Με την τελευταία αύξηση της τιμής, τον περασμένο Ιούνιο (2011), η τιμή του υγραερίου κίνησης στην Ελλάδα, διαμορφώθηκε στο 0,82 ευρώ το λίτρο ενώ σε αρκετά πρατήρια η τιμή διάθεσης ξεπερνά τα 90 λεπτά το λίτρο. Όμως τώρα...
«Φωτιά» παίρνει η κατοχή και χρήση Ι.Χ. με χρήση υγραερίου καθώς εξετάζεται αύξηση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του Υγραερίου Κίνησης κατά 164%.
Το υγραέριο αποτελεί το τελευταίο «καταφύγιο» για περισσότερους από 55.000 Ελληνες ιδιοκτήτες Ι.Χ. οι οποίοι δεν μπορούν να αποκτήσουν κάποιο πετρελαιοκίνητο και με αυτό τον τρόπο...
κατάφεραν να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος χρήσης του οχήματός τους εξαιτίας της χαμηλής τιμής διάθεσης του λίτρου του συγκεκριμένου καυσίμου. Αν τελικά περάσει το συγκεκριμένο μέτρο, τότε ο ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης από 125 ευρώ που κυμαίνεται για 1.000 λίτρα καυσίμου θα εκτοξευθεί στα 330 ευρώ όπως θα ισχύει στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης!
Τιμή διάθεσης
Σύμφωνα με πληροφορίες η τιμή διάθεσης του υγραερίου αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 1,15 και 1,25 ευρώ το λίτρο και θα είναι φθηνότερο από 0,20 έως 0,40 ευρώ από το πετρέλαιο.
Ο λόγος διαφοράς τιμής με το πετρέλαιο έγκειται στο γεγονός πως το υγραέριο φορολογείται με τον μετρικό τόνο και όχι σε λίτρα, με αποτέλεσμα ο ένας μετρικός τόνος να υπολογίζεται σε περίπου 1.700 - 1.800 λίτρα. Οπως και να κυμανθούν τελικά οι τιμές διάθεσης του υγραερίου κίνησης θα αποτελέσουν τεράστιο πλήγμα στους ιδιοκτήτες Ι.Χ. που έχουν προβεί στην μετατροπή του κινητήρα τους και η κίνηση με το συγκεκριμένο καύσιμο σε πολλές περιπτώσεις θα είναι ασύμφορη καθώς είναι γνωστό στην αγορά πως το υγραέριο «καίγεται» γρηγορότερα από την βενζίνη οπότε θα εκμηδενιστεί το όποιο όφελος είχαν μέχρι σήμερα οι καταναλωτές.
Από την άλλη μεριά τα συνεργεία (εξουσιοδοτημένα και μη) είχαν βρει διέξοδο στην τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης και αν τελικά αυξηθεί η τιμή διάθεσης του συγκεκριμένου καυσίμου τότε θα «παγώσουν» οι τοποθετήσεις δημιουργώντας νέο γύρο λουκέτων και απολύσεων.
Το φθηνότερο καύσιμο κίνησης εξακολουθεί να παραμένει το Φυσικό Αέριο αλλά παρά τις ανακοινώσεις της ΔΕΠΑ για δημιουργία 9 πρατηρίων καυσίμων σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Λάρισα μέσα στο Καλοκαίρι ακόμη δεν έχει γίνει τίποτα και όσοι καταναλωτές επιλέξουν να τοποθετήσουν το συγκεκριμένο καύσιμο θα πρέπει να διαμένουν στην Αττική καθώς τα μοναδικά πρατήρια της ΔΕΠΑ βρίσκονται στα Λιόσια και στην Ανθούσα... Ραγδαία είναι η αύξηση των αυτοκινήτων στα οποία έχουν τοποθετηθεί συσκευές υγραεριοκίνησης και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος από τις 4.074 Ι.Χ. που ήταν το 2010 την επόμενη χρονιά η αγορά κατέγραψε αύξηση 501% με 24.525 ΙΧ!
Ακρως εντυπωσιακά είναι και τα στοιχεία για το οκτάμηνο του 2012 στο οποίο τα Ι.Χ. που έχουν ήδη εφοδιαστεί με συσκευές υγραεριοκίνησης ανέρχονται σε 27.478 Ι.Χ. καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι 65,2%!
Το εν λόγω ποσοστό αποτελεί και το μοναδικό θετικό στοιχείο σε όλο τον κλάδο του αυτοκινήτου την τελευταία τριετία...
Η οδηγία 96/2003 της Ε.Ε.!
Με την τελευταία αύξηση της τιμής, τον περασμένο Ιούνιο (2011), η τιμή του υγραερίου κίνησης στην Ελλάδα, διαμορφώθηκε στο 0,82 ευρώ το λίτρο ενώ σε αρκετά πρατήρια η τιμή διάθεσης ξεπερνά τα 90 λεπτά το λίτρο.
Ωστόσο, όλες οι εταιρείες τοποθέτησης υγραεριοκίνησης στην Ελλάδα αναφέρουν ρητά πως το υγραέριο παρέμενε φθηνό καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει την οδηγία (96/2003), σύμφωνα με την οποία σε καμία περίπτωση η φορολογία του υγραερίου δεν μπορεί να είναι περισσότερο από 25%, ενώ στην βενζίνη είναι 100% έως το 2019.
Χωρίς όφελος
Εξανεμίζεται το όφελος των ιδιοκτητών Ι.Χ. από τα συστήματα υγραερίου.
Εγκατάσταση
Περισσότεροι από 55.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. έχουν εγκαταστήσει στο αυτοκίνητό τους σύστημα υγραεριοκίνησης την τελευταία διετία.
Συσκευές
Αύξηση 65,2% καταγράφουν οι τοποθετήσεις συσκευών υγραεριοκίνησης στο οκτάμηνο του 2012.
Ανοδος 501%
Η αγορά της υγραεριοκίνησης το 2010 ανήλθε σε μόλις 4.074 Ι.Χ. ενώ το 2011 εκτοξεύθηκε στα 24.525 οχήματα καταγράφοντας αύξηση 501%.
Συνεργεία
Η υγραεριοκίνηση κρατούσε «ζωντανά» χιλιάδες εξουσιοδοτημένα και μη συνεργεία.
Του Γιώργου Ανδρή
«Φωτιά» το υγραέριο κίνησης
Από τις πιο... τσιμπημένες πανελλαδικά είναι η τιμή πώλησης του υγραερίου κίνησης στη Θεσσαλονίκη. Το γεγονός είναι άξιο απορίας, αφού στον νομό λειτουργεί πλήθος πρατηρίων, κάτι που υπό φυσιολογικές συνθήκες έπρεπε να προκαλεί -λόγω αυξημένου ανταγωνισμού- συγκράτηση τιμών. Στα περίπου 20 πρατήρια της συμπρωτεύουσας οι τιμές χθες κυμαίνονταν μεταξύ 0,893 και 0,919 ευρώ το λίτρο, με μέση τιμή 0,901. Στην περιφέρεια, αντίθετα, σε πολλούς νομούς με πολύ μικρότερο αριθμό πρατηρίων, οι τιμές ήταν χαμηλότερες. Ενδεικτικά:
- Δράμα, 1 πρατήριο, τιμή 0,850.
- Φλώρινα, 1 πρατήριο, τιμή 0,860.
- Πιερία, 1 πρατήριο, τιμή 0,869.
- Χαλκιδική, 3 πρατήρια, μέση τιμή 0,875.
- Πέλλα, 1 πρατήριο, τιμή 0,875.
krasodad
«Φωτιά» παίρνει η κατοχή και χρήση Ι.Χ. με χρήση υγραερίου καθώς εξετάζεται αύξηση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του Υγραερίου Κίνησης κατά 164%.
Το υγραέριο αποτελεί το τελευταίο «καταφύγιο» για περισσότερους από 55.000 Ελληνες ιδιοκτήτες Ι.Χ. οι οποίοι δεν μπορούν να αποκτήσουν κάποιο πετρελαιοκίνητο και με αυτό τον τρόπο...
κατάφεραν να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος χρήσης του οχήματός τους εξαιτίας της χαμηλής τιμής διάθεσης του λίτρου του συγκεκριμένου καυσίμου. Αν τελικά περάσει το συγκεκριμένο μέτρο, τότε ο ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης από 125 ευρώ που κυμαίνεται για 1.000 λίτρα καυσίμου θα εκτοξευθεί στα 330 ευρώ όπως θα ισχύει στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης!
Τιμή διάθεσης
Σύμφωνα με πληροφορίες η τιμή διάθεσης του υγραερίου αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 1,15 και 1,25 ευρώ το λίτρο και θα είναι φθηνότερο από 0,20 έως 0,40 ευρώ από το πετρέλαιο.
Ο λόγος διαφοράς τιμής με το πετρέλαιο έγκειται στο γεγονός πως το υγραέριο φορολογείται με τον μετρικό τόνο και όχι σε λίτρα, με αποτέλεσμα ο ένας μετρικός τόνος να υπολογίζεται σε περίπου 1.700 - 1.800 λίτρα. Οπως και να κυμανθούν τελικά οι τιμές διάθεσης του υγραερίου κίνησης θα αποτελέσουν τεράστιο πλήγμα στους ιδιοκτήτες Ι.Χ. που έχουν προβεί στην μετατροπή του κινητήρα τους και η κίνηση με το συγκεκριμένο καύσιμο σε πολλές περιπτώσεις θα είναι ασύμφορη καθώς είναι γνωστό στην αγορά πως το υγραέριο «καίγεται» γρηγορότερα από την βενζίνη οπότε θα εκμηδενιστεί το όποιο όφελος είχαν μέχρι σήμερα οι καταναλωτές.
Από την άλλη μεριά τα συνεργεία (εξουσιοδοτημένα και μη) είχαν βρει διέξοδο στην τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης και αν τελικά αυξηθεί η τιμή διάθεσης του συγκεκριμένου καυσίμου τότε θα «παγώσουν» οι τοποθετήσεις δημιουργώντας νέο γύρο λουκέτων και απολύσεων.
Το φθηνότερο καύσιμο κίνησης εξακολουθεί να παραμένει το Φυσικό Αέριο αλλά παρά τις ανακοινώσεις της ΔΕΠΑ για δημιουργία 9 πρατηρίων καυσίμων σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Λάρισα μέσα στο Καλοκαίρι ακόμη δεν έχει γίνει τίποτα και όσοι καταναλωτές επιλέξουν να τοποθετήσουν το συγκεκριμένο καύσιμο θα πρέπει να διαμένουν στην Αττική καθώς τα μοναδικά πρατήρια της ΔΕΠΑ βρίσκονται στα Λιόσια και στην Ανθούσα... Ραγδαία είναι η αύξηση των αυτοκινήτων στα οποία έχουν τοποθετηθεί συσκευές υγραεριοκίνησης και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος από τις 4.074 Ι.Χ. που ήταν το 2010 την επόμενη χρονιά η αγορά κατέγραψε αύξηση 501% με 24.525 ΙΧ!
Ακρως εντυπωσιακά είναι και τα στοιχεία για το οκτάμηνο του 2012 στο οποίο τα Ι.Χ. που έχουν ήδη εφοδιαστεί με συσκευές υγραεριοκίνησης ανέρχονται σε 27.478 Ι.Χ. καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι 65,2%!
Το εν λόγω ποσοστό αποτελεί και το μοναδικό θετικό στοιχείο σε όλο τον κλάδο του αυτοκινήτου την τελευταία τριετία...
Η οδηγία 96/2003 της Ε.Ε.!
Με την τελευταία αύξηση της τιμής, τον περασμένο Ιούνιο (2011), η τιμή του υγραερίου κίνησης στην Ελλάδα, διαμορφώθηκε στο 0,82 ευρώ το λίτρο ενώ σε αρκετά πρατήρια η τιμή διάθεσης ξεπερνά τα 90 λεπτά το λίτρο.
Ωστόσο, όλες οι εταιρείες τοποθέτησης υγραεριοκίνησης στην Ελλάδα αναφέρουν ρητά πως το υγραέριο παρέμενε φθηνό καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει την οδηγία (96/2003), σύμφωνα με την οποία σε καμία περίπτωση η φορολογία του υγραερίου δεν μπορεί να είναι περισσότερο από 25%, ενώ στην βενζίνη είναι 100% έως το 2019.
Χωρίς όφελος
Εξανεμίζεται το όφελος των ιδιοκτητών Ι.Χ. από τα συστήματα υγραερίου.
Εγκατάσταση
Περισσότεροι από 55.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. έχουν εγκαταστήσει στο αυτοκίνητό τους σύστημα υγραεριοκίνησης την τελευταία διετία.
Συσκευές
Αύξηση 65,2% καταγράφουν οι τοποθετήσεις συσκευών υγραεριοκίνησης στο οκτάμηνο του 2012.
Ανοδος 501%
Η αγορά της υγραεριοκίνησης το 2010 ανήλθε σε μόλις 4.074 Ι.Χ. ενώ το 2011 εκτοξεύθηκε στα 24.525 οχήματα καταγράφοντας αύξηση 501%.
Συνεργεία
Η υγραεριοκίνηση κρατούσε «ζωντανά» χιλιάδες εξουσιοδοτημένα και μη συνεργεία.
Του Γιώργου Ανδρή
«Φωτιά» το υγραέριο κίνησης
Από τις πιο... τσιμπημένες πανελλαδικά είναι η τιμή πώλησης του υγραερίου κίνησης στη Θεσσαλονίκη. Το γεγονός είναι άξιο απορίας, αφού στον νομό λειτουργεί πλήθος πρατηρίων, κάτι που υπό φυσιολογικές συνθήκες έπρεπε να προκαλεί -λόγω αυξημένου ανταγωνισμού- συγκράτηση τιμών. Στα περίπου 20 πρατήρια της συμπρωτεύουσας οι τιμές χθες κυμαίνονταν μεταξύ 0,893 και 0,919 ευρώ το λίτρο, με μέση τιμή 0,901. Στην περιφέρεια, αντίθετα, σε πολλούς νομούς με πολύ μικρότερο αριθμό πρατηρίων, οι τιμές ήταν χαμηλότερες. Ενδεικτικά:
- Δράμα, 1 πρατήριο, τιμή 0,850.
- Φλώρινα, 1 πρατήριο, τιμή 0,860.
- Πιερία, 1 πρατήριο, τιμή 0,869.
- Χαλκιδική, 3 πρατήρια, μέση τιμή 0,875.
- Πέλλα, 1 πρατήριο, τιμή 0,875.
krasodad
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου