Η κ. Διαμαντοπούλου, αν και Υπουργός Παιδείας, συνελήφθη πολλές φορές σε δημόσιες εμφανίσεις και συνεντεύξεις της να αγνοεί τη σημα-σία αρκετών ελληνικών λέξεων ή να χρησιμοποιεί λανθασμένα πασίγνω-στα ελληνικά ρητά.
Υπενθυμίζω ότι χαρακτήρισε το ελληνικό χρέος «δυ-σθεόρατο», λέξη που δεν υπάρχει σε κανένα ελληνικό λεξικό, αντί του ορθού δυσθεώρητο, μίλησε για σύγκρουση «εικονομάχων εναντίον εικο-νοκλαστών», αγνοώντας προφανώς ότι εκονομάχοι και εικονοκλάστες είναι το ίδιο, μίλησε για κατηγορίες που εκτοξεύονται «επί δικαίοις και αδίκοις», χρησιμοποιώντας λανθασμένα και πάλι το χωρίο του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου, που κάνει λόγω για τον Θεό που «βρέχει επί δι-καίους και αδίκους». Γιʼ αυτό και κάποιος δημοσιογράφος την ανακήρυ-ξε σε «βασίλισσα του σαρδάμ».
Δεν ξέρω πόσο παραδεκτό είναι για μια Υπουργό Παιδείας να περιπί-πτει σε τέτοια γλωσσικά σφάλματα. Τι να λένε άραγε οι μαθητές, όταν για παρόμοιες δικές τους αβλεψίες τους αφαιρούνται βαθμοί, ενώ και η ίδια η Υπουργός διαπράττει όχι ευκαταφρόνητα λάθη! Εκείνο όμως που είναι εντελώς απαράδεκτο είναι να χρησιμοποιεί το επίσημο βήμα της Βουλής για να επαναλάβει ένα ψέμα. Απαντώντας στην επίκαιρη ερώ-τηση του βουλευτή Καρδίτσας της Ν.Δ. Κώστα Τσιάρα στις 14. 12. 2011 είπε: «δεν υπάρχει άλλη χώρα που να έχει το καθεστώς των μετεγγρα-φών». Επανέλαβε δηλαδή την ψευδή δήλωσή της στην Ειδική Επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας ότι οι μετεγγραφές φοιτητών στην Ελλάδα α-ποτελούν «παγκόσμια πρωτοτυπία». Αγνοεί προφανώς ότι σε άλλες ευ-ρωπαϊκές χώρες οι μετεγγραφές φοιτητών είναι καθημερινή πράξη. Έζη-σα από πολύ κοντά το καθεστώς μετεγγραφών στη Γερμανία. Την πλη-ροφορώ υπεύθυνα ότι εκεί οι μετεγγραφές είναι εντελώς ελεύθερες. Κα-νένας σχεδόν φοιτητής δεν ολοκληρώνει τις σπουδές του σε μία πόλη. Οι φοιτητές έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν την παρακολούθηση παραδό-σεων και εργαστηρίων σε διάφορα πανεπιστήμια που διακρίνονται σε συγκεκριμένους τομείς της επιστήμης τους. Γιʼ αυτό και μετεγγράφονται συχνά, προκειμένου να παρακολουθήσουν ονομαστούς πανεπιστημια-κούς δασκάλους, οι οποίοι δεν διδάσκουν κατʼ ανάγκη σε σχολές μεγά-λων πόλεων. Έχουν π.χ. το δικαίωμα να παρακολουθήσουν Παθολογία στη Χαϊδελβέργη, Χειρουργική στην Τυβίγγη, Παιδιατρική στο Ερλά-γκεν κ.ο.κ. Αλλά και άλλες ευρωπαϊκές χώρες ακολουθούν παρόμοια τα-κτική στις μετεγγραφές των φοιτητών. Δεν τους καθηλώνουν να περατώ-σουν τις σπουδές τους στο πρώτο Πανεπιστήμιο που τους δέχθηκε.
Αντί όμως η κ. Υπουργός να δώσει κίνητρα, να δημιουργηθούν οι προ-ϋποθέσεις ευγενούς άμιλλας και διάκρισης μεταξύ των πανεπιστημιακών σχολών, ούτως ώστε να καθίστανται περιζήτητες και να προσελκύουν φοιτητές και οι σχολές μικρών πόλεων, όπως οι προαναφερθείσες, προ-σπάθησε με περιοριστικά και απαγορευτικά μέτρα να λύσει το πρόβλημα που δημιούργησε η υποβάθμιση και περιφρόνηση των περιφερειακών πανεπιστημίων. Στράφηκε προπαντός εναντίον των πολυτέκνων, που εί-χαν το δικαίωμα να σπουδάζουν τα παιδιά τους σε μία πόλη, για να απο-φεύγεται η οικονομική τους αφαίμαξη με τη συντήρηση πολλών νοικο-κυριών σε διαφορετικές πόλεις. Κατήργησε τις μετεγγραφές και ως αντι-στάθμισμα παραχώρησε συγκεκριμένο αριθμό θέσεων στις σχολές που προκαθορίζονταν για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Και πέτυχε με την εμμονή της σε μια αντιπολυτεκνική και αντιδημογραφική τακτική να ει-σαχθεί στη Φιλολογία Αθηνών υποψήφιος με μέσο όρο γραπτών 02, στην Αρχιτεκτονική με μέσο όρο 05, και να μείνουν ακάλυπτες θέσεις, και να καταρρακωθεί ο θεσμός των πανελληνίων εξετάσεων.
Προσπάθησαν βέβαια προσκείμενοι σʼ αυτήν δημοσιογράφοι να επιρ-ρίψουν την ευθύνη στους «ευνοημένους πολύτεκνους», ωστόσο ο ελλη-νικός λαός δεν τρώει κουτόχορτο. Κατάλαβε ότι μόνη υπεύθυνη για τη γελοιοποίηση αυτή ήταν η ίδια η υπουργός με τις απαράδεκτες εμμονές και επιλογές της. Αντί όμως να ομολογήσει την παταγώδη αποτυχία της στον χειρισμό των μετεγγραφών, όπως και στο θέμα της εκτύπωσης των σχολικών εγχειριδίων, επαναλαμβάνει το ψεύδος: «δεν υπάρχει άλλη χώ-ρα που να έχει το καθεστώς των μετεγγραφών». Τι άλλο να περιμένει όμως κανείς από μία υπουργό που ανερυθρίαστα ομολόγησε την προθυ-μία της να συνεργαστεί ακόμη και με τον διάβολο, που είναι «ο άρχων και ο πατήρ του ψεύδους»;
Δεν ξέρω πόσο παραδεκτό είναι για μια Υπουργό Παιδείας να περιπί-πτει σε τέτοια γλωσσικά σφάλματα. Τι να λένε άραγε οι μαθητές, όταν για παρόμοιες δικές τους αβλεψίες τους αφαιρούνται βαθμοί, ενώ και η ίδια η Υπουργός διαπράττει όχι ευκαταφρόνητα λάθη! Εκείνο όμως που είναι εντελώς απαράδεκτο είναι να χρησιμοποιεί το επίσημο βήμα της Βουλής για να επαναλάβει ένα ψέμα. Απαντώντας στην επίκαιρη ερώ-τηση του βουλευτή Καρδίτσας της Ν.Δ. Κώστα Τσιάρα στις 14. 12. 2011 είπε: «δεν υπάρχει άλλη χώρα που να έχει το καθεστώς των μετεγγρα-φών». Επανέλαβε δηλαδή την ψευδή δήλωσή της στην Ειδική Επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας ότι οι μετεγγραφές φοιτητών στην Ελλάδα α-ποτελούν «παγκόσμια πρωτοτυπία». Αγνοεί προφανώς ότι σε άλλες ευ-ρωπαϊκές χώρες οι μετεγγραφές φοιτητών είναι καθημερινή πράξη. Έζη-σα από πολύ κοντά το καθεστώς μετεγγραφών στη Γερμανία. Την πλη-ροφορώ υπεύθυνα ότι εκεί οι μετεγγραφές είναι εντελώς ελεύθερες. Κα-νένας σχεδόν φοιτητής δεν ολοκληρώνει τις σπουδές του σε μία πόλη. Οι φοιτητές έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν την παρακολούθηση παραδό-σεων και εργαστηρίων σε διάφορα πανεπιστήμια που διακρίνονται σε συγκεκριμένους τομείς της επιστήμης τους. Γιʼ αυτό και μετεγγράφονται συχνά, προκειμένου να παρακολουθήσουν ονομαστούς πανεπιστημια-κούς δασκάλους, οι οποίοι δεν διδάσκουν κατʼ ανάγκη σε σχολές μεγά-λων πόλεων. Έχουν π.χ. το δικαίωμα να παρακολουθήσουν Παθολογία στη Χαϊδελβέργη, Χειρουργική στην Τυβίγγη, Παιδιατρική στο Ερλά-γκεν κ.ο.κ. Αλλά και άλλες ευρωπαϊκές χώρες ακολουθούν παρόμοια τα-κτική στις μετεγγραφές των φοιτητών. Δεν τους καθηλώνουν να περατώ-σουν τις σπουδές τους στο πρώτο Πανεπιστήμιο που τους δέχθηκε.
Αντί όμως η κ. Υπουργός να δώσει κίνητρα, να δημιουργηθούν οι προ-ϋποθέσεις ευγενούς άμιλλας και διάκρισης μεταξύ των πανεπιστημιακών σχολών, ούτως ώστε να καθίστανται περιζήτητες και να προσελκύουν φοιτητές και οι σχολές μικρών πόλεων, όπως οι προαναφερθείσες, προ-σπάθησε με περιοριστικά και απαγορευτικά μέτρα να λύσει το πρόβλημα που δημιούργησε η υποβάθμιση και περιφρόνηση των περιφερειακών πανεπιστημίων. Στράφηκε προπαντός εναντίον των πολυτέκνων, που εί-χαν το δικαίωμα να σπουδάζουν τα παιδιά τους σε μία πόλη, για να απο-φεύγεται η οικονομική τους αφαίμαξη με τη συντήρηση πολλών νοικο-κυριών σε διαφορετικές πόλεις. Κατήργησε τις μετεγγραφές και ως αντι-στάθμισμα παραχώρησε συγκεκριμένο αριθμό θέσεων στις σχολές που προκαθορίζονταν για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Και πέτυχε με την εμμονή της σε μια αντιπολυτεκνική και αντιδημογραφική τακτική να ει-σαχθεί στη Φιλολογία Αθηνών υποψήφιος με μέσο όρο γραπτών 02, στην Αρχιτεκτονική με μέσο όρο 05, και να μείνουν ακάλυπτες θέσεις, και να καταρρακωθεί ο θεσμός των πανελληνίων εξετάσεων.
Προσπάθησαν βέβαια προσκείμενοι σʼ αυτήν δημοσιογράφοι να επιρ-ρίψουν την ευθύνη στους «ευνοημένους πολύτεκνους», ωστόσο ο ελλη-νικός λαός δεν τρώει κουτόχορτο. Κατάλαβε ότι μόνη υπεύθυνη για τη γελοιοποίηση αυτή ήταν η ίδια η υπουργός με τις απαράδεκτες εμμονές και επιλογές της. Αντί όμως να ομολογήσει την παταγώδη αποτυχία της στον χειρισμό των μετεγγραφών, όπως και στο θέμα της εκτύπωσης των σχολικών εγχειριδίων, επαναλαμβάνει το ψεύδος: «δεν υπάρχει άλλη χώ-ρα που να έχει το καθεστώς των μετεγγραφών». Τι άλλο να περιμένει όμως κανείς από μία υπουργό που ανερυθρίαστα ομολόγησε την προθυ-μία της να συνεργαστεί ακόμη και με τον διάβολο, που είναι «ο άρχων και ο πατήρ του ψεύδους»;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου