Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012

Παράνομα όλα τα κιτ υδρογονοκίνησης

Τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει έξαρση στις εναλλακτικές μορφές καυσίμων, όπως για παράδειγμα αυτό του υγραερίου. Υπολογίζεται ότι 90.000 αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ως βασικό καύσιμο το υγραέριο, αφού οι ιδιοκτήτες τους προσπαθούν με κάθε τρόπο να μειώσουν τα κόστη στις μετακινήσεις. Πριν από λίγες εβδομάδες αυξήθηκε η τιμή του υγραερίου, με αποτέλεσμα να «φρενάρει» τη συγκεκριμένη αγορά. Αυτομάτως άρχισαν να εμφανίζονται άλλες εναλλακτικές μορφές καυσίμων, με την υδρογονοκίνηση να κερδίζει έδαφος και τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται να κερδίζουν πελάτες. Ωστόσο και όπως φαίνεται κάποιοι επιτήδειοι προσπαθούν να βγάλουν με κάθε τρόπο χρήματα, με αποτέλεσμα η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή να εκδώσει και σχετική ανακοίνωση που προτρέπει τους καταναλωτές να μην τοποθετούν το συγκεκριμένο σύστημα. Την ανακοίνωση μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω:

«Το τελευταίο διάστημα διαπιστώθηκε η διάθεση στην ελληνική αγορά συσκευών ή και συστημάτων ''υδρογονοκίνησης'' για εγκατάσταση σε οχήματα (κιτ υδρογονοκίνησης, συσκευές υδρογόνου, συσκευές ηλεκτρόλυσης κ.λπ.), τα οποία προωθούνται ως εναλλακτικές λύσεις για εξοικονόμηση καυσίμων. Μάλιστα, κάποια από τα εν λόγω προϊόντα προωθούνται μεταξύ άλλων με τον ισχυρισμό: ''Νερό για καύσιμο. Κάντε το αυτοκίνητό σας υβριδικό με χαμηλό κόστος''. Συχνά μάλιστα οι υπεύθυνοι διάθεσης αυτών των προϊόντων επικαλούνται μελέτες εργαστήριων και εγκρίσεις ΚΤΕΟ. Από έρευνα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή προέκυψε ότι σε άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα στις Η.Π.Α., για ανάλογα προϊόντα, η αρμόδια αρχή για την προστασία των καταναλωτών αποφάνθηκε ότι προωθούνται με ψευδείς επιστημονικοφανείς εξηγήσεις και έχει καταγγείλει στο αρμόδιο Δικαστήριο την εν λόγω πρακτική ως αθέμιτη και παραπλανητική.

Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή με γνώμονα την προστασία των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών έχει ήδη προχωρήσει σε σχετική έρευνα σε συνεργασία με άλλες συναρμόδιες αρχές. Στο πλαίσιο αυτό η Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών του Υπουργείου Ανάπτυξης μας γνωστοποίησε ήδη ότι τα εν λόγω συστήματα ''υδρογονοκίνησης'' δεν εμπίπτουν σε κάποιο ευρωπαϊκό ή διεθνή κανονισμό (της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη) και δεν υφίσταται θεσμικό πλαίσιο για την έγκρισή τους. Η τοποθέτησή τους σε οχήματα δεν επιτρέπεται, δεν περιλαμβάνεται στις επιτρεπόμενες μετατροπές/διασκευές και κατά συνέπεια δεν γίνεται αποδεκτή από τα ΚΤΕΟ.

Επιπλέον ζητήθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και έχουν ήδη παραληφθεί οι σχετικοί τεχνικοί φάκελοι από τις εταιρείες που τα διακινούν στην ελληνική αγορά. Από τη μέχρι τώρα εξέτασή τους δεν προκύπτει επαρκής τεκμηρίωση των ισχυρισμών τους για εξοικονόμηση καυσίμων και για μετατροπή των αυτοκινήτων σε υβριδικά με χαμηλό κόστος. Κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2251/94 «Προστασία των καταναλωτών» ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την επιβολή κυρώσεων.

Με βάση όλα τα ανωτέρω η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή καλεί τους καταναλωτές να μη προβαίνουν στην αγορά των εν λόγω προϊόντων».


Πατήστε στη διπλανή φωτογραφία για να δείτε το έγγραφο που ξεκαθαρίζει ότι τα αυτοκίνητα που φέρουν άλλο εναλλακτικό καύσιμο εκτός από υγραέριο και φυσικό αέριο δεν μπορούν να περάσουν ΚΤΕΟ άρα δεν είναι νόμιμα



Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης


zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου