Η στόχευση του έργου «Δρόμος Δυτικής Εορδαίας»
ο σχεδιασμός, η χάραξη και η ολοκλήρωση του έργου, έγιναν με πλήρη αταξία.
Ο πρωταρχικός στόχος του έργου ήταν να διασφαλίσει την οδική ασφάλεια, να δώσει νέα προσπελασιμότητα και κινητικότητα στην περιοχή, με τις όποιες θετικές επιπτώσεις στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Να ενώσει την περιοχή Αμυνταίου-Εορδαίας (Μποδοσάκειο) μέσω της σήραγγας της Κλεισούρας με Άργος Ορεστικό (Αεροδρόμιο) & Καστοριά (Λίμνη).
Οι διάφορες παρεμβάσεις (για μικρο-εκλογικά οφέλη) όμως οδήγησαν στην παραμόρφωση του δρόμου. Πρόσθεσαν έναν αχρείαστο κυκλικό οδικό άξονα (μπορούσε να γίνει προσθετικά) αυξάνοντας τα χιλιόμετρα (Αναρράχη-Εμπόριο-Μηλοχώρι-Φούφας) και την χρονοαπόσταση. Δεν έφτανε όμως μόνο αυτό, ο δρόμος σ’ ένα μεγάλο κομμάτι του στένεψε κατά πολύ από τον αρχικό σχεδιασμό, με αποτέλεσμα να μην υπηρετεί τον αρχικό στόχο.
Η Περιφέρεια και οι εμπλεκόμενοι 4 δήμοι δεν μπορούν και δεν πρέπει να λησμονούν τον στρατηγικό στόχο του έργου. Απαιτείται άμεση διορθωτική παρέμβαση.
Πρέπει να γίνει η προμελέτη και οριστική μελέτη του έργου, που ενώνει τον υπάρχοντα αγροτικό δρόμο, με τον δρόμο της Δυτικής Εορδαίας, από το 7ο περίπου χιλιόμετρο Πτολ/δας-Αναρράχης με τον Φούφα. Ένας χαραγμένος και σε κυκλοφορία ολόισιος αγροτικός δρόμος 4 χιλιομέτρων. Ο σχεδιασμός να περιλαμβάνει υποχρεωτικά δυο παράλληλους αγροτικούς δρόμους ένθεν και ένθεν, με δυο υπόγειες διαβάσεις για την εξυπηρέτηση των αγροτών, κοντά στις δυο υπάρχουσες γέφυρες.
Νομίζω πως αν συνυπάρχουν πολιτική & περιφερειακή βούληση, με το τέλος της θητείας της Περιφερειακής Αρχής, μπορεί να έχει ενταχθεί και δημοπρατηθεί το έργο.
Αυτός είναι ο πλέον σύντομος και
σχετικά ανέξοδος τρόπος, για να επανέλθουμε στην αρχική στόχευση του έργου δρόμος
Δυτικής Εορδαίας, που προφανώς δεν έγινε μόνο για να ενώσει τα (ενωμένα) χωριά.
Μικρά & μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ έργα καθυστερούν, λόγω και της γνωστής παθογένειας της δημόσιας διοίκησης ανατρέποντας την ομαλή εκτέλεση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Έτσι χάνονται Ευρωπαϊκά κονδύλια (ΕΣΠΑ) που μόνον για το 2016 ήταν 450 εκ. ΕΥΡΩ ενώ φέτος υπολογίζονται περίπου στα 500 εκ. ΕΥΡΩ. Ας οργανωθούμε κι ας μην αφήσουμε ούτε ΕΥΡΩ ανεκμετάλλευτο.
Σημ.: Οι αγροτικοί δρόμοι πρέπει απαρέγκλιτα να χρησιμοποιούνται από τους γεωργούς με τα αγροτικά μηχανήματα, πρώτα και κύρια για λόγους ασφαλείας. Είναι λοιπόν ανάγκη να είναι ανοιχτοί και να εφαρμόζεται και περιφρουρείται ο Κ.Ο.Κ.
Κ Α Λ Η Π Ρ Ω ΤΟ Χ Ρ Ο Ν Ι Α !