Η μακρινή διαδρομή των συνεχιστών της κορυφαίας ελληνικής βιομηχανίας ανελκυστήρων kleemann έφτασε μέχρι την Κίνα, όπου φιλοδόξει να πρωταγωνιστήσει
Σχεδόν τριάντα χρόνια μετά, οι δύο γιοι, γνωρίζοντας τις ευκαιρίες στη διεθνή αγορά, έψαξαν και βρήκαν στην Κίνα ένα νέο «Σταυροχώρι», εκεί όπου στην περιοχή Κουνσάν, μία ώρα μακριά από τη Σανγκάη, θα ξεκινήσει να λειτουργεί σε λίγο καιρό το πρώτο ελληνικό εργοστάσιο στη χώρα του Κόκκινου Δράκου.
Η διαφορά με την κίνηση του Νίκου Κουκούντζου στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 είναι ότι στην Κίνα, όταν πρωτοπήγε ο Νίκος ο νεότερος, δεν συνάντησε... χωράφια, αλλά μια έτοιμη βιομηχανική περιοχή, όπου είναι εγκατεστημένη η καρδιά της παγκόσμιας βιομηχανίας ανελκυστήρων.
Μάλιστα, «γείτονες» της Kleemann είναι τα μεγάλα ονόματα του κλάδου, όπως οι Thyssen, Otis, Kone, Mitsubishi και Fujitec, τις οποίες συναγωνίζεται πλέον στα ίσα στις διεθνείς αγορές η ελληνική βιομηχανία. Για να γίνει αντιληπτή η δυναμική της περιοχής σε ό,τι αφορά τον κλάδο, αναφέρουμε ότι στο Κουνσάν (περιοχή Σούζου) βρίσκεται το 60% της παγκόσμιας παραγωγής ανελκυστήρων. «Βρισκόμαστε στη Silicon Valley των ανελκυστήρων», λέει ο Νίκος Κουκούντζος.
«Εδώ δεν χρειάζεται να ψάξουμε πολύ για τον απαραίτητο εξοπλισμό μας, έχουμε δίπλα μας ό,τι απαιτείται σε καλή ποιότητα και τιμές, χαμηλού κόστους μεταφορικά και, το κυριότερο, μπορούμε, με τη νέα μονάδα, να μπούμε σε αγορές όπου υπήρχε μέχρι σήμερα απαγορευτικό για εμάς», τονίζει ο Νίκος Κουκούντζος.
Πράγματι, η μονάδα της Κίνας θα παράγει δύο προϊόντα, στοχεύοντας σε ισάριθμες αγορές. Το πρώτο αφορά ανελκυστήρες χαμηλού κόστους, που θα κατευθυνθούν σε αγορές όπως η Ταϊλάνδη, η Σιγκαπούρη, το Βιετνάμ και η Αυστραλία. Στις περιοχές αυτές η Kleemann πραγματοποιεί τζίρο της τάξης των 2,5 εκατ. ευρώ, ωστόσο οι προοπτικές που ανοίγονται με τη μείωση του μεταφορικού κόστους είναι πολύ σημαντικές.
Το δεύτερο προϊόν θα είναι ανελκυστήρες για μονοκατοικίες και βίλες, υψηλών απαιτήσεων και προδιαγραφών. «Στόχος είναι να πουλήσουμε ανελκυστήρες στη νέα αστική τάξη της Κίνας, στην ανερχόμενη κοινωνική ελίτ της χώρας», λέει χαρακτηριστικά ο Ν. Κουκούντζος. Κάτι που έχει ήδη γίνει σε μικρότερη έκταση, καθώς η εταιρεία είχε προμηθεύσει συνολικά 30 ανελκυστήρες σε δύο οικιστικά projects, όπου το φθηνότερο σπίτι διατέθηκε σε τιμή 700 χιλιάδων ευρώ. «Μιλάμε για πολύ καλά σπίτια, των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καμία σχέση με την εικόνα που «χουμε εμείς για την Κίνα και που μπορούν να διαθέσουν ποσά της τάξης των 25 χιλιάδων ευρώ για έναν πολυτελή ανελκυστήρα».
Ο πύργοςΗ απόφαση για την είσοδο στην Κίνα, ξεκαθαρίζουν τα δύο αδέλφια, δεν είναι μια κίνηση αντιμετώπισης της εγχώριας κρίσης. Είχε ξεκινήσει πολύ πριν, ως μια αναγκαία απόφαση επέκτασης της εταιρείας. Γι΄ αυτό και οι επενδύσεις δεν σταματούν στην Ελλάδα, όπου φέτος ολοκληρώθηκε μια σημαντική επένδυση, ο 18 ώροφος πύργος δοκιμών ύψους 61 μέτρων, όπου σχεδιάζονται προϊόντα για ουρανοξύστες.
Η επένδυση, που κόστισε 5 εκατομμύρια ευρώ, δίνει τη δυνατότητα στην ελληνική εταιρεία να διαθέσει προϊόντα σε κτίρια που μέχρι σήμερα δεν μπορούσε. Ήδη η εταιρεία έχει κατασκευάσει και πουλήσει τους ανελκυστήρες για το ψηλότερο κτίριο της Ιρλανδίας, που κινούνται με ταχύτητα 3 μέτρων το δευτερόλεπτο.
Κρίση και γραφειοκρατίαΔεν είναι όλα ρόδινα στη χώρα του Δράκου για την ελληνική βιομηχανία. «Η γραφειοκρατία που συναντήσαμε ήταν απίστευτη, θα μπορούσαμε να γράψουμε βιβλία», αναφέρει ο Νίκος Κουκούντζος.
Για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε την εταιρεία, χρειάστηκε να ανοίξουμε ένα γραφείο που επί έναν χρόνο ασχολήθηκε αποκλειστικά με τα αδειοδοτικά, ενώ, για να μεταφέρουμε τα απαραίτητα κεφάλαια, χρειάστηκε να δεσμεύσουμε τα ποσά επί 3 μήνες», λέει χαρακτηριστικά.
Τα προβλήματα, όμως, δεν σταμάτησαν με την έκδοση των αδειών. Οι ειδήσεις για την ελληνική κρίση έχουν φτάσει μέχρι και το Κουνσάν, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται διάφορα προβλήματα. «Είχαμε κλείσει ένα συμφωνητικό με έναν κατασκευαστή που είχε αναλάβει την κατασκευή του εργοστασίου μας, που προέβλεπε προκαταβολή 30%.
Όταν ξεκίνησαν οι αρνητικές ειδήσεις για την Ελλάδα, μας ζήτησε προκαταβολή 50%, για να έρθει τελικά και να μας ζητήσει το 90% του ποσού. Τις ίδιες απαιτήσεις ακούμε πλέον και από άλλους προμηθευτές».
InfoΟ Κώστας Κουκούντζος έχει αναλάβει από το 2002 Γενικός Διευθυντής της Kleemann. Έχει σπουδάσει μηχανικός στο ΑΠΘ και έχει κάνει MBA στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης.
Ο Νίκος Κουκούντζος είναι από το 2003 Εμπορικός Διευθυντής της Kleemann. Έχει σπουδάσει μηχανικός στο King΄s College κι έχει κάνει MBA επίσης στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης.
Τον Ιούνιο του 2010 ιδρύθηκε η θυγατρική Hong Kong Elevator Systems Limited.
Τον Ιούνιο του 2011 εγκαινιάστηκε ο νέος πύργος δοκιμών στη ΒΙΠΕ Κιλκίς.
Η Kleemann συγκαταλέγεται μεταξύ των 7 σημαντικότερων εταιρειών της αγοράς ανελκυστήρων παγκοσμίως, με μερίδιο που κυμαίνεται μεταξύ 1,5% και 3% σε παγκόσμιο επίπεδο.
* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 30ης Δεκεμβρίου
Το καλοκαίρι του 1983 ο Νίκος Κουκούντζος είχε πάρει μια βόλτα τους δύο γιους του, τον Κώστα και τον Νίκο, σε ένα χωράφι στα βόρεια της Θεσσαλονίκης. Στην επιστροφή τα δύο αδέλφια, που τότε πήγαιναν στο δημοτικό, συζητούσαν την αποκάλυψη του πατέρα ότι εκεί μέσα στα έρημα χωράφια θα έχτιζε το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο εργοστάσιο ανελκυστήρων στην Ελλάδα, το εργοστάσιο της Kleemann. Τα σχέδια όχι μόνο υλοποιήθηκαν, αλλά εκεί, στην ίδια έκταση, βρίσκεται η καρδιά της βιομηχανίας της Θεσσαλονίκης, η ΒΙΠΕ Σταυροχωρίου Κιλκίς.
Σχεδόν τριάντα χρόνια μετά, οι δύο γιοι, γνωρίζοντας τις ευκαιρίες στη διεθνή αγορά, έψαξαν και βρήκαν στην Κίνα ένα νέο «Σταυροχώρι», εκεί όπου στην περιοχή Κουνσάν, μία ώρα μακριά από τη Σανγκάη, θα ξεκινήσει να λειτουργεί σε λίγο καιρό το πρώτο ελληνικό εργοστάσιο στη χώρα του Κόκκινου Δράκου.
Η διαφορά με την κίνηση του Νίκου Κουκούντζου στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 είναι ότι στην Κίνα, όταν πρωτοπήγε ο Νίκος ο νεότερος, δεν συνάντησε... χωράφια, αλλά μια έτοιμη βιομηχανική περιοχή, όπου είναι εγκατεστημένη η καρδιά της παγκόσμιας βιομηχανίας ανελκυστήρων.
Μάλιστα, «γείτονες» της Kleemann είναι τα μεγάλα ονόματα του κλάδου, όπως οι Thyssen, Otis, Kone, Mitsubishi και Fujitec, τις οποίες συναγωνίζεται πλέον στα ίσα στις διεθνείς αγορές η ελληνική βιομηχανία. Για να γίνει αντιληπτή η δυναμική της περιοχής σε ό,τι αφορά τον κλάδο, αναφέρουμε ότι στο Κουνσάν (περιοχή Σούζου) βρίσκεται το 60% της παγκόσμιας παραγωγής ανελκυστήρων. «Βρισκόμαστε στη Silicon Valley των ανελκυστήρων», λέει ο Νίκος Κουκούντζος.
«Εδώ δεν χρειάζεται να ψάξουμε πολύ για τον απαραίτητο εξοπλισμό μας, έχουμε δίπλα μας ό,τι απαιτείται σε καλή ποιότητα και τιμές, χαμηλού κόστους μεταφορικά και, το κυριότερο, μπορούμε, με τη νέα μονάδα, να μπούμε σε αγορές όπου υπήρχε μέχρι σήμερα απαγορευτικό για εμάς», τονίζει ο Νίκος Κουκούντζος.
Πράγματι, η μονάδα της Κίνας θα παράγει δύο προϊόντα, στοχεύοντας σε ισάριθμες αγορές. Το πρώτο αφορά ανελκυστήρες χαμηλού κόστους, που θα κατευθυνθούν σε αγορές όπως η Ταϊλάνδη, η Σιγκαπούρη, το Βιετνάμ και η Αυστραλία. Στις περιοχές αυτές η Kleemann πραγματοποιεί τζίρο της τάξης των 2,5 εκατ. ευρώ, ωστόσο οι προοπτικές που ανοίγονται με τη μείωση του μεταφορικού κόστους είναι πολύ σημαντικές.
Το δεύτερο προϊόν θα είναι ανελκυστήρες για μονοκατοικίες και βίλες, υψηλών απαιτήσεων και προδιαγραφών. «Στόχος είναι να πουλήσουμε ανελκυστήρες στη νέα αστική τάξη της Κίνας, στην ανερχόμενη κοινωνική ελίτ της χώρας», λέει χαρακτηριστικά ο Ν. Κουκούντζος. Κάτι που έχει ήδη γίνει σε μικρότερη έκταση, καθώς η εταιρεία είχε προμηθεύσει συνολικά 30 ανελκυστήρες σε δύο οικιστικά projects, όπου το φθηνότερο σπίτι διατέθηκε σε τιμή 700 χιλιάδων ευρώ. «Μιλάμε για πολύ καλά σπίτια, των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καμία σχέση με την εικόνα που «χουμε εμείς για την Κίνα και που μπορούν να διαθέσουν ποσά της τάξης των 25 χιλιάδων ευρώ για έναν πολυτελή ανελκυστήρα».
Ο πύργοςΗ απόφαση για την είσοδο στην Κίνα, ξεκαθαρίζουν τα δύο αδέλφια, δεν είναι μια κίνηση αντιμετώπισης της εγχώριας κρίσης. Είχε ξεκινήσει πολύ πριν, ως μια αναγκαία απόφαση επέκτασης της εταιρείας. Γι΄ αυτό και οι επενδύσεις δεν σταματούν στην Ελλάδα, όπου φέτος ολοκληρώθηκε μια σημαντική επένδυση, ο 18 ώροφος πύργος δοκιμών ύψους 61 μέτρων, όπου σχεδιάζονται προϊόντα για ουρανοξύστες.
Η επένδυση, που κόστισε 5 εκατομμύρια ευρώ, δίνει τη δυνατότητα στην ελληνική εταιρεία να διαθέσει προϊόντα σε κτίρια που μέχρι σήμερα δεν μπορούσε. Ήδη η εταιρεία έχει κατασκευάσει και πουλήσει τους ανελκυστήρες για το ψηλότερο κτίριο της Ιρλανδίας, που κινούνται με ταχύτητα 3 μέτρων το δευτερόλεπτο.
Κρίση και γραφειοκρατίαΔεν είναι όλα ρόδινα στη χώρα του Δράκου για την ελληνική βιομηχανία. «Η γραφειοκρατία που συναντήσαμε ήταν απίστευτη, θα μπορούσαμε να γράψουμε βιβλία», αναφέρει ο Νίκος Κουκούντζος.
Για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε την εταιρεία, χρειάστηκε να ανοίξουμε ένα γραφείο που επί έναν χρόνο ασχολήθηκε αποκλειστικά με τα αδειοδοτικά, ενώ, για να μεταφέρουμε τα απαραίτητα κεφάλαια, χρειάστηκε να δεσμεύσουμε τα ποσά επί 3 μήνες», λέει χαρακτηριστικά.
Τα προβλήματα, όμως, δεν σταμάτησαν με την έκδοση των αδειών. Οι ειδήσεις για την ελληνική κρίση έχουν φτάσει μέχρι και το Κουνσάν, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται διάφορα προβλήματα. «Είχαμε κλείσει ένα συμφωνητικό με έναν κατασκευαστή που είχε αναλάβει την κατασκευή του εργοστασίου μας, που προέβλεπε προκαταβολή 30%.
Όταν ξεκίνησαν οι αρνητικές ειδήσεις για την Ελλάδα, μας ζήτησε προκαταβολή 50%, για να έρθει τελικά και να μας ζητήσει το 90% του ποσού. Τις ίδιες απαιτήσεις ακούμε πλέον και από άλλους προμηθευτές».
InfoΟ Κώστας Κουκούντζος έχει αναλάβει από το 2002 Γενικός Διευθυντής της Kleemann. Έχει σπουδάσει μηχανικός στο ΑΠΘ και έχει κάνει MBA στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης.
Ο Νίκος Κουκούντζος είναι από το 2003 Εμπορικός Διευθυντής της Kleemann. Έχει σπουδάσει μηχανικός στο King΄s College κι έχει κάνει MBA επίσης στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης.
Τον Ιούνιο του 2010 ιδρύθηκε η θυγατρική Hong Kong Elevator Systems Limited.
Τον Ιούνιο του 2011 εγκαινιάστηκε ο νέος πύργος δοκιμών στη ΒΙΠΕ Κιλκίς.
Η Kleemann συγκαταλέγεται μεταξύ των 7 σημαντικότερων εταιρειών της αγοράς ανελκυστήρων παγκοσμίως, με μερίδιο που κυμαίνεται μεταξύ 1,5% και 3% σε παγκόσμιο επίπεδο.
* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 30ης Δεκεμβρίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου