Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΗΓΑΣΟΣ: Το Ελληνικό (UAV ) Μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος απο το 1999...!!

Το 1999 το ΚΕΑ ανέλαβε την κατασκευή των μη επανδρωμένων αεροσκαφών Πήγασος καθώς και τις συνολικές απαιτήσεις των τροποποιήσεων και επισκευών τους.

ΠΗΓΑΣΟΣ : το μη επανδρωμένο – τηλεκατευθυνόμενο- κατασκοπευτικό Eλληνικό αεροσκάφος που έχει κατασκευάσει η Πολεμική Αεροπορία, έχει δοκιμαστεί επαρκώς σε ρόλους επιτήρησης με επιχειρησιακά κριτήρια και χαρακτηριστικά, εδώ και 2-3 χρόνια και έκτοτε …το χάσαμε !!!
Να τι έγραφαν ,μεταξύ άλλων ΤΑ ΝΕΑ τον Αύγουστο του 2009 για τον Πήγασο : <<Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος Πήγασος ΙΙ, δεν είναι ένα όπλο που ανήκει στη σφαίρα της μυθολογίας, όπως το όνομά του. Μόλις πριν από λίγες ημέρες πέρασε ένα ιδιαίτερα σκληρό πολεμικό τεστ στη Δυτική Ελλάδα και πολύ σύντομα, εντάσσεται πλήρως στο οπλοστάσιο της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας!
Αποστολή του, όπως φάνηκε από το σενάριο προσομοίωσης που προαναφέραμε, είναι η στοχοποίηση του εχθρού αθόρυβα, αόρατα, με ακρίβεια, πίσω από τις γραμμές του. Η μεγάλη διαφορά από το σύνολο σχεδόν των άλλων όπλων των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων είναι ότι το μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UΑV) Πήγασος ΙΙ είναι ελληνικής ανάπτυξης, σχεδίασης και κατασκευής, με πολύ λίγες προσθήκες ξένης τεχνολογίας- κυρίως από το Ισραήλ.
Την πρώτη απόπειρα των τεχνικών της Πολεμικής Αεροπορίας για το ελληνικό UΑV τη συναντάμε νωρίς, στις αρχές της δεκαετίας του ΄80, και έκτοτε ακολούθησαν πολλά σκαμπανεβάσματα. Το 2002 κατασκευάστηκε το πρώτο Πήγασος και άρχισαν δειλά οι δοκιμές του. Το 2005 αποφασίστηκε η αναβάθμισή του με νέα άτρακτο, βελτιωμένα χαρακτηριστικά και επιδόσεις, ενώ σύντομα τα 4 πρώτα Πήγασος ΙΙ ήταν γεγονός.
Τα ελληνικά UΑV εξοπλίστηκαν με 3 κάμερες υψηλής ευκρίνειας ημέρας- νύχτας ισραηλινής κατασκευής. Το μεγάλο πλεονέκτημά του είναι ότι απογειώνεται και προσγειώνεται σε μικρούς διαδρόμους. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα κατασκευής άλλων 12 UΑV, με εμπλοκή πλέον και του ΓΕΕΘΑ λόγω της διακλαδικής αξιοποίησής του.
Η τελευταία δοκιμή, σε καθαρά επιχειρησιακό περιβάλλον, στο πλαίσιο της άσκησης «Ηνίοχος» και η κατασκοπευτική εικόνα (βίντεο) που έπαιρνε ο Πήγασος ΙΙ από τα αλλεπάλληλα «πεδία μάχης» στα οποία ενεπλάκη έφθανε μέσω του δορυφόρου Ηellas-Sat και στα Κέντρα Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΑ.
Έχουν προηγηθεί και άλλες φάσεις αξιολόγησης και σε συνθήκες ηλεκτρονικών αντιμέτρων με άριστες επιδόσεις. Και επειδή κάποιοι θα λένε οτι γράφουμε ιστορίες στην επίσημη σελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας ρητά αναφέρεται η κατασκευή του Πήγασος
Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών
Θέση
Βρίσκεται στο βορειοανατολικό άκρο του (πρώην) Αεροδρομίου του Ελληνικού
Έτος Ίδρυσης
1925
Υπαγωγή
Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης
Αποστολή
Το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ) έχει ως αποστολή την εκτέλεση επιθεωρήσεων, επισκευών και τροποποιήσεων επιπέδου εργοστασίου σε οπλικά συστήματα και μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), την κατασκευή εξαρτημάτων – συστημάτων για τις Μονάδες της ΠΑ και την παροχή τεχνικής υποστήριξης προς τις Μονάδες ή τρίτους.
Ιστορία
Το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ) ιδρύθηκε το 1925 με έδρα το Παλαιό Φάληρο, μετά από σχετική απόφαση του Ελευθερίου Βενιζέλου με τη συνεργασία της Βρετανικής Εταιρείας BLACKBURN. Βρισκόταν υπό κρατικό έλεγχο και είχε σαν σκοπό την κατασκευή και τη συντήρηση των επιχειρησιακών και των εκπαιδευτικών αεροσκαφών της εποχής. Το διάστημα 1926-1929 στις εγκαταστάσεις του ΚΕΑ πραγματοποιήθηκε η κατασκευή του πρώτου Τορπιλοφόρου-Υδροπλάνου τύπου Vellos για λογαριασμό της Ναυτικής Αεροπορίας, δέκα (10) Βομβαρδιστικών αεροσκαφών τύπου ATLAS και δέκα (10) Εκπαιδευτικών αεροσκαφών τύπου Auro Tutor.
Το 1938 η Ελληνική Κυβέρνηση ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο του Εργοστασίου. Το 1939 κατασκευάστηκε στο ΚΕΑ το πρώτο αεροσκάφος τύπου PZL Ρ-24, εξ' ολοκλήρου από μέταλλο, το οποίο χρησιμοποιήθηκε στον πόλεμο του 1940. Επίσης, σχεδιάστηκε και ξεκίνησε η κατασκευή ενενήντα (90) αεροσκαφών τύπου HENSCHEL των οποίων όμως η παραγωγή διακόπηκε λόγω της εισόδου της χώρας στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Μεταπολεμικά το ΚΕΑ ανέλαβε την εργοστασιακή συντήρηση της πλειοψηφίας του αεροπορικού υλικού της ΠΑ.
Το 1952 εντάχθηκε στην 30η Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ) και το 1957 μετονομάστηκε σε 202 Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων.
Μεταξύ των ετών 1958-1971 ιδρύθηκαν τα Παραρτήματα: Τ-Η στο Ελληνικό (1958), τα Συνεργεία Επισκευών Μηχανημάτων - Αυτοκινήτων (ΣΕΜΑ) στο Παλαιό Φάληρο (1961) και Αεροκινητήρων στην Ελευσίνα (1971).
Το 1974, όλα μαζί, μετονομάστηκαν σε Εργοστάσια και εντάχθηκαν στην Κεντρική Διεύθυνση του 202 ΚΕΑ που βρισκόταν στο Παλαιό Φάληρο. Η ίδρυση της ΕΑΒ απορρόφησε μέρος του προσωπικού καθώς και του φόρτου εργασιών του ΚΕΑ.
Την περίοδο 1979 - 1981 έγινε μετεγκατάσταση στην παρούσα θέση, δραστηριοτήτων που λειτουργούσαν στο Παλαιό Φάληρο και στην Ελευσίνα.
Το έτος 1982 αναδιοργανώθηκε στα πρότυπα τυπικής Μονάδος της ΠΑ, αφού καταργήθηκε το Διοικητικό Συμβούλιο και αντικαταστάθηκε ο Γενικός Διευθυντής από Διοικητή.
Το 1987 μετονομάστηκε σε Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ).
Το 1991 οι δραστηριότητες επίβλεψης (ΔΠΕ), οι παραγωγικές δραστηριότητες (Δ. ΜΕΛ) και τα συνεργεία του ΣΤ΄ Τομέα μετεγκαταστάθηκαν από την Ελευσίνα στο Ελληνικό.
Το 1999 το ΚΕΑ ανέλαβε την κατασκευή των μη επανδρωμένων αεροσκαφών Πήγασος καθώς και τις συνολικές απαιτήσεις των τροποποιήσεων και επισκευών τους.
Το 2002 αποδόθηκε το τελευταίο αεροσκάφος F-4E πριν τον περιορισμό στα 2000 μέτρα του διαδρόμου προσγείωσης του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού και την μετέπειτα οριστική αναστολή λειτουργίας του.
Παράλληλα συνεχίστηκαν τα προγράμματα επιθεώρησης και επισκευής των ελικοπτέρων AB-205 και B-212.
Το 2003 ανέλαβε τα προγράμματα επιθεωρήσεων και επισκευής των ελικοπτέρων Super Puma, την περιοδική επιθεώρηση 3000 ωρών των αεροσκαφών Τ-41, την επιθεώρηση Β1 Check των αεροσκαφών C-27J, ενώ παρέχει τεχνική υποστήριξη σε όλα τα πτητικά μέσα της ΠΑ.
Το 2009 ανέλαβε την εργοστασιακή σύντηρηση των αεροσκαφών PZL M-18.
Το Μάιο του 2009, με την κατάργση της 129 Πτέρυγας Υποστήριξης, το ΚΕΑ ανέλαβε την υποστήριξη της Αεροπορικής Βάσης Ελληνικού και των γύρω Μονάδων.
 
apocalypsejohn

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου