Δευτέρα, 5 Αυγούστου 2013

Τι είναι το σπαθόλαδο το γιατρικό των Αρχαίων Σπαρτιατών που κατακτά τις ΗΠΑ

Τις ευεργετικές ιδιότητες του σπαθόλαδου, το οποίο χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Σπαρτιάτες για να θεραπεύσουν τις πληγές τους μετά τις μάχες, ανακάλυψαν οι Αμερικανοί. Το συγκεκριμένο προϊόν κάνει θραύση το τελευταίο διάστημα στις ΗΠΑ με πολλούς να υποστηρίζουν ότι συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης.
Οι αρχαίοι Σπαρτιάτες, το χρησιμοποιούσαν προκειμένου να θεραπεύσουν τις πληγές τους μετά τις μάχες, αλλά και το έλκους του στομάχους και την κατάθλιψη.
Το φυτό αυτό διακρίνεται, όχι μόνο για το έντονο κίτρινο χρώμα του, αλλά και για τις πολλές θεραπευτικές του ιδιότητες αντισηπτικές, αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις, στυπτικές και επουλωτικές, ενώ βοηθά σημαντικά στην αντιμετώπιση της ισχιαλγίας, των ρευματικών πόνων και των πόνων των αρθρώσεων κι έχει άριστες επουλωτικές ιδιότητες.
Το σπαθόλαδο, αποτελείται κυρίως από το σπαθόχορτο (γνωστό και ως βαλσαμόχορτο), το οποίο ανθίζει κάθε Μάιο για έναν μήνα και έχει ιδιότητες αντικαταθλιπτικού. Ο τρόπος παρασκευής του, δεν είναι γνωστός στο ευρύ κοινό, ωστόσο στην Ελληνική επαρχεία το χρησιμοποιούσαν για διάφορα μικροπροβλήματα υγείας.
Το σπαθόχορτο από το 1997, έχει εξαπλωθεί στις ΗΠΑ όπου καταγράφει υψηλές πωλήσεις, ύστερα από σχετικό πρόγραμμα του ABC News, καθώς αποτέλεσε το εναλλακτικό «πρόζακ» για την ήπια και μέτρια κατάθλιψη, αλλά και στη Γερμανία όπου χρησιμοποιείται ως αντισπασμωδικό αλλά και για την αντιμετώπιση αϋπνιών, συνίσταται από τους γιατρούς για την καταπολέμηση της μελαγχολίας.
 
apocalypsejohn
Διαβάστε περισσότερα » »

ΠΟΑΣΥ Επισημάνσεις του προέδρου Χρήστου Φωτόπουλου

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι,

Σήμερα, διανύοντας ήδη το τρίτο έτος των Μνημονίων και της Τρόικας, με εδραιωμένη την πεποίθησή μου ότι είναι καταστροφική για τον τόπο η πολιτική τους, έκρινα σκόπιμο να υπενθυμίσω σε όλες και όλους κάποιους σημαντικούς σταθμούς στην μακρόχρονη συνδικαλιστική μας πορεία.

Για να θυμούνται οι παλιοί, να μαθαίνουν οι νεότεροι και το κυριότερο, για να αναχαιτίσουμε τον όλεθρο που μας επιφυλάσσουν:

1988-1989: Εμφάνιση των πρώτων συνδικαλιστικών οργανώσεων στην Ελληνική Αστυνομία.

1989: Ίδρυση της Π.Ο.ΑΣ.Υ.

1989-1994: Ίδρυση συνδικαλιστικών οργανώσεων σε κάθε Νομό της χώρας και ένταξή τους στην Π.Ο.ΑΣ.Υ. Το ίδιο χρονικό διάστημα σημειώνονται δεκάδες διώξεις συνδικαλιστών, αποσπάσεις, μεταθέσεις και αποτάξεις. Το κατεστημένο της εποχής, αρνείται πεισματικά να αναγνωρίσει στον ένστολο το αναφαίρετο συνδικαλιστικό του δικαίωμα.

1994: Θεσμοθέτηση συνδικαλισμού στην Ελληνική Αστυνομία Ν.2265/1994. Επίμονος συνδικαλιστικός αγώνας για την ακύρωση των διώξεων και την καθιέρωση θεσμών και εγγυήσεων στον τρόπο λειτουργίας της ΕΛ.ΑΣ.

1994-2004: Συνδικαλιστικός οργασμός, με διαρκείς αγώνες, παραστάσεις διαμαρτυρίας και παρεμβάσεις εντός κι εκτός Ελλάδας. Καταγράφουμε σημαντικές θεσμικές κατακτήσεις. Αναδεικνύοντας το ρόλο του ένστολου στην ελληνική κοινωνία, η Πολιτεία αναγκάστηκε να αναθεωρήσει την τακτική της, που ήθελε ως τότε τον Αστυνομικό απαξιωμένο και τελευταίο τροχό της αμάξης στον τομέα του Δημοσίου. Υπό την πίεση του συνδικαλιστικού μας κινήματος προχώρησε στην ικανοποίηση δεκάδων θεσμικών, εργασιακών, ασφαλιστικών και οικονομικών αιτημάτων μας. Ενδεικτικά:

1) Εισαγωγή στις Αστυνομικές Σχολές με αντικειμενικότητα και διαφάνεια, μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων (Νόμος 2226/1994).
2) Ίδρυση Αστυνομικής Ακαδημίας – Αναβάθμιση εκπαίδευσης.
3) Ίδρυση Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας (Νόμος 2800/2000).
4) Χρόνος εργασίας αστυνομικού προσωπικού (Π.Δ. 394/2001).
5) Κώδικας μεταθέσεων με αντικειμενικά κριτήρια, Π.Δ. 100/2003 (μόρια).
6) Μισθολογικές προαγωγές – διαβαθμίσεις (Ν. 3016/02). Δίδεται σημαντική οικονομική ενίσχυση με θετικό αντίκτυπο στο τέλος της υπηρεσιακής διαδρομής κυρίως του χαμηλόβαθμου Αστυνομικού.
7) Αποζημίωση όλων των ημερών εκτός έδρας κατά τις αποσπάσεις και κάθε είδους μετακινήσεις.
8) Αναγνώριση στρατιωτικής θητείας σε Ανθυπαστυνόμους - Αξιωματικούς (Ν. 3016/02).
9) Νομοθετική ρύθμιση για χορήγηση εκλογικού επιδόματος (βουλευτικές, δημοτικές, νομαρχιακές, ευρωεκλογές).
10) Σημαντικές αυξήσεις στην αποζημίωση για την πέραν του 5νθημέρου εργασία από 9.000 σε 14.000 δραχμές (ποσοστό 60%), της ωριαίας αποζημίωσης για τη νυχτερινή εργασία από 620 σε 1.000 δραχμές (ποσοστό 60%) και αύξηση επιδόματος ΕΚΑΜ - ΜΑΤ.
11) Συνυπολογισμός στη σύνταξη ποσού ύψους 176 ευρώ.
12) Επέκταση μαχίμων.
13) Αύξηση των δικαιουμένων ημερών συνδικαλιστικής άδειας.
14) Νέο πειθαρχικό δίκαιο. Παράσταση στα πειθαρχικά συμβούλια με συνήγορο.
15) Απεμπλοκή επίπτωσης των πειθαρχικών ποινών στις μισθολογικές προαγωγές.
16) Κάλυψη εξόδων των Αστυνομικών ή των οικογενειών τους στα οποία υποβάλλονται προς υπεράσπισή τους ενώπιον του δικαστηρίου και όταν παρίστανται ενώπιον αρχών ως πολιτικώς ενάγοντες από έγκλημα που διαπράχθηκε σε βάρος τους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ή εξαιτίας αυτών.
17) Καθιέρωση ημέρας αργίας για το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. Από το έτος 2003 καθιερώθηκε για το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. ως ημέρα αργίας η 20η Οκτωβρίου, ημέρα εορτασμού της μνήμης του Αγίου Αρτεμίου, προστάτη της Ελληνικής Αστυνομίας.
18) Απεμπλοκή και απαλλαγή της ΕΛ.ΑΣ. από «πάρεργα».
19) Μέτρα ανακούφισης των οικογενειών των παθόντων εν ώρα υπηρεσίας και διαρκής αγώνας για την αναγνώριση της επικινδυνότητας του επαγγέλματος (επέκταση ευεργετικών διατάξεων του Ν.3234/2004).
20) Ενοποίηση Ταμείων ΤΑΑΧ - ΤΑΟΧ σε Ταμείο Αρωγής Αστυνομικών (ΤΑΑΣ), με αύξηση του χορηγούμενου ποσού εφάπαξ. Συμμετοχή συνδικαλιστών στις Διοικήσεις των Ταμείων.
21) Ίδρυση και λειτουργία Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων.
22) Μη παρουσία Αστυνομικών στα γήπεδα κατά τη διεξαγωγή αθλητικών συναντήσεων ερασιτεχνικών κατηγοριών.
23) Νόμος "περί οπλοφορίας και χρήσης όπλων των αστυνομικών" (Ν. 3169/2003).
24) Δικαίωμα υποψηφιότητας Αστυνομικών στις εκλογές των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού.
25) Ανάπτυξη λειτουργίας του «Ιδρύματος Εξοχές ΕΛ.ΑΣ» - Συμμετοχή συνδικαλιστών στο Δ.Σ. του Ιδρύματος.

2004-2008: Συνέχιση του αγώνα μας για την αναγνώριση της επικινδυνότητας της εργασίας, τον εξορθολογισμό του μισθολογίου, την αποζημίωση όσων απασχολούνται στα γήπεδα, την διασφάλιση συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας (Π.Δ. 45/2008), την ορθολογική αξιοποίηση του προσωπικού μέσω ενός σύγχρονου οργανογράμματος, την πάταξη της γραφειοκρατίας, την κατοχύρωση άλλων ρυθμίσεων με θετικό, αλλά και αρνητικό αντίκτυπο, όπως η καθιέρωση νέου βαθμολογίου, η ομογενοποίηση κλπ.

Σε όλο αυτό το διάστημα, παρά τις αρνητικές εξελίξεις στο σύστημα προσλήψεων αφού υπήρξαν εξαιρέσεις με τους Ε.Φ. και Σ.Φ., έγιναν ρυθμίσεις θετικές για τους συναδέλφους σχετικές με τη διασφάλιση των οικονομικών απολαβών τους, την καταβολή της εκλογικής αποζημίωσης και της σημαντικής αποζημίωσης για τα μέτρα ασφαλείας στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας.

2009-2011: Η περίοδος αυτή σημαδεύεται από την πλήρη κατάρρευση των δημοσιονομικών της χώρας και την υπαγωγή της στα δεσμά των Μνημονίων. Παρατηρείται πλέον στασιμότητα στα κυρίαρχα αιτήματά μας για την αναδιάρθρωση των Αστυνομικών Υπηρεσιών με στόχο την εξοικονόμηση πόρων και την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Συντελούνται και οι πρώτες βίαιες ανατροπές και καταργήσεις οικονομικών και θεσμικών κατακτήσεων. Στα θετικά συμπεριλαμβάνονται η επέκταση της μάχιμης πενταετίας και η αναγνώρισή της ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας καθώς και η τροποποίηση των διατάξεων για τη λειτουργία του συνδικαλιστικού μας κινήματος (Νόμος 3938/2011), έτσι ώστε με την καθιέρωση της απλής αναλογικής και τη λειτουργία Ενώσεων ανά Αστυνομική Διεύθυνση, να γίνει πιο αντιπροσωπευτική η εκπροσώπηση των μελών στα συνδικαλιστικά μας όργανα.

2012: Παρατηρείται όχι μόνο αδικαιολόγητη αποψίλωση σε πολλά οικονομικά, ασφαλιστικά, εργασιακά και θεσμικά ζητήματα, αλλά και επανεμφάνιση των διώξεων για συνδικαλιστική δράση, επιβεβαιώνοντας τον προβληματισμό μας ότι ο κύκλος που άνοιξε με την ενοποίηση της Ελληνικής Αστυνομίας το 1984 και την γέννηση του συνδικαλιστικού μας κινήματος στη συνέχεια, έχει οριστικά κλείσει. Με διώξεις ξεκινήσαμε και με διώξεις θέλουν προφανώς κάποιοι να συνεχίσουμε!

2013: Συντελείται και με νομοθετικές πρωτοβουλίες, πλέον, το πισωγύρισμα στον Οργανισμό της ΕΛ.ΑΣ., που τον οδηγεί σαράντα χρόνια πίσω, στην εποχή των πάρεργων και του «χαμάλη» άλλων Δημοσίων Υπηρεσιών (νέες αρμοδιότητες, Δημοτική Αστυνομία, αλλότρια καθήκοντα, κ.λ.π.), με συνέπειες οδυνηρές για την Κοινωνία και την Αστυνομία. Ενώ όλοι αναμέναμε κάποια αχτίδα φωτός να παρουσιαστεί εκ μέρους του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη με την πολυπόθητη αναδιάρθρωση, δυστυχώς οι προσδοκίες διαψεύστηκαν γιατί από μια απλή και μόνο ανάγνωση των προτεινόμενων ρυθμίσεων που τέθηκαν σε διαβούλευση πριν μερικές ημέρες, διαπιστώνεται ότι αντιμετωπίζονται όλα τα ζητήματα με ταχύτητες που μας οδηγούν ολοταχώς προς τα πίσω.

Η στάση της Φυσικής Ηγεσίας, διαχρονικά, στις περισσότερες των παρεμβάσεών μας σε ό,τι δημιουργικό και προοδευτικό συντελέστηκε στην Ελληνική Αστυνομία, ήταν αρνητικότατη.

Αντίθετη ήταν η Ηγεσία στις πανελλαδικές εξετάσεις, στον Κώδικα μεταθέσεων, στο ωράριο εργασίας, στη συμμετοχή στα υπηρεσιακά συμβούλια, στην αξιολόγηση του προσωπικού και στις κρίσεις – προαγωγές, ιδίως δε στις προαγωγές του χαμηλόβαθμου προσωπικού (Αστυφύλακες προερχομένων εκ των πανελληνίων εξετάσεων).

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, επιχειρείται τελευταία από μέρους της μια κατασυκοφάντηση του συνδικαλιστικού κινήματος, ιδίως για φυγοπονία – ολιγωρία στην υπηρεσιακή λειτουργία των συνδικαλιστών. Ουδέν ψευδέστερον! Γνωρίζει πολύ καλά η Ηγεσία ότι οι συνδικαλιστές μας, τα Προεδρεία των Οργανώσεών μας, ήταν και παραμένουν από τα πλέον αξιόμαχα στελέχη στις Υπηρεσίες τους. Μπροστάρηδες στην πρόληψη και καταστολή του εγκλήματος δίνοντας μάλιστα σε καθημερινή βάση τον καλύτερό τους εαυτό. Κι εδώ τα πράγματα έχουν ονοματεπώνυμο και το γνωρίζουν όλοι οι συνάδελφοι, σε όλη την Επικράτεια. Αλήθεια όμως, τι μπορεί να πει η Ηγεσία αναφορικά με τις επιλογές της ιδίως για την επιλογή των στελεχών στα ανώτερα και ανώτατα επίπεδα της ιεραρχίας; Μπορεί να πείσει το ένστολο προσωπικό αλλά και την κοινωνία για το αξιοκρατικό των επιλογών της; Πότε επιτέλους θα υπάρξουν εκείνες οι ρυθμίσεις που θα διασφαλίζουν την αξιοκρατία; Πότε επιτέλους θα υπάρξει ρύθμιση για επιλογή της Ηγεσίας από θεσμικό όργανο της Βουλής των Ελλήνων;

Ως πότε όλα αυτά που είναι γνωστά τοις πάσι και εκτός των τειχών πλέον, θα γίνονται αποδεκτά;

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι,

Κλείνοντας, πρέπει να γνωρίζετε ότι η διαχρονική άρνηση της Φυσικής Ηγεσίας σε ό,τι μέχρι σήμερα συντελέστηκε θετικό και ελπιδοφόρο στο χώρο μας, οφείλεται προφανώς και στον συντηρητισμό που τη διακατείχε, αλλά και στον ασφυκτικά συγκεντρωτικό τρόπο λειτουργίας της, υπό τη δαμόκλειο σπάθη των εκάστοτε κυβερνώντων.

Οι κατακτήσεις μας οφείλονται κυρίαρχα στο διαρκή, συνεπή και ωραίο αγώνα του συνδικαλιστικού μας κινήματος, στην απήχηση που είχε αυτός στο σύνολο των συναδέλφων, αλλά και στην ίδια την ελληνική κοινωνία, που ανέκαθεν ήταν ο καλύτερος σύμμαχός μας.

Πετύχαμε πολλά, όταν η ίδια η Πολιτική Ηγεσία είχε τη βούληση να αφουγκράζεται την αγωνία μας αλλά και την τόλμη να ενστερνίζεται τον προβληματισμό και τις προτάσεις μας. Με πνεύμα καλής διάθεσης, μέσα από το δημοκρατικό διάλογο, αλλά και με σκληρούς συνδικαλιστικούς αγώνες, μη αποφεύγοντας ακόμα και επώδυνες συγκρούσεις, καταφέρναμε να πείθουμε τους κυβερνώντες, επιλύοντας προβλήματα για το καλό του συναδέλφου, της Αστυνομίας και Κοινωνίας.

Σήμερα, είναι ολοφάνερη η αδιαλλαξία της εφαρμοζόμενης πολιτικής που βλέπει παντού «νούμερα» και οικονομικά μεγέθη, υποβαθμίζοντας και υποτιμώντας την ανθρώπινη ζωή και αξιοπρέπεια. Είναι φανερό, ότι τίποτε το ελπιδοφόρο δεν μπορεί να αναμένει κανείς από μια τέτοια θεώρηση των προβλημάτων μας. Γι' αυτό, από δω και πέρα απαιτείται από όλους μας μια άλλη στάση ζωής και προσέγγισης της πορείας μας. Δεν αρκεί να λέμε πια ότι απαιτείται συνεχής αγώνας, με περισσότερη δυναμικότητα και πίεση προς τους κυβερνώντες. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι οι κυβερνώντες έχουν άλλες προτεραιότητες και εμείς για να μπούμε στην «ατζέντα» τους και να μας προσέξουν, επιβάλλεται να τρέξουμε πιο γρήγορα, πιο μαζικά και πιο επιθετικά.

Εμείς οι παλιοί, με την πείρα μας πια, προτρέπουμε τους νέους συναδέλφους να βγουν δυνατά μπροστά γιατί δεν αρκούν μόνο οι δικές μας δυνάμεις. Άλλωστε, η λαίλαπα εκείνους θα πλήξει περισσότερο και μακροπρόθεσμα μάλιστα, αν δεν ανακόψουμε όλοι μαζί την επέκτασή της.

Παρά τη θερινή ραστώνη, όλοι διαπιστώνουμε καθημερινά την όξυνση των προβλημάτων μας σε υπηρεσιακό, οικογενειακό και ατομικό επίπεδο. Η ελπίδα πρέπει να ξαναγεννηθεί.

Είναι στο χέρι μας να μεταλαμπαδεύσουμε στους νέους συναδέλφους μας τη φλόγα του συνδικαλισμού που υπηρετήσαμε με πείσμα και περίσσια αγάπη, κόντρα στις όποιες αντιξοότητες.

Ας ανασκουμπωθούν και οι νέοι και ας αναλάβουν κι εκείνοι τις δικές τους ευθύνες.

Καλό αγώνα!
Αθήνα, 5 Αυγούστου 2013


Χρήστος Φωτόπουλος
Πρόεδρος Π.Ο.ΑΣ.Υ.
thrakilifenews
Διαβάστε περισσότερα » »

Μόνο 195.000 υπάλληλοι έχουν διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ από το 1994

Μόνο 195.000 υπάλληλοι έχουν διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ από το 1994 Μόλις ένας στους τέσσερις προσελήφθη και διορίστηκε με διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες
Σε 195.000 ανέρχονται οι εργαζόμενοι που έχουν διοριστεί στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα, κυρίως ως μόνιμοι και λίγοι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, μέσω ΑΣΕΠ.
Βάσει των τελευταίων εξαγγελιών για τη μοριοδότηση όσων υπάγονται ή θα υπαχθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας, η πρόσβαση στο Δημόσιο μέσω ΑΣΕΠ αποτελεί για αυτούς τους εργαζομένους την ασπίδα προστασίας τους, καθώς λαμβάνουν από 20-30 μόρια, σε αντίθεση με όσους νομιμοποιήθηκαν με άλλους τρόπους και οι οποίοι δεν λαμβάνουν καθόλου μόρια.
Αν υπολογιστεί ότι στον ευρύτερο δημόσιο τομέα υπηρετούν περίπου 750.000 υπάλληλοι, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι μόλις ένας στους τέσσερις προσελήφθη και διορίστηκε με διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες.
Η πλειονότητα των υπολοίπων, με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς που διορίζονταν μέσω επετηρίδας, προσελήφθη, με κριτήρια της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ ή με διάφορους γραπτούς διαγωνισμούς πριν από το 1994, που όμως τότε δεν ελεγχόταν από το ΑΣΕΠ που δεν υπήρχε ακόμα.
Σύμφωνα με την επικαιροποίηση της απογραφής του Ιουλίου, ο αριθμός των μονίμων και αορίστου χρόνου υπαλλήλων στον στενό δημόσιο τομέα είναι 614.000, ενώ αναμένονται ως το τέλος Αυγούστου τα αποτελέσματα της απογραφής που διενεργείται για πρώτη φορά σε ΝΠΙΔ, Δημοτικές Επιχειρήσεις και ΔΕΚΟ.
Τα τελευταία 20 χρόνια, όπως εκτιμάται, τοποθετήθηκαν σε θέσεις του Δημοσίου, έχοντας "μπάρμπα στην Κορώνη", τουλάχιστον 200.000 - 300.000 υπάλληλοι.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ΑΣΕΠ, από το 1994 μέχρι σήμερα διορίστηκαν στον δημόσιο τομέα με γραπτούς διαγωνισμούς που διενήργησε το ίδιο 16.000 υπάλληλοι, 1.500 διορίστηκαν ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό, όπως επίσης και άλλοι 60.000 με προκηρύξεις που εξέδωσε το ίδιο το ΑΣΕΠ ελέγχοντας όλες τις διαδικασίες.
Άλλοι 69.500 υπάλληλοι διαφόρων ειδικοτήτων διορίστηκαν με τη διαδικασία των μορίων μέσω προκηρύξεων που εξέδωσαν οι συγκεκριμένοι φορείς, έχοντας όμως το ΑΣΕΠ τον τελικό έλεγχο των αποτελεσμάτων.
Μέσω ΑΣΕΠ, τέλος, διορίστηκαν την τελευταία 20ετία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω διαγωνισμών 48.000 εκπαιδευτικοί, τους οποίους προσλάμβανε το υπουργείο Παιδείας σε ποσοστό 60% από τους πίνακες επιτυχόντων και διοριστέων.
Διαβάστε περισσότερα » »

Υγεία στην Δυτική Μακεδονία. Ζοφερό το μέλλον (του Χρήστου Κατσίνα Νεφρολόγου- Δ/ντή ΕΣΥ Προέδρου ΕΙΝΔΥΜ)


katsinasΤα τελευταία χρόνια καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες  μιας πραγματικότητας που ισχύει στην χώρα μας και όχι μόνο. Όταν λέω μάρτυρες κυριολεκτώ. Γιατί οι συνέπειες αυτής της πραγματικότητας είναι αρνητικές για την επιβίωσή μας.
Κοινωνικά αγαθά που μέχρι χθες θεωρούσαμε δικαίωμα ενός πολίτη που ζει σε μία δημοκρατική χώρα, όπως εργασία, παιδεία, υγεία, ελευθερία, ενημέρωση βγαίνουν σιγά-σιγά από το λεξιλόγιό μας. Αντίθετα λέξεις όπως ανεργία, πείνα, ανέχεια, φτώχεια, αρρώστια το εμπλουτίζουν. Και όλα αυτά μέσα σε ένα κλίμα φόβου, για να μην πω αδιαφορίας, λες και αφορούν κάποιους άλλους και όχι εμάς τους ίδιους. Εντασσόμενες λοιπόν μέσα σε αυτό το πλαίσιο είναι και οι συζητήσεις που γίνονται για τα Νοσοκομεία. Όπως είναι γνωστό, διορισμοί σταμάτησαν να γίνονται εδώ και τρία χρόνια περίπου και ήδη ξεκίνησαν οι συζητήσεις για απολύσεις προσωπικού που εργάζεται στα Νοσοκομεία.
Προσέξτε το σενάριο. Πριν από δύο περίπου χρόνια ήταν γνωστό ότι τα Νοσοκομεία, ακόμη και βάσει των οργανογραμμάτων τους που ήταν ξεπερασμένοι, γιατί ήταν των προηγούμενων δεκαετιών και οι οποίοι δεν άλλαζαν γιατί ήταν μία διαδικασία αρκετά σύνθετη, ήταν ελλειμματικοί σε προσωπικό. Τι κάναν λοιπόν τα τζιμάνια που μας κυβερνούν; Αναπροσάρμοσαν τα οργανογράμματα αυτά και μάλιστα εν μία νυκτί, στο υπάρχον προσωπικό και έτσι θεώρησαν ότι οι οργανισμοί είναι καλυμμένοι κατά 100%. Τώρα λοιπόν συζητάνε για απολύσεις προσωπικού από τα Νοσοκομεία …….που είναι πλήρως καλυμμένα.
Ήδη είναι γνωστό ότι με αποφάσεις οριακές του ενιαίου Διοικητικού Συμβουλίου των Νοσοκομείων Μαμάτσειου και Μποδοσάκειου, αποφάσισαν τις συνενώσεις κλινικών και την λειτουργία τους σε ένα από τα δύο Νοσοκομεία, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες. Όμως πιστεύω ότι αυτό είναι kozan.gr μόνο η αρχή.
Το πιστεύω γιατί ακολουθεί το κλείσιμο Νοσοκομείων ακόμη και στην Δυτική Μακεδονία με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Σκεφτείτε ότι ένα σύστημα υγείας που ήδη δεν μπορεί να ανταποκριθεί πλήρως στις απαιτήσεις της κοινωνίας έτσι όπως είναι διασκορπισμένο στη Δυτική Μακεδονία και έχοντας σε λειτουργία πέντε (5) Νοσοκομεία, παρά τις ελλείψεις και παρά τις προσπάθειες Ιατρικού-Νοσηλευτικού-Διοικητικού και λοιπού προσωπικού, πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί αν τα Νοσοκομεία αυτά μειωθούν σε αριθμό;
Όποιος αρρωσταίνει θα τρέχει στον μάγο της φυλής……………………
Σκοπός αυτού του κειμένου δεν είναι να τρομοκρατήσει κανέναν παρουσιάζοντας με μαύρα γράμματα το μέλλον της υγείας στην Δυτική Μακεδονία, όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα άλλωστε.
Επειδή διαβλέπω ότι οι αντιπαραθέσεις μεταξύ των κοινωνιών που ήδη άρχισαν, θα ενταθούν με την όξυνση των προβλημάτων και θα μπούμε σε ένα παιχνίδι « γιατί εμείς και όχι αυτοί»; Πιστεύω ότι μόνο η κοινή προσπάθεια και η κοινή αντίδραση μπορούν να ανατρέψουν πολιτικές. Είναι άλλωστε γνωστό ότι το διαίρει και βασίλευε είναι η πρακτική που χρησιμοποιούν οι κυβερνώντες.
Και όταν έχεις να αντιμετωπίσεις τον Άδωνι Γεωργιάδη, τον πιο συνεπή κατά δήλωσή του μνημονιακό υπουργό, τότε είναι αντιληπτό ότι τα πράγματα μόνο εύκολα δεν είναι. Μόνο η κοινή προσπάθεια με ξεκάθαρους στόχους και αιτήματα, όπως «όχι στην υποβάθμιση της παροχής υγείας στην Δυτ. Μακεδονία, όχι στο κλείσιμο Κλινικών ή Νοσοκομείων», μπορεί να φέρουν κάποια αποτελέσματα.
Αλλιώς το μέλλον μας όσον αφορά την υγεία θα είναι ζοφερό. Θα επιζεί όποιος έχει χρήματα ή τύχη.
Στο χέρι μας είναι να αποφασίσουμε τι θέλουμε.
Απαραίτητη είναι λοιπόν η συνεργασία εργαζομένων στην υγεία με την υπόλοιπη κοινωνία για να συντονισθούν τα βήματά μας, για να καταφέρουμε να αποκρούσουμε ό,τι αρνητικό εξεργάζονται οι κυβερνώντες και τα όργανά τους.
Αλλιώς είμαστε χαμένοι από χέρι………………..
 Αύγουστος 2013

kozan.gr
Διαβάστε περισσότερα » »