Ερχεται
και στην Ελλάδα η υποχρεωτική εφαρμογή της κλήσης έκτακτης ανάγκης στα
αυτοκίνητα, όπως αποφάσισε πριν από λίγες ημέρες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Βάσει της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, κάθε νέο αυτοκίνητο που θα κυκλοφορεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους από τον Οκτώβριο του 2015 θα πρέπει να υποστηρίζει τη δυνατότητα αυτόματης κλήσης στο 112.
Πώς θα λειτουργεί το σύστημα
Μέσω του συστήματος eCall, σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος θα ενεργοποιείται κλήση, είτε αυτόματα από αισθητήρα του οχήματος, είτε χειροκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού. Η κλήση αυτή θα αναγνωρίζεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας σαν κλήση έκτακτης ανάγκης 112, θα εμπλουτίζεται με πληροφορίες για τη θέση του καλούντος και θα δρομολογείται στο κέντρο εξυπηρέτησης κλήσεων έκτακτης ανάγκης PSAP (Public Safety Answering Point). Μειώνοντας δραστικά τους χρόνους ενημέρωσης και επέμβασης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, το eCall αναμένεται να μειώσει τη σοβαρότητα των τραυματισμών, αλλά και να σώσει ανθρώπινες ζωές.
Η Cosmote δηλώνει έτοιμη να υποστηρίξει τη δυνατότητα αυτόματης κλήσης (eCall) στον πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης, 112, σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, πρώτη στην Ελλάδα και ανάμεσα στους πρώτους παρόχους στην Ευρώπη. Ήδη από το 2011, η COSMOTE συμμετείχε στο πιλοτικό έργο eΚΛΗΣΗ, το οποίο προετοίμασε το έδαφος σε εθνικό επίπεδο ενόψει της υποχρεωτικής εφαρμογής του eCall.
Στο έργο συμμετείχαν ακόμη το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) -συντονιστής Έργου- και η SPACE HELLAS. Το έργο eΚΛΗΣΗ ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2012, με επίδειξη του συστήματος eCall σε πραγματικές συνθήκες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η COSMOTE δραστηριοποιείται ενεργά σε θέματα έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο, έχοντας να επιδείξει πληθώρα επιτυχημένων έργων και ένα διεθνές δίκτυο συνεργασιών στο χώρο της βιομηχανίας και της ακαδημαϊκής κοινότητας.
eleftheriskepsii
Βάσει της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, κάθε νέο αυτοκίνητο που θα κυκλοφορεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους από τον Οκτώβριο του 2015 θα πρέπει να υποστηρίζει τη δυνατότητα αυτόματης κλήσης στο 112.
Πώς θα λειτουργεί το σύστημα
Μέσω του συστήματος eCall, σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος θα ενεργοποιείται κλήση, είτε αυτόματα από αισθητήρα του οχήματος, είτε χειροκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού. Η κλήση αυτή θα αναγνωρίζεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας σαν κλήση έκτακτης ανάγκης 112, θα εμπλουτίζεται με πληροφορίες για τη θέση του καλούντος και θα δρομολογείται στο κέντρο εξυπηρέτησης κλήσεων έκτακτης ανάγκης PSAP (Public Safety Answering Point). Μειώνοντας δραστικά τους χρόνους ενημέρωσης και επέμβασης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, το eCall αναμένεται να μειώσει τη σοβαρότητα των τραυματισμών, αλλά και να σώσει ανθρώπινες ζωές.
Η Cosmote δηλώνει έτοιμη να υποστηρίξει τη δυνατότητα αυτόματης κλήσης (eCall) στον πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης, 112, σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, πρώτη στην Ελλάδα και ανάμεσα στους πρώτους παρόχους στην Ευρώπη. Ήδη από το 2011, η COSMOTE συμμετείχε στο πιλοτικό έργο eΚΛΗΣΗ, το οποίο προετοίμασε το έδαφος σε εθνικό επίπεδο ενόψει της υποχρεωτικής εφαρμογής του eCall.
Στο έργο συμμετείχαν ακόμη το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) -συντονιστής Έργου- και η SPACE HELLAS. Το έργο eΚΛΗΣΗ ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2012, με επίδειξη του συστήματος eCall σε πραγματικές συνθήκες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η COSMOTE δραστηριοποιείται ενεργά σε θέματα έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο, έχοντας να επιδείξει πληθώρα επιτυχημένων έργων και ένα διεθνές δίκτυο συνεργασιών στο χώρο της βιομηχανίας και της ακαδημαϊκής κοινότητας.
eleftheriskepsii
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου