Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου 2013

Τίγκα στα διόδια η Εγνατία οδός

egnatiaΔιόδια από το πρώτο ως το τελευταίο χιλιόμετρο της Εγνατίας Οδού φέρνει η ιδιωτικοποίηση του μεγάλου αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινήσει από τις αρχές του χρόνου, γεμίζοντας με σταθμούς όλο το μήκος των 660 χιλιομέτρων αλλά και των κάθετων αξόνων που βρίσκονται υπό κατασκευή, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2015.
Σήμερα στο μόνο ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο (πλην της Αττικής Οδού) λειτουργούν με καθυστέρηση ετών μόλις έξι σταθμοί διοδίων, με αποτέλεσμα ο δρόμος να πληρώνει με δυσκολία τα δάνεια που έλαβε από τις τράπεζες τα προηγούμενα χρόνια για να καλύψει την συμμετοχή του δημοσίου στην ολοκλήρωση των εργασιών και να γίνεται έναντι γενναίου συμβολαίου με ιδιώτη η ελαφρά συντήρηση του οδοστρώματος. Το σχεδιασμό για το ύψος των τελών, τον αριθμό των νέων σταθμών, τον χρόνο και τον τρόπο είσπραξης θα καθορίσει Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα και Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, σύμφωνα με πρόβλεψη που περιλήφθηκε στο άρθρο 23 του νόμου «Γενική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων» του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που κατατέθηκε στις αρχές της εβδομάδας στην βουλή. Για τα διόδια στην Εγνατία κατά την συζήτηση της κύρωσης των συμβάσεων παραχώρησης τις προηγούμενες μέρες ο κ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι στο σχεδιασμό είναι η δημιουργία αναλογικών διοδίων ώστε οι οδηγοί να χρεώνονται με βάση την απόσταση που θα διανύουν. Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου που συνοδεύει το νομοσχέδιο μέσα από τα διόδια που θα τοποθετηθούν στους κάθετους άξονες, στόχος είναι να αυξηθούν τα έσοδα της Εγνατίας, προσελκύοντας με τον τρόπο αυτό τους ιδιώτες που θα κληθούν να αναλάβουν την λειτουργία και την συντήρηση του δρόμου για 40 χρόνια ενόψει την ιδιωτικοποίησης.
Ο σχετικός διαγωνισμός καθυστερεί επί μήνες, γεγονός που έχει αποδοθεί στις διαπραγματεύσεις με την τράπεζα Πειραιώς για την διευθέτηση και αποπληρωμή του δανείου που έχει χορηγήσει στην Εγνατία, οι οποίες έχουν ολοκληρωθεί. Σημαντικό όμως ρόλο κρίνεται ότι διαδραμάτισαν και οι διαπραγματεύσεις του δημοσίου με τους εργολάβους για τις μεγάλες συμβάσεις παραχώρησης, η εξέλιξη των οποίων κρίθηκε από την αρχή ότι έχει άμεση επίπτωση στο διαγωνισμό για τον αυτοκινητόδρομο της Βόρειας Ελλάδας. Ο λόγος είναι ότι όσο έμεναν ανοικτά τα ζητήματα των οδικών αξόνων και τα έργα ημιτελή οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες δυσκολεύονταν να συμμετάσχουν σε άλλους διαγωνισμούς και αυτός είναι ένας από τους λόγους που πήγαν πίσω και άλλες υποδομές, μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο Καστελίου.
Σήμερα, στην Εγνατία Οδό λειτουργούν έξι σταθμοί (Τύρια, Μαλακάσι, Πολύμυλος, Ανάληψη, Μουσθένη, Ίασμος), με αποτέλεσμα οι διερχόμενοι οδηγοί ΙΧ για το ταξίδι από την Ηγουμενίτσα έως την Κομοτηνή να καταβάλλουν αντίτιμο 14,40 ευρώ. Εν αντιθέσει με το οδικό δίκτυο του ΠΑΘΕ όπου το κόστος των διοδίων στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη που ακόμη ανακατασκευάζεται, με τις νέες αναπροσαρμογές διοδίων που θα ισχύσουν από αρχές του χρόνου θα εκτοξευθεί σε πάνω από 55 ευρώ μετ΄ επιστροφής!
Μολονότι ο αριθμός των νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία κρατείται επτασφράγιστο μυστικό, πληροφορίες αναφέρουν ότι στον αρχικό σχεδιασμό ήταν η λειτουργία πάνω από 20 σταθμών, χωρίς να υπολογίζονται οι σταθμοί που θα κατασκευαστούν στους κάθετους άξονες. Σε κάθε περίπτωση ο σχεδιασμός θα διαφοροποιηθεί, προκαλεί όμως εντύπωση με βάση τα μέχρι σήμερα στοιχεία ότι ο ιδιώτης που θα αναλάβει το έργο δεν θα έχει λόγο στα διόδια(!) μολονότι θα «φορτωθεί» την εξόφληση του δανείου των 250 εκ. ευρώ που βαρύνει την εταιρεία.

makeleio
Διαβάστε περισσότερα » »

Οι αποδείξεις που περνούν στην εφορία

Μισθωτοί και συνταξιούχοι είναι υποχρεωμένοι να συγκεντρώσουν αποδείξεις αξίας ίση με το 25% του εισοδήματος τους και με μέγιστο τα 10500 ευρώ
Ενώ ολοκληρώνεται το έτος , οι Έλληνες φορολογούμενοι καλούνται να συγκεντρώσουν αποδείξεις.
Μισθωτοί και συνταξιούχοι είναι υποχρεωμένοι να συγκεντρώσουν αποδείξεις αξίας ίση με το 25% του εισοδήματος τους και με μέγιστο τα 10500 ευρώ.
Σύμφωνα με την '' Ημερησία'' οι αποδείξεις που περνουν στην εφορία είναι οι εξής:
Διατροφή- Ποτά- Καπνικά προϊόντα
• Όλα τα τρόφιμα
• Ροφήματα
• Αναψυκτικά
• Χυμοί
• Νερό
• Κρασιά
• Τσιγάρα
• Πούρα

Ένδυση- Υπόδηση
• Υφάσματα
• Ρούχα
• Αξεσουάρ ένδυσης
• Παπούτσια
• Επιδιορθώσεις υποδημάτων
• Μεταποίηση ρούχων
• Καθαρισμός ενδυμάτων
• Επισκευή και συντήρηση οικίας
• Υλικά οικοδομής όπως χρώματα ή στόκος
• Εργασίες υδραυλικού
• Εργασίας ηλεκτρολόγου
• Κλειδαράς
• Εργασίες ελαιοχρωματιστή

Είδη νοικοκυριού
• Έπιπλα
• Φωτιστικά
• Διακοσμητικά
• Χαλιά- Μοκέτες
• Υφάσματα Κουρτίνας
• Ριχτάρια
• Στρώματα
• Μαξιλάρια
• Σεντόνια
• Κουβέρτες
• Πετσέτες
• Ηλεκτρικές συσκευές
• Μικρές οικιακές συσκευές
• Επισκευή ηλεκτρικών συσκευών
• Πιάτα- Μαχαιροπίρουνα
• Υαλικά
• Σκεύη Κουζίνας
• Εργαλεία
• Είδη κηπουρικής
• Εξαρτήματα
• Είδη καθαρισμού
• Οικιακές υπηρεσίες
• Φύλαξη και καθαρισμός χαλιών

Μεταφορές
• Ανταλλακτικά αυτοκινήτου
• Ελαστικά
• Λιπαντικά
• Πυροσβεστήρες
• Καύσιμα
• Σέρβις αυτοκινήτου- μοτοσικλέτας
• Πλύσιμο αυτοκινήτου
• Βαφή αυτοκινήτου
• Βουλκανιζατέρ
• Μίσθωση ταξί
• Μεταφορές πραγμάτων

Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες
• Ράδιο- CD
• Τηλεοράσεις
• Δορυφορική κεραία
• Αποκωδικοποιητής
• Συσκευή GPS
• Ψηφιακή κορνίζα
• Φωτογραφική μηχανή
• Βιντεοκάμερες
• Ηλεκτρονικοί υπολογιστές
• Επισκευές οργάνων
• Μουσικά όργανα
• Μεγάλα είδη αναψυχής
• Μέσα εγγραφής ήχου- εικόνας
• Ηλεκτρονικά παιχνίδια
• Παιχνίδια
• Είδη άθλησης
• Ανθη
• Τροφές και είδη για κατοικίδια ζώα
• Κτηνιατρικές υπηρεσίες
• Εισιτήρια αθλητικών δραστηριοτήτων
• Γυμναστήρια
• Σχολές χορού
• Ωδεία
• Μαθήματα ποδοσφαίρου- μπάσκετ
• Μαθήματα κολύμβησης
• Λούνα παρκ
• Internet Cafe
• Κινηματογράφος
• Θέατρα
• Μουσεία
• Εκτυπώσεις φωτογραφίας
• Ενοικιάσεις DVD
• Βιβλία
• Εφημερίδες
• Περιοδικά
• Γραφική Υλη
• Σχολικά είδη
• Πακέτο διακοπών

Εκπαίδευση
• Δίδακτρα νηπιαγωγείου- δημοτικού
• Δίδακτρα γυμνασίου-λυκείου
• Δίδακτρα φροντιστηρίων ξένων γλωσσών

Εστιατόρια- Καφέ- Ξενοδοχεία
• Εστιατόρια
• Ταβέρνες
• Ζαχαροπλαστεία
• Καφενεία
• Μπαρ
• Νυχτερινά κέντρα
• Έξοδα ξενοδοχείων
Διάφορα αγαθά- υπηρεσίες
• Κουρεία- Κομμωτήρια
• Ηλεκτρική ξυριστική μηχανή
• Πιστολάκι μαλλιών
• Είδη ατομικής φροντίδας
• Κοσμήματα- Ρολόγια
• Είδη ταξιδιού
• Είδη καπνιστού
• Παιδικό καροτσάκι
• Παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου
• Βρεφονηπιακοί σταθμοί
• Οίκοι ευγηρίας
• Βοήθεια ηλικιωμένων στο σπίτι
• Τραπεζικές υπηρεσίες
• Υπηρεσίες χρηματιστών
• Υπηρεσίες συμβούλων φορολογίας
• Δικηγόροι
• Εξοδα θρησκευτικών τελετών (κηδείες)
• Υπηρεσίες μεσιτικών γραφείων
• Αγγελίες σε εφημερίδες
• Φωτοτυπίες

news247
Διαβάστε περισσότερα » »

Φυσικό αέριο και στα Ι.Χ.

Τι θα προβλέπεται για τις διαδικασίες μετατροπής ενός αυτοκινήτου σε διπλής καύσης ώστε να κινείται και με συμβατικά καύσιμα και με φυσικό αέριο
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανάβει το "πράσινο φως" για την εισαγωγή της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο και στην Ελλάδα.
Επιχειρείται στο μεταξύ να αρθούν τα εμπόδια για την αύξηση της κυκλοφορίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Με νομοσχέδιο που κατατέθηκε παρέχεται ουσιαστικά η δυνατότητα μετατροπής του κινητήρα ενός αυτοκινήτου σε διπλής καύσης, ώστε να μπορεί να κινείται με συμβατικά καύσιμα αλλά και με φυσικό αέριο.
Παράλληλα ορίζεται ότι το πολύ σε έξι μήνες θα υπάρξει απόφαση από τα συναρμόδια υπουργεία, η οποία θα καθορίζει τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις τεχνικές προδιαγραφές συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων που θα εγκατασταθούν στους υφιστάμενους ή υπό αδειοδότηση στεγασμένους ή υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων, στα συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων και στα δημόσια ή ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Σε ό,τι αφορά στο φυσικό αέριο, θεσμοθετούνται οι διαδικασίες μετατροπής, κάτι το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο, μειώνει σημαντικά το κόστος.
Οι μετατροπές των κινητήρων θα πραγματοποιούνται πλέον με χρήση εγκεκριμένων εξαρτημάτων από κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων, ενώ για τα τροποποιημένα οχήματα που θα κινούνται με καύσιμο πεπιεσμένο φυσικό αέριο, όπως και για όσα κινούνται με καύσιμο υγραέριο, θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ και σχετική αλλαγή άδειας, για την οποία θα απαιτείται παράβολο που θα οριστεί πιθανότατα στα 75 ευρώ.
Σήμερα η μετατροπή ενός κινητήρα ώστε να δουλεύει και με φυσικό αέριο υπολογίζεται ότι κοστίζει από 1.500 έως 2.000 ευρώ. Ωστόσο, εκτιμάται ότι οι τιμές σταδιακά θα πέσουν.

Πηγή: Έθνος
news247
Διαβάστε περισσότερα » »

"Οι ζημιές μας, κέρδη τους - Η λεηλασία της Ελλάδας"


H EuroCapital και εγώ προσωπικά,
έχουμε την τιμή και τη χαρά να σας προσκαλέσουμε
στην εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου μου:
"Οι ζημιές μας, κέρδη τους - Η λεηλασία της Ελλάδας"
που θα γίνει την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013, από 6:00 έως 8:00 μμ,
στην αίθουσα "Σαντορίνη ΙΙ" του ξενοδοχείου Hilton.

Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
-
Προκόπης Παυλόπουλος, Βουλευτής Α' Αθηνών
-
Γιώργος Χατζημαρκάκης, Ευρωβουλευτής
-
Δημήτρης Μπουραντάς, Καθηγητής Πανεπιστημίου

Συντονιστής της εκδήλωσης θα είναι ο κ.
Γιώργος Δεληκούρας.
Γιάννης Σιάτρας

(Η εκδήλωση θα γίνει στα πλαίσια της έκθεσης Money Show 2013)
Για περισσότερα στοιχεία για το βιβλίο δείτε: www.i-siatras.gr
Διαβάστε περισσότερα » »

Άκαρπες οι έρευνες για τον εντοπισμό 64χρονου κυνηγού στην Κοζάνη

karampinaΣυνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό ενός 64χρονου κυνηγού, τα ίχνη του οποίου αγνοούνται τα τελευταία 24ωρα σε ορεινή περιοχή της Κοζάνης. 
Οι έρευνες της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας επικεντρώνονται στα Ίμερα Κοζάνης, περιοχή από την οποία κατάγεται ο 64χρονος.
Στις έως τώρα έρευνες έλαβε μέρος και ομάδα της ΕΜΑΚ από τη Θεσσαλονίκη.

makeleio
Διαβάστε περισσότερα » »