Συγκεκριμένα στο άρθρο 22 του φορολογικού νομοσχεδίου
αναφέρεται πως το μέτρο της απόσυρσης παρατείνεται έως τις 20 Δεκεμβρίου
2013 και πλέον θα αποσύρονται αυτοκίνητα τα οποία έχουν πρώτη άδεια
κυκλοφορίας έως τις 31/12/2000, ενώ μέχρι πρότινος μπορούσαν να
αποσυρθούν αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως 31/12/1998.
Μοναδική προϋπόθεση για να αποσύρει κανείς το αυτοκίνητό του με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2000 είναι να έχει καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή καθώς και τυχόν οφειλομένων προηγουμένων ετών.
Σε ό,τι αφορά τα τεκμήρια διαβίωσης, παρέμειναν αμετάβλητα.
Φόρος Πολυτελείας μεταχειρισμένων ΙΧ
Αλλαγές έρχονται και στον φόρο πολυτελείας που επιβάλλεται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, καθώς στο νομοσχέδιο αναφέρεται στο άρθρο 23 πως οι ισχύοντες κλίμακες αντικαθίστανται από εκείνες που επιβάλλονται στα καινούρια.
Ειδικότερα σήμερα ο Φόρος Πολυτελείας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ κυμαίνονταν σε 10% για αυτοκίνητα με αξία από 16.000 έως 17.000 ευρώ, σε 30% για οχήματα αξίας από 17.001 έως και 19.000 ευρώ και σε 40% για αυτοκίνητα αξίας άνω των 19.001 ευρώ.
Σύμφωνα με το φορολογικό νομοσχέδιο, ο φόρος θα είναι ο ίδιος με εκείνον που επιβάλλεται στα καινούρια και προσδιορίζεται σε 10% για οχήματα με αξία από 20.000-22.000 ευρώ, σε 30% για ΙΧ με αξία από 22.001-28.000 ευρώ και σε 40% για οχήματα με αξία άνω των 28.001 ευρώ, με τη διαφορά όμως πως η φορολογητέα αξία του οχήματος θα είναι μειωμένη ανάλογα με τη παλαιότητά του η οποία ορίζεται επακριβώς από το άρθρο 126 του ν. 2960/2001.
Ο συγκεκριμένος νόμος ορίζει πως το ποσοστό μείωσης της φορολογητέας αξίας κάποιου ΙΧ που έχει κυκλοφορήσει σε άλλο κράτος έως 6 μήνες κυμαίνεται σε 7% ενώ εάν έχει κυκλοφορήσει από 1 έως 2 χρόνια η μείωση ανέρχεται σε 14%.
Αντίστοιχα αν το εισαγόμενο μεταχειρισμένο έχει κυκλοφορήσει από 3 έως 4 χρόνια η μείωση ανέρχεται σε 28%, από 4 έως 5 έτη σε 34%, από 5 έως 6 χρόνια σε 40%, από 6 έως 7 χρόνια σε 46%, από 7-8 χρόνια σε 52%, από 8-9 χρόνια σε 57%, από 9-10 έτη σε 62% ενώ το ποσοστό αυξάνεται αντίστοιχα μέχρι τα 15 έτη που ανέρχεται σε 80%.
Ο φόρος πολυτελείας που επιβάλλεται στα ηλεκτρικά ΙΧ διατηρείται, καθώς η εργοστασιακή τους αξία είναι πολύ υψηλότερη από τις 20.000 ευρώ.
Αλλαγές υπάρχουν στις διατάξεις που αφορούν στους πολύτεκνους με 3 παιδιά οι οποίοι είχαν το δικαίωμα μόνο μία φορά να αποκτήσουν κάποιο ΙΧ με το δικαίωμα απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης.
Αφού ψηφιστεί το νομοσχέδιο και οι τρίτεκνοι οι οποίοι κατέστησαν πολύτεκνοι μετά την απόκτηση ενός ΙΧ με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης θα μπορούν να κάνουν χρήση του δικαιώματος και για δεύτερη φορά όπως ισχύει στους πολύτεκνους.
Αμετάβλητα τα τεκμήρια
Ένα από τα θέματα που έχει απασχολήσει εδώ και αρκετές εβδομάδες εισαγωγείς, εμπόρους αλλά και ιδιοκτήτες ΙΧ έχει να κάνει με τα τεκμήρια διαβίωσης τα οποία παρέμειναν αμετάβλητα παρά τις προθέσεις της κυβέρνησης.
Σύμφωνα με την "Ημερησία", ο λόγος που δεν μειώθηκαν τα τεκμήρια έχει να κάνει με το γεγονός πως η τρόικα τα έχει συνδυάσει με την φοροδιαφυγή και παρά τις προσπάθειες στελεχών του υπουργείου Οικονομικών δεν κατάφεραν τελικά να τους πείσουν πως είναι άδικα.
Παράλληλα οι υπόλοιποι φορείς άλλων κλάδων "επαναστάτησαν" μόλις αντιλήφθηκαν πως θα μειωθούν μόνο τα τεκμήρια στα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να υπάρξουν πάρα πολλές αντιδράσεις και πιέσεις προς την κυβέρνηση.
Όλα τα παραπάνω συντέλεσαν στο γεγονός να παραμείνουν αμετάβλητα τα τεκμήρια διαβίωσης έστω και αν ακόμη αυτό οδηγήσει εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ στα γκισέ της εφορίας για να παραδώσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους δημιουργώντας επιπλέον νέο έλλειμμα στα κρατικά έσοδα.
Μοναδική προϋπόθεση για να αποσύρει κανείς το αυτοκίνητό του με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2000 είναι να έχει καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή καθώς και τυχόν οφειλομένων προηγουμένων ετών.
Σε ό,τι αφορά τα τεκμήρια διαβίωσης, παρέμειναν αμετάβλητα.
Φόρος Πολυτελείας μεταχειρισμένων ΙΧ
Αλλαγές έρχονται και στον φόρο πολυτελείας που επιβάλλεται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, καθώς στο νομοσχέδιο αναφέρεται στο άρθρο 23 πως οι ισχύοντες κλίμακες αντικαθίστανται από εκείνες που επιβάλλονται στα καινούρια.
Ειδικότερα σήμερα ο Φόρος Πολυτελείας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ κυμαίνονταν σε 10% για αυτοκίνητα με αξία από 16.000 έως 17.000 ευρώ, σε 30% για οχήματα αξίας από 17.001 έως και 19.000 ευρώ και σε 40% για αυτοκίνητα αξίας άνω των 19.001 ευρώ.
Σύμφωνα με το φορολογικό νομοσχέδιο, ο φόρος θα είναι ο ίδιος με εκείνον που επιβάλλεται στα καινούρια και προσδιορίζεται σε 10% για οχήματα με αξία από 20.000-22.000 ευρώ, σε 30% για ΙΧ με αξία από 22.001-28.000 ευρώ και σε 40% για οχήματα με αξία άνω των 28.001 ευρώ, με τη διαφορά όμως πως η φορολογητέα αξία του οχήματος θα είναι μειωμένη ανάλογα με τη παλαιότητά του η οποία ορίζεται επακριβώς από το άρθρο 126 του ν. 2960/2001.
Ο συγκεκριμένος νόμος ορίζει πως το ποσοστό μείωσης της φορολογητέας αξίας κάποιου ΙΧ που έχει κυκλοφορήσει σε άλλο κράτος έως 6 μήνες κυμαίνεται σε 7% ενώ εάν έχει κυκλοφορήσει από 1 έως 2 χρόνια η μείωση ανέρχεται σε 14%.
Αντίστοιχα αν το εισαγόμενο μεταχειρισμένο έχει κυκλοφορήσει από 3 έως 4 χρόνια η μείωση ανέρχεται σε 28%, από 4 έως 5 έτη σε 34%, από 5 έως 6 χρόνια σε 40%, από 6 έως 7 χρόνια σε 46%, από 7-8 χρόνια σε 52%, από 8-9 χρόνια σε 57%, από 9-10 έτη σε 62% ενώ το ποσοστό αυξάνεται αντίστοιχα μέχρι τα 15 έτη που ανέρχεται σε 80%.
Ο φόρος πολυτελείας που επιβάλλεται στα ηλεκτρικά ΙΧ διατηρείται, καθώς η εργοστασιακή τους αξία είναι πολύ υψηλότερη από τις 20.000 ευρώ.
Αλλαγές υπάρχουν στις διατάξεις που αφορούν στους πολύτεκνους με 3 παιδιά οι οποίοι είχαν το δικαίωμα μόνο μία φορά να αποκτήσουν κάποιο ΙΧ με το δικαίωμα απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης.
Αφού ψηφιστεί το νομοσχέδιο και οι τρίτεκνοι οι οποίοι κατέστησαν πολύτεκνοι μετά την απόκτηση ενός ΙΧ με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης θα μπορούν να κάνουν χρήση του δικαιώματος και για δεύτερη φορά όπως ισχύει στους πολύτεκνους.
Αμετάβλητα τα τεκμήρια
Ένα από τα θέματα που έχει απασχολήσει εδώ και αρκετές εβδομάδες εισαγωγείς, εμπόρους αλλά και ιδιοκτήτες ΙΧ έχει να κάνει με τα τεκμήρια διαβίωσης τα οποία παρέμειναν αμετάβλητα παρά τις προθέσεις της κυβέρνησης.
Σύμφωνα με την "Ημερησία", ο λόγος που δεν μειώθηκαν τα τεκμήρια έχει να κάνει με το γεγονός πως η τρόικα τα έχει συνδυάσει με την φοροδιαφυγή και παρά τις προσπάθειες στελεχών του υπουργείου Οικονομικών δεν κατάφεραν τελικά να τους πείσουν πως είναι άδικα.
Παράλληλα οι υπόλοιποι φορείς άλλων κλάδων "επαναστάτησαν" μόλις αντιλήφθηκαν πως θα μειωθούν μόνο τα τεκμήρια στα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να υπάρξουν πάρα πολλές αντιδράσεις και πιέσεις προς την κυβέρνηση.
Όλα τα παραπάνω συντέλεσαν στο γεγονός να παραμείνουν αμετάβλητα τα τεκμήρια διαβίωσης έστω και αν ακόμη αυτό οδηγήσει εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ στα γκισέ της εφορίας για να παραδώσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους δημιουργώντας επιπλέον νέο έλλειμμα στα κρατικά έσοδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου