Με το άρθρο 81 παρ. 1 του ν. 4172/2013 προβλέφθηκε, ως γνωστόν, η κατάργηση, από την 23η Σεπτεμβρίου 2013, του συνόλου των οργανικών θέσεων της Δημοτικής Αστυνομίας.
Επιπλέον, με την ίδια διάταξη τίθενται, από την ίδια ημερομηνία, κατά
την ορθότερη άποψη, σε διαθεσιμότητα οι υπηρετούντες στη Δημοτική
Αστυνομία υπάλληλοι. Το γεγονός αυτό προκύπτει σαφώς από την ευθεία
παραπομπή της ως άνω διατάξεως στην υποπαράγραφο Ζ.2 του ν. 4093/2012
που αφορά τη διαθεσιμότητα. Συνεπώς, μετά την πάροδο οκτώ (8) μηνών από
τη θέση σε διαθεσιμότητα η υπηρεσιακή σχέση λύνεται, εφόσον δεν έχει
μεσολαβήσει κατά το διάστημα αυτό μετάταξη ή μεταφορά τους σε άλλη θέση.
Επισημαίνεται ότι η μετάταξη των υπό διαθεσιμότητα υπαλλήλων της
Δημοτικής Αστυνομίας στην Ελληνική Αστυνομία ή σε άλλους φορείς ή
υπηρεσίες του Δημοσίου δεν είναι δεδομένη.
Ενόψει τούτων, κρίνεται αναγκαίο οι υπάλληλοι που υπηρετούν στη Δημοτική Αστυνομία να προσβάλλουν με αίτηση ακυρώσεως
τις σχετικές (διαπιστωτικές) πράξεις που θα εκδοθούν και με τις οποίες
θα διαπιστώνεται η θέση τους σε διαθεσιμότητα. Αρμόδιο δικαστήριο για
την εκδίκαση της εν λόγω αιτήσεως ακυρώσεως είναι, ενόψει της
υπαλληλικής σχέσης δημοσίου δικαίου των Δημοτικών Αστυνομικών, το Διοικητικό Εφετείο. Η έγκαιρη άσκηση
των αιτήσεων ακυρώσεως κρίνεται, κατά τη άποψή μας, απολύτως αναγκαία,
προκειμένου οι υπό διαθεσιμότητα Δημοτικοί Αστυνομικοί να προασπίσουν
πλήρως τα έννομα συμφέροντά τους, ιδιαίτερα μάλιστα ενόψει του υπαρκτού
κινδύνου να μη μεταταχθούν ή μεταφερθούν σε άλλη δημόσια υπηρεσία.
Επισημαίνεται ότι η άσκηση της αιτήσεως ακυρώσεως δεν επηρεάζει, ούτε
κατ' ελάχιστο, τη διαδικασία κινητικότητας των υπό διαθεσιμότητα
Δημοτικών Αστυνομικών, οι οποίοι μπορούν άλλωστε να παραιτηθούν από την
εν λόγω αίτηση ακυρώσεως όποτε επιθυμούν, έως τη συζήτηση της ενώπιον
του Διοικητικού Εφετείου.
Παραλλήλως, οι υπό διαθεσιμότητα Δημοτικοί Αστυνομικοί μπορούν να ασκήσουν ενώπιον του ιδίου Δικαστηρίου (Διοικητικό Εφετείο) αίτηση αναστολής εκτελέσεως,
ζητώντας την αναστολή ισχύος της πράξεως με την οποία τέθηκαν σε
διαθεσιμότητα και τη χορήγηση προσωρινούς διαταγής για την αναστολή της
ισχύος της. Σε περίπτωση που γίνει δεκτή η αίτηση αναστολής εκτελέσεως,
οι αιτούντες εξαιρούνται της διαθεσιμότητας έως την έκδοση της αποφάσεως
επί της αιτήσεως ακυρώσεως.
Σημειώνεται ιδιαίτερα ότι κρίνεται σκόπιμη η άσκηση των ανωτέρω ενδίκων βοηθημάτων αμέσως μετά τη θέση σε διαθεσιμότητα (23.09.2013). Για τον λόγο αυτό, είναι αναγκαία η άμεση συλλογή από κάθε ενδιαφερόμενο των αναγκαίων στοιχείων,
μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται: α) η πράξη διορισμού, β) βεβαίωση
υπηρεσιακών μεταβολών, γ) βεβαίωση τελευταίων αποδοχών προ της
διαθεσιμότητας (αποδοχές Αυγούστου) και δ) πιστοποιητικό οικογενειακής
καταστάσεως.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η νομική επιχειρηματολογία που μπορεί να
προβληθεί από τους προσφεύγοντες Δημοτικούς Αστυνομικούς αφορούν την αντισυνταγματικότητα των επίμαχων διατάξεων που αφορούν την κατάργηση των οργανικών θέσεων τους και τη διαθεσιμότητα. Ειδικώς δε για τον κλάδο των Δημοτικών Αστυνομικών οι νομικοί ισχυρισμοί εμπλουτίζονται, ενόψει της ιδιότητάς ως μονίμων υπαλλήλων των Δήμων με πρόσθετα επιχειρήματα που αφορούν τη συνταγματικά κατοχυρωμένη διοικητική αυτοτέλεια των Ο.Τ.Ά.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Δρ. Απόστολος Παπακωνσταντίνου
Σημείωση Ε.Κ.Ε.Δ.Α.: Το παρόν λάβαμε
ιδιοχείρως από την ΠΟΕ-ΟΤΑ πριν λίγες ημέρες. Δεν είχε δημοσιευθεί καθώς
εκκρεμεί η επίσημη αποστολή του. Ανεβαίνει σήμερα, με την ευκαιρία της
ανάρτησής του στο dimastin.
ekeda
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου