Της Ιφιγενειας Διαμαντη
Δύο λεπτοκαμωμένες φοιτήτριες και ένας φοιτητής οδήγησαν τα φουτουριστικού σχήματος οχήματα, τον Πυρφόρο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, την Ιριδα του 2ου Επαγγελματικού Λυκείου Αιγάλεω και το όχημα του Πολυτεχνείου Κρήτης, που διακρίθηκαν στον πρόσφατο ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell. Ο ετήσιος διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο.....
Λάουζιτς της Γερμανίας ανάμεσα σε 222 ομάδες από 26 χώρες, ενώ επίσης πραγματοποιείται σε Αμερική και σε Ασία, με στόχο να εμπνεύσει μαθητές και φοιτητές ώστε να δοκιμάσουν σε επιμέρους κατηγορίες τις επιδόσεις οχημάτων που κατασκεύασαν μόνοι τους. Νικητής αναδεικνύεται όποιος διανύσει τη μεγαλύτερη απόσταση με τη λιγότερη ενέργεια.
Με την ικανοποίηση ζωγραφισμένη στα πρόσωπά της, η ομάδα του Διατμηματικού Εργαστηρίου Εργαλειομηχανών του Πολυτεχνείου Κρήτης, που συμμετείχε για τέταρτη χρονιά, κέρδισε για δεύτερο συνεχές έτος την πρώτη θέση στην κατηγορία της Ασφάλειας. Το όχημα πόλης που σχεδίασε διαθέτει κυψέλες καύσιμου υδρογόνου και ηλεκτρικό κινητήρα. «Εκτός από την κυψέλη καυσίμου, το σασί από ανθρακόνημα και τα άλλα μέρη τα κατασκευάσαμε εμείς», τονίζει στην «Κ» ο κ. Χρόνης Σπανουδάκης. «Είναι ένα όχημα που θα μπορούσε να βγει και στην παραγωγή και το πρώτο στην Ελλάδα με υπερπυκνωτές αντί μπαταρίας». Με αυτό συμμετέχουν τα τρία τελευταία χρόνια, και οι φετινές βελτιώσεις που του έκαναν κόστισαν 2.000 ευρώ. Συνολικά, το project έχει κοστίσει 35.000 ευρώ που έχουν καλυφθεί από χορηγίες.
Από το μηδέν και με βοήθεια χορηγιών έφτιαξε το δικό της κινητήριο σύστημα η ομάδα «Προμηθέας» του Εργαστηρίου Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, με όχημα δανεισμένο από το 2ο Γυμνάσιο Χίου και τον καθηγητή Γιάννη Καμμενάκη. Υπό την επίβλεψη του καθηγητή Αντώνη Κλαδά και με επικεφαλής της ομάδας τον υποψήφιο διδάκτορα Κωστή Λάσκαρη, φέτος κατέρριψαν το πανελλήνιο ρεκόρ οικονομίας καυσίμου, διανύοντας 3.492 χλμ. με ένα ισοδύναμο λίτρο συμβατικού καυσίμου, απόσταση περίπου επτά φορές μεγαλύτερη από το προηγούμενο ρεκόρ που κατείχε το 2ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω. Η ομάδα του ΕΜΠ κατέκτησε την 7η θέση στην κατηγορία της, χρησιμοποιώντας μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης.
Εντυπωσιάζει η κίνηση των διδασκόντων του 2ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω, να βάλουν στην άκρη χρήματα από αμοιβές τους (από το πρόγραμμα Τεχνομάθεια του Μουσείου Ερευνας και Τεχνολογίας) προκειμένου να φέρουν εις πέρας το project. Επειτα από διετή απουσία λόγω οικονομικών δυσκολιών, η δεκαμελής ομάδα, υπό τον καθηγητή Γιώργο Κύρου, κατετάγη 38η σε σύνολο 78 διαγωνιζομένων στην κατηγορία Prototype, διανύοντας 434 χλμ./lt με κινητήρα που χρησιμοποιείται σε υβριδικά ποδήλατα. Το πρώτο τους όχημα το 2004 διέθετε κινητήρα… χορτοκοπτικού! «Με την κατασκευή της Ιριδας, οι μαθητές ασχολούνται εκτός ωρών διδασκαλίας. Γίνονται πιο υπεύθυνοι και αναπτύσσουν αίσθημα αλληλεγγύης», εξηγεί ο κ. Κύρου.
Δύο λεπτοκαμωμένες φοιτήτριες και ένας φοιτητής οδήγησαν τα φουτουριστικού σχήματος οχήματα, τον Πυρφόρο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, την Ιριδα του 2ου Επαγγελματικού Λυκείου Αιγάλεω και το όχημα του Πολυτεχνείου Κρήτης, που διακρίθηκαν στον πρόσφατο ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell. Ο ετήσιος διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο.....
Λάουζιτς της Γερμανίας ανάμεσα σε 222 ομάδες από 26 χώρες, ενώ επίσης πραγματοποιείται σε Αμερική και σε Ασία, με στόχο να εμπνεύσει μαθητές και φοιτητές ώστε να δοκιμάσουν σε επιμέρους κατηγορίες τις επιδόσεις οχημάτων που κατασκεύασαν μόνοι τους. Νικητής αναδεικνύεται όποιος διανύσει τη μεγαλύτερη απόσταση με τη λιγότερη ενέργεια.
Με την ικανοποίηση ζωγραφισμένη στα πρόσωπά της, η ομάδα του Διατμηματικού Εργαστηρίου Εργαλειομηχανών του Πολυτεχνείου Κρήτης, που συμμετείχε για τέταρτη χρονιά, κέρδισε για δεύτερο συνεχές έτος την πρώτη θέση στην κατηγορία της Ασφάλειας. Το όχημα πόλης που σχεδίασε διαθέτει κυψέλες καύσιμου υδρογόνου και ηλεκτρικό κινητήρα. «Εκτός από την κυψέλη καυσίμου, το σασί από ανθρακόνημα και τα άλλα μέρη τα κατασκευάσαμε εμείς», τονίζει στην «Κ» ο κ. Χρόνης Σπανουδάκης. «Είναι ένα όχημα που θα μπορούσε να βγει και στην παραγωγή και το πρώτο στην Ελλάδα με υπερπυκνωτές αντί μπαταρίας». Με αυτό συμμετέχουν τα τρία τελευταία χρόνια, και οι φετινές βελτιώσεις που του έκαναν κόστισαν 2.000 ευρώ. Συνολικά, το project έχει κοστίσει 35.000 ευρώ που έχουν καλυφθεί από χορηγίες.
Από το μηδέν και με βοήθεια χορηγιών έφτιαξε το δικό της κινητήριο σύστημα η ομάδα «Προμηθέας» του Εργαστηρίου Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, με όχημα δανεισμένο από το 2ο Γυμνάσιο Χίου και τον καθηγητή Γιάννη Καμμενάκη. Υπό την επίβλεψη του καθηγητή Αντώνη Κλαδά και με επικεφαλής της ομάδας τον υποψήφιο διδάκτορα Κωστή Λάσκαρη, φέτος κατέρριψαν το πανελλήνιο ρεκόρ οικονομίας καυσίμου, διανύοντας 3.492 χλμ. με ένα ισοδύναμο λίτρο συμβατικού καυσίμου, απόσταση περίπου επτά φορές μεγαλύτερη από το προηγούμενο ρεκόρ που κατείχε το 2ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω. Η ομάδα του ΕΜΠ κατέκτησε την 7η θέση στην κατηγορία της, χρησιμοποιώντας μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης.
Εντυπωσιάζει η κίνηση των διδασκόντων του 2ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω, να βάλουν στην άκρη χρήματα από αμοιβές τους (από το πρόγραμμα Τεχνομάθεια του Μουσείου Ερευνας και Τεχνολογίας) προκειμένου να φέρουν εις πέρας το project. Επειτα από διετή απουσία λόγω οικονομικών δυσκολιών, η δεκαμελής ομάδα, υπό τον καθηγητή Γιώργο Κύρου, κατετάγη 38η σε σύνολο 78 διαγωνιζομένων στην κατηγορία Prototype, διανύοντας 434 χλμ./lt με κινητήρα που χρησιμοποιείται σε υβριδικά ποδήλατα. Το πρώτο τους όχημα το 2004 διέθετε κινητήρα… χορτοκοπτικού! «Με την κατασκευή της Ιριδας, οι μαθητές ασχολούνται εκτός ωρών διδασκαλίας. Γίνονται πιο υπεύθυνοι και αναπτύσσουν αίσθημα αλληλεγγύης», εξηγεί ο κ. Κύρου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου