Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου 2013

Συναρπαστικές φωτογραφίες και βίντεο από την επιτυχημένη επιχείρηση ανέλκυσης του Costa Concordia!

Με επιτυχία στέφθηκε η προσπάθεια ανέλκυσης του «Costa Concordia» που προσάραξε στις 13 Ιανουαρίου 2012 κοντά στη νήσο Τζίλιο στα ανοιχτά της Τοσκάνης, προκαλώντας τον θάνατο 32 εκ των επιβαινόντων σε αυτό. Η επιχείρηση ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Τρίτη στις 0200 GMT στο νησί Τζίλιο της Τοσκάνης, ανακοίνωσαν οι ιταλικές αρχές.


«Η επιχείρηση περιστροφής και ανόρθωσης του πλοίου έχει ολοκληρωθεί (...) και το σκάφος φθάνει στην κατακόρυφη θέση», ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου ο Φράνκο Γκαμπριέλι, επικεφαλής της Πολιτικής Προστασίας της Ιταλίας. «Το πλοίο έχει τοποθετηθεί στις ειδικές πλατφόρμες» συμπλήρωσε, ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας της Ιταλίας, όπως αναφέρει η Καθημερινή.
Οι μηχανικοί που έχουν αναλάβει το εγχείρημα άρχισαν να ανασηκώνουν το μισοβυθισμένο σκάφος των 114.500 τόνων από τον πυθμένα με τη βοήθεια γιγαντιαίων αλυσίδων, με βίντσια και αντίβαρα (μέθοδος parbuckling), κατά τρόπο ώστε να το επαναφέρουν σε όρθια θέση.
Η επιχείρηση, που είναι από τις πλέον δαπανηρές αλλά και πολύπλοκες της ναυτικής ιστορίας, άρχισε άσχημα, καθώς μια καταιγίδα κατά τη διάρκεια της νύχτας προκάλεσε τη διακοπή της τελικής προετοιμασίας. Ο καιρός, ωστόσο, κόπασε χθες τα ξημερώματα, το πράσινο φως δόθηκε και τα συνεργεία ξεκίνησαν το τιτάνιο εγχείρημα γύρω στις εννέα το πρωί τοπική ώρα. Σύμφωνα με τους γνώστες, η επιχείρηση αναμενόταν να ολοκληρωθεί ύστερα από δώδεκα ώρες.

Τα πρώτα ενθαρρυντικά σημάδια ότι το σκάφος πραγματικά μετακινούνταν ήρθαν έπειτα από ώρες, γύρω στο μεσημέρι, όταν οι υποβρύχιες κάμερες που παρακολουθούσαν κάθε κίνηση κατέγραψαν περιδίνηση του νερού στα σημεία όπου το μέταλλο ακουμπούσε στον θαλάσσιο πυθμένα, ενώ λίγο αργότερα ήταν εμφανή τα σημεία του σκάφους που παρέμεναν βυθισμένα επί είκοσι μήνες. Σύμφωνα με τους επαΐοντες που παρακολουθούν τον άθλο της ανέλκυσης, όλα πήγαν ακριβώς όπως είχαν προγραμματιστεί. Αλλωστε ο σχεδιασμός της επιχείρησης έγινε με μεγάλη προσοχή και μεθοδικότητα.

Τουλάχιστον πεντακόσιοι εξειδικευμένοι σε τέτοιες επιχειρήσεις μηχανικοί επισκέπτονταν το νησί Τζίλιο ολόκληρη τη χρονιά που πέρασε προκειμένου να προγραμματίσουν ακόμα και την τελευταία λεπτομέρεια του εγχειρήματος, αλλά και να σταθεροποιήσουν το σκάφος. Το κόστος της επιχείρησης ανέρχεται στα εξακόσια εκατομμύρια ευρώ και είναι η ακριβότερη επιχείρηση ανέλκυσης ναυαγίου έως σήμερα.

Η διαδικασία που ακολουθήθηκε δεν έχει ακολουθηθεί ξανά για ένα σκάφος αυτού του εκτοπίσματος. Οπως λέει ο Νοτιοαφρικανός μηχανικός Νικ Σλόουαν που συντονίζει την επιχείρηση, η μέθοδος έχει ξαναχρησιμοποιηθεί, αλλά ποτέ σε μια τόσο δύσκολη τοποθεσία όπως αυτή της προσάραξης του «Costa Concordia».

Η πρώτη φάση του εγχειρήματος ολοκληρώθηκε νωρίς το μεσημέρι. Κατά τη δεύτερη φάση του το πελώριο σκάφος αναμένεται να τοποθετηθεί πάνω σε έναν «τεχνητό πυθμένα» κατασκευασμένο από σάκους τσιμέντο, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί δίπλα σε υποθαλάσσιες ατσάλινες πλατφόρμες μήκους 150 μέτρων. Στην επόμενη φάση, και αφού καταγραφούν οι ζημιές στη δεξιά πλευρά του «Costa Concordia», θα καταβληθούν προσπάθειες με τη βοήθεια τεράστιων μεταλλικών κουτιών προκειμένου το σκάφος να ανακτήσει την πλευστότητά του. H διαδικασία αναμενόταν να συνεχιστεί έως αργά το βράδυ χθες και πιθανώς έως σήμερα Τρίτη.

Η επιχείρηση που ολοκληρώθηκε μετά από 19 ώρες ήταν μια από τις πλέον πολύπλοκες και ακριβές περιπτώσεις ανέλκυσης πλοίου που επιχειρήθηκε ποτέ καθώς το 114.500 τόνων κρουαζιερόπλοιο ανορθώθηκε με τη βοήθεια ειδικών χαλύβδινων καλωδίων και τοποθετήθηκε σε μια ειδική τεχνητή πλατφόρμα.

Στις 18:00 (ώρα Ιταλίας, 19:00 ώρα Ελλάδας) της Δευτέρας, η όλη προσπάθεια διακόπηκε για περίπου μια ώρα, ώστε να επιτραπεί στους τεχνικούς να αφαιρέσουν ένα μέρος από τα ατσάλινα νήματα, τα οποία, στην παρούσα φάση, δεν χρησιμεύουν για την επιστροφή του πλοίου σε οριζόντια θέση.

Μέχρι τα μεσάνυχτα η κλίση του πλοίου έχει μεταβληθεί κατά 13 μοίρες. Ο εκπρόσωπος της Costa Crosiere, Φράνκο Πορτσελάκια, δήλωσε στο ειδησεογραφικό τηλεοπτικό δίκτυο Sky Italia ότι «το πλοίο αντιδρά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αφού η μετακίνησή του γίνεται ομοιόμορφα, ακριβώς όπως είχε προβλεφθεί».




(φωτό) Reuters - EPA 



eirinika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου