Στο … κενό βρίσκεται η νομιμότητα της χρέωσης μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ τέλους για την παροχή Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας με αποτέλεσμα να γεννάται άμεσος κίνδυνος να τιναχθεί στον αέρα ο προϋπολογισμός της ΔΕΗ.
Και αυτό διότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος δεν εφάρμοσε το νόμο 4001/2011 ο οποίος προβλέπει ότι εντός έξι μηνών εκδίδεται Υπουργική Απόφαση η οποία δημοσιεύεται στο ΦΕΚ και δημοσιοποιείται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθορίζονται οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και κάτοχοι άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που υποχρεούνται να παρέχουν τις υπηρεσίες αυτές.
Με δεδομένο ότι ο νόμος δημοσιεύτηκε στις 22 Αυγούστου του 2011 η εξάμηνη προθεσμία έληξε στις 22 Φεβρουαρίου χωρίς να έχει εκδοθεί η σχετική Υπουργική Απόφαση. Αυτό σημαίνει πως στο εξής κάθε τέτοια χρέωση δεν κινείται στο πλαίσιο της νομοθεσίας ενώ βάση της νομοθεσίας η ΡΑΕ θα πρέπει να θέσει σε διαβούλευση για διάστημα όχι λιγότερο των 15 ημερών σχέδιο γνωμοδότησης για παροχή υπηρεσιών κοινής πράγμα που σημαίνει ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων χρειάζεται πάνω από ένας μήνας για να λυθεί το ζήτημα και να υπάρξουν αποφάσεις. Με δεδομένο ότι έρχονται εκλογές το θέμα κινδυνεύει να παραπεμφθεί στις καλένδες με ότι αυτό συνεπάγεται για τον προϋπολογισμό της ΔΕΗ.
Τι αγνοεί το ΥΠΕΚΑ
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΚΑ δείχνει να αγνοεί τις παραπάνω διατάξεις και επικαλείται το άρθρο 196 παράγραφος 14 του νόμου 4001 το οποίο αναφέρει ότι «Οι αποφάσεις, κώδικες, κανονισμοί και εγχειρίδια, που έχουν εκδοθεί βάσει εξουσιοδοτικών διατάξεων από τα αρμόδια προς τούτο όργανα, και τα οποία καταργούνται, τροποποιούνται, συμπληρώνονται ή αντικαθίστανται με διατάξεις του παρόντος νόμου, εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την κατάργηση, τροποποίηση,
συμπλήρωση ή αντικατάστασή τους, σύμφωνα με τις αντίστοιχες διατάξεις του» Η επίκληση της συγκεκριμένης διάταξης όμως επιβεβαιώνει την παρέλευση των προθεσμιών καθώς το άρθρο 195 του νόμου 4001/2011 καταργεί ρητά το άρθρο 29 του νόμου που επέβαλε χρεώσεις Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας
.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η υπόθεση ήλε στην επιφάνεια μετά από καταγγελία της Δημοκρατικής Συμμαχίας δια του εκπροσώπου τύπου Δ Ζαφειριάδη ο οποίος ανέφερε ότι «Η Διοίκηση της ΔΕΗ, οφείλει να δώσει εξηγήσεις στους πολίτες για την παράνομη επιβολή και είσπραξη του καταργημένου τέλους «για υπηρεσίες κοινής ωφέλειας», που χρεώνει εδώ και 6 μήνες». Ταυτόχρονα επιτέθηκε στον Πρόεδρο της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ θέτοντας το ερώτημα αν «ο κ. Φωτόπουλος, δεν είχε γνώση του χαρατσιού των 2 δις ή σιωπούσε γιατί έτσι χρηματοδοτούνταν οι σπατάλες της συντεχνίας του;
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος πάντως σε ανακοίνωση απάντηση επί του θέματος πέρα από την επίκκληση διατάξεων που όπως αναφέρουν νομικοί κύκλοι δεν έχουν βάση κάνει λόγο και για απόφαση του ΣτΕ η οποία προφανώς δεν έχει σχέση με την παράλειψή του να εφαρμόσει το νόμο που το ίδιο προώθησε στη Βουλή προς ψήφιση.
Αλλωστε αυτό προκύπτει από την ανακοίνωσή του που αναφέρει ότι η πολιτεία «θα προβεί άμεσα στις απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες, ώστε σε καμία περίπτωση να μη τεθεί σε κίνδυνο η παροχή των υπηρεσιών αυτών στους ευάλωτους συμπολίτες μας και στα νησιά.Από τις νομοθετικές αυτές ρυθμίσεις ουδεμία πρόσθετη επιβάρυνση θα επέλθει, ούτε για τα παρελθόντα, ούτε για τα επόμενα έτη». Ουσιαστικά προειδοποιεί εμμέσως για την κατάργηση Παροχών κοινής ωφέλειας γεγονός που δείχνει το αλαλούμ που το ίδιο δημιούργησε.
Σημειώνεται ότι οιΥπηρεσίες Κοινής Ωφελείας (ΥΚΩ) με βάση τα όσα ίσχυαν στο παρελθόν εξασφάλιζαν :
Ίδια τιμολόγια σε νησιά και ηπειρωτική χώρα (παρά το ότι το κόστος παραγωγής ηλεκτρισμού στα νησιά είναι κατά πολύ μεγαλύτερο αυτού στην ηπειρωτική χώρα)
Μειωμένο τιμολόγιο πολυτέκνων
Μειωμένο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο
Πλέον όμως οι υπηρεσίες δεν έχουν οριστεί και ταυτόχρονα από την τελευταία Υπουργική απόφαση που τις τιμολογούσε έχουν αλλάξει πολλά όπως οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης των υπηρεσιών αυτών στους δικαιούχους.
Προκειμένου να γίνει αντιληπτό πάντως το ζήτημα που δημιουργείται αρκεί να αναφερθεί ότι για οικιακή κατανάλωση 2280 KWh που αντιστοιχεί σε χρέωση ηλεκτρικού 176 Ευρώ περίπου η επιβάρυνση υπηρεσιών κοινής ωφέλειας είναι περίπου 22,5 Ευρώ. Και ακόμα και για ένα δίμηνο να υπάρχει παράνομη χρέωση η οποία πρέπει να επιστραφεί το ποσό αντιστοιχεί σε πολλές δεκάδες αν όχι εκατοντάδες εκατομμύρια Ευρώ.
Με δεδομένο ότι ο νόμος δημοσιεύτηκε στις 22 Αυγούστου του 2011 η εξάμηνη προθεσμία έληξε στις 22 Φεβρουαρίου χωρίς να έχει εκδοθεί η σχετική Υπουργική Απόφαση. Αυτό σημαίνει πως στο εξής κάθε τέτοια χρέωση δεν κινείται στο πλαίσιο της νομοθεσίας ενώ βάση της νομοθεσίας η ΡΑΕ θα πρέπει να θέσει σε διαβούλευση για διάστημα όχι λιγότερο των 15 ημερών σχέδιο γνωμοδότησης για παροχή υπηρεσιών κοινής πράγμα που σημαίνει ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων χρειάζεται πάνω από ένας μήνας για να λυθεί το ζήτημα και να υπάρξουν αποφάσεις. Με δεδομένο ότι έρχονται εκλογές το θέμα κινδυνεύει να παραπεμφθεί στις καλένδες με ότι αυτό συνεπάγεται για τον προϋπολογισμό της ΔΕΗ.
Τι αγνοεί το ΥΠΕΚΑ
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΚΑ δείχνει να αγνοεί τις παραπάνω διατάξεις και επικαλείται το άρθρο 196 παράγραφος 14 του νόμου 4001 το οποίο αναφέρει ότι «Οι αποφάσεις, κώδικες, κανονισμοί και εγχειρίδια, που έχουν εκδοθεί βάσει εξουσιοδοτικών διατάξεων από τα αρμόδια προς τούτο όργανα, και τα οποία καταργούνται, τροποποιούνται, συμπληρώνονται ή αντικαθίστανται με διατάξεις του παρόντος νόμου, εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την κατάργηση, τροποποίηση,
συμπλήρωση ή αντικατάστασή τους, σύμφωνα με τις αντίστοιχες διατάξεις του» Η επίκληση της συγκεκριμένης διάταξης όμως επιβεβαιώνει την παρέλευση των προθεσμιών καθώς το άρθρο 195 του νόμου 4001/2011 καταργεί ρητά το άρθρο 29 του νόμου που επέβαλε χρεώσεις Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας
.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η υπόθεση ήλε στην επιφάνεια μετά από καταγγελία της Δημοκρατικής Συμμαχίας δια του εκπροσώπου τύπου Δ Ζαφειριάδη ο οποίος ανέφερε ότι «Η Διοίκηση της ΔΕΗ, οφείλει να δώσει εξηγήσεις στους πολίτες για την παράνομη επιβολή και είσπραξη του καταργημένου τέλους «για υπηρεσίες κοινής ωφέλειας», που χρεώνει εδώ και 6 μήνες». Ταυτόχρονα επιτέθηκε στον Πρόεδρο της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ θέτοντας το ερώτημα αν «ο κ. Φωτόπουλος, δεν είχε γνώση του χαρατσιού των 2 δις ή σιωπούσε γιατί έτσι χρηματοδοτούνταν οι σπατάλες της συντεχνίας του;
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος πάντως σε ανακοίνωση απάντηση επί του θέματος πέρα από την επίκκληση διατάξεων που όπως αναφέρουν νομικοί κύκλοι δεν έχουν βάση κάνει λόγο και για απόφαση του ΣτΕ η οποία προφανώς δεν έχει σχέση με την παράλειψή του να εφαρμόσει το νόμο που το ίδιο προώθησε στη Βουλή προς ψήφιση.
Αλλωστε αυτό προκύπτει από την ανακοίνωσή του που αναφέρει ότι η πολιτεία «θα προβεί άμεσα στις απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες, ώστε σε καμία περίπτωση να μη τεθεί σε κίνδυνο η παροχή των υπηρεσιών αυτών στους ευάλωτους συμπολίτες μας και στα νησιά.Από τις νομοθετικές αυτές ρυθμίσεις ουδεμία πρόσθετη επιβάρυνση θα επέλθει, ούτε για τα παρελθόντα, ούτε για τα επόμενα έτη». Ουσιαστικά προειδοποιεί εμμέσως για την κατάργηση Παροχών κοινής ωφέλειας γεγονός που δείχνει το αλαλούμ που το ίδιο δημιούργησε.
Σημειώνεται ότι οιΥπηρεσίες Κοινής Ωφελείας (ΥΚΩ) με βάση τα όσα ίσχυαν στο παρελθόν εξασφάλιζαν :
Ίδια τιμολόγια σε νησιά και ηπειρωτική χώρα (παρά το ότι το κόστος παραγωγής ηλεκτρισμού στα νησιά είναι κατά πολύ μεγαλύτερο αυτού στην ηπειρωτική χώρα)
Μειωμένο τιμολόγιο πολυτέκνων
Μειωμένο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο
Πλέον όμως οι υπηρεσίες δεν έχουν οριστεί και ταυτόχρονα από την τελευταία Υπουργική απόφαση που τις τιμολογούσε έχουν αλλάξει πολλά όπως οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης των υπηρεσιών αυτών στους δικαιούχους.
Προκειμένου να γίνει αντιληπτό πάντως το ζήτημα που δημιουργείται αρκεί να αναφερθεί ότι για οικιακή κατανάλωση 2280 KWh που αντιστοιχεί σε χρέωση ηλεκτρικού 176 Ευρώ περίπου η επιβάρυνση υπηρεσιών κοινής ωφέλειας είναι περίπου 22,5 Ευρώ. Και ακόμα και για ένα δίμηνο να υπάρχει παράνομη χρέωση η οποία πρέπει να επιστραφεί το ποσό αντιστοιχεί σε πολλές δεκάδες αν όχι εκατοντάδες εκατομμύρια Ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου