Μετά από ένα χρόνο λειτουργίας , το αιρετό Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας συνεδρίασε για πρώτη φορά στις 21-12-2011 στην Καστοριά. Ήταν μια συνεδρίαση , που ως Καστοριά περιμέναμε από καιρό γιατί θεωρούσαμε ότι πέρα από τον πανηγυρικό της χαρακτήρα θα είχε και ουσιαστικό περιεχόμενο για τα μεγάλα Αναπτυξιακά έργα της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς.
Δυστυχώς όμως διαψευστήκαμε και εμείς και οι πολίτες της περιοχής, γιατί τα αποτελέσματα ήταν κατώτερα του αναμενομένου για όλα τα θέματα που συζητήθηκαν
( οδικά έργα , εξυγίανση της λίμνης , ισόρροπη ανάπτυξη των Περιφερειακών Ενοτήτων και κατοχύρωση του τρόπου κατανομής του συνόλου των πιστώσεων στις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες Γρεβενών, Καστοριάς , Φλώρινας , Κοζάνης με την αναλογία 22-22-22-34)
Μεταξύ των θεμάτων της συνεδρίασης ήταν και η έγκριση της πρότασης της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς ( με εισήγηση του κ. Αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς ) για ένταξη έργων στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μα-κεδονίας – Θράκης 2007-2013 , που διαχειρίζεται πλέον η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Η πρόταση σχεδόν στο σύνολό της , περιελάμβανε μόνον οδικά έργα τα οποία ήταν :
1ο . Ολοκλήρωση γέφυρας Νεστορίου με τις προσβάσεις με προϋπολογισμό 1.000.000 ευρώ
2ο . Κατασκευή δρόμου Πεύκου – Λιανοτόπι με προϋπολογισμό 6.300.000 ευρώ
3ο. Κατασκευή δρόμου Μυροβλήτη- Χρυσή με προϋπολογισμό
4.700.000 ευρώ
4ο. Οδοποιία εντός οικισμού Πεύκου με προϋπολογισμό 600.000 ευρώ
5ο. Κατασκευή δρόμου Νυμφαίο – Περικοπή με προϋπολογισμό
12.000.000 ευρώ
Από την παραπάνω πρόταση έλειπε το μεγαλύτερο Αναπτυξιακό έργο που διεκδικούν όλοι οι φορείς της Καστοριάς τα τελευταία 20 χρόνια , η ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΗΣ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ
Το έργο αυτό είναι έργο «Σημαία» για την Π.Ε Καστοριάς . Ένα καθαρά περιφερειακό , αναπτυξιακό έργο , το οποίο συνδέει δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Δυτικής Μακεδονίας με αντίθετα χαρακτηριστικά: την Πτολεμαίδα, που είναι το μεγαλύτερο ενεργειακό κέντρο της χώρας με υποβαθμισμένο περιβάλλον και την Καστοριά , που είναι το τουριστικό κέντρο της περιφέρειας μας με το καλύτερο φυσικό περιβάλλον. Αυτός ο συνδυασμός δημιουργεί ένα ισχυρό δίπολο στην περιφέρειά μας , το οποίο μπορεί κάποιους να «φοβίζει » , αλλά εμείς έχουμε χρέος , ως αιρετό Περιφερειακό Συμβούλιο , να αναδείξουμε και να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα προς όφελος των πολιτών .
Επειδή , μετά την εκπόνηση της μελέτης του έργου , οι κατά καιρούς προσπάθειες που έγιναν μέχρι τώρα από τους αρμόδιους για χρηματοδό-τηση του από τα τομεακά προγράμματα των αρμοδίων Υπουργείων δεν είχαν αποτελέσματα , πιστεύαμε ότι είχε έρθει η ώρα το πρώτο αιρετό πε-ριφερειακό συμβούλιο , στα πλαίσια των πιστώσεων που διαχειρίζεται ,να πάρει την τύχη αυτού του έργου στα χέρια του . Ήταν ιστορική ευθύνη για όλους εμάς τους περιφερειακούς συμβούλους , σε αυτήν την συνεδρίαση να αποφασίζαμε πλέον εμείς , μόνοι μας, με χρήματα που διαχειριζόμαστε εμείς , για το πώς βλέπουμε την πορεία υλοποίησης αυτού του έργου .
Εμείς , ο συνδυασμός « αρχή…ζούμε μαζί » και ο επικεφαλής μας ο Γιάννης ο Παπαιορδανίδης έχουμε αυτό το έργο σε πρώτη προτεραιότητα για την Καστοριά και επειδή τα λόγια πρέπει να συνοδεύονται και από πράξεις , στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στην Καστοριά καταθέσαμε τεκμηριωμένη πρόταση, η οποία , εάν εγκρινόταν ,τονίζουμε πάντα στα πλαίσια των πιστώσεων που έχει το Περιφερειακό Συμβούλιο , θα ήταν η μεγάλη ευκαιρία επιτέλους να αρχίσει η υλοποίησή του έργου της Σήραγγας της Κλεισούρας
Η πρότασή μας για το συγκεκριμένο έργο ήταν ότι , με βάση την εκπονηθείσα μελέτη και μετά από μια συζήτηση που έγινε με μελετητές αντίστοιχων έργων , θα μπορούσε να χωριστεί σε δύο μεγάλα υποέργα (μην ξεχνάτε ότι και η παράκαμψη της Καστανιάς δεν δημοπρατήθηκε σαν ένα ενιαίο έργο , αλλά ήταν , πέντε διαφορετικές εργολαβίες ) . Τα δύο υποέργα που προτείνονται είναι τα εξής :
1ο ΥΠΟΕΡΓΟ : Διάνοιξη της σήραγγας μήκους 1350 μέτρων με προϋπολο-γισμό περίπου 35 εκ. ευρώ.
2ο ΥΠΟΕΡΓΟ : οδικά δίκτυα πρόσβασης προς την σήραγγα με την κατασκευή των απαραίτητων τεχνικών και μιας γέφυρας με προϋπολογισμό 30 εκ. ευρώ περίπου.
Έτσι ή πρόταση που καταθέσαμε εμείς για έγκριση στο Περιφερειακό Συμβούλιο ήταν :
1ο έργο : η γέφυρα Νεστορίου με 1 εκ. ευρώ. Αυτό το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί , γιατί είναι ένα έργο που συνδέει με ασφάλεια το Νεστόριο με τα «ενεργά» χωριά του Γράμμου .
2ο έργο : η οδοποιία εντός του οικισμού του Πεύκου με προϋπολογισμό 600 χιλιάδες ευρώ το οποίο θα αναβαθμίσει και θα δώσει μια άλλη προοπτική στον συγκεκριμένο οικισμό ,( το έργο προτείνεται στο μέτρο των αναπλάσεων)
και 3ο έργο: η διάνοιξη της σήραγγας της Κλεισούρας με προϋπολογι-σμό 35 εκ. ευρώ (με τις εκπτώσεις το παραπάνω έργο θα υλοποιηθεί με πολύ λιγότερα χρήματα) και εδώ κλείνει η πρόταση .
Από την στιγμή που θα είχε ενταχθεί η σήραγγα της Κλεισούρας , η διαδρομή Νυμφαίο - Καστοριά θα έχει συντομεύσει κατά πολύ , άρα το έρ-γο Νυμφαίο – Περικοπή μπορούσε να περιμένει .Όσον αφορά τα άλλα δύο έργα Πεύκο- Λιανοτόπι με περίπου 6,3 εκ. προϋπολογισμό και Μυροβλήτη- Χρυσή με περίπου 5 εκ, νομίζουμε ότι θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ένα άλλο μεγάλο αναπτυξιακό σχεδιασμό για την συνολική ανάπτυξη του ορεινού όγκου του Γράμμου , αφού έχουμε ολοκληρώσει τις μεγάλες οδι-κές παρεμβάσεις στην Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς . Έτσι πλέον κλείνοντας το Ε.Σ.Π.Α ( 40 Κ.Π.Σ ) , με δεδομένο ότι η διάνοιξη της Σήραγγας της Κλεισούρας θα είχε ενταχθεί ,θα έμενε μόνο το κομμάτι των οδικών δικτύων προς την σήραγγα , το οποίο με δεδομένη την ύπαρξη της σήραγγας θα ήταν ένα έργο « γέφυρα » για το επόμενο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης .
Δυστυχώς όμως η πρότασή μας αυτή , που πιστεύαμε ότι μετά την αδυναμία κεντρικής χρηματοδότησης του ανωτέρω έργου , ήταν μοναδική ιστορική ευκαιρία να χρηματοδοτήσουμε εμείς ως Περιφερειακό Συμβούλιο την διάνοιξη της Σήραγγας της Κλεισούρας , απορρίφθηκε από την πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία παρέμεινε αμετακίνητη στην αρχική της πρόταση , παρά την ισχυρή επιχειρηματολογία μας για τις πράγματι ιστορικές ευθύνες που αναλάμβαναν , ακυρώνοντας με την ψήφο τους ουσιαστικά και οριστικά το έργο της Σήραγγας της Κλεισούρας .
Επειδή δεν υπήρχε σοβαρή επιχειρηματολογία για την απόρριψη της πρότασης μας , τελευταία από την πλευρά της πλειοψηφίας επικαλούνται το σκεπτικό ότι δεν μπορεί το έργο να ενταχθεί σαν υποέργο 1 ( διάνοιξη της σήραγγας ) και υποέργο 2 ( οδικά δίκτυα πρόσβασης προς την σήραγγα) γιατί αυτό θεωρείται σπάσιμο του έργου ή γιατί η Ε.Ε δεν θα το δεχτεί ως μη λειτουργικό .
Αναφέρω περιπτώσεις έργων του , 30υ Κ.Π.Σ και του Ε.Σ.Π.Α( 40 Κ.Π.Σ ) τα οποία δημοπρατήθηκαν ,αν και στην αρχή φαινόταν ως μη λειτουργικά ,αλ-λά σε επόμενες δημοπρατήσεις έγιναν ή θα γίνουν λειτουργικά και τα οποία καταρρίπτουν αυτή την προσχηματική και εκτός διαδικασιών έντα-ξης έργων , επιχειρηματολογία
1ο : Κατασκευή καθέτου Εγνατίας Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής , όσοι θυμούνται την χρονολογική εξέλιξη κατασκευής του έργου ( και οι θεσμικοί παράγοντες πρέπει να την θυμούνται ) δημοπρατήθηκε και κατασκευάστηκε πρώτα το τμήμα Άργος -Κορομηλιά (τυφλό και από τις δύο πλευρές του)
και μετά από κάποιο χρονικό διάστημα τα κομμάτι Σιάτιστας- Άργος
2ο : Φράγμα Γέρμα (Κατασκευάστηκε χωρίς το αρδευτικό ,το οποίο θα πρέ-πει να κατασκευαστεί από το τρέχον Ε.Σ.Π.Α)
3ο : Αποχέτευση Αργους (κατασκευάστηκε σε φάση Α και φάση Β )
40 :Φράγμα Νεστορίου (πρώτα κατασκευάζεται το φράγμα και στο επόμενο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης τα αρδευτικά που είναι απαραίτητα για την ολοκληρωμένη λειτουργία του φράγματος)
Ως Καστοριά , στην συγκεκριμένη Συνεδρίαση , χάσαμε μία ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ να ξεκινήσει η υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου . Οι συνά-δελφοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της πλειοψηφίας ανέλαβαν ένα τεράστιο βάρος και μια μεγάλη ευθύνη με την απόρριψη της πρότασης του Συν-δυασμού μας και θα πρέπει να εξηγήσουν στους πολίτες της Καστοριάς γιατί ενώ μπορούσαν , δεν στήριξαν την υλοποίηση αυτού του έργου .
Πιστεύω ότι σαν Χώρα , σαν Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και σαν Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς θα πρέπει να σταματήσουμε να είμαστε η περιοχή των «χαμένων ευκαιριών» και ότι θα πρέπει να έχουμε την διορατικότητα και την αποφασιστικότητα να δημιουργούμε και να αξιο-ποιούμε τις «ευκαιρίες » που μας παρουσιάζονται .
( οδικά έργα , εξυγίανση της λίμνης , ισόρροπη ανάπτυξη των Περιφερειακών Ενοτήτων και κατοχύρωση του τρόπου κατανομής του συνόλου των πιστώσεων στις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες Γρεβενών, Καστοριάς , Φλώρινας , Κοζάνης με την αναλογία 22-22-22-34)
Μεταξύ των θεμάτων της συνεδρίασης ήταν και η έγκριση της πρότασης της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς ( με εισήγηση του κ. Αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς ) για ένταξη έργων στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μα-κεδονίας – Θράκης 2007-2013 , που διαχειρίζεται πλέον η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Η πρόταση σχεδόν στο σύνολό της , περιελάμβανε μόνον οδικά έργα τα οποία ήταν :
1ο . Ολοκλήρωση γέφυρας Νεστορίου με τις προσβάσεις με προϋπολογισμό 1.000.000 ευρώ
2ο . Κατασκευή δρόμου Πεύκου – Λιανοτόπι με προϋπολογισμό 6.300.000 ευρώ
3ο. Κατασκευή δρόμου Μυροβλήτη- Χρυσή με προϋπολογισμό
4.700.000 ευρώ
4ο. Οδοποιία εντός οικισμού Πεύκου με προϋπολογισμό 600.000 ευρώ
5ο. Κατασκευή δρόμου Νυμφαίο – Περικοπή με προϋπολογισμό
12.000.000 ευρώ
Από την παραπάνω πρόταση έλειπε το μεγαλύτερο Αναπτυξιακό έργο που διεκδικούν όλοι οι φορείς της Καστοριάς τα τελευταία 20 χρόνια , η ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΗΣ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ
Το έργο αυτό είναι έργο «Σημαία» για την Π.Ε Καστοριάς . Ένα καθαρά περιφερειακό , αναπτυξιακό έργο , το οποίο συνδέει δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Δυτικής Μακεδονίας με αντίθετα χαρακτηριστικά: την Πτολεμαίδα, που είναι το μεγαλύτερο ενεργειακό κέντρο της χώρας με υποβαθμισμένο περιβάλλον και την Καστοριά , που είναι το τουριστικό κέντρο της περιφέρειας μας με το καλύτερο φυσικό περιβάλλον. Αυτός ο συνδυασμός δημιουργεί ένα ισχυρό δίπολο στην περιφέρειά μας , το οποίο μπορεί κάποιους να «φοβίζει » , αλλά εμείς έχουμε χρέος , ως αιρετό Περιφερειακό Συμβούλιο , να αναδείξουμε και να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα προς όφελος των πολιτών .
Επειδή , μετά την εκπόνηση της μελέτης του έργου , οι κατά καιρούς προσπάθειες που έγιναν μέχρι τώρα από τους αρμόδιους για χρηματοδό-τηση του από τα τομεακά προγράμματα των αρμοδίων Υπουργείων δεν είχαν αποτελέσματα , πιστεύαμε ότι είχε έρθει η ώρα το πρώτο αιρετό πε-ριφερειακό συμβούλιο , στα πλαίσια των πιστώσεων που διαχειρίζεται ,να πάρει την τύχη αυτού του έργου στα χέρια του . Ήταν ιστορική ευθύνη για όλους εμάς τους περιφερειακούς συμβούλους , σε αυτήν την συνεδρίαση να αποφασίζαμε πλέον εμείς , μόνοι μας, με χρήματα που διαχειριζόμαστε εμείς , για το πώς βλέπουμε την πορεία υλοποίησης αυτού του έργου .
Εμείς , ο συνδυασμός « αρχή…ζούμε μαζί » και ο επικεφαλής μας ο Γιάννης ο Παπαιορδανίδης έχουμε αυτό το έργο σε πρώτη προτεραιότητα για την Καστοριά και επειδή τα λόγια πρέπει να συνοδεύονται και από πράξεις , στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στην Καστοριά καταθέσαμε τεκμηριωμένη πρόταση, η οποία , εάν εγκρινόταν ,τονίζουμε πάντα στα πλαίσια των πιστώσεων που έχει το Περιφερειακό Συμβούλιο , θα ήταν η μεγάλη ευκαιρία επιτέλους να αρχίσει η υλοποίησή του έργου της Σήραγγας της Κλεισούρας
Η πρότασή μας για το συγκεκριμένο έργο ήταν ότι , με βάση την εκπονηθείσα μελέτη και μετά από μια συζήτηση που έγινε με μελετητές αντίστοιχων έργων , θα μπορούσε να χωριστεί σε δύο μεγάλα υποέργα (μην ξεχνάτε ότι και η παράκαμψη της Καστανιάς δεν δημοπρατήθηκε σαν ένα ενιαίο έργο , αλλά ήταν , πέντε διαφορετικές εργολαβίες ) . Τα δύο υποέργα που προτείνονται είναι τα εξής :
1ο ΥΠΟΕΡΓΟ : Διάνοιξη της σήραγγας μήκους 1350 μέτρων με προϋπολο-γισμό περίπου 35 εκ. ευρώ.
2ο ΥΠΟΕΡΓΟ : οδικά δίκτυα πρόσβασης προς την σήραγγα με την κατασκευή των απαραίτητων τεχνικών και μιας γέφυρας με προϋπολογισμό 30 εκ. ευρώ περίπου.
Έτσι ή πρόταση που καταθέσαμε εμείς για έγκριση στο Περιφερειακό Συμβούλιο ήταν :
1ο έργο : η γέφυρα Νεστορίου με 1 εκ. ευρώ. Αυτό το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί , γιατί είναι ένα έργο που συνδέει με ασφάλεια το Νεστόριο με τα «ενεργά» χωριά του Γράμμου .
2ο έργο : η οδοποιία εντός του οικισμού του Πεύκου με προϋπολογισμό 600 χιλιάδες ευρώ το οποίο θα αναβαθμίσει και θα δώσει μια άλλη προοπτική στον συγκεκριμένο οικισμό ,( το έργο προτείνεται στο μέτρο των αναπλάσεων)
και 3ο έργο: η διάνοιξη της σήραγγας της Κλεισούρας με προϋπολογι-σμό 35 εκ. ευρώ (με τις εκπτώσεις το παραπάνω έργο θα υλοποιηθεί με πολύ λιγότερα χρήματα) και εδώ κλείνει η πρόταση .
Από την στιγμή που θα είχε ενταχθεί η σήραγγα της Κλεισούρας , η διαδρομή Νυμφαίο - Καστοριά θα έχει συντομεύσει κατά πολύ , άρα το έρ-γο Νυμφαίο – Περικοπή μπορούσε να περιμένει .Όσον αφορά τα άλλα δύο έργα Πεύκο- Λιανοτόπι με περίπου 6,3 εκ. προϋπολογισμό και Μυροβλήτη- Χρυσή με περίπου 5 εκ, νομίζουμε ότι θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ένα άλλο μεγάλο αναπτυξιακό σχεδιασμό για την συνολική ανάπτυξη του ορεινού όγκου του Γράμμου , αφού έχουμε ολοκληρώσει τις μεγάλες οδι-κές παρεμβάσεις στην Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς . Έτσι πλέον κλείνοντας το Ε.Σ.Π.Α ( 40 Κ.Π.Σ ) , με δεδομένο ότι η διάνοιξη της Σήραγγας της Κλεισούρας θα είχε ενταχθεί ,θα έμενε μόνο το κομμάτι των οδικών δικτύων προς την σήραγγα , το οποίο με δεδομένη την ύπαρξη της σήραγγας θα ήταν ένα έργο « γέφυρα » για το επόμενο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης .
Δυστυχώς όμως η πρότασή μας αυτή , που πιστεύαμε ότι μετά την αδυναμία κεντρικής χρηματοδότησης του ανωτέρω έργου , ήταν μοναδική ιστορική ευκαιρία να χρηματοδοτήσουμε εμείς ως Περιφερειακό Συμβούλιο την διάνοιξη της Σήραγγας της Κλεισούρας , απορρίφθηκε από την πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία παρέμεινε αμετακίνητη στην αρχική της πρόταση , παρά την ισχυρή επιχειρηματολογία μας για τις πράγματι ιστορικές ευθύνες που αναλάμβαναν , ακυρώνοντας με την ψήφο τους ουσιαστικά και οριστικά το έργο της Σήραγγας της Κλεισούρας .
Επειδή δεν υπήρχε σοβαρή επιχειρηματολογία για την απόρριψη της πρότασης μας , τελευταία από την πλευρά της πλειοψηφίας επικαλούνται το σκεπτικό ότι δεν μπορεί το έργο να ενταχθεί σαν υποέργο 1 ( διάνοιξη της σήραγγας ) και υποέργο 2 ( οδικά δίκτυα πρόσβασης προς την σήραγγα) γιατί αυτό θεωρείται σπάσιμο του έργου ή γιατί η Ε.Ε δεν θα το δεχτεί ως μη λειτουργικό .
Αναφέρω περιπτώσεις έργων του , 30υ Κ.Π.Σ και του Ε.Σ.Π.Α( 40 Κ.Π.Σ ) τα οποία δημοπρατήθηκαν ,αν και στην αρχή φαινόταν ως μη λειτουργικά ,αλ-λά σε επόμενες δημοπρατήσεις έγιναν ή θα γίνουν λειτουργικά και τα οποία καταρρίπτουν αυτή την προσχηματική και εκτός διαδικασιών έντα-ξης έργων , επιχειρηματολογία
1ο : Κατασκευή καθέτου Εγνατίας Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής , όσοι θυμούνται την χρονολογική εξέλιξη κατασκευής του έργου ( και οι θεσμικοί παράγοντες πρέπει να την θυμούνται ) δημοπρατήθηκε και κατασκευάστηκε πρώτα το τμήμα Άργος -Κορομηλιά (τυφλό και από τις δύο πλευρές του)
και μετά από κάποιο χρονικό διάστημα τα κομμάτι Σιάτιστας- Άργος
2ο : Φράγμα Γέρμα (Κατασκευάστηκε χωρίς το αρδευτικό ,το οποίο θα πρέ-πει να κατασκευαστεί από το τρέχον Ε.Σ.Π.Α)
3ο : Αποχέτευση Αργους (κατασκευάστηκε σε φάση Α και φάση Β )
40 :Φράγμα Νεστορίου (πρώτα κατασκευάζεται το φράγμα και στο επόμενο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης τα αρδευτικά που είναι απαραίτητα για την ολοκληρωμένη λειτουργία του φράγματος)
Ως Καστοριά , στην συγκεκριμένη Συνεδρίαση , χάσαμε μία ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ να ξεκινήσει η υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου . Οι συνά-δελφοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της πλειοψηφίας ανέλαβαν ένα τεράστιο βάρος και μια μεγάλη ευθύνη με την απόρριψη της πρότασης του Συν-δυασμού μας και θα πρέπει να εξηγήσουν στους πολίτες της Καστοριάς γιατί ενώ μπορούσαν , δεν στήριξαν την υλοποίηση αυτού του έργου .
Πιστεύω ότι σαν Χώρα , σαν Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και σαν Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς θα πρέπει να σταματήσουμε να είμαστε η περιοχή των «χαμένων ευκαιριών» και ότι θα πρέπει να έχουμε την διορατικότητα και την αποφασιστικότητα να δημιουργούμε και να αξιο-ποιούμε τις «ευκαιρίες » που μας παρουσιάζονται .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου