Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

Η επιστροφή της Ρωσίας στην ελληνική άμυνα - Ο σχεδιασμός της Μόσχας για μετά τις εκλογές



Μετά τις εκλογές και αφού γίνει πιο σαφές το πολιτικό σκηνικό (αν και στη Μόσχα θεωρούν ότι σε αυτές τις εκλογές απλά θα στηθούν οι βάσεις για τις πολιτικές εξελίξεις που θα οριστικοποιηθούν στις … μεθεπόμενες εκλογές), η ρωσική αμυντική βιομηχανία σκοπεύει να δώσει δυναμικό «παρών» στα ελληνικά αμυντικά πράγματα με προώθηση ων πλέον εξελιγμένων συστημάτων της, τόσο στα χερσαία, όσο και στα αεροπορικά συστήματα, ενώ σκοπεύουν να ολοκληρώσουν την FOS στα αερόστρωμνα ZUBR.

Πέρα από την πρόταξη υλοποίησης της διακρατικής συμφωνίας για τα ΤΟΜΑ BMP-3HEL στην οποία θα επανέλθουν πιεστικά (και έχουν τον τρόπο να είναι πιεστικοί όταν το θέλουν…), υπάρχει το θέμα των SHORADS, αλλά και του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους για το οποίο σκοπεύουν να προχωρήσουν σε πρόταση πώλησης 40 μαχητικών έναντι του εκπληκτικού ποσού του 1,5 δις. ευρώ!

Η πρόταση θα βασιστεί σε αυτή που είχαν κάνει για τον διαγωνισμό της Βραζιλίας, όπου με όλες τις προβλέψεις για «προσαρμογή» των συστημάτων στο δυτικό σύστημα υποστήριξης που έχει η Βραζιλία 24 μαχητικά Su-35BM, τα πλέον προηγμένα μαχητικά αεροσκάφη παραγωγής μετά το F-22, κοστολογήθηκαν για 24 μονάδες … 700 εκατ. δολάρια! Εν προκειμένω η ρωσική πρόταση αναφέρεται σε …leasing, δηλαδή συμβόλαιο μακροχρόνιας μίσθωσης, ανάλογο με αυτό που εφαρμόζει η Saab στα Gripen. Με κόστος ανάλογο με αυτό του Gripen ή και χαμηλότερο, η ΠΑ αποκτά ένα μαχητικό το οποίο απλά τις λύνει όλα τα προβλήματα ασφάλειας σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο.

Το τι θα σήμαινε η είσοδος στο Αιγαίο και την Α.Μεσόγειο των Su-35 το έχουμε περιγράψει στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ και στην ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΒΛΟ, απλά να σημειώσουμε ότι με τα οικονομικά χάλια της χώρας, μια τέτοια πρόταση είναι πρακτικά αδύνατον να αγνοηθεί! Βέβαια, δεν πρέπει να αγνοηθεί το γεγονός ότι στην σημερινή πολιτική συγκυρία, η Ρωσία δεν έχει θέση, αφού βιώνουμε μία κατάσταση λίγο πολύ παράδοσης της χώρας σε συμφέροντα και δυνάμεις μακριά από αυτό που μπορούμε να χαρακτηρίσουμε «εθνικά συμφέροντα». Για κάποιο λόγο η Μόσχα αισιοδοξεί ότι σε λίγους μήνες το εγχώριο πολιτικό σκηνικό θα είναι τελείως διάφορο από το σημερινό.

Η παράδοση των πρώτων έξι μαχητικών αεροσκαφών πολλαπλού ρόλου Sukhoi Su-35 Flanker-E ξεκινά στη ρωσική Αεροπορία στα τέλη του χρόνου και μέχρι το τέλος του 2013 το αεροσκάφος θα είναι σε πλήρη παραγωγή. Οι Ρώσοι δηλώνουν παραγωγική ικανότητα 6 αεροσκάφη το μήνα σε πλήρη παραγωγή, δηλαδή μπορεί να ικανοποιηθεί και η αρχική απαίτηση της ρωσικής Αεροπορίας για 48 μαχητικά του τύπου και η όποια εξαγωγική απαίτηση.
Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες το αεροσκάφος πρόκειται να παρουσιαστεί επίσημα στο ΓΕΑ πριν το τέλος του χρόνου.

Το μαχητικό έχει δύο κινητήρες 117S, έχει εξαιρετικές επιδόσεις στην ικανότητα εκτέλεσης ελιγμών, ενώ μπορεί να εμπλέκει μεγάλο αριθμό στόχων ταυτόχρονα, ενώ παρακολουθεί μέσω των συστημάτων του ακόμα περισσότερους.

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του αεροσκάφους, έτσι όπως αυτά μπορούν να διατυπωθούν είναι: Αυξημένη ευελιξία, συστήματα αποκάλυψης στόχου μακράς εμβέλειας, ραδιόζευξη ανταλλαγής πακέτων πληροφοριών υψηλής ανθεκτικότητας σε αντίμετρα, βλήματα μέσης και μεγάλης εμβέλειας έναντι στόχων στον αέρα και στο έδαφος/επιφάνεια, προηγμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου, ελαχιστοποίηση της ηλεκτρομαγνητικής «υπογραφής» του αεροσκάφους, συστήματα υψηλής απόδοσης με τεχνική συγχώνευσης δεδομένων και επαρκής υπολογιστικής ικανότητας, πλήρως ψηφιακό κόκπιτ και δυνατότητα ανεφοδιασμού εν πτήση.

Πάνω απ’όλα είναι το εκπληκτικό του, όχι ραντάρ, αλλά σύστημα ραντάρ.
Αυτό συνίσταται από το πρωτοποριακό σύστημα ενεργούς σάρωσης L-Band Tikhomirov NIIP και το ραντάρ της ΝΙΙΡ Ν035  IRbis-E .
Το πρωτοποριακό σύστημα Tikhomiro  προσαρμόζεται στο χείλος προσβολής των πτερύγων του αεροσκάφους προσφέροντας προηγμένες δυνατότητες ιδιαίτερα εναντίον αεροσκαφών με χαμηλό Η/Μ προφίλ. Πιο συγκεκριμένα το L-Band AESA της Tikhomirov μπορεί να εκτελέσει μια σειρά εφαρμογών όπως: Έρευνα και στοχοποίηση αεροσκαφών stealth,λειτουργίες αναγνώρισης φίλου ή εχθρού, παθητική παρακολούθηση και εντοπισμός πηγών εκπομπής Link 16/MIDS, παθητική παρακολούθηση και εντοπισμός ραντάρ που εκπέμπουν στην μπάντα L –όπως το τουρκικό ραντάρ MESA, παθητική παρακολούθηση και εντοπισμός πηγών IFF αεροσκαφών, ενεργά αντίμετρα σε περιβάλλον ανταλλαγής δεδομένων Link 16, ενεργά αντίμετρα σε δέκτες συστήματος GPS και ενεργά αντίμετρα σε επίγεια ραντάρ συχνότητας L.
Το IRbis-E διαθέτει συνολική ισχύ εξόδου 20 KW κάτι που του παρέχει μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού επερχόμενου στόχου μεγέθους μαχητικού αεροσκάφους με συνολικό RCS τα 3 τμ  φτάνει τα 350 χλμ. , με γωνία διόπτευσης τις 100 μοίρες στο αζιμούθο και εντοπισμό στόχου που απέρχεται τα 150 km. Όταν το εύρος έρευνας αυξάνεται στις 300 μοίρες, με μηχανική υποβοήθηση, η εμβέλεια για αποκάλυψη ίδιου στόχου ανέρχεται στα 200 km, ενώ στην περίπτωση που η σχετική θέση του στόχου παρουσιάζει επιστροφές από το έδαφος η εμβέλεια αυτή μειώνεται στα 170 km.
Σε ότι αφορά τον εντοπισμό και εγκλωβισμό στόχων επιφανείας το IRbis-E μπορεί να εντοπίσει σκάφος μεγέθους αεροπλανοφόρου στα 400 km τορπιλάκατο στα 120 km, γέφυρα στα 150 με 200 km και αντιαεροπορικά συστήματα ή τεθωρακισμένα οχήματα με 30 τμ RCS στα 70 km. Το IRbis-E έχει την ικανότητα να εντοπίζει και αεροσκάφη με χαρακτηριστικά stealth και συνολικό RCS που δεν υπερβαίνει το 0,01 τμ σε αποστάσεις 90 km.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου