Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΓΙΑ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΓΙΑ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011 η ημερίδα των Καθηγητών Φ. Αγωγής Ν. Κοζάνης στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου της Επαρχίας Εορδαίας. Την ημερίδα διοργάνωσε ο Σύλλογος Καθηγητών Φ. Αγωγής με το σχολικό Σύμβουλο κ. Γεώργιο Μαθά. Τα θέματα που αναλύθηκαν ήταν:
1. « Αγωγή Υγείας και Διατροφή στα Σχολεία», με εισηγήτρια την κ. Μάγκου Νατάσα, Εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής Π/θμιας Εκπαίδευσης.
2. «Η ψυχή του Παιδιού και η Ψυχή του Γυμναστή» με εισηγητή τον Αρχιμανδρίτη πατήρ Νικηφόρο Μανάδη που πραγματοποιήθηκε στις 24 Νοεμβρίου 2011 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Εορδαίας .

Στην ημερίδα η κ. Μάγκου Αναστασία παρουσίασε τις Ερευνητικές εργασίες από το Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας των παιδιών του 5ου Δημοτικού Σχολείου και Δημοτικού Σχολείου Ασβεστόπετρα .
Με την άριστη συνεργασία των εκπαιδευτικών, διευθυντών και γονέων των δύο σχολείων εκπονήθηκε το Ερευνητικό Πρόγραμμα με τίτλο: «ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΕΞΙΑ».
Σκοπός της εκπόνησης του Προγράμματος Αγωγής Υγείας ήταν
· Να γνωρίσουν τα παιδιά το σώμα τους και βασικές του λειτουργίες.
Nα γνωρίσουν τις βασικές ομάδες των τροφών.
Να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες.
Να κατανοήσουν τις έννοιες της παχυσαρκία και υποκινητικότητας.
Επιμέρους σκοποί
Να δώσουν σχήμα στην ήδη υπάρχουσα γνώση και τη δυνατότητα να την συσχετίσουν με τη σχολική ζωή.
Να απελευθερώσουν ενέργεια, σκέψεις ιδέες, συναισθήματα.
Να μπορέσουν να αντιδράσουν κινητικά, συναισθηματικά, νοητικά στα συνεχώς μεταβαλλόμενα ερεθίσματα του περιβάλλοντος.

Κατά τον σχεδιασμό των δράσεων στο ερευνητικό πρόγραμμα η κ. Μάγκου προτεραιότητα έδωσε στους παρακάτω διαύλους επικοινωνίας:
1. ΑΦΟΥΓΚΡΑΣΜΟ
2. ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
3. ΣΧΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΓΝΩΣΗΣ
4. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΥΣΧΕΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ
5. ΣΩΣΤΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΧΡΟΝΟ
6. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Για να επιτευχθούν παραπάνω στόχοι αξιοποιήθηκε το παιδαγωγικό εργαλείο της Ψυχοκινητικής Αγωγής μίας σύγχρονης μεθόδου που καλλιεργεί τις αντιληπτικές ικανότητες των παιδιών ενώ συγχρόνως προσφέρει τη γνώση και την ψυχαγωγία!!!
Στη συνέχεια της ημερίδας τη σκυτάλη πήρε ο Αρχιμανδρίτης πατήρ Νικηφόρος για να μιλήσει για πνευματική και ψυχική τροφή με πνευματικές βιταμίνες, όπως είπε ο γέροντας, μέσα από τα Μονολόγια του Αγίου Αυγουστίνου.
Ευλόγησε τους Καθηγητές Φυσικής Αγωγής λέγοντας ότι Θες δν μπορε ν βρεθ οτε μ τς ξωτερικς ασθήσεις, οτε μ τς σωτερικές. Ο πατήρ Νικηφόρος ανέπτυξε του Αγίου Αυγουστίνου Κεκραγάριον για να γίνει κατανοητή η αλήθεια και το φως του Θεού.
Αγίου Αυγουστίνου Κεκραγάριον
Μονολόγια Κεφ. 31
Μετάφραση Αρ.Νι.Μα.
Κεφάλαιο 31
Κύριε, «Πλανήθηκα σν τ χαμένο πρόβατο» (Ψαλμς 118,176), ναζητώντας ξω, ατν πο πρχε μέσα μου. Κουράστηκα πολ ναζητώντας σένα, ξω π μένα. σ μως κατοικς μέσα μου, ρκε μόνο γ ν πιθυμ σένα. Περιδιάβηκα στενοδρόμια κα πλατεες το κόσμου τούτου ναζητώντας σένα κα δν σ βρκα. Ατ γινε πειδ σ ναζητοσα ξω, χι καλς, ατ πο ταν μέσα μου. στειλα τος δικούς μου γγέλους. Δηλαδ λες τς ξωτερικς ασθήσεις ν σ ναζητήσουν κα δν σ βρκαν, πειδ δν ναζητοσαν καλά. φς μου, Θεέ μου, πο μ φώτισες. Βλέπω, τι γ δν σ ναζητοσα ρθ μ τς ασθήσεις. Διότι σ σουν μέσα μου, ν κενες δν ντελήφθηκαν, τι σ εσλθες μέσα.
Βέβαια τ μάτια επαν. φο ατς δν εχε χρμα, ρα δν πέρασε π μς. κο επε. φο δν πέδωσε χο, δν πέρασε π μς. σφρησι επε. Ἐὰν δν χη σμή, ρα δν πέρασε π μένα. γεσι επε. Ἐὰν δν βγαλε γευστικ ζουμιά, ρα δν πέρασε π μένα. Τέλος φ πρόσθεσε, ἐὰν δν εναι κάτι σωματδες, μ ζητς π μένα καμμι πληροφορία.
Δν εναι, λοιπόν, σ λα ατ Θεός μου. Δν χει μορφ σώματος. Οτε τν λικία το χρόνου. Οτε τ λάμψι το φωτός. Οτε χρωματισμό. Οτε γλυκς μελωδίες κα σα βγάζουν γλυκ μελωδήματα σα χον λόγλυκα. Δν χει τν εωδι τν νθέων, τν μύρων κα τν ρωμάτων. Οτε τς μελισσοκηρήθρας. Οτε το μάννα, πο εναι ο λόγλυκες γεύσεις. Οτε π τ πόλοιπα ξιαγάπητα, πο πιθυμες ν τ γγίξης κα ν τ γκαλιάσης. Οτε πάλι λα σα ντιλαμβάνονται ο ασθήσεις, μ ατς πο συμβαίνει ν σ ναζητ. Φαντάσου, ν πιστεύω, τι ατς εναι Θεός μου. Ατν δηλαδ πο ντιλαμβάνονται κόμη κα ο ασθήσεις τν ζώων πο βόσκουν.. .
Στο τέλος της ημερίδας οι σύνεδροι αποκόμισαν καινούριες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και οι ευλογίες του γέροντα, Πατήρ Νικηφόρου, γέμισαν αγαλλίαση, δύναμη και ελπίδα τις ψυχές των γυμναστών.


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Από 5ο Δημ. Σχ. Πτολεμαΐδας
Ποτουρίδου Ευδοξία, Βαϊράμη Αναστασία, Ζανίδου Ντίνα , Ιωαννίδης Χρήστος, Ροζέτα Γκάλο, Σταυρούλα Χαραλαμποπούλου, Αρσένης Αμανατίδης, Κατερίνα Αναστασιάδου, Ολυμπία Γαρουφαλίδου, Ευφραμίδου Δήμητρα, Νίτσα Μουραλίδου, Ο Δ/ντής του 5ου Δημ. Σχολείου Γκαργκάλας Ζήσης, η πρόεδρος του Συλ.Γονέων… με τις μητέρες όλων των παιδιών και η ζωγράφος Τσαπαράκη Σοφία.
Aπό το Δημ. Σχ. Ασβεστόπετρας
Βασιλική Νάκη ,Καλλιόπη Σαουλίδου , Φανή Σίσιου , Χρήστος Σουλίδης , Νίκος Χρυσοχοΐδης, Κωστας Γουτουχίδης, και ο Δ/ντής του Σχ. Παπαμιχαήλ Γιώργος.
Επιμέλεια:Μάγκου Νατάσα



ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΓΙΑ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΓΙΑ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΓΙΑ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΓΙΑ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
Πηγή: eordaia.org

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου