Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΜΟ ΚΑΙ ΟΙ ΕΤΑΙΡΟΙ ΤΣΑΚΩΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ
Γαλλογερμανική κόντρα για τα εξοπλιστικά
Η σημερινή ισχυρή Γερμανία, εκ των δανειστών μας, ξεπέρασε εύκολα και τον πλειστηριασμό. Πέρασε στην αναγκαστική απαλλοτρίωση ζωών, ονείρων, της περιουσίας και κυριαρχίας τού υπό χρεοκοπία «γουρουνιού του Νότου» και εκτός από τα «κουρέματα», που διαφεντεύει, άρχισε και τις... ναυμαχίες με τη φίλη της Γαλλία. Διακύβευμα αυτή τη φορά είναι τα εξοπλιστικά συμβόλαια δισεκατομμυρίων ευρώ, τα οποία οι δανειστές μας θέλουν να μας φορτώσουν, αν και έχουν διαγνώσει τη βέβαιη χρεοκοπία μας.
Το νέο πάρτι με τους εξοπλισμούς αρχίζει και οι Γαλλογερμανοί έμποροι όπλων, πατώντας στο πτώμα της Ελλάδας και με μοχλό πίεσης το δανεισμό της χώρας, ετοιμάζουν τη νέα Γιάλτα, που έγκειται στο τι θα μας πουλήσει καθείς από την πραμάτειά τους.
Τα όργανα ήδη άρχισαν με ένα ενδεικτικό δημοσίευμα στο σημερινό «Der Spiegel», το οποίο αναφέρεται «στην επιθυμία του Παρισιού να προμηθεύσει το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό με 2 έως 4 νέες φρεγάτες», ένα συμβόλαιο για το οποίο δίνει αγώνα, εδώ και χρόνια, η ενοχλημένη πλέον γερμανική βιομηχανία.
Το περιοδικό, αν και εκτιμά πως το πελώριο αυτό συμβόλαιο θα μπορούσε να σκιάσει τις γαλλογερμανικές σχέσεις, ουδόλως ασχολείται με τον παραλογισμό η υπερχρεωμένη Ελλάδα, εν μέσω κρίσης, να καθοδηγείται σε οπλικά ψώνια από τους δανειστές της και όχι από το αμυντικό της δόγμα.
Τη φωτιά, όπως φαίνεται -εμμέσως πλην σαφώς-, άναψε η Thyssen Krupp (γνωστή και από τις μίζες των υποβρυχίων με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά), η οποία σε επιστολή εκπροσώπων της, που πρόσφατα εστάλη στην καγκελαρία, ζητάει άμεση παρέμβαση για να χαλάσει το επικείμενο deal με τους Γάλλους.
Σύμφωνα με το «Der Spiegel», το γαλλικό κρατικό ναυπηγείο DCNS, το οποίο σχεδιάζει τη συγκεκριμένη φρεγάτα, έχει προτείνει στη δημοσιονομικά ασφυκτιούσα Ελλάδα, που αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να διαθέσει 300 εκατ. ευρώ ανά σκάφος, να της διαθέσει τις φρεγάτες κατ' αρχάς για πέντε χρόνια δωρεάν. Ομως, μετά το πέρας της πενταετίας, αυτές να πληρωθούν με έκπτωση 100 εκατ. ευρώ (ανά φρεγάτα) ή, διαφορετικά, να περιέλθουν στο Γαλλικό Ναυτικό.
Στην επιστολή της η Thyssen Krupp επισημαίνει στην καγκελαρία ότι αν η Ελλάδα αγοράσει τις φρεγάτες σε πέντε χρόνια από τους Γάλλους, οι Γερμανοί φορολογούμενοι θα επωμισθούν το βάρος τους, μαζί μ' αυτό της αναδιάρθρωσης του χρέους, «ενώ την ίδια στιγμή που τα γερμανικά ναυπηγεία χάνουν έργο, η DCNS και τα Ελληνικά Ναυπηγεία θα επιχορηγούνται και θα κρατιούνται ζωντανά με γερμανικό χρήμα».
Η Thyssen και το «Der Spiegel» προφανώς αναφέρονται στη διακρατική συμφωνία που υπεγράφη τον Ιανουάριο του 2009 για την αγορά έξι γαλλικών φρεγατών Fremm, πολλαπλών αποστολών, υπεροπλισμένων, και η οποία επαναβεβαιώθηκε τον Φεβρουάριο του 2010, με εκτιμώμενο κόστος τα 2,5 δισ. ευρώ.
Με την επαναβεβαίωση να δίνεται από τον τότε αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Αμυνας, Π. Μπεγλίτη, από την Αθήνα, την ώρα που ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου συναντιόταν με τον Ν. Σαρκοζί στο Παρίσι.
Ακολούθησαν διαβουλεύσεις Αθήνας-Παρισιού και μείωση των έξι φρεγατών σε τέσσερις, ενώ παρενεβλήθη -διόλου τυχαία- και σενάριο-σφήνα για αγορά κορβετών, αντί για φρεγάτες.
Στο δημοσίευμά του το «Der Spiegel» φιλοξενεί παρέμβαση του Σοσιαλδημοκράτη βουλευτή Ούβε Μπέκμαγιερ (εκλέγεται από τη Βρέμη, όπου εδρεύουν και τα Ναυπηγεία), που δηλώνει ότι «φοβάμαι για τις θέσεις εργασίας στα Ναυπηγεία. Η Μέρκελ πρέπει να σταματήσει τον φίλο της Σαρκοζί».
Επίσης πίεση προς την κυβέρνηση ασκεί και ο Φιλελεύθερος βουλευτής -υπεύθυνος για τον προϋπολογισμό- Οτο Φρίκε, ο οποίος χοντραίνει τα πράγματα λέγοντας: «Πιστεύω ότι η τρόικα και η ομοσπονδιακή κυβέρνηση στην επόμενη σύνοδο κορυφής της Ε.Ε. θα ξεκαθαρίσουν αυτό το θέμα».
* Αλλος Χριστιανοδημοκράτης βουλευτής, ο Κρίστιαν φον Στέπεν, με επιστολή του προς τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, υπερασπιζόμενος τις γερμανικές μεσαίες επιχειρήσεις που δρουν στην Ελλάδα, ζητάει κυνικά: Η επόμενη -6η δόση- προς την Ελλάδα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να πληρωθούν οι απαιτήσεις γερμανικών επιχειρήσεων από το Δημόσιο.
Ενδεικτικά αναφέρεται η εταιρεία «Bang» από τη Χαϊδελβέργη, που μέσω σύμβασης με το υπουργείο Πολιτισμού για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 είχε αναλάβει ρόλο επίβλεψης στο έργο της στέγης Καλατράβα και δεν έχουν ικανοποιηθεί απαιτήσεις της ύψους 3 εκατ. ευρώ.
Ο ίδιος βουλευτής γράφει πως θα ήταν μοιραία μια στάση πληρωμών για τις γερμανικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εάν δοθούν δισ. για τη διάσωση τραπεζών και το «κούρεμα» του ελληνικού χρέους.
Με ένα λόγο, οι δανειστές Γερμανοί κανονίζουν οι ίδιοι να καβατζώσουν τα νέα δανεικά υπέρ των εταιρειών τους και εμείς, σιωπηλοί και άβουλοι, να είμαστε ευχαριστημένοι που δεν μας χρέωσαν ακόμη το σκοινί του εθνικού μας απαγχονισμού, τώρα σε σκληρό ευρώ. *
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου