκε και ο Νικόλαος Μουρούζης, μέγας δραγουμάνος του οθωμανικού στόλου, και έπεισε τους Μηλίους να πουλήσουν το εύρημα σε εκείνον (ο Μουρούζης εκτελέστηκε με απαγχονισμό ένα χρόνο αργότερα μαζί με άλλους Φαναριώτεςμε την κατηγορία ότι συμμετείχαν στην ελληνική επανάσταση).

Ο εκπρόσωπος των Γάλλων που βρέθηκε τότε εκεί ήταν ο υποκόμης ντε Μαρκέλους (Vicomte de Marcellus) που έπεισε τους ντόπιους να μη φορτωθεί τελικά η Αφροδίτη στο πλοίο του Μουρούζη για να πάει στην Πόλη, αλλά στο πλοίο των Γάλλων για να πάει στο Λούβρο.

Το γλυπτό όντως ταλαιπωρήθηκε και φορτώθηκε μετ' εμποδίων στο γαλλικό καράβι, γιατί οι κάτοικοι της Μήλου είχαν διχαστεί (και διαπληκτίζονταν) και τραβολογούσαν τους Γάλλους μεταφορείς -πολλοί ντόπιοι φοβούνταν ότι αν το γλυπτό έφευγε για τη Γαλλία θα είχαν συνέπειες από τους Οθωμανούς ενώ άλλοι πίστευαν ότι έπρεπε να πάει στη Γαλλία αλλά να δοθούν περισσότερα χρήματα.

2) Η Νίκη της Σαμοθράκης (200 π.Χ.), το πιο αξιοθαύμαστο ίσως καλλιτέχνημα της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής τέχνης, που παριστάνει τη φτερωτή θεά της νίκης.

Δυστυχώς, από το άγαλμα λείπει το κεφάλι της. Ανακαλύφθηκε το 1863 από τον
Γάλλο πρόξενο Σαμπουαζώ. Το άγαλμα έφτασε στο Λούβρο στις 11 Μαϊου του 1864 και δύο χρόνια μετά εκτέθηκε για πρώτη φορά μετά τις απαραίτητες εργασίες – χωρίς όμως ακόμα να μπορούν να εκθέσουν το επάνω μέρος τους κορμού και τα φτερά.

Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΚΛΟΠΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ
Με αναλογιστική μελέτη αποδεικνύεται ότι οι εισπράξεις των τελευταίων 98 ετών στο μουσείο του Λούβρου μόνο από τα Ελληνικά εκθέματα αγγίζει το ιλιγγιώδες ποσό των 359 τρις ευρώ…!!!
302 Δίς ευρώ έχει εισπράξει αναλογικά η Γαλλία από τα Ελληνικά εκθέματα τα τελευταία 50 χρόνια…!!!

Μήπως τελικά μέσα στο παιγνίδι που παίζεται τον τελευταίο καιρό κρύβεται στην ουσία η εξαγορά του πολιτισμού της Ελλάδας που η απόδοση σε κέρδη δεν τελειώνει ποτέ και είναι πάνω από πετρέλαια, θάλασσες, κλίματα και διάφορα άλλα…!!!

Θυμάμαι την αείμνηστη ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ που μου είχε πει « μα αγόρι μου στην Ελλάδα μας όπου και να σκάψεις θα βρεις θησαυρούς»…!!!

ΝΤΡΟΠΗ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ....!!!!!


hellas-now
Διαβάστε περισσότερα » »

Στην Ουρουγουάη χτυπά η καρδιά της Αιώνιας Ελλάδας!

ell1Στη λατινική Νότιο Αμερική, ζεί και βασιλεύει το Ελληνικό Πνεύμα! Στην Ουρουγουάη δε, υπάρχουν χιλιάδες ουρουγουανοί οι οποίοι μιλάνε…άπταιστα Ελληνικά και πολλοί απο αυτούς…Αρχαία Ελληνικά!
Στην Ουρουγουάη συμβαίνει το παράδοξο φαινόμενο να υπάρχουν πάνω από 3.000 Έλληνες μετανάστες αλλά και διπλάσιος αριθμός Ουρουγουανών που μιλούν ελληνικά. Σε αυτή τη μικρή χώρα της Λατινικής Αμερικής οι πολίτες της δεν είναι απλά φιλέλληνες, είναι ελληνολάτρες.
Σε πρόσφατη έρευνα της Eurostat το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων ουρουγουανών απάντησε ότι πολιτιστικά ταυτίζονται με την Ευρώπη και στην δεύτερη ερώτηση για το ποιά χώρα από την Ευρώπη έρχεται πρώτη στο μυαλό τους, η πλειοψηφία απάντησε: Η Ελλάδα.
Η εκπαίδευση στην Ουρουγουάη είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και από μικρά παιδιά μαθαίνουν για την Ελλάδα. Μάλιστα στο Μοντεβιδέο έρχονται χιλιάδες φοιτητές από άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής τόσο για την ποιότητα των σπουδών όσο γιατί η Παιδεία εδώ είναι δωρεάν με πολλές παροχές και κίνητρα για τους φοιτητές.
el2
Έτσι εξηγείται κατά ένα μέρος η ελληνολατρία. Λέξη που την πρωτοάκουσα στην Ουρουγουάη έναν από τους σταθμούς της περιπλάνησής μου στον κόσμο.
Οι περισσότεροι Ουρουγουανοί που συνάντησα ήξεραν και κάποιες ελληνικές λέξεις. Κάποιοι μάλιστα αντί να μάθουν αγγλικά επέλεξαν τα ελληνικά (εμείς αντί να μάθουμε ελληνικά, επιλέγουμε τα αγγλικά!). Όπως ο Λουίς, η Ταμπάρε, ο Βαλεντίν.
Ο Valentin Abitante και πολλοί άλλοι δεν γνωρίζουν άλλες γλώσσες. Μόνο τη μητρική τους και ελληνικά.
Η Μαργκαρίτα μιλά άπταιστα ελληνικά. Σπίτι της θα ακούσεις πολύ ελληνική μουσική. Ακόμη και βιντεοκασέτες από τις “Τρεις Χάριτες” και τους “Απαράδεκτους”. Από το ίντερνετ παρακολουθεί ελληνική τηλεόραση!!!
«Χιλιάδες Ουρουγουανοί, ανάμεσά τους κι εγώ, μάθαμε να μιλάμε την Ελληνική Γλώσσα. Μάθαμε να λατρεύουμε την Ελλάδα και τον Ελληνικό Πολιτισμό. Είχαμε την τύχη να νιώσουμε την ουσία του. Πιστεύω αυτό που είπε ο Νίτσε ότι ο κόσμος μπορεί να είναι όσο θέλει σκοτεινός, όμως αρκεί να παρεμβάλουμε σε αυτόν ένα κομμάτι ελληνικής ζωής για να φωτιστεί αμέσως άπλετα». Κουβέντες της Margarita Larriera.
Η Margarita Larriera είναι σήμερα διευθύντρια του Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος» που ιδρύθηκε το 1978 από τον καπετάν Παναγιώτη Ν. Τσάκο με σκοπό τη διάδοση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού.
Όσοι Ουρουγουανοί είχαν την τύχη να έρθουν στην χώρα μας και αντίκρισαν τον Παρθενώνα, δάκρυσαν.
«Εσείς οι Έλληνες υποτιμάτε αυτό που έχετε. Όταν πρωτοείδα τον Παρθενώνα στα 50 μου χρόνια, εγώ και ο άντρας μου βάλαμε τα κλάματα. Οι Έλληνες φίλοι μας που ήταν μαζί μας μάς κοίταξαν περίεργα. Δεν μπόρεσαν να καταλάβουν γιατί. Ούτε εμείς περιμέναμε να αντιδράσουμε έτσι. Τα δάκρυα ίσως ήταν ένας τρόπος για να εκφράσουμε όσα αισθανόμασταν και δεν μπορούσαμε να τα εξηγήσουμε με λόγια. Και πίστεψέ με Δημήτρη, ακόμα και σήμερα θεωρώ μεγάλη τιμή μου που είδα με τα μάτια μου και άγγιξα με τα χέρια μου τον Παρθενώνα και όλα όσα συμβολίζει για την Ελλάδα αλλά και για τον κόσμο ολόκληρο». Λόγια της Σίλβιας, μιας ακόμη Ουρουγουανής που συνάντησα στο Μοντεβιδέο.
Ο Κάρλος είναι 28 χρόνων. Πριν δύο χρόνια βρέθηκε στην Ελλάδα. Όταν του είπαν ότι αυτό που βλέπει είναι η Ακρόπολη, απομακρύνθηκε από την παρέα του και κάθισε σε μια γωνιά του δρόμου. Δεν ήθελε να τον δουν να κλαίει.
Επισκέφθηκα τον Sergio William Carzolio. Εμαθε για το www.godimitris.gr από μια συνέντευξή μου σε έναν τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό. Ζήτησε να με δει. Βρεθήκαμε στο σπίτι του. Βέρος Ουρουγουανός.
Έμαθε ελληνικά γιατί δούλευε σε ελληνικά καράβια και έκανε πολλούς Έλληνες φίλους. «Οι καλύτεροι μου φίλοι ήταν Έλληνες. Φανταστικοί άνθρωποι. Άρχισα να κάνω μαθήματα στην ελληνική κοινότητα του Μοντεβιδέο και μετά από το 1978 άρχισα να παρακολουθώ τα μαθήματα στο Ιδρυμα Τσάκος. Σιγά-σιγά όταν ήμουν στα βαπόρια άρχισα να καταλαβαίνω τα ελληνικά τραγούδια. Ενδιαφέρθηκα για την ελληνική ποίηση. Ήθελα να μιλώ σωστά ελληνικά. Στα πλοία η γλώσσα των ελλήνων ήταν φτωχή. Ήθελα περισσότερα. Εμαθα περισσότερα. Αυτές τις μέρες ξανάπιασα το Μαραμπού του Νίκου Καββαδία. Μια φορά την εβδομάδα, είμαστε μια παρέα Ουρουγουανών που συναντιόμαστε και μιλάμε ελληνικά για να κάνουμε πρακτική».
Ο Sergio αν και καθολικός εδώ και 30 χρόνια πηγαίνει στην ελληνική ορθόδοξη εκκλησία. Στην ατζέντα του από τη μια πλευρά έχει τα στοιχεία του και τα τηλέφωνα ανάγκης και στην άλλη το Πάτερ Ημών. «Αισθάνομαι πια σαν Έλληνας. Έζησα πολλά χρόνια στα βαπόρια με Έλληνες. Πλέον σκέφτομαι σαν Έλληνας».
«Βλέπω τους Έλληνες σαν να είμαστε αδέλφια. Να ξέρουν ότι σε αυτή τη χώρα υπάρχουν φιλέλληνες που στην ανάγκη είναι έτοιμοι να βοηθήσουν και να τους υπερασπιστούν».
Φεύγοντας μου έδωσε σε ένα κομμάτι χαρτί μια παράγραφο από σημειώσεις του Νίκου Καζαντζάκη. «Πρέπει αλήθεια να είμαστε περήφανοι για τη σύμπτωση αυτή να γεννηθούμε Έλληνες. Και συνάμα να νιώθουμε κάθε στιγμή, σε κάθε μας λόγο, σε κάθε γραμμή και στοίχο που γράφουμε πως έχουμε μεγάλη ευθύνη».
Η Circe Maia, πολύ γνωστή ποιήτρια στην Ουρουγουάη, άκουσε πριν χρόνια την ελληνική εκπομπή του Αλέξανδρου Πανταζόγλου, στο Radio Continente 730 AM όπου εδώ και 35 χρόνια εμπλουτίζει τα ερτζιανά της Ουρουγουάης με ελληνικό λόγο και μουσική. Άκουσε τον Πανταζόγλου να μεταφράζει στοίχους του Ρίτσου. Γοητεύτηκε. Άρχισε να μαθαίνει ελληνικά. Πρόσφατα δημοσίευσε μια εργασία της με τίτλο «Προσεγγίζοντας τον Ρίτσο».
el3
Ένα δημόσιο σχολείο στην Ουρουγουάη ονομάζεται Grecia (Ελλάδα). Οι μαθητές είναι όλοι τους παιδιά Ουρουγουανών. Το ίδιο και οι δάσκαλοί τους. Όμως κάθε 25η Μαρτίου και 28η Οκτωβρίου γιορτάζουν σαν Έλληνες. Τραγούδια, θεατρικά, ποιήματα. Να ακούς από αυτά τα μικρά παιδιά τον εθνικό μας ύμνο. Μάλιστα επειδή ο εθνικός ύμνος της Ουρουγουάης διαρκεί περίπου 6 λεπτά και ο δικός μας ούτε ένα, τα παιδιά αυτά λένε περισσότερους στοίχους του Δ. Σολωμού, έτσι ώστε να υπάρχει μια. . . ισορροπία. Ακόμη και η σημαία είναι σχεδόν ίδια με την ελληνική. Αν δεν κυματίζουν τις μπερδεύεις. Απλά αντί για σταυρό, έχει έναν κίτρινο χαρούμενο ήλιο.
Έξω από τη Εθνική Βιβλιοθήκη του Μοντεβιδέο, δίπλα στην είσοδο, βρίσκεται το άγαλμα του Σωκράτη.
Στην παραλιακή ένα πάρκο ονομάζεται Αθήνα και έχει την προτομή του Ομήρου. Ο κεντρικότερος δρόμος της παλιάς πόλης κάτω από το λόφο ονομάζεται Grecia. Ενα από τα ομορφότερα νεοκλασικά κτήρια στο κέντρο της πόλης στην πρόσοψή του γράφει: Αθηναίος. Σε όλα τα βιβλιοπωλεία θα βρεις βιβλία ελλήνων συγγραφέων και ποιητών. Ακόμη και στα πολύ μικρά.
Πρόσφατα με πρωτοβουλία της ελληνικής πρεσβείας, στο υπουργείο Εξωτερικών της Ουρουγουάης πραγματοποιήθηκε έκθεση φωτογραφίας με βυζαντινές εικόνες. Η συμμετοχή ήταν τόσο μεγάλη που διήρκεσε διπλάσιο χρόνο από τον προγραμματισμένο. Δεκάδες τα σχολεία που την επισκέφθηκαν.
Όταν έρχονται Έλληνες καλλιτέχνες ή ανεβαίνουν ελληνικά έργα στο θέατρο, οι αίθουσες είναι γεμάτες από κόσμο.
Η ελληνική κοινότητα έχει συνδράμει πολλά για να στηριχτεί ο φιλελληνισμός. Είναι από τις παλαιότερες ελληνικές κοινότητες στη Λατινική Αμερική. Στην αυλή της υπάρχει η μοναδική ελληνική ορθόδοξη εκκλησία της Ουρουγουάης.
Πάρα πολλά έχει προσφέρει και το Ίδρυμα Μαρία Τσάκος το οποίο εδώ και σχεδόν 30 χρόνια παρέχει δωρεάν μαθήματα σε όσους θέλουν να μάθουν ελληνικά. Μέχρι σήμερα από τις αίθουσές του έχουν περάσει περισσότεροι από 4.000 μαθητές. Πολλοί από αυτούς κατέχουν υψηλές θέσεις. Όπως ο διοικητής της Τράπεζας της Ουρουγουάης, συνεργάτες υπουργείων, διπλωμάτες, διευθυντές δημόσιων υπηρεσιών.
Στην Ουρουγουάη είδα για πρώτη φορά ένα πραγματικό δέντρο, καρπό της απλόχερης διασποράς του ελληνικού πολιτισμού. Γνώρισα Έλληνες συγγενείς εκ πνεύματος.
Σημείωση : Η Αιώνια Ελλάς, ο φωτοδότης του Κόσμου, ΖΕΙ! Και θα ζεί ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ, όσο υπάρχουν άνθρωποι που ΦΩΤΙΖΟΝΤΑΙ απο το Φώς. Γιατί εμείς οι νεο-έλληνες (με μικρό το ε) ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΑΥΤΟ. Εφ’ όσον εξακολουθούμε να επιλέγουμε ακόμη τον Σαμαρά και τον Βενιζέλο να μας κυβερνούν και τον Μιχαλολιάκο να μας…υπερασπίζεται και να βλέπουμε στην τηλεόρασή μας τουρκικά σήριαλ και αφήνουμε αδιαμαρτύρητα να αγοράζουν οι Τούρκοι τις μαρίνες μας μπιρ-παρά, ΟΧΙ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με το Πνεύμα αυτό. Ας ευχηθούμε μόνο τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας να το αποκτήσουν και να φωτιστούν απο αυτό. Γιατί οι δικές μας γενιές, είναι απλά “καμμένα χαρτιά”.

makeleio
Διαβάστε περισσότερα » »

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΤΟΥ ΜΑKELEIO.GR “ΞΕΒΡΑΚΩΝΕΙ” ΤΟΝ ΑΔΩΝΙ ΓΙΑ ΤΑ 25 ΕΥΡΩ! ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ! ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΤΩΡΑ ΘΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΣ;

ADONIS-5701“Είναι νωπές οι μνήμες στην κοινή γνώμη από τις «κραυγές» του κ. Γεωργιάδη κατά της Νέας Δημοκρατίας και ιδιαιτέρως κατά…του κ. Σαμαρά, μέχρι και το πρόσφατο 2012, όταν ο «Άδωνις» ανήκε στις τάξεις του ΛΑΟΣ.
Η βουλιμία του για παραμονή στα «πράγματα», τον οδήγησε στην κυβίστηση όπου ξάφνου ο κ. Σαμαράς από «μέγας ηγέτης» όπως τον αποκαλούσε ειρωνικά, έγινε η μία και μοναδική λύση και αντικατέστησε τον πολιτικό του έρωτα για τον Καρατζαφέρη, σε μία νύχτα.
Όσο οι κυβιστήσεις του τηλεαστέρα πολιτικού κ. Γεωργιάδη περιορίζονται στις προσωπικές του φιλοδοξίες και εκφράζουν ψυχικά, όσους τον ψηφίζουν, σε όποιο κόμμα και αν βρίσκεται, έχει καλώς.
Όταν όμως ο «πολύς» κ. Γεωργιάδης, συνεχίζει τις ίδιες πρακτικές και στο χώρο της υγείας (που τον έβαλε για να τον κάψει ο Σαμαράς – κάτι ξέρει), τότε η κοινωνία έχει πρόβλημα.
Στην ενημερωτική εκπομπή του ΑΝΤ1 (Αύγουστος 2013), ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε πως τα οικονομικά στο χώρο της υγείας πηγαίνουν «σούπερ» και πως η εφαρμογή του εισιτηρίου των 25 ευρώ, θα σήμαινε πως η πολιτική ηγεσία δεν έκανε σωστά τη δουλειά της, όπως ο ίδιος δήλωνε.
Σήμερα που τα 25 ευρώ έγιναν «απαιτούμενο» από τον υπουργό υγείας, για να ζήσουν τα νοσοκομεία, μήπως κάποιος πρέπει να παραιτηθεί;
Μήπως ο κ. Γεωργιάδης; Ή όποιος τον διόρισε;
Ας παραιτηθεί κάποιος μέχρι να βρεθούν τα ισοδύναμα από τα Ζάππεια όπως ζητάει το ΠΑΣΟΚ, γιατί από ότι φαίνεται καμία λίστα Λιγκάρντ δεν πρόκειται να ανοιχτεί.. και τελικά τα «25ευρω» θα είναι άλλο ένα βίντεο στη συλλογή κυβιστήσεων του κ. Γεωργιάδη και της κυβέρνησης συλλογικά, που όπως πάντα θα πληρώσει η Ελληνική κοινωνία. Και το κάνει ήδη όταν χιλιάδες περιστατικά βαρέων παθήσεων εξυπηρετούνται από τα κοινωνικά ιατρεία ή καθόλου και συμπολίτες μας πεθαίνουν κυριολεκτικά αβοήθητοι στο δρόμο.
 Αυτό είναι το health success story!”
Απόστολος Καλαματιανός

Απολαυστικό και συνάμα τραγικό το Βίντεο – προσοχή το περιεχόμενο είναι κοινωνικά σκληρό! :



makeleio
Διαβάστε περισσότερα » »

Οι αγανακτισμένοι Πορτογάλοι στέλνουν τα σκουπίδια τους στις τράπεζες!


Οι αγανακτισμένοι Πορτογάλοι στέλνουν τα σκουπίδια τους στις τράπεζες!Με αυτό τον τρόπο θέλησαν να στείλουν το γιορτινό τους μήνυμα...
Γιορτές με σκουπίδια έκαναν οι Πορτογάλοι στη Λισαβόνα, αφού οι υπάλληλοι του δήμου που είναι υπεύθυνοι για την περισυλλογή τους, κήρυξαν απεργία πριν από τα Χριστούγεννα.

Με αυτόν τον τρόπο διαμαρτύρονται ενάντια στην απόφαση να παραχωρηθούν οι υπηρεσίες του Δήμου σε ιδιωτικές εταιρείες, αλλά και στην ιδιωτικοποίηση πολλών άλλων τομέων του Δήμου.

Η απεργία αναμένεται να λήξει τις επόμενες ημέρες, ωστόσο οι κάτοικοι της Λισαβόνας δεν έμειναν με σταυρωμένα χέρια, αφού αγανακτισμένοι απ' την έλλειψη κρατικής ευαισθησίας, πέταξαν ως αντίποινα τα σκουπίδια τους μπροστά στις τράπεζες.




briefingnews
Διαβάστε περισσότερα » »

Ποιοι θα «φέρουν» το πρωτογενές πλεόνασμα το 2014

Ποιοι θα «φέρουν» το πρωτογενές πλεόνασμα το 2014 Μισθωτοί και συνταξιούχοι θα σηκώσουν για ακόμα μία χρονιά το βάρος της συγκέντρωσης αποδείξεων, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Οικονομικών.
Για το φετινό οικονομικό έτος, οι δύο αυτές κατηγορίες θα κληθούν να συγκεντρώσουν αποδείξεις αξίας ίσης με το 10% του ετήσιου εισοδήματος τους. Άχρηστες ωστόσο θα είναι όσες προέρχονται από νοσοκομειακή περίθαλψη, αγορά ΙΧ, δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, διόδια, λογαριασμούς ΔΕΚΟ, λογαριασμούς τηλεφωνίας αλλά και εισιτήρια μεταφορικών μέσων. 
Όσοι πάντως δεν συγκεντρώσουν το ελάχιστο όριο του 10% και κληθούν να περάσουν από έλεγχο, θα έχουν να αντιμετωπίσουν πρόστιμο ίσο με το 22% της αξίας των αποδείξεων που δε συγκέντρωσαν.

Νέοι κανόνες όμως ισχύουν από την 1η του έτους και για επιχειρήσεις και αγρότες. Καταργείται πλήρως ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων, η υποχρέωση τήρησης ασφαλών πληροφοριών (πρόσθετων βιβλίων), ενώ απαλλάσσονται της θεώρησης βιβλίων και στοιχείων επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες. Ταυτόχρονα, καταργείται και η έκδοση δελτίων αποστολής, ωστόσο καθιερώνεται η υποχρεωτική παρακολούθηση των μη τιμολογηθέντων αποθεμάτων, η οποία ορίζεται από ειδικές διατάξεις του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Θεοχάρη.

Λογαριασμούς με την εφορία ωστόσο φαίνεται πως ανοίγουν οι αγρότες, οι οποίοι εντάσσονται σε ειδικό καθεστώς ΦΠΑ, καθώς υποχρεώνονται σε τήρηση φορολογικών βιβλίων και στοιχείων, με δυνατότητα απαλλαγής από την υποχρέωση αυτή, ορισμένων εξ αυτών, αν πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια, όπως αν κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος είχαν ακαθάριστα έσοδα, λιγότερα των 10.000 ευρώ και έλαβαν δικαιώματα ενιαίας ενίσχυσης λιγότερα των 5.000 ευρώ.

newsbomb
Διαβάστε περισσότερα » »

Επίκαιροι Αριστοτέλης και Πλάτωνας για σχέδιο εξόντωσης του λαού.

Επίκαιροι Αριστοτέλης και Πλάτωνας για σχέδιο εξόντωσης του λαού.2,5 χιλιάδες χρόνια μετά που ο Αριστοτέλης έγραψε τα «Πολιτικά»  αποδείχθηκε  όχι μόνο επίκαιρος και σοφός  αλλά φάνηκε να  ήξερε τον σχεδιασμό όσων ήθελαν να εξοντώσουν το λαό ο οποίος είναι ο ίδιος από τότε μέχρι σήμερα.
 
ΤηςΜαρίας Γιαχνάκη

Αλλά και ο Πλάτωνας είχε σκιαγραφήσει πλήρως το αποτέλεσμα όσων ήταν άβουλοι και αμέτοχοι στα κοινά με αποτέλεσμα να φέρνουν πάνω από τα κεφάλια τους επικίνδυνους και καταστροφικούς κυβερνήτες. Το ίδιο όμως φαίνεται να συμβαίνει μέχρι και σήμερα.

Διαβάστε στο παρακάτω απόσπασμα  την σημασία των λόγων τους:

«Επιδίωξη της τυραννίας είναι να πτωχεύσουν οι πολίτες, αφενός για να συντηρείται με τα χρήματα τους η φρουρά του καθεστώτος και αφ ετέρου για να είναι απασχολημένοι οι πολίτες και να μην τους μένει χρόνος για επιβουλές.
Σε αυτό το αποτέλεσμα αποβλέπει τόσο η επιβολή μεγάλων φόρων, η απορρόφηση των περιουσιών των πολιτών, όσο και η κατασκευή μεγάλων έργων  που εξαντλούν τα δημόσια οικονομικά.»
ΑΡΙΣΤΟΤΈΛΟΥΣ  ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Αλλά και ο Πλάτωνας είχε γράψει για τον λαό:

«Κάθε λαός είναι άξιος των ανθρώπων που τον κυβερνούν . Κανείς δεν είναι πιο υποδουλωμένος από εκείνους που εσφαλμένα πιστεύουν πως είναι ελεύθεροι. Όσοι αδιαφορούν για τα κοινά είναι καταδικασμένοι να εξουσιάζονται πάντα από ανθρώπους κατώτερούς τους .»
Πλάτωνας  427-347 π.Χ

briefingnews
Διαβάστε περισσότερα » »

ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ

Η δήμαρχος Εορδαίας σας προσκαλεί να τιμήσετε με την παρουσία σας τον εορτασμό των Θεοφανείων.
Η ρίψη του Τιμίου Σταυρού και ο αγιασμός των υδάτων θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2014 και ώρα 12μ. στο Δημοτικό Κολυμβητήριο Πτολεμαϊδας.
 
Με τιμή,
Η δήμαρχος Εορδαίας
Παρασκευή Βρυζίδου
Διαβάστε περισσότερα » »

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΣΙΜΩΝ ΚΛΑΣΗΣ 2017


     
     
     
Διαβάστε περισσότερα » »

Η ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑ

Το Παλαιοντολογικό Ιστορικό Μουσείο Πτολεμαΐδας επισκέφτηκε το πρωί της Παρασκευής η Φιλαρμονική Ορχήστρα της πόλης Μπουργκάς της Βουλγαρίας.
Τα μέλη της Φιλαρμονικής έμειναν έκπληκτα από τις πολλές θεματικές εκθέσεις που φιλοξενεί το Μουσείο.
Ο αρχιμουσικός δήλωσε πώς αυτό είναι το πρώτο ταξίδι της Φιλαρμονικής του Μπουργκάς στο εξωτερικό και ευχαρίστησε τη  Δήμαρχο  Εορδαίας Παρασκευή Βρυζίδου και την πρόεδρο του ΝΠΔΔ Θεοπίστη Κρυσταλλίδου για την πρόσκληση και τη φιλοξενία, καθώς επίσης και το συνάδελφό του αρχιμουσικό Αργύρη Σαλαγκιώτη για τη συνεργασία των δύο Φιλαρμονικών.
Η πρόεδρος του ΝΠΔΔ κ. Κρυσταλλίδου δήλωσε: «Υποδεχόμαστε σήμερα στο Μουσείο της Πτολεμαΐδας τη Φιλαρμονική του Μπουργκάς της Βουλγαρίας για την πρώτη  μεγάλη συναυλία σε συνεργασία με τη δική μας Φιλαρμονική. Θεωρώ πως ξεκινάει ευοίωνα το 2014 για τον πολιτισμό του Δήμου Εορδαίας με τη συναυλία και για το φιλόμουσο κοινό της πόλης μας που θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει μια ευρωπαϊκή Φιλαρμονική από κοντά. Επιπλέον, τα μέλη της δικής μας Φιλαρμονικής θα  έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν με φτασμένους μουσικούς, καθώς σχεδόν το σύνολο των μελών της Φιλαρμονικής του Μπουργκάς είναι καθηγητές σε ωδεία και σε μουσικά σχολεία της περιοχής τους, άρα καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό είναι για τους νεαρούς μουσικούς της δικής μας Φιλαρμονικής αυτή η συνεργασία.
Πέρα όμως από το μουσικό και πολιτιστικό κομμάτι αυτής της συναυλίας υπάρχει και η προοπτική ανάπτυξης σχέσεων με την πόλη του Μπουργκάς, μια πόλη στην Βουλγαρική ακτή της Μαύρης Θάλασσας η οποία όπως ίσως γνωρίζετε κατοικήθηκε αρχικά από αρχαίους Θράκες! Άρα οι δεσμοί με την Ελλάδα είναι πανάρχαιοι και αυτούς θέλουμε να συσφίξουμε.
Σας περιμένουμε όλους αύριο στο Πνευματικό κέντρο Πτολεμαΐδας  την συναυλία που θα πραγματοποιηθεί στις 19:00
«Δυο  χώρες, δυο Φιλαρμονικές, μια γλώσσα… η μουσική».
Διαβάστε περισσότερα » »

Έρχονται δραματικές μειώσεις στις συντάξεις - Τους οδηγούν σε "ευθανασία"

Η "ΑΝΑΠΤΥΞΗ" ΠΟΥ ΕΤΑΞΕ Ο Α.ΣΑΜΑΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 2014
"Άγριες" μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις, κτάργηση των αναπηρικών,και μετατροπή των συντάξεων χηρείας σε "φιλοδώρημα" φέρνει το νέο έτος,προδίνοντας για άλλη μια φορά τους ψηφοφόρους μεγάλης ηλικίας που στήριξαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ στις εκλογές της 17ης Ιούνη του 2012.
Πιο συγκεκριμένα ο Νέος Κανονισμός Ασφάλισης και Παροχών του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης που έχει στα χέρια του ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης, σύμφωνα με την εφημερίδα "Ελευθεροτυπία".
Την ίδια στιγμή που ο Α.Σαμαράς έταξε για το 2014 ανάπτυξη, και πρωτογενές πλεόνασμα, με το οποίο θα μοιράσει και λεφτά σε χαμηλοσυνταξιούχους και απόστρατους, ο Κανονισμός μιλάει για "ψαλίδι" στις επικουρικές από 16-45%!
Οι άνθρωποι αυτοί πλήρωναν επικουρικά δεκαετίες ολόκληρες , και τώρα θα "κουρεψουν" τις εισφορές τους, δηλαδή θα τις δημέυσουν, όπως διατάζουν οι δανειστές.
Οι παροχές θα αναπροσαρμόζονται ετησίως ανάλογα με τα δημογραφικα΄δεδομένα, δηλαδή αν δεν τους κάνουμε την χάρη να πεθαίνουμε στο μέλλον θα παίρνουμε "ψίχουλα". Αν πεθαίνουμε νωρίτερα, οι εναπομέιναντες θα παίρνουν κάποιο "μπόνους".
Καταργούνται τα πλασματικά χρόνια, και οι αναπηρικές συντάξεις. Όλοι οι ανάπηροι γιατρευτηκαν, και δεν έχουν ανάγκη φαρμάκων!
Φυσικά έξω από τους νέους σχεδιασμούς δεν μπορούσε να μείνει η σύνταξη χηρείας. Όσες επέλξαν να κάνουν την δυσκολότερη δουλειά, να μείνουν "βασίλισσες" στο σπίτι και να μεγαλώσουν σωστά τα παιδιά τους, θα δουν την σύνταξη που τους άφησε ο σύζυγός τους να μειώνεται από το 70% στο 50%!
Αν σκεφτεί κανείς και τις ανάγκες που έχουν οι απόμαχοι της ζωής (οι παπούδες μας, και οι γονείς μας) σε φάρμακα, και ιατρικά έξοδα, είναι κατανοητό ότι η κυβέρνηση έχει σκοπό να τους αναγκάσει σε ένα είδος υποχρεωτικής "ευθανασίας".
Ήδη στη δημοσκόπηση που σας παρουσιάσαμε του Extra η ΝΔ κυριολεκτικά καταρρέει, εάν χάσει την τάξη των συνταξιούχων που όλοι γνωρίζουν ότι την στήριξαν, η πορέια της προς μονοψήφια ποσοστά φαντάζει μονόδρομος.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Διαβάστε περισσότερα » »

Νησί του Πάσχα: Ο τόπος εξορίας των Τιτάνων

ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΝΗΣΙΑ
Το Νησί του Πάσχα (ή «Rapa Nui», στην γλώσσα των ντόπιων, όπερ σημαίνει «Μεγάλο Νησί») ανακαλύφθηκε ξανά στην σύγχρονη εποχή από τον Ολλανδό εξερευνητή Γιάκομπ Ρόγκεβεν που έφτασε εκεί, την ημέρα του Πάσχα το 1722.
 
Βρίσκεται στο Νότιο Ειρηνικό, μεταξύ Χιλής και Ταϊτής. Όταν εξιστόρησαν το παρελθόν τους, οι ντόπιοι κάτοικοι (ανάμεσά τους και λευκοί) επιβεβαίωσαν ότι ήταν απόγονοι του θεού Ήλα-Τίκι και του Ρόγγου (Παντελή Ιωαννίδη: Η Άγνωστη Προϊστορία των Ελλήνων).
 
Το πρώτο συνθετικό του πρώτου ονόματος παραπέμπει στον Βήλο-Ήλο-Κρόνο (οι Βαβυλώνιοι αποκαλούσαν τον Κρόνο ως Βήλο) και το δεύτερο συνθετικό σε κάποιον θεό της Μέσης Αμερικής.
 
Το δεύτερο όνομα «Ρόγγου» παραπέμπει στον Ρα=Βασιλέα Γου ή Γύη. Ο Γύης, μάλιστα, φαίνεται να ήταν τοποθετημένος φρουρός στο νησί από τον Δία για να φυλάει τον εξόριστο Κρόνο και τους συμμάχους του (Θεογονία 807-819).
 
Εάν οι συσχετισμοί είναι αληθινοί, τότε το συγκεκριμένο νησί, έγινε η φυλακή των Τιτάνων λόγω του ότι ήταν και είναι ένα από τα πιο απομονωμένα νησιά στον κόσμο.
 
Τα περίφημα και πασίγνωστα γιγαντιαία αγάλματα «Μοάι», τυγχάνουν και τις επεξηγηματικής ονομασίας «Μάτε Κίτε Ράνη». Κατά μία εκδοχή η ονομασία αυτή θα μπορούσε να μεταφραστεί ως «μάτια κοιτούν ουρανό», εξάλλου το βλέμμα των αγαλμάτων κοιτά προς τον ουρανό.
 
Μία άλλη εκδοχή, ίσως, λίγο πιο προχωρημένη θέλει να μεταφράζεται ως «Μακητία=Μακεδονία του Ουρανού»
 
Ίσως, όλα αυτά να φαντάζουν υπερβολικά μα, τα πολλά ελληνικά ιδιώματα στην γλώσσα των κατοίκων του Νησιού του Πάσχα (αλλά και σε Άπω Ασία, την Αυστραλία και την Πολυνησία – Μελανησία – Ινδονησία), φαίνεται να επιβεβαιώνουν, τουλάχιστον, πως κάποιοι αρχαίοι Έλληνες έφτασαν και εκεί σε κάποια εποχή που σήμερα την ονομάζουμε μυθολογική.
 
