Η Bridgestone ανακοίνωσε έναν νέο τύπο ελαστικού για αυτοκίνητα που δε χρησιμοποιεί αέρα. Το εσωτερικό του ελαστικού είναι εξοπλισμένο με ένα πλέγμα ρητίνης, το οποίο απορροφά τους κραδασμούς κι επαναφέρει το λάστιχο στην αρχική του κατάσταση όταν ομαλοποιηθεί η εξωτερική πίεση.
Tον ρόλο του αέρα παίζουν ακτίνες, που αντέχουν στο βάρος του οχήματος και ταυτόχρονα μπορούν να κυλούν μαζί με το πέλμα χωρίς κανένα πρόβλημα πάνω ακόμη και στα πιο ανώμαλα οδοστρώματα ενώ η κυκλική επιφάνεια που κυλά στον δρόμο εξακολουθεί και φτιάχνεται όπως στα σημερινά λάστιχα από καουτσούκ.
Το μεγάλο πλεονέκτημα, βέβαια, είναι ότι δεν θα υπάρχει πλέον κίνδυνος να κλατάρει ή να μειωθεί η πίεση του αέρα με ό,τι αρνητικές συνέπειες έχει κάτι τέτοιο για την ασφάλεια των επιβατών.
Tον ρόλο του αέρα παίζουν ακτίνες, που αντέχουν στο βάρος του οχήματος και ταυτόχρονα μπορούν να κυλούν μαζί με το πέλμα χωρίς κανένα πρόβλημα πάνω ακόμη και στα πιο ανώμαλα οδοστρώματα ενώ η κυκλική επιφάνεια που κυλά στον δρόμο εξακολουθεί και φτιάχνεται όπως στα σημερινά λάστιχα από καουτσούκ.
Το μεγάλο πλεονέκτημα, βέβαια, είναι ότι δεν θα υπάρχει πλέον κίνδυνος να κλατάρει ή να μειωθεί η πίεση του αέρα με ό,τι αρνητικές συνέπειες έχει κάτι τέτοιο για την ασφάλεια των επιβατών.
Επιπλέον, το συγκεκριμένο ελαστικό είναι 100% ανακυκλώσιμο και στους στόχους της Bridgestone είναι το Bridgestone Air-Free να χρησιμοποιηθεί σε κάθε τύπου όχημα.
Η Bridgestone λέει ότι έχει κάνει δοκιμές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μεγάλη επιτυχία, ενώ ο θόρυβος βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα.
Ωστόσο, το συγκεκριμένο ελαστικό βρίσκεται ακόμα σε concept μορφή, με τους Ιάπωνες να μην δίνουν ακόμα περισσότερες πληροφορίες στην δημοσιότητα.
Έτσι στοιχεία αναφορικά με την αντίσταση κύλισης του και ότι αυτό συνεπάγεται για την κατανάλωση καυσίμου δεν έχουν ακόμα γίνει γνωστά, ούτε επίσης ο τρόπος που αυτό επηρεάζει την ενεργητική ασφάλεια του οχήματος, ενώ άγνωστα είναι ακόμα και τα χιλιόμετρα ζωής του.
Όπως και να χει πάντως ο νέος αυτός τύπος ελαστικού σίγουρα αποτελεί μια θετική εξέλιξη στον χώρο των ελαστικών, οπότε θα περιμένουμε με υπομονή τα όποια επιπλέον στοιχεία έρθουν στο φως της δημοσιότητας αλλά και τις απαντήσεις του ανταγωνισμού φυσικά.
Οι Ιάπωνες δεν είναι οι πρώτοι που πειραματίζονται με την ιδέα ενός ελαστικού χωρίς αέρα, αυτή τη φορά φαίνεται όμως ότι υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να το πετύχουν, καθώς η καινοτομία τους βασίζεται σε τεχνολογίες, οι οποίες μπορούν όντως να εφαρμοστούν στην πράξη. Εφόσον μάλιστα φτάσει η εξέλιξή τους στο στάδιο της μαζικής παραγωγής, τότε ανοίγονται νέοι ορίζοντες στους σχεδιαστές σε σύγκριση με τα σημερινά μαύρα ελαστικά, που τους δένουν ουσιαστικά τα χέρια, όσον αφορά στο ντιζάιν τους.
Το πρώτο σετ από Bridgestone Air-Free Concept Tyre «φορέθηκε» σε ένα μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο όχημα και εντυπωσίασε τους επισκέπτες του πρόσφατου Μότορ Σόου στο Τόκιο, ενώ υπολογίζεται ότι μέσα στην επόμενη διετία έως τριετία θα αρχίσει να τοποθετείται και σε μοντέλα παραγωγής.
Έτσι στοιχεία αναφορικά με την αντίσταση κύλισης του και ότι αυτό συνεπάγεται για την κατανάλωση καυσίμου δεν έχουν ακόμα γίνει γνωστά, ούτε επίσης ο τρόπος που αυτό επηρεάζει την ενεργητική ασφάλεια του οχήματος, ενώ άγνωστα είναι ακόμα και τα χιλιόμετρα ζωής του.
Όπως και να χει πάντως ο νέος αυτός τύπος ελαστικού σίγουρα αποτελεί μια θετική εξέλιξη στον χώρο των ελαστικών, οπότε θα περιμένουμε με υπομονή τα όποια επιπλέον στοιχεία έρθουν στο φως της δημοσιότητας αλλά και τις απαντήσεις του ανταγωνισμού φυσικά.
Οι Ιάπωνες δεν είναι οι πρώτοι που πειραματίζονται με την ιδέα ενός ελαστικού χωρίς αέρα, αυτή τη φορά φαίνεται όμως ότι υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να το πετύχουν, καθώς η καινοτομία τους βασίζεται σε τεχνολογίες, οι οποίες μπορούν όντως να εφαρμοστούν στην πράξη. Εφόσον μάλιστα φτάσει η εξέλιξή τους στο στάδιο της μαζικής παραγωγής, τότε ανοίγονται νέοι ορίζοντες στους σχεδιαστές σε σύγκριση με τα σημερινά μαύρα ελαστικά, που τους δένουν ουσιαστικά τα χέρια, όσον αφορά στο ντιζάιν τους.
Το πρώτο σετ από Bridgestone Air-Free Concept Tyre «φορέθηκε» σε ένα μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο όχημα και εντυπωσίασε τους επισκέπτες του πρόσφατου Μότορ Σόου στο Τόκιο, ενώ υπολογίζεται ότι μέσα στην επόμενη διετία έως τριετία θα αρχίσει να τοποθετείται και σε μοντέλα παραγωγής.
Μέχρι τότε όμως …μπορούμε να αρκεστούμε στο παρακάτω βίντεο από την παρουσίαση του Bridgestone Air-Free…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου