Την
εκτίμηση ότι η Βόρεια Ελλάδα θα μπορούσε να «σηκώσει» έως και 15
υδατοδρόμια που θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν 15-20 θέσεις εργασίας το
κάθε ένα, εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Κ2 Smart Jets»,
Ανδρέας Καροτσιέρης, που έχει «έχει εγκριθεί να αδειοδοτήσει» 16
υδατοδρόμια συνολικά στη χώρα, μέσω της θυγατρικής της «Ελληνικά
Υδατοδρόμια».
Σύμφωνα με τον κ. Καροτσιέρη, η εταιρεία έχει ήδη λάβει το «πράσινο
φως» για να προχωρήσει στην αδειοδότηση υδατοδρομίου στη λίμνη
Βεγορίτιδα, ενώ περιμένει αντίστοιχες εγκρίσεις, ώστε να δρομολογήσει
τις απαιτούμενες διαδικασίες σε Κατερίνη, Κασσάνδρα και Πόρτο Καρράς
(Χαλκιδική), αλλά και στην Αλεξανδρούπολη ενώ ενδιαφέρον υπάρχει και για
τη λίμνη Κερκίνη. Παράλληλα, προτείνει αντίστοιχη αδειοδότηση και για
τον Αγιον Ορος, ενώ σε επόμενη φάση θα κινήσει τις διαδικασίες και για
Καβάλα, Καστοριά, Βόλο, Σκιάθο, Σκύρο, Σκόπελο και άλλες περιοχές.
Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ.Καροτσιέρης
επισήμανε ότι το 10ετές επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρείας,
προϋπολογισμού 170 εκατ. ευρώ, προβλέπει συνολικά 48 συνδέσεις με 19
υδροπλάνα.
Στη λίστα των «16», όμως, δεν περιλαμβάνεται η Θεσσαλονίκη, παρά το
γεγονός ότι η εταιρεία έχει ήδη δρομολογήσει -ή πρόκειται να το πράξει-
τις διαδικασίες για την αδειοδότηση υδατοδρομίων σε κοντινές στην πόλη
περιοχές της Βόρειας Ελλάδας και όχι μόνο: από το βήμα της εκδήλωσης, ο
κ.Καροτσιέρης ανακοίνωσε ότι υπεγράφη συμφωνία συνεργασίας με
διαχειριστή υδατοδρομίων/υδροπλάνων στην Τουρκία.
Μιλώντας ειδικά για τη φετινή σεζόν ο κ.Καροτσιέρης υποστήριξε ότι δυστυχώς «η σεζόν έχει χαθεί», καθώς ακόμη δεν υπάρχει «ούτε ένα εγκεκριμένο υδατοδρόμιο στην Ελλάδα» παρότι το κόστος μιας τέτοιας επένδυσης δεν ξεπερνά τα 50.000-80.000 ευρώ.
«Θα φέρουμε τα υδροπλάνα, αλλά θα πρέπει να υπάρχουν και τα απαιτούμενα σημεία προσέγγισής τους»,
σημείωσε ο κ.Καροτσιέρης, ενώ ειδικά για την περιοχή της Θεσσαλονίκης
επισήμανε ότι ένα τέτοιο σημείο θα μπορούσε να είναι η νέα παραλία της.
Συνέκρινε, τέλος, την περίπτωση της Ελλάδας με εκείνη των νήσων
Μαλδίβες, για τις οποίες, όπως είπε, αριθμούν 1190 νησιά (220
κατοικημένα), έναντι 1400 (227 κατοικημένων) για την Ελλάδα, έχουν
ακτογραμμή 650 χιλιομέτρων, έναντι 13.700 χλμ για την Ελλάδα και μόλις
δύο κεντρικά αεροδρόμια, έναντι 39 στην Ελλάδα, ωστόσο, στις νήσους
επιχειρούν επιτυχώς 64 υδροπλάνα, έναντι ...μηδέν στην Ελλάδα.
Παράλληλα, στο Βανκούβερ του Καναδά, γίνονται ετησίως 40.000
κινήσεις υδροπλάνων ενώ επί 30 χρόνια λειτουργίας του υδατοδρομίου δεν
έχει σημειωθεί ούτε ένα ατύχημα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου