Συγχαρητήρια αξίζει η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την απόφαση που έλαβε και υλοποιεί ταχύτατα, η οποία ενισχύει τα μέγιστα την αμυντική θωράκιση της χώρας. Μια απόφαση που αξίζει ενδεχομένως όσο η προμήθεια άλλων 100 αρμάτων (το νούμερο είναι ασφαλώς σχηματικό) για την υπεράσπιση των εδαφών στον Έβρο.
Ένα ακόμα όμως μεγαλύτερο μπράβο αξίζουν οι αφανείς ήρωες, τα παιδιά που υλοποίησαν και θα συνεχίσουν να υλοποιούν την απόφαση εκτελώντας την απόφαση στο 30% του χρόνου που θα χρειαζόταν η πλέον «καλοκουρδισμένη μηχανή» της ικανότερης κατασκευαστικής εταιρίας!
Η ομιλία του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελου Βενιζέλου στη Βουλή, έκρυβε μια ευχάριστη έκπληξη. Απατώντας σε ερώτηση του προέδρου του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού (ΛΑΟΣ), Γιώργου Καρατζαφέρη, στην οποία τέθηκε και το ζήτημα της λαθρομετανάστευσης, ο υπουργός ήταν αποκαλυπτικός.
Αναφέρθηκε στη λειτουργία της FRONTEX και στη συνεισφορά της στον περιορισμό της λαθρομετανάστευσης και στον επικουρικό ρόλο του στρατεύματος τέτοιου είδους εντάσεις. Κάπου εκεί η ομιλία άρχισε να γίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα:
ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: «…Ξέρετε ότι έχει σχεδόν μηδενιστεί η διέλευση παράνομων μεταναστών από το προγεφύρωμα [Κάραγατς]. Αυτό συμβαίνει διότι εκτελούνται έργα τα οποία μας ενδιαφέρουν πάρα πολύ -ας τα χαρακτηρίσουμε εγγειοβελτιωτικού χαρακτήρα- τα οποία έχουν πολύ μεγάλο αποτέλεσμα. Αυτά τα εγγειοβελτιωτικά έργα τα οποία έχουν σχεδιαστεί από τον Οκτώβριο του 2009 και μετά και εκτελούνται με ταχύτατο ρυθμό θα ακολουθήσουν και το μήκος του ποταμού».
Η διπλωματική γλώσσα που χρησιμοποίησε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας στη Βουλή, προφανώς δεν σκόπευε να κρατήσει απόρρητο κάτι το οποίο οι τουρκικές αρχές έχουν στη διάθεσή τους δεκάδες διαφορετικές μεθόδους και μέσα για να διαπιστώσουν. Πρόκειται λοιπόν για ένα εξαιρετικό οχυρωματικό έργο, την ΑΝΤΙΑΡΜΑΤΙΚΗ ΤΑΦΡΟ στον Έβρο η οποία καθιστά αδύνατη την προσπέλαση αρμάτων μάχης τα οποία ενδεχομένως θα επιθυμούσαν να περάσουν σε ελληνικό έδαφος και να το καταλάβουν.
Ένα έργο που είχε και μια παράπλευρη ωφέλεια: Σχεδόν εκμηδένισε τη δυνατότητα διέλευσης λαθρομεταναστών στο ελληνικό έδαφος, προσφέροντας τεράστια υπηρεσία στις δυνάμεις ασφαλείας, αφού περιορίζει το μήκος των συνόρων που χρειάζεται στενή επιτήρηση.
Το πιο εντυπωσιακό όμως στοιχείο είναι η επίδοση των στελεχών του Μηχανικού, αφού ούτε καν η κολακευτική αναφορά Βενιζέλου «τα έργα εκτελούνται με ταχύτατο ρυθμό» μπορεί να περιγράψει την εμπειρία όσων έχουν καλή γνώση του έργου που έχει συντελεστεί στην περιοχή. Και μιλάμε για την απίστευτη πρόοδο των εργασιών σε θερμοκρασίες που κυμαίνονταν από αρκετούς βαθμούς υπό το μηδέν το χειμώνα και συνθήκες καύσωνα το καλοκαίρι. Αν μάλιστα συνυπολογιστεί ότι οι φιλότιμοι στρατιωτικοί έχουν μια… κακή συνήθεια, ότι ποτέ δεν φεύγουν από τη δουλειά τους στην ώρα τους και δεν διστάζουν να προσθέσουν κάμποσες ώρες επιπλέον εργασίας, χωρίς να πληρώνονται υπερωρίες, μόνο και μόνο για να δούνε να υλοποιείται το έργο που έχουν αναλάβει. Μόνο και μόνο για να αισθανθούν την ηθική ικανοποίηση να δούνε τους καρπούς του κόπου τους.
Να σημειωθεί ότι όσα γράφουμε δεν έχουν την παραμικρή δόση υπερβολής. Για να τα αναφέρουμε με τόση σιγουριά σημαίνει ότι γνωρίζουμε καλά την υπόθεση. Όπως επίσης γνωρίζουμε καλά και άλλα έργα εξαιρετικής σημασίας και πραγματικής «επιχειρησιακής προστιθέμενης αξίας» που είτε έχουν ολοκληρωθεί είτε προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς.
Είναι εντυπωσιακό το πόσο δημιουργικός μπορεί να γίνει ο Έλληνας στρατιωτικός όταν καλείται να λειτουργήσει υπό συνθήκες πίεσης και της παρούσας οικονομικής στενότητας. Κα προσωπικά, συμφωνούμε απολύτως με τον έμμεσο τρόπο επίσημης αποδέσμευσης της πληροφορίας από τον υπουργό, αφού η κοινοποίηση – δημοσιοποίηση ορισμένων δεδομένων, έχουν σημαντικό αποτρεπτικό όφελος. Με αυτή τη λογική αναφερόμαστε και σε άλλα έργα που εκτελούνται, χωρίς να γινόμαστε πιο συγκεκριμένοι, αφού δεν είμαστε – και δεν θα έπρεπε – αυτοί που θα αποφασίσουν την αποδέσμευση στοιχείων και πληροφοριών. Εμείς απλώς περιοριζόμαστε να υπενθυμίσουμε την αξία κάθε επιμέρους έργου στην ελληνική αποτροπή, το απόλυτο ειρηνικό δόγμα, κάτι που αρνούνται να κατανοήσουν πολλοί στον τόπο μας.
Τυχαία νομίζετε γράψαμε για τα υψηλότατες διαθεσιμότητες αεροπορικών και ναυτικών μέσων την παρούσα περίοδο; Και παρότι δεν έγινε τελικά τίποτε, τα κατάλληλα μηνύματα πέρασαν στην απέναντι πλευρά του Αιγαίου. Με πόσο άραγε «τσαμπουκά» νομίζετε ότι θα έρθουν, αν ποτέ το αποφασίσουν, οι Τούρκοι χειριστές να δημιουργήσουν προβλήματα όταν γνωρίζουν ότι τριψήφιος αριθμός μαχητικών στα χέρια δεκάδων εκ των κορυφαίων χειριστών της Ατλαντικής Συμμαχίας, τους περιμένουν για τα περαιτέρω;
Τουλάχιστον οι Αμερικανοί γνωρίζουν και φροντίζουν να περνούν τα κατάλληλα μηνύματα εκεί που πρέπει με τον τρόπο που πρέπει. Και όσο καμιά φορά να μας τυφλώνει ο σχεδόν… αντανακλαστικός και από συνήθεια (!) αντιαμερικανισμός μας, οι γνωρίζοντες ξέρουν τον σεβασμό που χαίρει η Πολεμική Αεροπορία στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό σημαίνει ότι όταν η γεωστρατηγική εξίσωση σε ευνοεί και είσαι ταυτόχρονα ψύχραιμος και λογικός, τότε είσαι πολλαπλάσια ισχυρός από αυτό που πιστεύεις…
Έτοιμη η αντιαρματική τάφρος στον Έβρο - Το έργο έλαβε προτεραιότητα μετά την αγορά των νέων γεφυροφόρων αρμάτων από τις τουρκικές δυνάμεις
Ολοκληρώθηκε πριν μερικές μέρες η τάφρος που αποκόπτει τοπρογεφύρωμα του Κάραγατς από προσωπικό και μέσα του Μηχανικού. Η τάφρος έχει μήκος 12 χλμ, πλάτος 35 μέτρα, βάθος 12 μέτρα, ύψος αναχώματος 7 μέτρα. Οι πρώτες εργασίες είχαν ξεκινήσει το 1974 αλλά δεν προχώρησαν ποτέ. Το έργο έλαβε προτεραιότητα μετά την αγορά των νέων γεφυροφόρων αρμάτων από τις....
τουρκικές δυνάμεις. Το έργο ολοκληρώθηκε αποκλειστικά με μέσα και προσωπικό του Μηχανικού καθότι το κόστος για την ανάθεση του σε εργολαβικές επιχειρήσεις ήταν απαγορευτικό. Χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 70 μηχανήματα ΜΧ και 20 ανατρεπόμενα φορτηγά, ενώ το εργοτάξιο δούλευε 16 ώρες την ημέρα για αρκετούς μήνες, σε δύο βάρδιες.Κατά τη σχεδίαση λήφθηκαν υπόψη υπάρχοντα δρομολόγια που επειδή διακόπτονταν έπρεπε να ξαναχαραχθούν και κανάλια που επίσης έπρεπε να αλλάξουν πορεία. Η τάφρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν βαλβίδα εκτόνωσης του ποταμού Άρδα σε περιόδους πλημμύρας. Η κατασκευή της τάφρου άλλαξε και τα δρομολόγια εισόδου των λαθρομεταναστών. Πλέον η μαζική είσοδος των λαθρομεταναστών γίνεται από το Πέταλο.
Να σημειωθεί η εχθρική στάση της Τουρκίας κατά την κατασκευή της τάφρου. Στην ευρύτερη περιοχή δε λειτουργούσε κανένα μέσο επικοινωνίας γιατί είχαν προωθήσει στο σημείο Λόχο Ηλεκτρονικού Πολέμου ο οποίος μπλόκαρε τις επικοινωνίες του εργοταξίου. Γιά άλλη μία φορά αποδεικνύεται έμπρακτα η αξία του Σώματος του Μηχανικού για την προσφορά τους όχι μόνο στις Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και στο κοινωνικό σύνολο. Άραγε πόσα μικρού μεγέθους δημόσια και τοπικά έργα θα είχαν πραγματοποιηθεί με χαμηλότερο κόστος, καλύτερη ποιότητα κατασκευής και ταχύτερα, αν δεν είχε καταργηθεί η περίφημη ΜΟΜΑ.
τουρκικές δυνάμεις. Το έργο ολοκληρώθηκε αποκλειστικά με μέσα και προσωπικό του Μηχανικού καθότι το κόστος για την ανάθεση του σε εργολαβικές επιχειρήσεις ήταν απαγορευτικό. Χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 70 μηχανήματα ΜΧ και 20 ανατρεπόμενα φορτηγά, ενώ το εργοτάξιο δούλευε 16 ώρες την ημέρα για αρκετούς μήνες, σε δύο βάρδιες.Κατά τη σχεδίαση λήφθηκαν υπόψη υπάρχοντα δρομολόγια που επειδή διακόπτονταν έπρεπε να ξαναχαραχθούν και κανάλια που επίσης έπρεπε να αλλάξουν πορεία. Η τάφρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν βαλβίδα εκτόνωσης του ποταμού Άρδα σε περιόδους πλημμύρας. Η κατασκευή της τάφρου άλλαξε και τα δρομολόγια εισόδου των λαθρομεταναστών. Πλέον η μαζική είσοδος των λαθρομεταναστών γίνεται από το Πέταλο.
Να σημειωθεί η εχθρική στάση της Τουρκίας κατά την κατασκευή της τάφρου. Στην ευρύτερη περιοχή δε λειτουργούσε κανένα μέσο επικοινωνίας γιατί είχαν προωθήσει στο σημείο Λόχο Ηλεκτρονικού Πολέμου ο οποίος μπλόκαρε τις επικοινωνίες του εργοταξίου. Γιά άλλη μία φορά αποδεικνύεται έμπρακτα η αξία του Σώματος του Μηχανικού για την προσφορά τους όχι μόνο στις Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και στο κοινωνικό σύνολο. Άραγε πόσα μικρού μεγέθους δημόσια και τοπικά έργα θα είχαν πραγματοποιηθεί με χαμηλότερο κόστος, καλύτερη ποιότητα κατασκευής και ταχύτερα, αν δεν είχε καταργηθεί η περίφημη ΜΟΜΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου