Με τίτλο «Τα ελληνικά κρασιά πωλούνται ως μακεδονικά» το
σλαβικό δημοσίευμα των Σκοπίων εκφράζει την απαισιοδοξία του γιατί να
ονομάζονται τα ελληνικά κρασιά ως μακεδονικά και να μην πωλούνται τα δικά τους στο εξωτερικό.
«Πρόσφατα σε ένα δημοφιλές πρόγραμμα του σουηδικού
ραδιοφώνου, έγινε ένα αφιέρωμα για το δίκτυο «Sistembolaget»,
πωλήσεων προϊόντων αλκοολούχων ποτών, στη Σουηδία, και
ο παρουσιαστής εξέφρασε την ικανοποίησή του για την «ελληνική αφύπνιση»- στο
ζήτημα των κρασιών.
Αναφέρθηκε, ότι τα τελευταία χρόνια ολοένα και λιγότερα
ελληνικά κρασιά πωλούνται στη Σουηδία,
αλλά, ένα νέο ελληνικό κρασί, που ξεκίνησε πρόσφατα, έλαβε άριστους βαθμούς από
τους σχολιαστές της Σουηδίας.
Πρόκειται για ένα κόκκινο κρασί ποικιλίας, το «Ράμνιστα
2009», το οποίο σύμφωνα με το σουηδικό
ραδιόφωνο προέρχεται από τη Νάουσα της Μακεδονίας.
«Ο Σουηδός κριτής, πιθανώς, δεν συγχέει τις χώρες ή στη φαντασία του να μην
εμπλέκει την πόλη Νάουσα του ελληνικού νησιού της Πάρου στη «Μακεδονία».
Γιατί
στον
διαφημιστικό κατάλογο του σουηδικού κρατικού μονοπωλίου
«Sistembolaget», το «Ράμνιστα» που παρουσιάζεται κρασί από την Ελλάδα,
αναγράφεται ως Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης από την περιφέρεια της
Μακεδονίας.
«Πρέπει να τονίσουμε», σημειώνει η σλαβική εφημερίδα ‘Βέτσερ’, «ότι από τη «Μακεδονία» (Νοτιοσλαβία)
και «μακεντόνσκι βίνα» (νοτιοσλαβικά
κρασιά), στο εν λόγω δίκτυο πωλήσεων της Σουηδίας, όπως είναι το «Sistembolaget»
-που καθορίζεται ως το πιο εξελιγμένο στην Ευρώπη- δεν υπάρχουμε περισσότερο
από μια δεκαετία».
Συνεχίζει:
«Την τελευταία φορά που πωλήθηκαν δικά μας κρασιά
(μακεντόνσκι βίνα) στη
Σουηδία, είχαν καλή επιτυχία μεταξύ των καταναλωτών, αλλά ήταν το 1990.
Αυτά ήταν κρασιά που είχαν εισαχθεί απευθείας από την ‘Παρα-Βαρντάσκα’ περιοχή
είχαν διοχετευθεί μέσω της Σλοβενίας και της Ουγγαρίας.
»Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετές
προσπάθειες για την παρουσίαση των κρασιών μας στη Σουηδία, με τη βοήθεια
κυρίως σουηδικών επαγγελματικών οργανώσεων, επιμελητηρίων και τραπεζών, για να
στηρίζουν τις εισαγωγές, αλλά τα αποτελέσματα, δυστυχώς, δεν είναι ακόμη ορατά
και ενθαρρυντικά.
»Το πρόβλημα προκύπτει από την αξιοπιστία
και τις ποσότητες των προμηθειών και την απροθυμία των οινοπαραγωγών μας, να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες μάρκετινγκ,
ώστε να διατεθούν τα προϊόντα τους σε εστιατόρια και ξενοδοχεία.
»Προς το παρόν στη Σουηδία, πωλείται,
ευρέως, μόνο το κρασί από την Ελλάδα που ονομάζεται «Μακεδονικό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου