«Χρυσή φλέβα» έχουν ανακαλύψει οι Έλληνες εφοπλιστές, που διαθέτουν εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης. Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της εταιρείας αναλύσεων XRTC, πρόεδρος της οποίας είναι ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης, από την αμερικανική κεφαλαιαγορά οι ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες, το τελευταίο 18μηνο, έχουν αντλήσει περί τα 2 δισ. δολάρια και έχουν....
χρηματοδοτήσει ναυπηγήσεις και αγορές 120 πλοίων συνολικής αξίας 4 δισ. δολ. και πλέον.
Σε μία εποχή που οι τράπεζες έχουν «κλείσει τις στρόφιγγες» της χρηματοδότησης, οι ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες εξαντλούν κάθε δυνατότητα προκειμένου να συγκεντρώσουν χρήματα και να αυξήσουν τη ρευστότητά τους και βρίσκουν διέξοδο στα επενδυτικά τους προγράμματα.
Ένα μέρος των χρημάτων που συγκέντρωσαν οι ελληνόκτητες εταιρείες από τις αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων διοχετεύθηκαν σε διάφορα πιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να ρυθμίσουν δανειακές τους υποχρεώσεις και βελτίωσαν τη χρηματοοικονομική τους κατάσταση. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι η κυρία Αγγελική Φράγκου, κόρη του καπετάν Νικόλα Φράγκου, διαθέτει τρεις εισηγμένες εταιρείες και από δύο οι κκ. Ευάγγελος Μαρινάκης και Συμεών Παληός.
Επισημαίνεται επίσης ότι δεκαεπτά περισσότεροι «Γκρικς» έγιναν από το 2003 μέχρι το 2011 εκατομμυριούχοι σε χωρητικότητα dwt. Βέβαια υπήρξαν και τέσσερις εφοπλιστές που έφυγαν από τη λίστα επειδή πλέον δεν διαθέτουν στόλο που η συνολική τους χωρητικότητα δεν ξεπερνά το 1 εκατ. dwt. Από την επεξεργασία των στοιχείων της «Naftiliakis» - που συνδέθηκε με τη γέννηση της διεθνούς έκθεσης «Ποσειδώνια» - ενώ το 2003 υπήρχαν 44 Έλληνες εφοπλιστές με 1 εκατ. dwt, στα μέσα του 2011 ανέρχονται σε εξήντα ένας.
Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι Έλληνες εφοπλιστές αξιοποίησαν όλες τις δυνατότητες που υπήρξαν στο «μπουμ της ναυλαγοράς» από το 2004 μέχρι το 2008. Εκτιμάται ότι πάνω από 1.200 νεότευκτα πλοία ναυπηγήθηκαν για λογαριασμό 650 ελληνόκτητων ναυτιλιακών εταιρειών, οι οποίες αύξησαν τον αριθμό των πλοίων τους.
Ενδεικτικό της γιγάντωσης αυτής είναι ότι οι πέντε πρώτες ναυτιλιακές εταιρείες το 2003 διέθεταν 208 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 18,4 εκατ. dwt, ενώ τώρα διαχειρίζονται 380 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 42,4 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά δηλαδή έχουν υπερδιπλασιάσει τη δύναμή τους.
Πρώτος στη λίστα με τον μεγαλύτερο στόλο εμφανίζεται ο κ. Γιώργος Οικονόμου με 101 πλοία και 11,9 εκατ. dwt. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι το 2003 ο εφοπλιστής ήταν ενδέκατος στη λίστα με 26 πλοία και 2,5 εκατ. dwt. Ο Έλληνας εφοπλιστής δραστηριοποιείται τον τελευταίο καιρό στα θαλάσσια γεωτρύπανα και μάλιστα πρόσφατα έκλεισε συμφωνία με τράπεζες για ένα δάνειο 495 εκατ. δολαρίων, προκειμένου να ολοκληρωθεί η ναυπήγηση του πλωτού γεωτρύπανου Ocen Rig Myconos, για το οποίο ανακοινώθηκε ότι ναυλώθηκε στην Petrobras.
Δεύτερος έρχεται ο κ. Γιάννης Αγγελικούσης με 50 πλοία και 10,1 εκατ. dwt, που όμως μαζί με τη δεύτερη εταιρεία που διευθύνει διαχειρίζεται συνολικά 82 πλοία και 15,7 εκατ. dwt. Επισημαίνεται ότι η εταιρεία του Maran Gas σχεδιάζει να ναυπηγήσει οκτώ πλοία LNG, που η συνολική επένδυση θα διαμορφωθεί στα 2,2 δισ. δολάρια.
Η εταιρεία αυτή διαχειρίζεται ήδη εννέα πλοία LNG και σύντομα θα διαθέτει έναν από τους πλέον εξειδικευμένους στόλους μεταφοράς υγροποιημένων καυσίμων.
Τρίτος ακολουθεί ο κ. Πήτερ Γεωργιόπουλος με 96 πλοία και 9,7 εκατ. dwt, με τρεις εισηγμένες εταιρείες, ενώ το 2003 ήταν πρώτος στη λίστα με τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές με 46 πλοία και 5,5 εκατ. dwt.
Στην τέταρτη θέση έρχεται ο κ. Γιώργος Προκοπίου με 63 πλοία και 8,5 εκατ. dwt, ενώ πριν από εννέα χρόνια ήταν δέκατος με 19 πλοία και 2,8 εκατ. dwt.
Η κυρία Αγγελική Φράγκου, η οποία είναι η μοναδική γυναίκα στους 61 μεγαλύτερους και ισχυρότερους «Γκρικς», αναρριχήθηκε στην πέμπτη θέση με 70 πλοία και 8,2 εκατ. dwt, ενώ το 2003 δεν ήταν στη λίστα με τους 44 μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές.
Στον εφετινό κατάλογο με τους μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του έτους 2003, δεν συμπεριλαμβάνονται οι εφοπλιστές κκ. Κ. Μυλωνάς και Αρ. Αλαφούζος καθώς και οι όμιλοι Νιάρχου και Βαρδινογιάννη.
Οι εφοπλιστές που τα τελευταία χρόνια ενίσχυσαν τη θέση τους στην παγκόσμια αγορά είναι οι κκ. Γαβριήλ Παναγιωτίδης, Πάρης Δράγνης, Κ. Ιγγλέσης, Αντώνης Κομνηνός, Γιώργος Φειδάκης, Μιχάλης Μποντούρογλου, Γ. Λαλιώτης, Πάνος Λασκαρίδης, Πόλυς Β. Χατζηιωάννου, Πάνος Ζαφέτ, Γιώργος Κουτσολιούτσος, Πήτερ Παππάς, Γ. Σταφυλοπάτης, Νίκος Φιστές, Ν. Ζολώτας, Γ. Παπαδημητρίου, Σ. Ζούλας.
Είναι γεγονός ότι παρά την κρίση που ξεκίνησε στα μέσα του 2008, οι Ελληνες εφοπλιστές εξακολουθούν να ναυπηγούν πλοία. Τον Δεκέμβριο του 2010 οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, ναυτιλιακών εταιρειών ελληνικών συμφερόντων, ανήλθαν σε 490 πλοία, χωρητικότητας άνω των 1.000 τόνων, με συνολική χωρητικότητα που έφθασε τα 49,15 εκατομμύρια τόνους dwt.
Από αυτά, τα 128 είναι δεξαμενόπλοια και αντιπροσωπεύουν το 20,05% της παγκόσμιας ναυπηγούμενης χωρητικότητας σε dwt, 96 είναι δεξαμενόπλοια αργού και προϊόντων πετρελαίου ή το 22,64% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt, 25 chemical και product tankers που αντιστοιχούν στο 13% του παγκόσμιου dwt, 7 product tankers, ήτοι 7,5% του παγκόσμιου dwt και 296 φορτηγά χύδην φορτίου αντιπροσωπεύοντας το 12,10% της παραγγελθείσας χωρητικότητας στην κατηγορία αυτή.
Σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι από τις ναυπηγικές παραγγελίες προκύπτει ότι βελτιώθηκε ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου, δεδομένου ότι το 2010 ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου υπό ελληνική σημαία μειώθηκε στα 10,7 έτη, συγκρινόμενος με το 2000 που ο μέσος όρος ηλικίας ήταν 17 έτη, όταν ο μέσος όρος του παγκόσμιου στόλου ήταν 12,9 έτη.
χρηματοδοτήσει ναυπηγήσεις και αγορές 120 πλοίων συνολικής αξίας 4 δισ. δολ. και πλέον.
Σε μία εποχή που οι τράπεζες έχουν «κλείσει τις στρόφιγγες» της χρηματοδότησης, οι ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες εξαντλούν κάθε δυνατότητα προκειμένου να συγκεντρώσουν χρήματα και να αυξήσουν τη ρευστότητά τους και βρίσκουν διέξοδο στα επενδυτικά τους προγράμματα.
Ένα μέρος των χρημάτων που συγκέντρωσαν οι ελληνόκτητες εταιρείες από τις αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων διοχετεύθηκαν σε διάφορα πιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να ρυθμίσουν δανειακές τους υποχρεώσεις και βελτίωσαν τη χρηματοοικονομική τους κατάσταση. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι η κυρία Αγγελική Φράγκου, κόρη του καπετάν Νικόλα Φράγκου, διαθέτει τρεις εισηγμένες εταιρείες και από δύο οι κκ. Ευάγγελος Μαρινάκης και Συμεών Παληός.
Επισημαίνεται επίσης ότι δεκαεπτά περισσότεροι «Γκρικς» έγιναν από το 2003 μέχρι το 2011 εκατομμυριούχοι σε χωρητικότητα dwt. Βέβαια υπήρξαν και τέσσερις εφοπλιστές που έφυγαν από τη λίστα επειδή πλέον δεν διαθέτουν στόλο που η συνολική τους χωρητικότητα δεν ξεπερνά το 1 εκατ. dwt. Από την επεξεργασία των στοιχείων της «Naftiliakis» - που συνδέθηκε με τη γέννηση της διεθνούς έκθεσης «Ποσειδώνια» - ενώ το 2003 υπήρχαν 44 Έλληνες εφοπλιστές με 1 εκατ. dwt, στα μέσα του 2011 ανέρχονται σε εξήντα ένας.
Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι Έλληνες εφοπλιστές αξιοποίησαν όλες τις δυνατότητες που υπήρξαν στο «μπουμ της ναυλαγοράς» από το 2004 μέχρι το 2008. Εκτιμάται ότι πάνω από 1.200 νεότευκτα πλοία ναυπηγήθηκαν για λογαριασμό 650 ελληνόκτητων ναυτιλιακών εταιρειών, οι οποίες αύξησαν τον αριθμό των πλοίων τους.
Ενδεικτικό της γιγάντωσης αυτής είναι ότι οι πέντε πρώτες ναυτιλιακές εταιρείες το 2003 διέθεταν 208 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 18,4 εκατ. dwt, ενώ τώρα διαχειρίζονται 380 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 42,4 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά δηλαδή έχουν υπερδιπλασιάσει τη δύναμή τους.
Πρώτος στη λίστα με τον μεγαλύτερο στόλο εμφανίζεται ο κ. Γιώργος Οικονόμου με 101 πλοία και 11,9 εκατ. dwt. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι το 2003 ο εφοπλιστής ήταν ενδέκατος στη λίστα με 26 πλοία και 2,5 εκατ. dwt. Ο Έλληνας εφοπλιστής δραστηριοποιείται τον τελευταίο καιρό στα θαλάσσια γεωτρύπανα και μάλιστα πρόσφατα έκλεισε συμφωνία με τράπεζες για ένα δάνειο 495 εκατ. δολαρίων, προκειμένου να ολοκληρωθεί η ναυπήγηση του πλωτού γεωτρύπανου Ocen Rig Myconos, για το οποίο ανακοινώθηκε ότι ναυλώθηκε στην Petrobras.
Δεύτερος έρχεται ο κ. Γιάννης Αγγελικούσης με 50 πλοία και 10,1 εκατ. dwt, που όμως μαζί με τη δεύτερη εταιρεία που διευθύνει διαχειρίζεται συνολικά 82 πλοία και 15,7 εκατ. dwt. Επισημαίνεται ότι η εταιρεία του Maran Gas σχεδιάζει να ναυπηγήσει οκτώ πλοία LNG, που η συνολική επένδυση θα διαμορφωθεί στα 2,2 δισ. δολάρια.
Η εταιρεία αυτή διαχειρίζεται ήδη εννέα πλοία LNG και σύντομα θα διαθέτει έναν από τους πλέον εξειδικευμένους στόλους μεταφοράς υγροποιημένων καυσίμων.
Τρίτος ακολουθεί ο κ. Πήτερ Γεωργιόπουλος με 96 πλοία και 9,7 εκατ. dwt, με τρεις εισηγμένες εταιρείες, ενώ το 2003 ήταν πρώτος στη λίστα με τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές με 46 πλοία και 5,5 εκατ. dwt.
Στην τέταρτη θέση έρχεται ο κ. Γιώργος Προκοπίου με 63 πλοία και 8,5 εκατ. dwt, ενώ πριν από εννέα χρόνια ήταν δέκατος με 19 πλοία και 2,8 εκατ. dwt.
Η κυρία Αγγελική Φράγκου, η οποία είναι η μοναδική γυναίκα στους 61 μεγαλύτερους και ισχυρότερους «Γκρικς», αναρριχήθηκε στην πέμπτη θέση με 70 πλοία και 8,2 εκατ. dwt, ενώ το 2003 δεν ήταν στη λίστα με τους 44 μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές.
Στον εφετινό κατάλογο με τους μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του έτους 2003, δεν συμπεριλαμβάνονται οι εφοπλιστές κκ. Κ. Μυλωνάς και Αρ. Αλαφούζος καθώς και οι όμιλοι Νιάρχου και Βαρδινογιάννη.
Οι εφοπλιστές που τα τελευταία χρόνια ενίσχυσαν τη θέση τους στην παγκόσμια αγορά είναι οι κκ. Γαβριήλ Παναγιωτίδης, Πάρης Δράγνης, Κ. Ιγγλέσης, Αντώνης Κομνηνός, Γιώργος Φειδάκης, Μιχάλης Μποντούρογλου, Γ. Λαλιώτης, Πάνος Λασκαρίδης, Πόλυς Β. Χατζηιωάννου, Πάνος Ζαφέτ, Γιώργος Κουτσολιούτσος, Πήτερ Παππάς, Γ. Σταφυλοπάτης, Νίκος Φιστές, Ν. Ζολώτας, Γ. Παπαδημητρίου, Σ. Ζούλας.
Είναι γεγονός ότι παρά την κρίση που ξεκίνησε στα μέσα του 2008, οι Ελληνες εφοπλιστές εξακολουθούν να ναυπηγούν πλοία. Τον Δεκέμβριο του 2010 οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, ναυτιλιακών εταιρειών ελληνικών συμφερόντων, ανήλθαν σε 490 πλοία, χωρητικότητας άνω των 1.000 τόνων, με συνολική χωρητικότητα που έφθασε τα 49,15 εκατομμύρια τόνους dwt.
Από αυτά, τα 128 είναι δεξαμενόπλοια και αντιπροσωπεύουν το 20,05% της παγκόσμιας ναυπηγούμενης χωρητικότητας σε dwt, 96 είναι δεξαμενόπλοια αργού και προϊόντων πετρελαίου ή το 22,64% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt, 25 chemical και product tankers που αντιστοιχούν στο 13% του παγκόσμιου dwt, 7 product tankers, ήτοι 7,5% του παγκόσμιου dwt και 296 φορτηγά χύδην φορτίου αντιπροσωπεύοντας το 12,10% της παραγγελθείσας χωρητικότητας στην κατηγορία αυτή.
Σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι από τις ναυπηγικές παραγγελίες προκύπτει ότι βελτιώθηκε ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου, δεδομένου ότι το 2010 ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου υπό ελληνική σημαία μειώθηκε στα 10,7 έτη, συγκρινόμενος με το 2000 που ο μέσος όρος ηλικίας ήταν 17 έτη, όταν ο μέσος όρος του παγκόσμιου στόλου ήταν 12,9 έτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου