ΖΩΗ ΤΗΓΑΝΟΥΡΙΑ ΣΤΗΝ «ΑΛΜΑ ΥΓΕΙΑΣ»:
«Έχω μαγικό δέσιμο με το ακορντεόν»
Εξέπληξε όλους τους Ευρωπαίους στο Διεθνές Φεστιβάλ Ακορντεόν
Συνέντευξη: Στον Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλο
Αν ζούσε σε άλλη εποχή σίγουρα θα ήταν μία από τις νύμφες της Άρτεμης, καθώς όταν την ακούς μαγεύεσαι.
Η μουσική της περνάει μέσα στο σώμα σου και παράλληλα εκτοξεύει τις αισθήσεις σου στα ύψη.
Ο λόγος, μα φυσικά για τη Ζωή Τηγανούρια, τη μεγαλύτερη Ελληνίδα ακορντεονίστρια.
Η ίδια μιλά στην «Άλμα Υγείας» για τη διεθνή καριέρα της, για την ελληνική μουσική παράδοση, για τη δική της γνωριμία με τη μουσική αλλά και για την «συνάντηση» της μ’ ένα πράσινο αρκοντεόν σε ένα μικρό διαμέρισμα στο κέντρο της Αθήνας.
Επίσης, η Ζωή Τηγανούρια μας εξομολογείται μία από τις πιο σημαντικές στιγμές της καριέρας της που δεν ήταν άλλη από το διεθνές Φεστιβάλ Ακορντεόν.
Σε ότι αφορά την Έδρα η μοναδική Ζωή, μας ευχήθηκε καλή συνέχεια στο έργο μας και δεσμεύτηκε πως θα είναι δίπλα μας σε ότι κι αν κάνουμε.»
Εμείς ως ΕΔΡΑ αλλά και ως «Άλμα Υγείας» θέλουμε να την ευχαριστήσουμε που μας δέχτηκε και μας «αγκάλιασε» τόσο ζεστά.
Θυμάσαι την πρώτη φορά που άγγιξες το ακορντεόν;
«Η πρώτη μου επαφή με το αρκοντεόν έγινε όταν ήμουν στην Αθήνα όπου είχα κατέβει για να σπουδάσω νοσηλευτική.
Σε ένα σπίτι βρέθηκε μπροστά μου ένα παρατημένο πράσινο αρκοντεόν το οποίο και άρχισα επεξεργάζομαι.
Από την πρώτη στιγμή υπήρξε χημεία μεταξύ εμού και του ακορντεόν, αν όχι χημεία, θα το έλεγα ένα μαγικό δέσιμο».
Πόσο χρονών ήσουν τότε;
«Μόλις 21!»
Κανονικά ποια είναι η ηλικία που αρχίζει κάποιος να έρχεται σε επαφή με το ακορντεόν;
«Επειδή πρόκειται για ένα πολυσύνθετο μουσικό όργανο, η ηλικία των 4- 5 χρονών είναι η πλέον ιδανική για να έρθει κάποιος άνθρωπος σε επαφή με το αρκοντεόν για να μπορεί να το μελετήσει αλλά και για να το κατανοήσει. Η ακουστική του σε μαγεύει και σε ταξιδεύει σε κόσμους παραμυθένιους που τον συνθέτουν χρώματα βγαλμένα μέσα από τη μουσική.
Μακάρι ο κόσμος να είχε τη δυνατότητα να στρέψει τα παιδιά του, όχι μόνο στο αρκοντεόν αλλά και σε άλλα μουσικά όργανα, γιατί έτσι καλλιεργεί τη ψυχή του παιδιού του με ένα μαγικό τρόπο»
Η μουσική της περνάει μέσα στο σώμα σου και παράλληλα εκτοξεύει τις αισθήσεις σου στα ύψη.
Ο λόγος, μα φυσικά για τη Ζωή Τηγανούρια, τη μεγαλύτερη Ελληνίδα ακορντεονίστρια.
Η ίδια μιλά στην «Άλμα Υγείας» για τη διεθνή καριέρα της, για την ελληνική μουσική παράδοση, για τη δική της γνωριμία με τη μουσική αλλά και για την «συνάντηση» της μ’ ένα πράσινο αρκοντεόν σε ένα μικρό διαμέρισμα στο κέντρο της Αθήνας.
Επίσης, η Ζωή Τηγανούρια μας εξομολογείται μία από τις πιο σημαντικές στιγμές της καριέρας της που δεν ήταν άλλη από το διεθνές Φεστιβάλ Ακορντεόν.
Σε ότι αφορά την Έδρα η μοναδική Ζωή, μας ευχήθηκε καλή συνέχεια στο έργο μας και δεσμεύτηκε πως θα είναι δίπλα μας σε ότι κι αν κάνουμε.»
Εμείς ως ΕΔΡΑ αλλά και ως «Άλμα Υγείας» θέλουμε να την ευχαριστήσουμε που μας δέχτηκε και μας «αγκάλιασε» τόσο ζεστά.
Θυμάσαι την πρώτη φορά που άγγιξες το ακορντεόν;
«Η πρώτη μου επαφή με το αρκοντεόν έγινε όταν ήμουν στην Αθήνα όπου είχα κατέβει για να σπουδάσω νοσηλευτική.
Σε ένα σπίτι βρέθηκε μπροστά μου ένα παρατημένο πράσινο αρκοντεόν το οποίο και άρχισα επεξεργάζομαι.
Από την πρώτη στιγμή υπήρξε χημεία μεταξύ εμού και του ακορντεόν, αν όχι χημεία, θα το έλεγα ένα μαγικό δέσιμο».
Πόσο χρονών ήσουν τότε;
«Μόλις 21!»
Κανονικά ποια είναι η ηλικία που αρχίζει κάποιος να έρχεται σε επαφή με το ακορντεόν;
«Επειδή πρόκειται για ένα πολυσύνθετο μουσικό όργανο, η ηλικία των 4- 5 χρονών είναι η πλέον ιδανική για να έρθει κάποιος άνθρωπος σε επαφή με το αρκοντεόν για να μπορεί να το μελετήσει αλλά και για να το κατανοήσει. Η ακουστική του σε μαγεύει και σε ταξιδεύει σε κόσμους παραμυθένιους που τον συνθέτουν χρώματα βγαλμένα μέσα από τη μουσική.
Μακάρι ο κόσμος να είχε τη δυνατότητα να στρέψει τα παιδιά του, όχι μόνο στο αρκοντεόν αλλά και σε άλλα μουσικά όργανα, γιατί έτσι καλλιεργεί τη ψυχή του παιδιού του με ένα μαγικό τρόπο»
Ωστόσο θυμάσαι την πρώτη σου επαφή με τη μουσική;
«Όταν άρχισα να μιλάω τότε άρχισα και να τραγουδάω….πήγα σε χορωδίες για να καλλιεργήσω τη φωνή μου.
Τότε, ήμουν πολύ τυχερή όχι μόνο εγώ αλλά όλα τα παιδιά της γενιάς μου καθώς στη Σαμοθράκη υπήρχε ένας ιερέας που αγαπούσε τη μουσική κι έφερε δασκάλους να μας μάθουν ποντιακά και άλλα .Ήμασταν πέντε χρονών και τραγουδούσαμε ποντιακά και ψέλναμε βυζαντινούς ύμνους».
Στην Ελλάδα έχουμε μουσική παράδοση;
«Παρόλο που έχουμε μεγάλη μουσική παράδοση στην Ελλάδα ο κόσμος προτιμά να ακούει ή αν θέλετε τον βάζουν να ακούει κονσερβοποιημένη μουσική. Είναι κρίμα να μην πατάμε πάνω στις παραδόσεις μας και να στρεφόμαστε σε μη ποιοτικά ακούσματα»
Τι προτείνεις για να αλλάξει αυτή η κατάσταση;
«Ο βομβαρδισμός του γρήγορου, εύπεπτου, φτηνού, αναλώσιμου και εφήμερου έχει αφήσει τα αποτυπώματά του παντού. Είναι επείγον να ξυπνήσουν οι συνειδήσεις για να βρεθούν οι τρόποι ανόδου του μουσικού επιπέδου στη χώρα μας. Επανάσταση λοιπόν συνείδησης προκειμένου να αλλάξουμε επίπεδο»!
Δισκογραφία
Η νέα σου δουλειά έχει τίτλο «ΖΟΕ 06/09», θες να μας πεις δυο λόγια γι’ αυτήν;
««Ζωή 06-09», που είναι ο τίτλος της νέας μου δισκογραφικής δουλειάς σημαίνει, τρία χρόνια επιτυχημένης πορείας από το 2006 έως το 2009. Πρόκειται για ένα διπλό album. Το πρώτο cd έχει latin, tango, jazz κομμάτια μέσα, το δεύτερο cd έχει παραδοσιακά αλλά και ανέκδοτα κομμάτια
Σε αυτό το διπλό άλμπουμ ακούει κανείς τρία χρόνια ορχηστρικής δισκογραφικής πορείας της Ζωής με κομμάτια που τα συναντούμε στα προηγούμενα άλμπουμ αλλά και με καινούργια ανέκδοτα κομμάτια, δικές μου συνθέσεις αλλά και διασκευές. Το cover και το booklet του cd είναι όλα στα αγγλικά για τις ανάγκες κυκλοφορίας του στο εξωτερικό και στο διαδίκτυο. Στο πρώτο cd ακούμε latin-tango-jazz και στο δεύτερο συμφωνικές και traditional φόρμες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα ευρώ από κάθε cd προσφέρεται στην Actionaid, έναν πολύ δραστήριο ανθρωπιστικό οργανισμό»
Το επόμενο δισκογραφικό βήμα;
«Ετοιμάζω παράλληλα δύο καινούργιες δισκογραφικές δουλειές και έχω πλάνο για άλλες δύο. Η αμέσως επόμενη, που στην ανέφερα και πιο πριν, θα κυκλοφορήσει πρώτα ο Θεός γύρω στο φθινόπωρο του 2010. Είναι μια πολύ μοντέρνα instrumental παραγωγή, όλη δική μου και οι συνθέσεις και οι ενορχηστρώσεις με συμμετοχές καταπληκτικών μουσικών, Ελλήνων και του εξωτερικού. Η επόμενη παραγωγή που ήδη ετοιμάζω είναι με δικά μου λαϊκά τραγούδια με έναν λαϊκό καταπληκτικό ερμηνευτή, δε θα αποκαλύψω ακόμη το όνομα του, εξάλλου αυτή η παραγωγή θα βγει μετά από το επόμενο instrumental album».
Έχει σύνορα η μουσική;
«Όχι, η μουσική δεν έχει σύνορα. Μέσα στο album μου έχω παραδοσιακά κομμάτια, κομμάτια από Κούβα ακόμη και των Beattles…Πως μπορεί να έχει σύνορα η μουσική»
Το Φεστιβάλ Ακορντεόν και η διεθνής αναγνώριση
«Όταν άρχισα να μιλάω τότε άρχισα και να τραγουδάω….πήγα σε χορωδίες για να καλλιεργήσω τη φωνή μου.
Τότε, ήμουν πολύ τυχερή όχι μόνο εγώ αλλά όλα τα παιδιά της γενιάς μου καθώς στη Σαμοθράκη υπήρχε ένας ιερέας που αγαπούσε τη μουσική κι έφερε δασκάλους να μας μάθουν ποντιακά και άλλα .Ήμασταν πέντε χρονών και τραγουδούσαμε ποντιακά και ψέλναμε βυζαντινούς ύμνους».
Στην Ελλάδα έχουμε μουσική παράδοση;
«Παρόλο που έχουμε μεγάλη μουσική παράδοση στην Ελλάδα ο κόσμος προτιμά να ακούει ή αν θέλετε τον βάζουν να ακούει κονσερβοποιημένη μουσική. Είναι κρίμα να μην πατάμε πάνω στις παραδόσεις μας και να στρεφόμαστε σε μη ποιοτικά ακούσματα»
Τι προτείνεις για να αλλάξει αυτή η κατάσταση;
«Ο βομβαρδισμός του γρήγορου, εύπεπτου, φτηνού, αναλώσιμου και εφήμερου έχει αφήσει τα αποτυπώματά του παντού. Είναι επείγον να ξυπνήσουν οι συνειδήσεις για να βρεθούν οι τρόποι ανόδου του μουσικού επιπέδου στη χώρα μας. Επανάσταση λοιπόν συνείδησης προκειμένου να αλλάξουμε επίπεδο»!
Δισκογραφία
Η νέα σου δουλειά έχει τίτλο «ΖΟΕ 06/09», θες να μας πεις δυο λόγια γι’ αυτήν;
««Ζωή 06-09», που είναι ο τίτλος της νέας μου δισκογραφικής δουλειάς σημαίνει, τρία χρόνια επιτυχημένης πορείας από το 2006 έως το 2009. Πρόκειται για ένα διπλό album. Το πρώτο cd έχει latin, tango, jazz κομμάτια μέσα, το δεύτερο cd έχει παραδοσιακά αλλά και ανέκδοτα κομμάτια
Σε αυτό το διπλό άλμπουμ ακούει κανείς τρία χρόνια ορχηστρικής δισκογραφικής πορείας της Ζωής με κομμάτια που τα συναντούμε στα προηγούμενα άλμπουμ αλλά και με καινούργια ανέκδοτα κομμάτια, δικές μου συνθέσεις αλλά και διασκευές. Το cover και το booklet του cd είναι όλα στα αγγλικά για τις ανάγκες κυκλοφορίας του στο εξωτερικό και στο διαδίκτυο. Στο πρώτο cd ακούμε latin-tango-jazz και στο δεύτερο συμφωνικές και traditional φόρμες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα ευρώ από κάθε cd προσφέρεται στην Actionaid, έναν πολύ δραστήριο ανθρωπιστικό οργανισμό»
Το επόμενο δισκογραφικό βήμα;
«Ετοιμάζω παράλληλα δύο καινούργιες δισκογραφικές δουλειές και έχω πλάνο για άλλες δύο. Η αμέσως επόμενη, που στην ανέφερα και πιο πριν, θα κυκλοφορήσει πρώτα ο Θεός γύρω στο φθινόπωρο του 2010. Είναι μια πολύ μοντέρνα instrumental παραγωγή, όλη δική μου και οι συνθέσεις και οι ενορχηστρώσεις με συμμετοχές καταπληκτικών μουσικών, Ελλήνων και του εξωτερικού. Η επόμενη παραγωγή που ήδη ετοιμάζω είναι με δικά μου λαϊκά τραγούδια με έναν λαϊκό καταπληκτικό ερμηνευτή, δε θα αποκαλύψω ακόμη το όνομα του, εξάλλου αυτή η παραγωγή θα βγει μετά από το επόμενο instrumental album».
Έχει σύνορα η μουσική;
«Όχι, η μουσική δεν έχει σύνορα. Μέσα στο album μου έχω παραδοσιακά κομμάτια, κομμάτια από Κούβα ακόμη και των Beattles…Πως μπορεί να έχει σύνορα η μουσική»
Το Φεστιβάλ Ακορντεόν και η διεθνής αναγνώριση
Συμμετείχες πρόσφατα σε κάποιες σημαντικές διοργανώσεις στο εξωτερικό. Στην έκθεση μουσικής της Φρανκφούρτης τον Απρίλιο του 2009 και στο Φεστιβάλ Ακορντεόν στο Ικάλινεν της Φινλανδίας δυο μήνες μετά. Τι έχεις αποκομίσει από αυτές τις στιγμές;
Mοναδική εμπειρία η συμμετοχή μου στην Έκθεση Μουσικής της Φρανκφούρτης! Γνώρισα αξιόλογους μουσικούς και ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα, είδα στη σειρά όλες σχεδόν τις εταιρείες ακορντεόν και μίλησα με τους διευθυντές τους. Θαύμασα την οργάνωση και την πειθαρχία…και το ένα φέρνει το άλλο. Εκεί λοιπόν με άκουσε ο διοργανωτής του Παγκόσμιου Φεστιβάλ Ακορντεόν στη Φινλανδία και έτσι, τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς, 2 μήνες αργότερα δηλαδή, βρέθηκα εκεί, στο Ικάλινεν της Φινλανδίας. Έπαιξα με μία καταπληκτική φινλανδική ορχήστρα ένα ελληνικό και ένα κουβανέζικο παραδοσιακό κομμάτι. Ήταν όλα άρτια οργανωμένα, από την πρόβα ήχου μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια!
Το φεστιβάλ είχε δίωρη πανευρωπαϊκή τηλεοπτική κάλυψη και συμμετείχαν σε αυτό καταπληκτικοί ακορντεονίστες από πολλά μέρη του κόσμου. Θα έλεγε κανείς ότι η Φιλανδία είναι η χώρα του ακορντεόν αφού έβρισκες παντού ακορντεόν και ακορντεονίστες! Παρακολούθησα μέσα σε πέντε μέρες πολλές συναυλίες με καταπληκτικούς μουσικούς παγκοσμίου φήμης και γέμισα τις μπαταρίες μου για όλο το καλοκαίρι. Μπορούσες να δεις παντού στολίδια σε σχήμα ακορντεόν, από σκουλαρίκια μέχρι ρολόγια και κούπες για καφέ. Επίσης για πρώτη φορά στη ζωή μου βρέθηκα σε μέρος όπου δε νυχτώνει ποτέ!
Το κοινό πολύ θερμό. Η φήμη ότι οι βόρειοι είναι ψυχροί δεν συμβαδίζει με τη πραγματικότητα διότι όλοι τους ήταν πάντα με το χαμόγελο και με συγκίνησε που ακόμα και στη μακρινή Φινλανδία βρήκα φίλους του ελληνικού πολιτισμού.
Πριν φύγω μου απονεμήθηκε από τους διοργανωτές ένα δίπλωμα υπογεγραμμένο από τα διασημότερα ονόματα του ακορντεόν όπως ο καταπληκτικός ο Frank Marocco, ο Rengo Ruggieri, ο Frederic Deschamps και ο Kimmo Mattila που είναι και ο διοργανωτής του φεστιβάλ και πολλοί άλλοι.
Για την ΈΔΡΑ
Ποια η γνώμη σας για την Έδρα;
«Το έργο της Έδρας θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό και αποτελεί παράδειγμα και για άλλες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις κι γι’ αυτό το λόγο θα είμαι δίπλα σας σε ότι με χρειαστείτε»
Η καλλιτεχνική της ταυτότητα
Mοναδική εμπειρία η συμμετοχή μου στην Έκθεση Μουσικής της Φρανκφούρτης! Γνώρισα αξιόλογους μουσικούς και ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα, είδα στη σειρά όλες σχεδόν τις εταιρείες ακορντεόν και μίλησα με τους διευθυντές τους. Θαύμασα την οργάνωση και την πειθαρχία…και το ένα φέρνει το άλλο. Εκεί λοιπόν με άκουσε ο διοργανωτής του Παγκόσμιου Φεστιβάλ Ακορντεόν στη Φινλανδία και έτσι, τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς, 2 μήνες αργότερα δηλαδή, βρέθηκα εκεί, στο Ικάλινεν της Φινλανδίας. Έπαιξα με μία καταπληκτική φινλανδική ορχήστρα ένα ελληνικό και ένα κουβανέζικο παραδοσιακό κομμάτι. Ήταν όλα άρτια οργανωμένα, από την πρόβα ήχου μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια!
Το φεστιβάλ είχε δίωρη πανευρωπαϊκή τηλεοπτική κάλυψη και συμμετείχαν σε αυτό καταπληκτικοί ακορντεονίστες από πολλά μέρη του κόσμου. Θα έλεγε κανείς ότι η Φιλανδία είναι η χώρα του ακορντεόν αφού έβρισκες παντού ακορντεόν και ακορντεονίστες! Παρακολούθησα μέσα σε πέντε μέρες πολλές συναυλίες με καταπληκτικούς μουσικούς παγκοσμίου φήμης και γέμισα τις μπαταρίες μου για όλο το καλοκαίρι. Μπορούσες να δεις παντού στολίδια σε σχήμα ακορντεόν, από σκουλαρίκια μέχρι ρολόγια και κούπες για καφέ. Επίσης για πρώτη φορά στη ζωή μου βρέθηκα σε μέρος όπου δε νυχτώνει ποτέ!
Το κοινό πολύ θερμό. Η φήμη ότι οι βόρειοι είναι ψυχροί δεν συμβαδίζει με τη πραγματικότητα διότι όλοι τους ήταν πάντα με το χαμόγελο και με συγκίνησε που ακόμα και στη μακρινή Φινλανδία βρήκα φίλους του ελληνικού πολιτισμού.
Πριν φύγω μου απονεμήθηκε από τους διοργανωτές ένα δίπλωμα υπογεγραμμένο από τα διασημότερα ονόματα του ακορντεόν όπως ο καταπληκτικός ο Frank Marocco, ο Rengo Ruggieri, ο Frederic Deschamps και ο Kimmo Mattila που είναι και ο διοργανωτής του φεστιβάλ και πολλοί άλλοι.
Για την ΈΔΡΑ
Ποια η γνώμη σας για την Έδρα;
«Το έργο της Έδρας θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό και αποτελεί παράδειγμα και για άλλες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις κι γι’ αυτό το λόγο θα είμαι δίπλα σας σε ότι με χρειαστείτε»
Η καλλιτεχνική της ταυτότητα
Η Ζωή Τηγανούρια γεννήθηκε και μεγάλωσε στην ακριτική Σαμοθράκη. Ο πατέρας της έπαιζε βιολί και ο παππούς της λαούτο. Όταν ήταν παιδί έπαιζε μαζί τους σε χορούς που ονομάζονταν «μπάλοι» και τότε ήταν η διασκέδαση όλου του νησιού. Κάπως έτσι ξεκίνησε η σχέση της με τη μουσική. Θα κάνει δυο χρόνια μουσικές σπουδές στην Αλεξανδρούπολη, θα βρεθεί στο παράρτημα του «Ωδείου Φίλιππος Νάκας» του Διδυμότειχου, μετά από πρόταση του δασκάλου της, για να διδάξει μουσική σε τριάντα μαθητές και έπειτα στην Αθήνα για να σπουδάσει νοσηλευτική! Κάτι που ευτυχώς δεν ολοκλήρωσε μιας και την κέρδισε η μουσική. Άρχισε να παίζει επαγγελματικά λοιπόν σε λαϊκή ορχήστρα και παρακολουθούσε μαθήματα στο «Ωδείο Σκαλκώτα». Ξεκίνησε με πιάνο και κίμπορντς αλλά την κέρδισε το ακορντεόν…
Ως μουσικός και σολίστ έχει συνεργαστεί, τόσο σε ζωντανές εμφανίσεις όσο και στη δισκογραφία σε εκατοντάδες ηχογραφήσεις, με όλο σχεδόν το Ελληνικό τραγούδι (Γ.Νταλάρας, Χ.Αλεξίου, Μαρινέλλα, Ν.Παπάζογλου, Μ.Λιδάκης, Τ.Τσανακλίδου, Ο.Περίδης, Μ.Φραγκούλης, Π.Τερζής κ.α.) ενώ δικά της τραγούδια έχουν ερμηνεύσει οι: Β.Παπακωνσταντίνου, Δ.Γαλάνη, Γ.Ανδρεάτος, Κ. Μακεδόνας, Ε.Πέτα, Α.Κετιμέ, Δ.Υφαντής, Ζ.Σαπουντζάκη κ.α.
Μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει τέσσερις προσωπικοί δίσκοι με δικές της δημιουργίες αλλά και διασκευές και τα τελευταία τρία χρόνια έχοντας δημιουργήσει μια εξαιρετική ομάδα μουσικών γυρίζει όλη την Ελλάδα – και όχι μόνο – παρουσιάζοντας ένα πολυποίκιλο μουσικό πρόγραμμα με latin , tango, jazz, ethnic ήχους, αλλά και Ελληνικά λαϊκά, έντεχνα, παραδοσιακά κομμάτια διασκευασμένα από την ίδια με το ακορντεόν της.
Η Ζωή εκπροσωπεί μουσικά – μαζί με τον Χρόνη Αηδονίδη και τον Θανάση Γκαϊφύλλια - την ιδιαίτερη πατρίδα μου, τη Θράκη, σε όλη την Ελλάδα και πέρα από αυτήν…γι’ αυτό και η συγκεκριμένη συνέντευξη έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα.
Ως μουσικός και σολίστ έχει συνεργαστεί, τόσο σε ζωντανές εμφανίσεις όσο και στη δισκογραφία σε εκατοντάδες ηχογραφήσεις, με όλο σχεδόν το Ελληνικό τραγούδι (Γ.Νταλάρας, Χ.Αλεξίου, Μαρινέλλα, Ν.Παπάζογλου, Μ.Λιδάκης, Τ.Τσανακλίδου, Ο.Περίδης, Μ.Φραγκούλης, Π.Τερζής κ.α.) ενώ δικά της τραγούδια έχουν ερμηνεύσει οι: Β.Παπακωνσταντίνου, Δ.Γαλάνη, Γ.Ανδρεάτος, Κ. Μακεδόνας, Ε.Πέτα, Α.Κετιμέ, Δ.Υφαντής, Ζ.Σαπουντζάκη κ.α.
Μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει τέσσερις προσωπικοί δίσκοι με δικές της δημιουργίες αλλά και διασκευές και τα τελευταία τρία χρόνια έχοντας δημιουργήσει μια εξαιρετική ομάδα μουσικών γυρίζει όλη την Ελλάδα – και όχι μόνο – παρουσιάζοντας ένα πολυποίκιλο μουσικό πρόγραμμα με latin , tango, jazz, ethnic ήχους, αλλά και Ελληνικά λαϊκά, έντεχνα, παραδοσιακά κομμάτια διασκευασμένα από την ίδια με το ακορντεόν της.
Η Ζωή εκπροσωπεί μουσικά – μαζί με τον Χρόνη Αηδονίδη και τον Θανάση Γκαϊφύλλια - την ιδιαίτερη πατρίδα μου, τη Θράκη, σε όλη την Ελλάδα και πέρα από αυτήν…γι’ αυτό και η συγκεκριμένη συνέντευξη έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα.
Ακούστε και ταξιδέψτε....
ΥΓ: Η συνέντευξη έχει δημοσιευτεί στην Άλμα Υγείας 7 της ΚΣΔΕΟ ΕΔΡΑΣ
pinakio
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου