Το Ατμόπλοιο Α/Π ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ήταν ελληνικό επιβατηγό πλοίο ναυπήγησης περίπου του 1880. Ανήκε στην ακτοπλοϊκή εταιρεία “Πανελλήνιος Ατμοπλοΐα”. Εκτελούσε δρομολόγια κυρίως Πειραιά – Κυκλάδες – Κρήτη και όχι σπάνια και προς τα νησιά του Ιονίου. Χαρακτηριζόταν την εποχή εκείνη “φορτηγοποστάλι” επειδή διακινούσε φορτία καθώς και το ταχυδρομείο, ενώ διάκριση μεταξύ επιβατηγού και φορτηγού πλοίου ακόμη δεν είχε καθιερωθεί.
Κατά τον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897 το Α/Π ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ επιτάχθηκε για ανάγκες του πολέμου και εκτέλεση δρομολογίων κυρίως στο Ιόνιο. Σε μία από εκείνες τις μεταφορές και συγκεκριμένα στις 31 Μαρτίου/12 Απριλίου (ν.ημ.) του 1897 είχε καταπλεύσει στον Αμβρακικό μεταφέροντας επιβάτες, πολεμικό υλικό και ημιόνους του στρατού.
Το πρωί στις 6/18 Απριλίου απέπλευσε και κατά τη στιγμή που διέρχονταν το στόμιο της Πρέβεζας δέχτηκε καταιγιστικά πυρά από τα τρία εκεί τουρκικά φρούρια, του “Αγίου Γεωργίου”, του “Παντοκράτορα” και του επάκτιου πυροβολείου “Παλιοσάραγγας” με στόχο να βυθιστεί, ώστε να φράξει το στόμιο και να καταστεί έτσι αδύνατη στη συνέχεια οποιαδήποτε διέλευση προς ή από τον Αμβρακικό.
Παρά ταύτα και ενώ το πλοίο είχε υποστεί ζημίες με εκδήλωση πυρκαγιάς ο καπετάνιος του πλοίου κατάφερε με όση ταχύτητα μπορούσε να προλάβει τη βύθισή του πλοίου εκτελώντας αναγκαστική προσάραξη σε αβαθή προς το Άκτιο, αφήνοντας έτσι ελεύθερη τη δίοδο του κόλπου.
Κατά τον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897 το Α/Π ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ επιτάχθηκε για ανάγκες του πολέμου και εκτέλεση δρομολογίων κυρίως στο Ιόνιο. Σε μία από εκείνες τις μεταφορές και συγκεκριμένα στις 31 Μαρτίου/12 Απριλίου (ν.ημ.) του 1897 είχε καταπλεύσει στον Αμβρακικό μεταφέροντας επιβάτες, πολεμικό υλικό και ημιόνους του στρατού.
Το πρωί στις 6/18 Απριλίου απέπλευσε και κατά τη στιγμή που διέρχονταν το στόμιο της Πρέβεζας δέχτηκε καταιγιστικά πυρά από τα τρία εκεί τουρκικά φρούρια, του “Αγίου Γεωργίου”, του “Παντοκράτορα” και του επάκτιου πυροβολείου “Παλιοσάραγγας” με στόχο να βυθιστεί, ώστε να φράξει το στόμιο και να καταστεί έτσι αδύνατη στη συνέχεια οποιαδήποτε διέλευση προς ή από τον Αμβρακικό.
Παρά ταύτα και ενώ το πλοίο είχε υποστεί ζημίες με εκδήλωση πυρκαγιάς ο καπετάνιος του πλοίου κατάφερε με όση ταχύτητα μπορούσε να προλάβει τη βύθισή του πλοίου εκτελώντας αναγκαστική προσάραξη σε αβαθή προς το Άκτιο, αφήνοντας έτσι ελεύθερη τη δίοδο του κόλπου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου