Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014

Καταγγελία: "Γερμανικά συμφέροντα εμποδίζουν την επανακυκλοφορία του ελληνικού PONY"

Ξένα επιχειρηματικά συμφέροντα - κυρίως της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας - που εξυπηρετούνται από τους εν Ελλάδι υπαλλήλους τους και κρύβονται πίσω από τις γνωστές ελληνικές γραφειοκρατικές παλινωδίες καταγγέλει ο κ. Κοντογούρης, ιδιοκτήτης της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας NAMCO, που εμποδίζουν την έκδοση του επονομαζόμενου και «τζιπ των φτωχών».
 
Μάλιστα το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εξέδωσε μία ανακοίνωση, η οποία δεν πείθει κανέναν, όπου διαψεύδει και αναφέρει ότι o συγκεκριμένος επιχειρηματίας ούτε έχει απευθυνθεί στο υπουργείο ούτε και εκκρεμεί αίτημά του.
 
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η χορήγηση εθνικών εγκρίσεων τύπου μικρής σειράς γίνεται με την διαδικασία της Κοινοτικής Οδηγίας 2007/46, εφόσον τα οχήματα ελεγχθούν από φορείς που έχουν οριστεί ως Τεχνικές Υπηρεσίες, εφόσον προηγουμένως έχουν διαπιστευτεί από το ΕΣΥΔ (Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης) και τονίζεται:
 
«Η διαπίστευση βεβαιώνει ότι ο διαπιστευμένος φορέας ικανοποιεί τα προβλεπόμενα διεθνή πρότυπα και ότι έχει την επάρκεια να εκτελεί ή να εποπτεύει τις σχετικές δοκιμές που απαιτούνται.
 
Τέτοιες εταιρείες στην χώρα μας, έχουν οριστεί με απόφαση του υπουργείου, μετά την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών, η Dekra Automotive ServicesSrl την 14-3-2012 και η TuV Austria Automotive GmbH την 14-3-2012.
 
H ανώνυμη εταιρεία Βιομηχανικής Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Εργαστηριακών Δοκιμών, Πιστοποίησης και Ποιότητας A.E. με διακριτικό τίτλο «ΕΒΕΤΑΜ» λειτουργεί υπό την επίβλεψη της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης.
 
Η ΕΒΕΤΑΜ δεν διέθετε σχετική διαπίστευση, το υπουργείο όμως την όρισε ως ΤΥ την 20-6-2013, για διάστημα έξι μηνών μόνο για τα ρυμουλκούμενα-ημιρυμουλκούμενα (των οποίων οι δοκιμές είναι λίγες και πιο απλές) με την προϋπόθεση στο διάστημα αυτό να προσκομίσει την αντίστοιχη διαπίστευση.
 
Η προνομιακή αυτή ρύθμιση αυτή έγινε αφού λάβαμε υπόψη τις ανάγκες της αγοράς διότι την εποχή ορισμού δραστηριοποιούνταν μόνο μία ΤΥ ενώ υπήρχαν ελληνικές κατασκευές ρυμουλκουμένων που ζητούσαν έγκριση και δεν μπορούσαν να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις.
 
Το διάστημα αυτό παρατάθηκε για δύο επιπλέον μήνες και έληξε στις αρχές του Μαΐου και στη συνέχεια για ακόμη δύο μήνες μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014.
 
Βέβαια, υπέβαλε έγγραφο του ΕΣΥΔ από το οποίο αποδεικνύεται ότι ο συγκεκριμένος Οργανισμός, ο οποίος σημειωτέον ελέγχεται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, δεν έχει ορίσει συμβούλιο για να εγκρίνει το αίτημά της.
 
Η Ελληνική Ένωση των Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης και Πιστοποίησης από την άλλη μεριά διαμαρτυρήθηκε για τον ορισμό της ΕΒΕΤΑΜ ως ευνοϊκή μεταχείριση.
 
Οι δοκιμές που απαιτούνται από την οδηγία 2007/46 είναι κρίσιμες για την ασφάλεια των οχημάτων που εγκρίνονται, λαμβάνοντας ιδιαίτερα υπόψη ότι ο έλεγχος των επιβατικών αυτοκινήτων είναι πιο απαιτητικός από εκείνον των ρυμουλκουμένων.
 
Υπενθυμίζοντας ότι ήδη δραστηριοποιούνται δύο φορείς που ικανοποιούν τις σχετικές απαιτήσεις της ανωτέρω οδηγίες και οι οποίοι μπορούν να καλύψουν τις απαιτήσεις της αγοράς λαμβάνοντας δε υπόψη την αρχή της ίσης μεταχείρισης το υπουργείο δεν μπορεί να ορίσει κατ' εξαίρεση την ΕΒΕΤΑΜ ως ΤΥ χωρίς να έχει διαπιστευθεί από το ΕΣΥΔ.
 
Ως εκ τούτου και μέχρι η ΕΒΕΤΑΜ πιστοποιηθεί ως ΤΥ, ο κ. Κοντογούρης θα μπορούσε να απευθυνθεί σε άλλους πιστοποιημένους φορείς, ώστε να μην υπάρξει καθυστέρηση στην έκδοση της εθνικής έγκρισης τύπου μικρής σειράς».
 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Διαβάστε περισσότερα » »