Μία από τις σημαντικότερες αποδείξεις, που συνδέουν τουλάχιστον την ελληνική πολιτιστική επίδραση στο νησί και τους κατοίκους του, ήρθε από έναν ξένο ερευνητή, τον Γερμανό καθηγητή Γλωσσολογίας κ. Nors S. Josephson, ο οποίος μετά από οκτάχρονη έρευνα συνόψισε τα πορίσματά του στο αγγλόγλωσσο βιβλίο «Greek Linguistic Elements in The Polynesian Languages – Hellenicum Pacificum» (Ελληνικά Γλωσσικά Στοιχεία στις Πολυνησιακές Γλώσσες – Ελληνικός Ειρηνικός) εκδόσεως του ιστορικού Γερμανικού Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης, το 1987, στο οποίο παρέθεσε πίνακα από 808 αρχαίες Ελληνικές λέξεις, που οι ρίζες τους υπάρχουν στις Πολυνησιακές γλώσσες, μεταξύ των οποίων και του Νησιού του Πάσχα.
 
Αξίζει να σημειώσουμε πως ο πολιτισμός της Νήσου του Πάσχα έχει πολλά αρχαία Ελληνικά αλλά και αιγυπτιακά πρωτότυπα.
 
Σύμφωνα με συνέντευξή του στην Νάνσυ Μπίσκα για το Περιοδικό Δαυλός:
 
«Οι φορείς του Ελληνικού πολιτισμού, οι οποίοι εποίκησαν την ανατολική Πολυνησία, προφανώς προερχόντουσαν από την περιοχή που βρίσκεται το σύγχρονο Περού και η Βολιβία, αφού ο πολιτισμός της Νήσου του Πάσχα έχει να επιδείξει πολυάριθμες ομοιότητες με τις προαναφερθείσες περιοχές κατά την προ των Ίνκας εποχή (έτσι, κάπως επιβεβαιώνεται και το συνθετικό Τίκι που συναντήσαμε στην αρχή).
 
Επί πλέον τα ρεύματα του Ωκεανού κινούνται σε νοτιοδυτική κατεύθυνση, από την ακτή του Περού προς την νοτιοανατολική Πολυνησία. Αυτοί οι Ελληνόφωνοι κάτοικοι ομιλούσαν αρχαία Ελληνικά και επίσης μετέφεραν έναν αρχαϊκό Ελληνικό πολιτισμό, με πλήθος επιπρόσθετα αιγυπτιακά στοιχεία, ο οποίος θυμίζει την Κύπρο αλλά και νησιά των Κυκλάδων, όπως τη Νάξο και την Μήλο κατά την ίδια χρονική περίοδο».
 
Συνεχίζει λέγοντας πως «υπάρχουν και γλωσσολογικές και αρχαιολογικές αποδείξεις, ότι κάλλιστα μπορεί να είχαμε πολλαπλές μεταναστεύσεις στο αρχαίο Περού και στην Νήσο του Πάσχα.
 
Για παράδειγμα η αρχιτεκτονική των Ίνκας χρησιμοποιεί κατασκευές τοίχου «ζίγκ-ζάγκ» και τραπεζοειδής εισόδους, οι οποίες θυμίζουν τα Μυκηναϊκά πρωτότυπα. Έτσι είναι πιθανόν να υπήρξαν προ-αρχαίες μεταναστεύσεις Ελλήνων στην νότιο Αμερική».
 
Μάλιστα, η δυνατότητα εξάπλωσης των Ελλήνων σε τέτοια κλίμακα πέρα από την «Σικελία, νότιο Ιταλία και τμήματα της Ισπανίας ήταν δυνατοί χάρη στις πολλές καινοτομίες στην κατασκευή πλοίων και στα συστήματα ναυσιπλοΐας.
 
Επί πλέον το Ελληνικό εμπόριο κασσιτέρου με την Αγγλία, το οποίο εμφανίζεται να χρονολογείται το 1000 π.Χ., εξοικείωσε τους Έλληνες θαλασσοπόρους με τα Στενά του Γιβραλτάρ (τα αποκαλούμενα «Στήλες του Ηρακλέους») και τις ακτές του Μαρόκου.
 
Από το σημείο αυτό τα νοτιοδυτικά ρεύματα εύκολα μετέφεραν πλοία στην περιοχή της Καραϊβικής ή στα ανοιχτά της βορείου ακτής της Νότιας Αμερικής: μικρή απόσταση για τα προ των Ίνκας πολιτιστικά κέντρα του Περού και της Βολιβίας.
 
Ο κύριος Josephson αναφέρεται επίσης πως «Υπάρχουν πολλά παράλληλα στοιχεία μεταξύ της παλαιότερης μουσικής της Νήσου του Πάσχα και των μελωδιών των Nazca στο νότιο Περού αφ’ ενός, και της αρχαιοελληνικής μουσικής αφ’ ετέρου».
 
Και κλείνει την συνέντευξή του λέγοντας πως «ο Ελληνικός πολιτισμός έχει συνεισφέρει με μοναδικό τρόπο στην προαγωγή της φιλοσοφίας, των πολιτικών συστημάτων, της εκπαίδευσης και της τεχνολογίας. Έθεσε τις βάσεις για την δραματική τέχνη και την μουσική των δυτικών. Χωρίς τον Ελληνικό πολιτισμό δεν θα γνωρίζαμε τον πολιτισμό, όπως υπάρχει σήμερα».
 
(diadrastiko.blogspot.com)
 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Διαβάστε περισσότερα » »