Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011

Η Τουρκική Αμυντική Βιομηχανία,κίνδυνος για την Ελλάδα.

Πορεία τελείως αντίθετη έχει ακολουθήσει η Τουρκία στον τομέα της αμυντικής της βιομηχανίας.

Μπορεί να έχουμε συνηθίσει εδώ στην Ελλάδα να λέμε ότι οι “μεγάλες δυνάμεις” έχουν βάλει τις δύο χώρες σε μία αδιέξοδη κούρσα εξοπλισμών,όμως η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική. Μπορεί και οι δύο να ξεκινήσαμε από κοινή αφετηρία αλλά οι πορείες μας δεν είχαν καμία σχέση.

Όπως προκύπτει από την έρευνα του ΜΑΝΩΛΗ ΚΩΣΤΙΔΗ, η Τουρκία κατόρθωσε μέσα από τις πολλές και ακριβές αγορές που έκανε να επωφεληθεί, να απαιτήσει και να πάρει τεχνογνωσία και παραγωγικό έργο. Αποτέλεσμα σήμερα η αμυντική της βιομηχανία να αποτελεί ένα ισχυρό χαρτί στην γενικότερη παραγωγική και οικονομική της ανάπτυξη. Χιλιάδες θέσεις εργασίας έχουν δημιουργηθεί στις συνεχώς αναπτυσσόμενες τουρκικές αμυντικές βιομηχανίες. Το κυριότερο όμως είναι ότι η Τουρκία έχει αρχίσει και επενδύει τεράστια ποσά στην έρευνα και την ανάπυξη δικών της οπλικών συστημάτων. Αυτός είναι και ο μεγλαύτερος κίνδυνος για την Ελλάδα του ΔΝΤ,που δεν τολμά να αγοράσει ούτε ανταλλακτικά για τα οπλικά της συστήματα! Πληρώνουμε την απροθυμία κυβερνήσεων πολλών ετών να ασχοληθούν σοβαρά και με συνέχεια με τον κρίσιμο τομέα της αμυντικής βιομηχανίας. Τώρα εισπράττουμε τις συνέπειες της απερισκεψίας και της “πονηριάς”.


ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ-ΤΑΙ
Μια από τις μεγαλύτερες στρατιωτικές βιομηχανίες της Τουρκίας είναι η «Τουρκική Αεροπορική Βιομηχανία» TAI. Iδρύθηκε στις 15 Μαΐου του 1984 στο Εσκίσεχιρ. . Σκοπός της ίδρησης ήταν η ανεξαρτοποίηση της Τουρκίας από τις αεροπορικές βιομηχανίας του κόσμου και απόκτηση τεχνογνωσίας για την κατασκευή μαχητικών αεροσκαφών.
160.000 τ.μ. κλειστού χώρου δείχνουν το μέγεθος της βιομηχανίας. Εκεί έχουν παραχθεί ή παράγονται τα μαχητικά αεροσκάφη F-16, τα μεταγωγικά αεροσκάφη CN-235, τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη SF-260 και τα ελικόπτερα Cougar AS-532. Eπίσης είναι από τους βασικούς σχεδιαστές και προμηθευτές για την κατασκευή του τουρκικού επιθετικού ελικοπτέρου.
Μέχρι σήμερα έχουν παραχθεί 232 μαχητικά F-16 για την τουρκική Πολεμική Αεροπορία ενώ έχουν πουληθεί και 46 μαχητικά του ίδιου τύπου στην Αίγυπτο.
Μέτοχοι της ΤΑΙ είναι η «Τουρκική Αεροπορική Βιομηχανία Α.Ε» με 49% η Lockheed Martın of Turkey με 42% , το «ταμείο αλληλουποστήριξεις των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων» με 1.9%, η General Electric με 7% και το «Ιδρυμα Αεροπορίας της Τουρκίας» με 0.1%


ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΓΚΙΟΥΛΤΖΟΥΚ

Δυο μεγάλα στρατιωτικά ναυπηγεία στην Τουρκία.

Τα ναυπηγεία Γκιόλτζουκ βρίσκονται στη θάλασσα του Μαρμαρά. Βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το ναύσταθμο. Ιδρύθηκε το 1926. Εργάζονται 3221 άτομα και καλύπτει χώρους 121.466 τ.μ. Στα ναυπηγεία αυτά κατασκευάζονται όλα τα υποβρύχια του τουρκικού στόλου, οι πυραυλάκατοι και γίνεται η συντήρηση πολλών πολεμικών πλοίων του τουρκικού στόλου.
Ένα από τα μεγαλύτερα σχέδια του τουρκικού ναυτικού είναι αυτό του «Εθνικού Πλοίου». Ηδη τα ναυπηγεία Γκιόλτζουκ σε συνεργσαία με τα ναυπηγεία Toύζλα κατασκέυασαν την πρώτη τουρκική κορβέτα «Ηeybeliada». Ολο το πλοίο είναι κατασκευασμένο από εξαρτήματα τουρκικής κατασκευής.
Επίσης το πρόγραμμα ναυπήγησης υποβρυχίων τύπου T-209 T2 και φρεγατών τύπου MEKO είναι από τα προγράμματα που ήδη έχουν ολοκληρώσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου